Olen mummu, joka auttaa ja hoitaa, mutta surettaa
Tuntuu pahalta, puran tänne, en muualle kehtaa.
Olen neljän mummu, kaikki lapset ovat poikani perheessä.
Hoidan lapsia paljon ja autan muutenkin, käyn kaupassa ja kuljetan lapsia harrastuksiin ja lainaan autoani, ostan vaatteita.
Nyt on äitienpäivä ja taas minut ohitetaan, miniä vie katraansa katsomaan äitiään, jota näkevät kaksi kertaa vuodessa ja joka ei ole koskaan itse käynyt perheen luona, ei edes nähnyt heidän uutta taloaan. Eikä koskaan ole lapsia hoitanut.
Tyttäreni onneksi tulee miehineen kahville ja tuo herkut tullessaan, heillä ei ole lapsia vaikean sairauden takia.
Surettaa tosi paljon.
Enkä minä lahjoja kaipaa, mutta olisipa kiva kun muistettaisiin eikä aina vaan vaadita.
Kun viimeksi hoidin lapsia, toivotin tervetulleeksi kahville, miniä tuumasi, että menemme äitini luo, poikani yritti lempeästi sanoa, että käydään hänen luonaan lauantaina, ei sopinut miniälle, nosti minun kuullen rähäkän.
Päätin, että kun miniä pyytää apuun seuraavan kerran, sanon, että en pääse. Nyt loppuu minun voimat.
Anteeksi valitus.
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja mummuille!
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa teidän pojat tehneet huonon valinnan vaimon suhteen. Eikö ne raukat osaa edes eroa laittaa vireille, kun voivat noin huonosti parisuhteissaan?
Luulenpa, että laittavat. Juuri mieheni sanoi, että onneksi vaadimme pojan tekemään avioehdon ennen liittoa. Ei mene pojan omaisuus miniän mukana.
Miten ihmeessä poikanne ei osannut ajatella asiaa itse? Miten ihmeessä poika on edes mennyt naimisiin naisen kanssa, jolla ei ole ammattia, koulutusta eikä tuloja?
Kylläpä sinä nyt oletat paljon. Missä sanottiin, ettei noita ole. Näytä!
Miksi sinulla menee noin tunteisiin? Outoa.
Ja sinäkö kuvittelet etteivät ihmiset muutu, jos ei, niin miksi niin moni pari eroaa, vastaapas siihenkin.Tässä on suora lainaus aiemmasta kommentistasi: "Ei mene pojan omaisuus miniän mukana".
Tuohan tarkoittaa sitä, että miniällä ei ole mitään omaisuutta eikä rahaa vaan kaikki on pojan. Kummallista on sekin, miten te vaaditte poikaa tekemään avioehdon. Siis vaaditte, ette ehdottaneet tai kysyneet, onko siitä ollut puhetta.
Osa pareista eroaa, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Se minua kummastuttaa, miten sinun miniä on suunnilleen saatanasta seuraava ja sinä ihan toivot heidän eroa.
No eihän tarkoita, pöljä, pojallaan on ENEMMÄN omaisuutta, ja joutuisi tansinkoa maksamaan, sitä se tarkoittaa, miten voit olla noin yksinkertainen, huh, huh.
Siinä tapauksessa kommentin olisi voinut kirjoittaa oikein eli "ei mene pojan omaisuutta miniän mukana". Ei tämä suomen kieli niin vaikeaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurasin ketjua sivusta, hämmästyttää miniöitten asenne. Toivottavasti elämä opettaa ja saavat itse aikanaan apn kohtelun. Voi sitten muistella mitä mieltä nuorena oli.
Ihan oikeastiko äitienpäivänä pitäisi viettää ajamalla autolla ympäriinsä satoja kilometrejä, että isoäidit saisivat huomiota?
