Rakastaako jeesus kaikkia ihmisiä?
Vai pitääkö olla uskossa ansaitskseen hänen rakkautensa?
Kommentit (92)
Ihminen on niin outo, että ilmaisia muoviämpäreitä jonotetaan tuntikaupalla, mutta ilmainen Taivaspaikka ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen rakkaus jokaiseen ihmiseen on koko kristillisen uskon ja pelastuskäsityksen ydin. Eli miten ikinä onkaan onnistunut tyrimään, niin aina voi pyytää anteeksi ja kääntää uuden lehden elämässään muiden ihmisten auttamiseksi. Ja kun niin tekee, ei tarvitse pelätä rangaistusta siitä pahasta, jota aiemmin teki, ja jolle on kääntänyt selkänsä.
Vihjailet siis, että muiden muassa minä olen tehnyt jotain niin pahaa, että ansaitsisin rangaistuksen, ja olen tyrinyt siihen malliin, että pitäisi pyytää anteeksi ja kääntää uutta lehteä elämässä?
Aika paksua settiä. Jos noin tulisit päin naamaa sanomaan, niin en tykkäisi hyvää.
Röyhkeää jengiä tuo hihhuliosasto.
Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat. En ole tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä. -Jeesus, raamattu.
Sinulla ei ole mitään yhteistä Jeesuksen kanssa.
No eipä juuri yhteistä olekaan. En ole läheistä sukua enkä tuntenut ihmistä. Eikä hänestä muutenkaan tiedetä juuri mitään. Pariin kertaan nimi vilahtaa antiikin auktorien teksteissä.
Sinulla ei ole sen enempää yhteistä Jeesuksen kanssa kuin minullakaan. Sinä et tiedä Jeesuksesta luultavasti yhtään sen enempää kuin minä tai historioitsijat.
Vetoat ehkä Raamattuun, mutta se on myyttikokoelma. Sen perusteella ei voi tiedollisia uskomuksia perustaa eikä tietää yhtään mitään. Raamatussahan kerrotaan esimerkiksi, että Jeesus käveli vetten päällä, muutteli vettä viiniksi ja herätteli kuolleita. Jokainen ymmärtää, että tällaiset eivät ole mahdollisia tapahtumia vaan sadun kaltaisia kertomuksia.
Naurahdin ääneen kommentillesi. Siis kuvittelet, että Jumala, joka on luonut ihan kaiken Sanallaan ei pystyisi kävelemään veden päällä, muutamaan veden viiniksi ja herättämään kuolleita. Taisit vaan vitsailla.
Noille uskisten homovihakommenteille ei ole mitään perustaa. Me emme vihaa ketään. Ainoastaan syntiä ei ihmisiä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Hyvä, jos naurattaa. Nauru pidentää ikää ja tuntuukin hyvältä.
Kun naurultasi rauhoitut, niin kertoisitko, millaista näyttöä sinulla on kuvailemasi Jumalan olemassaolosta? Kun esittäisit todisteita, niin minä ja moni muukin voisi harkita suhtautumistaan jumalan olemassaoloväitteisiin uudemman kerran.
Se tyypi kuoli jo aikoja sitten, ja enään on tarjolla vain muiden keksimiä tarinoita. Kannattaisiko hankkia elämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen rakkaus jokaiseen ihmiseen on koko kristillisen uskon ja pelastuskäsityksen ydin. Eli miten ikinä onkaan onnistunut tyrimään, niin aina voi pyytää anteeksi ja kääntää uuden lehden elämässään muiden ihmisten auttamiseksi. Ja kun niin tekee, ei tarvitse pelätä rangaistusta siitä pahasta, jota aiemmin teki, ja jolle on kääntänyt selkänsä.
Vihjailet siis, että muiden muassa minä olen tehnyt jotain niin pahaa, että ansaitsisin rangaistuksen, ja olen tyrinyt siihen malliin, että pitäisi pyytää anteeksi ja kääntää uutta lehteä elämässä?
Aika paksua settiä. Jos noin tulisit päin naamaa sanomaan, niin en tykkäisi hyvää.
Röyhkeää jengiä tuo hihhuliosasto.
Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat. En ole tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä. -Jeesus, raamattu.
Sinulla ei ole mitään yhteistä Jeesuksen kanssa.
