On tuo mun mielestä vähän noloa että suomalaisten yleisöäänet eivät tuoneet yhtään pistettä loreenille. En tykkää tuollaisesta taktikoinnista.
Jos Suomi olisi voittanut sen takia, niin ois tuntunut ihan huijaamiselta koko voitto. Vai onko muka niin että ne muut maat mille Suomen yleisö antoi pisteitä oli parempia kuin Loreen? En usko.
Kommentit (199)
Multa meni ääni Norjalle. En tykännyt Ruotsin esiintyjästä enkö hänen biisistään.
En kyllä huomannut että missään olisi mitään taktikoinnista sovittu, äänestimme sitä kenestä pidimme, tällä kertaa se ei ollut Ruotsi.
Etkö ap tajua, että yleisöäänet ovat toisistaan riippumattomia.
Ei Inarissa asuva äänestäjä tiedä, ketä joku helsinkiläinen
äänestää Euroviisuissa.
Toisilleen täysin tuntemattomat ihmiset äänestävät, läpi Euroopan omaa suosikkiaan.
Tänään olen iloinen, etten asu enää Suomessa. Aika kypsyä ja kasvaa, iloita omasta ja muiden menestyksestä. Kateus ei ole kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Missäs oli sovittu ettei kansa anna Ruotsille ääniä?
Itse en äänestänyt ketään,mutta en myöskään pitänyt Ruotsin kappaleesta.
Enkä näköjään ollu ainoa.
No eikö se ole vähän outoa että Suomi on ainut joka ei anna Ruotsille yleisöpisteitä. Kaikki tiesivät että Suomella on mahdollisuus edetä pitkälle ja kaikki myös tiesivät että ruotsi on ennakko suosikki. Ihan selkeää taktikointia suomalaisilta
Koska äänestin sitä, josta pidin. Loreen oli tylsä, plagiaatti ja Euphorian toisinto. Laulusta ei saanut mitään selvää, kappale toisti itseään ja esitys oli tylsä, vaikka Ruotsia olikin suosittu lavasteiden osalta (huomasitteko kuinka pitkät tauot oli ennen ja jälkeen esityksen verrattuna kaikkiin muihin?). Ei se nyt surkein esitys ollut, mutta ei kyllä myöskään voittaja-ainesta. Euroviisut ei ole vaihtokauppa, jossa vaihdetaan ääniä.
Äänestin Norjaa (hyvä kappale) ja Tsekkiä (hyvä viesti, erilainen).
No ehkä Loreenin biisi ei vain ollut suomalaisten mieleen. Ei tuollainen yleensä Suomessa menesty.
Vielä ulkosuomalaisena sanon, että Käärijä oli ehdoton suosikkini, enkä itsekään Loreenin kappaleesta tykännyt. Mutta onhan tää itkeminen ihan tajuttoman naurettavaa. Tulee niin mieleen kun luokan rumin tyttö haukkuu sitä kauneinta, miten vinot silmät sillä on. Ja oletteko nähneet miten ruma pikkurilli, miten häntä VOIdaan pitää kauniina?!
Ruotsalaistoimittajakin piti suomalaisäänestäjien käyttäytymistä lähes ala-arvoisena, kun Loreen ei saanut yhtään pistettä.
Minun mielestäni Loreen biiseineen vain oli ihan aidosti paska. Todella tasapaksua kailottamista koko biisi. Se ei missään vaiheessa lähtenyt kunnolla lentoon ja nostanut fiilistä, vaan oli todellakin lähinnä "tasainen ja tasapaksu jana" koko kappaleen ajan. Ei ensimmäistäkään syytä ole, miksi kuuntelisin tuota enää ikinä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Hävettää olla suomalainen. Kateellista, lapsellista porukkaa. En itse tykännyt Loreenin biisistä, mutta olihan se nyt laadullisesti helposti kärkikymmenikössä.
Ketäs sinä äänestit? Montako ääntä annoit?
En ketään kun en jaksa valvoa noin myöhään.
Niin ei ne muutkaan suomalaiset äänestäneet (lorea).
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaistoimittajakin piti suomalaisäänestäjien käyttäytymistä lähes ala-arvoisena, kun Loreen ei saanut yhtään pistettä.