Meillä on lapset hoidettu päivähoidon avustamana ihan itse, mitään hoitoapua ei o,e isovanhemmilta tullut. Päinvastoin isovanhempien omat parisuhderiidat ja ongelmat ovat heijastuneet lapsenlalsenkin elämään kun edes kylässä käydessäei ei isoäiti pysty olemaan asiallisesti.Miksi tulet omia ongelmasi tähän urputtamaan, jos äitisi on juoppo niin voi, voi, mutta ei sillä ole mitään tekemistä apn kanssa, voi hyvänen aika, miten outoja ulostuloja teillä on.
Äitini ei ollut juoppo vaan persoonallisuushäiriöinen... näitä tuntuu tässäkin ketjussa olevan ihan riittämiin.
Ahaa, ymmärrän se häiriö on sinulle periytynyt. Harmi, yritä tulla itsesi kanssa toimeen.
Tulen hyvin toimeen myös läheisteni kanssa, sinä ilmeisesti et. Joskus peiliin katsominen riittää.
Äitienpäivä nyt ylipäätään on paskimpia juhlapäiviä: lapsettomat, yksinhuoltajat, äidittömät, aikuisten poikien äidit saa kaikki puukkoa sydämeen jos vaan suostuvat ottamaan, ja ydinperhemutsit saa jännätä että räjähtääkö keittiö järjestelyistä kuinka pahasti.
1800-luvulla kun äitienpäivää alettiin ajaa kalentereihin, tarkoituksena oli esimerkiksi Jenkeissä että sisällissodan osapuolten äidit olisivat voineet yhdessä muistaa menetettyjä lapsiaan. Enemmän siis semmoista äideiltä äideistä äideille -hommaa kuin tätä puolivillaista kukkakauppiaiden myynninedistämisyritystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurasin ketjua sivusta, hämmästyttää miniöitten asenne. Toivottavasti elämä opettaa ja saavat itse aikanaan apn kohtelun. Voi sitten muistella mitä mieltä nuorena oli.
Ihan oikeastiko äitienpäivänä pitäisi viettää ajamalla autolla ympäriinsä satoja kilometrejä, että isoäidit saisivat huomiota?
Meillä on lapset hoidettu päivähoidon avustamana ihan itse, mitään hoitoapua ei o,e isovanhemmilta tullut. Päinvastoin isovanhempien omat parisuhderiidat ja ongelmat ovat heijastuneet lapsenlalsenkin elämään kun edes kylässä käydessäei ei isoäiti pysty olemaan asiallisesti.
Missä ja kuka niin vaati.
En käsitä näitä riehuvia miniöitä, ettekö te osaa lukea vai ettekö lainkaan ymmärrä lukemanne, tyhmää sakkia olette. Häpeän, miniä olen minäkin ja ihan nuori sellainen, poikamme on vasta kaksi kuukautta, ei kyllä tulisi mieleenikään kohdella, ei omaa, eikä mieheni äitiä noin, kun te anopeistanne puhutte. Huh, huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapset hoidettu päivähoidon avustamana ihan itse, mitään hoitoapua ei o,e isovanhemmilta tullut. Päinvastoin isovanhempien omat parisuhderiidat ja ongelmat ovat heijastuneet lapsenlalsenkin elämään kun edes kylässä käydessäei ei isoäiti pysty olemaan asiallisesti.Miksi tulet omia ongelmasi tähän urputtamaan, jos äitisi on juoppo niin voi, voi, mutta ei sillä ole mitään tekemistä apn kanssa, voi hyvänen aika, miten outoja ulostuloja teillä on.
Äitini ei ollut juoppo vaan persoonallisuushäiriöinen... näitä tuntuu tässäkin ketjussa olevan ihan riittämiin.
Ahaa, ymmärrän se häiriö on sinulle periytynyt. Harmi, yritä tulla itsesi kanssa toimeen.
Tulen hyvin toimeen myös läheisteni kanssa, sinä ilmeisesti et. Joskus peiliin katsominen riittää.