Mitä terve ihminen sille mahtaa että on terve eikä tarvitse parantajaa? Väkisinkö pitää koittaa sairastuttaa itsensä?
Minua ei, ja se on outoa. Olen mietiskellyt paljon syitä tälle.
Ei ihme, että kristinuskon kyseenalaistava viestiketju poistettiin jälleen. Keskustelu - Miksi kristinusko on niin masentava uskonto? | Aihe vapaa | Vauva
Eilen keskusteluketjussa jo useat ihmiset kyvyivät, että kuinka kauan tämäkin ketju olisi olemassa. On hämmästyttävää, että aina kun kristinuskoasta kysytään analysointimielessä, ketju poistetaan. Ennätys on alle minuutti. VOISIKO KYSEESSÄ OLLA SITTENKIN DIKTATUURI?
MITÄ JEESUS SELLAISESTA SANOISI?
MIKSI ETTE SEURAA SEN ESIMERKKIÄ, JOTA SEURAATTE?
Jatketaan siis muualla toistaiseksi. Laitan viestin useaan ketjuun, ehkä joku niistä säilyy.
MIKSI IDÄN FILOSOFIASSA EI OLE SELLAISTA PAKOTTAMISTA? EHKÄ PITÄISI KUITENKIN VALITA ITÄ, JO AINOASTAAN KRISTITTYJEN KÄYTÖKSEN TAKIA?
Rakastaa, mutta samalla kiristää: usko minuun tai joudut helvettiin. Joopa joo. Tavismutsikin pystyy parempaan eli rakastaa ja piste. Faija myös toki.
Jumala vihaa pahuutta, joten varmasti ainakin persuja vihaa. Ehkä vihaa kristillisdemokraattejakin, koska ovat osallisena pahuuden hallituksessa.
Luulin näin. Minulla on ollut useamman vuoden prosessi, jossa olen todellakin yrittänyt löytää ns kristuspolkua, kristittyjen yhteyttä, jonkinlaista uskoontuloa. Ei mitään. Ei yhtään mitään. On pakko olla rehellinen. Minua Jeesus ei ainakaan rakasta.
Kyllä rakastaa, mutta hiukan sen tunteet viilenee, jos nimi kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Rakastaa, mutta samalla kiristää: usko minuun tai joudut helvettiin. Joopa joo. Tavismutsikin pystyy parempaan eli rakastaa ja piste. Faija myös toki.
En usko. Sanomaa on muutettu.
Pakko olla uskossa ensin: Pitää uskoa, että on olemassa joku, joka rakastaa
Jeesus Kristus on
Absoluutin inkarnaatio. Shakti-avesha avatara.
Monet Absoluutin inkarnaatiot tulevat tähän maailmaan. Kun Herra Krishna oli tässä maailmassa, monet yhteiskunnan jäsenet tunsivat hänet Absoluuttina. Ja sen jälkeen kun Krishna lähti tästä maailmasta, tänne ilmestyi hyvin monia jumalallisia jälleensyntymiä. Herra Jeesus Kristus oli Jumalan inkarnaatio.
Kaikki riippuu ajasta ja maallisen mielen tilasta. Kun Jeesus tuli tähän maailmaan, hänen opetuksilleen oli tarvetta. Ihmisten tietoisuuden ja ajan olosuhteiden mukaan hän saarnasi tiettyjä totuuksia.
Kristus itse myönsi:
12
»Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13
Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).
Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:
(Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
Juudaksen tärkeä rooli:
Kun Jeesus kantoi ristiä harteillaan (hän käveli paikalle, jossa hänet oli määrä ristiinnaulita), tien molemmin puolin oli joukko miehiä ja naisia. Ja hän käveli. Yhtäkkiä hän katsoi Juudaksen kasvoihin. Väkijoukko seisoi molemmin puolin, hän käveli risti olkapäillään, hän käveli kohti ristiinnaulitsemispaikkaa. Yhtäkkiä hän katsoi Juudasta silmiin. Juudas näki jotain Jeesuksen silmissä ja juoksi puoliksi tajuttomana pois: "Mitä minä olen tehnyt? - Hän alkoi katua. - Mitä minä olen tehnyt?" Juudas kääntyi. Luulen, että se mitä Juudas näki Kristuksen silmissä... Kristus käveli pää alaspäin, mutta yhtäkkiä hän nosti päätään ja katsoi Juudasta silmiin.