Minun mielestäni Loreen biiseineen vain oli ihan aidosti paska. Todella tasapaksua kailottamista koko biisi. Se ei missään vaiheessa lähtenyt kunnolla lentoon ja nostanut fiilistä, vaan oli todellakin lähinnä "tasainen ja tasapaksu jana" koko kappaleen ajan. Ei ensimmäistäkään syytä ole, miksi kuuntelisin tuota enää ikinä uudestaan.
Joo, tuo minuakin vaivasi siinä, edes kertosäe ei erottunut. En saa melodiaa tai kertosäettä edes kunnolla mieleeni enää, niin jotenkin unohdettava se oli. Tykkäsin tuon laulun ekasta versiosta kyllä, siinä,oli kunnon koukku ja se jäi mieleen. Toi tän vuotinen oli sellainen köyhän miehen Euphoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi antoi täydet 12 pistettä ruotsille. Saiko monta pistettä ruotsilta?
Suomi antoi 12 (jury) + 0 (kansa) pistettä Ruotsille.
Ruotsi antoi 12 + 12 Suomelle. Rikkaalla on varaa. Köyhät on kateellisia?Rakkaudella Suomea kohtaan, mutta antaa kyllä kansalaisista todella epäsympaattisen, lapsellisen kuvan.
Todella noloa, jos näin on.
Nyt kyllä hävettää ja paljon:(
Suomalaiset on aina olleet katkeraa porukkaa.
Ihmiset saa pitää siitä, mistä pitää. Itse en pystynyt edes katsomaan koko Loreenin esitystä loppuun, kun se oli niin kliseinen ja tylsä!
Naurettavaa Ruotsilta inistä, että olisi pitänyt äänestää heitä, kun omasta mielestään olivat ylivertaisia. Eikö se voitto riitä, vai mistä nyt kenkä puristaa?
Mitä sitten vaikka yleisö taktikoikin? Juryiltä meni automaattiset 12p Ruotsille joka tapauksessa. Ja olishan ruotsalaisetkin voineet halutessaan taktikoida ja jättää Suomen pisteittä, mutta siellä nähtävästi tykättiin oikeasti enemmän Käärijästä kuin suomessa Loreenista.
Jos tämä Ylen sivuilla lukeva "Tekstiviestikuittauksen saapumisessa voi mennä hetki." tarkoittaa sitä, että äänestämisen jälkeen olisi pitänyt tulla joku ilmoitus äänen perille menosta niin ainakaan minun antamistani äänistä yksikään ei ole mennyt perille. Ei semifinaalissa eikä finaalissa. Sama ongelma myös useammalla tutulla.
Äänestän vain mistä tykkään eniten. Tällä kertaa kerran Norjaa
Käärijälle Onnea hoppee ei oo häppee 🥈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi antoi 12 + 12 Suomelle. Rikkaalla on varaa. Köyhät on kateellisia?Rakkaudella Suomea kohtaan, mutta antaa kyllä kansalaisista todella epäsympaattisen, lapsellisen kuvan.
Suomalaiset eivät ehkä pitäneet Lorkun biisistä, en itsekään pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät ehkä pitäneet Lorkun biisistä, en itsekään pitänyt.
Loreen ja Käärijä olivat kuin yö ja päivä, ja Suomessa valtava Käärijä buumi. Eiköhän tuo jo kerro, millainen esitys suomalaisiin vetoaa.
Joten miksi olisivat äänestäneet täysin päinvastaista?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset saa pitää siitä, mistä pitää. Itse en pystynyt edes katsomaan koko Loreenin esitystä loppuun, kun se oli niin kliseinen ja tylsä!
Naurettavaa Ruotsilta inistä, että olisi pitänyt äänestää heitä, kun omasta mielestään olivat ylivertaisia. Eikö se voitto riitä, vai mistä nyt kenkä puristaa?
Epäilen että ovat katkeria siitä että yleisössä huudettiin Käärijää voitosta huolimatta. Tai ehkä itsekin tietävät ettei tainnut tulla ihan puhdasta rehellistä voittoa ja sen takia yrittävät syyttää muita "Epärehellisyydestä".
Eikö se nyt riitä että se Ruotsi voitti? Olisi vielä pitänyt saada kaikki pisteetkin?