Voi luoja, että hyvin tulet toimeen, tekstisi kyllä kertoo ihan muuta,harvoin saa lukea noin ilkeää vuodatusta, ap ei ole tuommoista ansainnut. Katso sinne peiliin sitä rumasti käyttäytyvää ihmistä silmiin ja häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapset hoidettu päivähoidon avustamana ihan itse, mitään hoitoapua ei o,e isovanhemmilta tullut. Päinvastoin isovanhempien omat parisuhderiidat ja ongelmat ovat heijastuneet lapsenlalsenkin elämään kun edes kylässä käydessäei ei isoäiti pysty olemaan asiallisesti.Missä ja kuka niin vaati.
En käsitä näitä riehuvia miniöitä, ettekö te osaa lukea vai ettekö lainkaan ymmärrä lukemanne, tyhmää sakkia olette. Häpeän, miniä olen minäkin ja ihan nuori sellainen, poikamme on vasta kaksi kuukautta, ei kyllä tulisi mieleenikään kohdella, ei omaa, eikä mieheni äitiä noin, kun te anopeistanne puhutte. Huh, huh.
Sinulle tulee nyt varmasti yllätyksenä, että anoppeja ja yleensäkin mummoja on kovin monenlaisia. Sinulla on sinun kuplasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, oman viestin yläpeukuttaminen on noloa. Kunhan sivusta totean ja nauran tyhmyyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa teidän pojat tehneet huonon valinnan vaimon suhteen. Eikö ne raukat osaa edes eroa laittaa vireille, kun voivat noin huonosti parisuhteissaan?
Luulenpa, että laittavat. Juuri mieheni sanoi, että onneksi vaadimme pojan tekemään avioehdon ennen liittoa. Ei mene pojan omaisuus miniän mukana.
Miten ihmeessä poikanne ei osannut ajatella asiaa itse? Miten ihmeessä poika on edes mennyt naimisiin naisen kanssa, jolla ei ole ammattia, koulutusta eikä tuloja?
Ja sinäkö kuvittelet etteivät ihmiset muutu, jos ei, niin miksi niin moni pari eroaa, vastaapas siihenkin.Tässä on suora lainaus aiemmasta kommentistasi: "Ei mene pojan omaisuus miniän mukana".
Tuohan tarkoittaa sitä, että miniällä ei ole mitään omaisuutta eikä rahaa vaan kaikki on pojan. Kummallista on sekin, miten te vaaditte poikaa tekemään avioehdon. Siis vaaditte, ette ehdottaneet tai kysyneet, onko siitä ollut puhetta.
Osa pareista eroaa, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Se minua kummastuttaa, miten sinun miniä on suunnilleen saatanasta seuraava ja sinä ihan toivot heidän eroa.
Sivusta puutun, miniän mukana se omaisuus menee jos ero tulee. Niin se vaan on, jollei omaisuutta ole suojattu. Joka paikassa muistutetaan, että tehkää avioehto. Niin mekin vaadimme poikiamme ja tyttöjäsenistä tekemään, olemme myös testamentissa perinnöt suojanneet. Hyvänen aika, kai se nyt järkikin sanoo
Eikö niillä miniöillä ja vävyillä ole mitään omaisuutta? Yksinkö ne teidän lapset ovat asunnot, autot ja mökit ostaneet, maksaneet ja perineet? Minun on ihan mahdoton uskoa, että sinunkin lapset ovat valinneet täysin persaukiset puolisot.
Minusta on ihan lähtökohtaisesti väärin vaatia yhtään avioparia tekemään sitä tai tätä. Ettekö te ole keskustelleet avioehdoista ja muista asioista jo silloin, kun lapsenne eivät vielä seurustelleet? Itse olisin perunut naimisiinmenon, jos miehen vanhemmat olisivat alkaneet ladella vaatimuksia ja määräyksiä, mitä meidän pitää tehdä.
Ai sinun naimisiinmeno oli omaisuudesta kiinni. Arvaahan sen, jos kiristetään tulevaa puolisoa olemaan tekemättä avioehtoa. Minä taasen varakkaampana puoliskona en olisi mennyt naimisiin ilman avioehtoa.