Kristuksen katseesta Juudas luki seuraavaa: "Sinun uhrisi minun kunniakseni on ylenpalttisen suuri. Olen sinulle velkaa, olen sinulle velkaa, olen sinulle velkaa. Nimesi tulee tunnetuksi: olet pettänyt minut, suuri uhraus sinulta, jonka tarkoituksena on korottaa nimeäni. Olen ikuisesti velkaa sinulle, Juudas. Sinä kaadut ja siten korotat minua, sinun kaatumisesi palvelee minun korotustani. Sinun ikuinen häpeäsi edistää minun ikuista kunniaani tässä maailmassa. Anna minulle anteeksi. Juudas, anna minulle anteeksi! Käytän henkeäsi "ostaakseni" kunniani. Se on välttämätöntä maailman parhaaksi. Minä olen valinnut sinut."
Mitä hän näki Jeesuksen katseessa? Kristuksen katseessa ei lukenut: "Olet näytellyt petturin roolia, olet syyllistynyt maanpetokseen. Se ei ollut sellainen katse; siinä ei ollut kostonhimoa. Pikemminkin se oli Kristuksen katse, joka sanoi: "Juudas, et käytä minua lainkaan omiin tarkoituksiisi. Päinvastoin, minä käytän sinua nostamaan lippuni korkealle; tulen käyttämään sinua ja nimeäsi ikuisesti. Siksi olen sinulle velkaa, ystäväni." Samanlaisen viestin Juudas havaitsi Jeesuksen katseesta - suuren arvostuksen itseään kohtaan.
Juudas tunsi: "Olen tehnyt väärin häntä kohtaan, mutta hänen katseessaan lukee kiitollisuus. Miten se on mahdollista?" Juudas järkyttyi nähdessään, että Jeesus oli äärimmäisen kiitollinen. Juudas pystyi lukemaan Jeesuksen silmistä: "Juudas, minä käytän sinua ikuisesti. Sinä osoitat, että olen oikeassa. Sinua on käytetty niin suureen tarkoitukseen. Olen käyttänyt sinua ja riistänyt sinulta hyvän nimesi ikuisesti, ja siksi olen sinulle, ystäväni, syvästi kiitollisuudenvelassa. Pyydän, anna minulle anteeksi. Anna anteeksi tekoni." Ymmärtäessään, mitä Kristus yritti sanoa, Juudas järkyttyi tajutessaan, että Kristus saattoi olla niin rakastava, ystävällinen ja kiitollinen häntä, petturia, kohtaan. Juudas ei voinut jäädä sinne väkijoukkoon. Hän juoksi kuin hullu pois sovittaakseen tekonsa.
Raamatun mukaan Jeesus rakastaa kaikkia, IHAN KAIKKIA. Hän kuoli ristillä, jotta meillä kaikilla olisi mahdollisuus tuntea hänet ja hänen rakkautensa ja päästä taivaaseen. <3
Ei rakasta.
Homot pitää kivittää ja vääräuskoiset joutu helvettiin.
Isä, poika ja pyhä henki on kolminaisuusopin mukaan yksi ja sama jumala.
Ja koska raamatun kertomusten mukaan jumala vihaa monia ihmisiä voidaan todeta, ettei rakkaus oli ehdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus Kristus on
Absoluutin inkarnaatio. Shakti-avesha avatara.Monet Absoluutin inkarnaatiot tulevat tähän maailmaan. Kun Herra Krishna oli tässä maailmassa, monet yhteiskunnan jäsenet tunsivat hänet Absoluuttina. Ja sen jälkeen kun Krishna lähti tästä maailmasta, tänne ilmestyi hyvin monia jumalallisia jälleensyntymiä. Herra Jeesus Kristus oli Jumalan inkarnaatio.
Kaikki riippuu ajasta ja maallisen mielen tilasta. Kun Jeesus tuli tähän maailmaan, hänen opetuksilleen oli tarvetta. Ihmisten tietoisuuden ja ajan olosuhteiden mukaan hän saarnasi tiettyjä totuuksia.
Kristus itse myönsi:
12
»Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13
Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).
Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:
(Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
Onko myös Äiti Amma absoluutin inkarnaatio?
Jeesus murhattiin teidän kaikkien edessä ristillä. Te lunastitte itse itsenne vapaaksi jotta ette joutuisi vastuuseen rötöksistänne.