Kaikilla on oikeus suojata omaisuutensa miten tahtoo. Myös appivanhemmilla testamentissa jättää miniä ulkopuolelle. Eihän testamentissa ole mitään järkeä, jollei sillä määrätä omaisuutta omalle perillisilleen tai minne tahtoo.
Vaikutat hyvin ahneelta ihmiseltä. Tai sitten et tajua miksi omaisuuttaan halutaan suojata.
Minun naimisiinmeno olisi ollut kiinni siitä, että miehen vanhemmat olisivat alkaneet ladella vaatimuksia mitä meidän pitää tehdä. Mies ja minä olemme ostaneet ja maksaneet omaisuuden yhdessä. Miehen vanhemmilla ei ole ollut eikä ole mitään tietoa, mitä minun omaisuus on tai minun tulevat perinnöt mahdollisesti tulevat olemaan.
Meillä on avioehto avioeron varalta. Ihan itse sitä ehdotin. Appivanhemmille en ole siitä sanonut mitään ja tuskin on puolisonikaan. Olen sanonut moneen otteeseen miehelle, että kysyy äidiltään, onko hänellä lasten puolisot poissulkeva testamentti. Toivottavasti on, sillä huonolla tuurilla pääsen osakkaaksi sekavaan kuolinpesään enkä sitä halua.
En edelleenkään ymmärrä kommentteja miten "pojan omaisuus lähtee miniän matkaan". Suomessa noin ei voi käydä.
Juristina neuvon sinua, jos avioehtoa ei ole, eroavien puolisoitten omaisuus lasketaan yhteen ja varakkaampi joutuu maksamaan tasinkoa toiselle, vaikka se varakkuus olisikin ennen liittoa saatu ja ansaittu, näin siis jos avioehtoa ja puolison poissulkevaa ehtoa ei testamentissa ole.
Älä viitsinenempää inttää kun et asiaa ymmärrä.
Juristina varmaan ymmärrät, mitä täällä kerrottu totuus "pojan omaisuus lähtee miniän matkaan" tarkoittaa. Jos sinulla on esimerkki tilanteessa, jossa noin käy, niin voistiko ystävällisesti kirjoittaa siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapset hoidettu päivähoidon avustamana ihan itse, mitään hoitoapua ei o,e isovanhemmilta tullut. Päinvastoin isovanhempien omat parisuhderiidat ja ongelmat ovat heijastuneet lapsenlalsenkin elämään kun edes kylässä käydessäei ei isoäiti pysty olemaan asiallisesti.Missä ja kuka niin vaati.
En käsitä näitä riehuvia miniöitä, ettekö te osaa lukea vai ettekö lainkaan ymmärrä lukemanne, tyhmää sakkia olette. Häpeän, miniä olen minäkin ja ihan nuori sellainen, poikamme on vasta kaksi kuukautta, ei kyllä tulisi mieleenikään kohdella, ei omaa, eikä mieheni äitiä noin, kun te anopeistanne puhutte. Huh, huh.Sinulle tulee nyt varmasti yllätyksenä, että anoppeja ja yleensäkin mummoja on kovin monenlaisia. Sinulla on sinun kuplasi.
Ja sinulla omasi, mutta nyt onkin kysymys apstä. Ei sinusta. Eikö vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä näitä riehuvia miniöitä, ettekö te osaa lukea vai ettekö lainkaan ymmärrä lukemanne, tyhmää sakkia olette. Häpeän, miniä olen minäkin ja ihan nuori sellainen, poikamme on vasta kaksi kuukautta, ei kyllä tulisi mieleenikään kohdella, ei omaa, eikä mieheni äitiä noin, kun te anopeistanne puhutte. Huh, huh.Sinulle tulee nyt varmasti yllätyksenä, että anoppeja ja yleensäkin mummoja on kovin monenlaisia. Sinulla on sinun kuplasi.
No niinhän siitäosa lähtee. Sinulle tiedoksi sinne kuplaasi. Oletko oppinut tänään uuden ilmaisun kun viljelet sitä kuplaa koko ajan. Hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, oman viestin yläpeukuttaminen on noloa. Kunhan sivusta totean ja nauran tyhmyyttäsi.
Saman huomasin, nolo muija. LOL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, että hyvin tulet toimeen, tekstisi kyllä kertoo ihan muuta,harvoin saa lukea noin ilkeää vuodatusta, ap ei ole tuommoista ansainnut. Katso sinne peiliin sitä rumasti käyttäytyvää ihmistä silmiin ja häpeä.
Taitaa muijan peili särkyä, tuommoista pirua kestä mitkään peilit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta puutun, miniän mukana se omaisuus menee jos ero tulee. Niin se vaan on, jollei omaisuutta ole suojattu. Joka paikassa muistutetaan, että tehkää avioehto. Niin mekin vaadimme poikiamme ja tyttöjäsenistä tekemään, olemme myös testamentissa perinnöt suojanneet. Hyvänen aika, kai se nyt järkikin sanoo
Eikö niillä miniöillä ja vävyillä ole mitään omaisuutta? Yksinkö ne teidän lapset ovat asunnot, autot ja mökit ostaneet, maksaneet ja perineet? Minun on ihan mahdoton uskoa, että sinunkin lapset ovat valinneet täysin persaukiset puolisot.
Minusta on ihan lähtökohtaisesti väärin vaatia yhtään avioparia tekemään sitä tai tätä. Ettekö te ole keskustelleet avioehdoista ja muista asioista jo silloin, kun lapsenne eivät vielä seurustelleet? Itse olisin perunut naimisiinmenon, jos miehen vanhemmat olisivat alkaneet ladella vaatimuksia ja määräyksiä, mitä meidän pitää tehdä.
Ai sinun naimisiinmeno oli omaisuudesta kiinni. Arvaahan sen, jos kiristetään tulevaa puolisoa olemaan tekemättä avioehtoa. Minä taasen varakkaampana puoliskona en olisi mennyt naimisiin ilman avioehtoa.
Kaikilla on oikeus suojata omaisuutensa miten tahtoo. Myös appivanhemmilla testamentissa jättää miniä ulkopuolelle. Eihän testamentissa ole mitään järkeä, jollei sillä määrätä omaisuutta omalle perillisilleen tai minne tahtoo.
Vaikutat hyvin ahneelta ihmiseltä. Tai sitten et tajua miksi omaisuuttaan halutaan suojata.
Minun naimisiinmeno olisi ollut kiinni siitä, että miehen vanhemmat olisivat alkaneet ladella vaatimuksia mitä meidän pitää tehdä. Mies ja minä olemme ostaneet ja maksaneet omaisuuden yhdessä. Miehen vanhemmilla ei ole ollut eikä ole mitään tietoa, mitä minun omaisuus on tai minun tulevat perinnöt mahdollisesti tulevat olemaan.
Meillä on avioehto avioeron varalta. Ihan itse sitä ehdotin. Appivanhemmille en ole siitä sanonut mitään ja tuskin on puolisonikaan. Olen sanonut moneen otteeseen miehelle, että kysyy äidiltään, onko hänellä lasten puolisot poissulkeva testamentti. Toivottavasti on, sillä huonolla tuurilla pääsen osakkaaksi sekavaan kuolinpesään enkä sitä halua.
En edelleenkään ymmärrä kommentteja miten "pojan omaisuus lähtee miniän matkaan". Suomessa noin ei voi käydä.
Suomessa on maatilat päätyneet myyntiin, kun avioehto on puuttunut. Eli kyllä Suomessa voi käydä niin, että se jolla on omaisuutta jo ennen parisuhdetta joutuu avioeron tasingon myötä siitä luopumaan. Toki koskee myös naista, jos hän on se varakkaampi ilman avioehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmosta se joskus on. Pojat soittelee äitienpäiväonnittelut salaa tämmöselle huonommalle mummolle. Keksivät jonkun pihatyön tai kaupassa käynnin.
Todellisuudessa tilanne voi olla se, että miniäsi muistuttaa poikaasi soittamaan.
Höpö, höpö, pojat on muistaneet paljon ennen miniöitten kuvioon tuloa.
Minäkin join aamukahvit juuri poikani kanssa, miniä oli juonut itselleen krapulan käärijää juhliessaan. Poikaa nolotti. Ero on vain ajan kysymys,onneksi ei lapsia ehtinyt tulla.Tuo ei johdu siitä, että miniä olisi kieltänyt muistamisen. Päinvastoin, todennäköisesti miniä muistuttulee ja kehottaa miestä muistamaan äitiään, mutta poika ei välitä. Tyypillistä on, että mies parisuhteeseen päästessään jättää omien sukulaistensa huomioinnin vaimonsa vastuulle, se EI ole miniän vika!
Mitä vittua sinä sekoilet? Juurihan hon kertoi, että poika on aina muistanut, jo ennen miniän olemassaoloa. Te miniät olette anoppikatkeruudessanne ihan hulluja.
Minulla on hyvä anoppi joka auttaa, ja kyllä, hän on se jota meillä juhlitaan. Äitiäni ei lapsenlapset voisi vähempää kiinnostaa. Ja sen saa tuta jos hän apua tarvitsee, ilmoitan aina, ettei ole aikaa ja neuvon ostamaan palvelun, on kuulema kallista. No niin on, totean.
En ole miniä enkä myöskään anoppi.
Jos poika muistaa aloittajaa, ei aloittajalla silloin ole syytä valittaa. Suurin osa poikien äideistä ei saa minkäänlaista muistamista pojiltaan, eikä se ole miniöiden vika. Aloittajalla on myös tytär miehineen, jotka tulevat juhlimaan äitienpäivää aloittajan luokse, joten en ymmärrä aloittajan katkeruutta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa muijan peili särkyä, tuommoista pirua kestä mitkään peilit.
Sielläkö iloinen puoliso? Vai peräkammarinpoika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se toinen mummo ei varmaan näe lapsia yhtä paljon. Kai hänelläkin joskus on vuoro.
Vuoronumeroillako mummous hoidetaan.
Miksi toinen mummo ei näe lapsenlapsia ku 2x/v?Niin, hyvä kysymys.
Mutta ei pelkästään siksi, että päästäisiin haukkumaan miniä ja äitinsä. Eihän se heidänkään suhteensa ongelmaton ole, jos tilanne on tuo.
Ei miniä varmaankaan ihan vaan pahuuttaan toimi noin. Voi olla hyvinkin kiitollinen siitä, että suhde anoppiin ja lapsilla toiseen mummoon on mutkaton, arkinen, läheinen. Kyllä ymmärrän, että siitä saattaa tulla tunne, että sitä pidetään itsestäänselvyytenä. Mutta kyllä sitä varmaan silti arvostetaankin.
Ehkä tämä äitienpäivä ja se joku toinen päivä vuodessa, kun sitä toista mummoa nähdään, on siksi tärkeä, että se on ainoa tapa pitää joku ohut kytkös sinnekin suuntaan.
Ja sitä ohutta kytköstä ei voi ylläpitää vaikkapa joka toinen vuosi äitienpäivänä ja joka toinen vuosi muulloin?
Ei, vaan aina se pitää tehdä apn tunteita loukaten. Outoa.Juuri tämä on pointtini, mutta eipä huolta, näen tosiaan lapsia, poikani pitää kyllä siitä huolen, minulla vaan vapautuu hurjasti aikaa ja rahaa säästyy, ei sekään ole huono asia. Laskin eilen, että kahden viime kuukauden aikana olen osaltanne liki 300 € lapsille vaatteita ja yhden vähän käytetyn polkupyörän. Kukaan ei ole pakottanut minua, mutta jatkossa toimin viisaammin.
Kuulostaa vähän marttyyrimaiselta tämä valitus... Itse ainakin ajattelisin ilahduttavani niitä lapsenlapsia, jos heille jotain ostan ja ylipäänsä heidän kanssaan olen. Harmi, jos mummosta tuntuu, ettei hän saa iloa lastenlasten kanssa olemisesta vaan se tuntuu vain pakkopullaa. Ja vielä oudommalta tuntuu, että vähentää lastenlasten kanssa olemista miniän kiusaksi.
Sainoiko ap että on pakkopullaa? Ei sanonut.
Hän vaan toivoi, että saisi äitienpäivänä heidät kahville. Liikaa toivottu.
Ap, pidä nyt lupauksesi. Tuommoinen miniä ei apua tarvitse, tapaa lapsia poikasi seurassa, iloa kevääseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on maatilat päätyneet myyntiin, kun avioehto on puuttunut. Eli kyllä Suomessa voi käydä niin, että se jolla on omaisuutta jo ennen parisuhdetta joutuu avioeron tasingon myötä siitä luopumaan. Toki koskee myös naista, jos hän on se varakkaampi ilman avioehtoa.
Jokaisen yrittäjän luulisi osaavan miettiä tuota ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmosta se joskus on. Pojat soittelee äitienpäiväonnittelut salaa tämmöselle huonommalle mummolle. Keksivät jonkun pihatyön tai kaupassa käynnin.
Todellisuudessa tilanne voi olla se, että miniäsi muistuttaa poikaasi soittamaan.
Höpö, höpö, pojat on muistaneet paljon ennen miniöitten kuvioon tuloa.
Minäkin join aamukahvit juuri poikani kanssa, miniä oli juonut itselleen krapulan käärijää juhliessaan. Poikaa nolotti. Ero on vain ajan kysymys,onneksi ei lapsia ehtinyt tulla.Tuo ei johdu siitä, että miniä olisi kieltänyt muistamisen. Päinvastoin, todennäköisesti miniä muistuttulee ja kehottaa miestä muistamaan äitiään, mutta poika ei välitä. Tyypillistä on, että mies parisuhteeseen päästessään jättää omien sukulaistensa huomioinnin vaimonsa vastuulle, se EI ole miniän vika!
Mitä vittua sinä sekoilet? Juurihan hon kertoi, että poika on aina muistanut, jo ennen miniän olemassaoloa. Te miniät olette anoppikatkeruudessanne ihan hulluja.
Minulla on hyvä anoppi joka auttaa, ja kyllä, hän on se jota meillä juhlitaan. Äitiäni ei lapsenlapset voisi vähempää kiinnostaa. Ja sen saa tuta jos hän apua tarvitsee, ilmoitan aina, ettei ole aikaa ja neuvon ostamaan palvelun, on kuulema kallista. No niin on, totean.En ole miniä enkä myöskään anoppi.
Jos poika muistaa aloittajaa, ei aloittajalla silloin ole syytä valittaa. Suurin osa poikien äideistä ei saa minkäänlaista muistamista pojiltaan, eikä se ole miniöiden vika. Aloittajalla on myös tytär miehineen, jotka tulevat juhlimaan äitienpäivää aloittajan luokse, joten en ymmärrä aloittajan katkeruutta ollenkaan.
Se tyttären miehen äiti voi itkeä yksin omassa kodissaan, kun poika ei pääse äidin luo kahville vaan ilkeä miniä pakottaa hänet menemään äidilleen kylään.
Kuulostaa vähän marttyyrimaiselta tämä valitus... Itse ainakin ajattelisin ilahduttavani niitä lapsenlapsia, jos heille jotain ostan ja ylipäänsä heidän kanssaan olen. Harmi, jos mummosta tuntuu, ettei hän saa iloa lastenlasten kanssa olemisesta vaan se tuntuu vain pakkopullaa. Ja vielä oudommalta tuntuu, että vähentää lastenlasten kanssa olemista miniän kiusaksi.