Muista lapsettomia kirjoittaessasi äitienpäivästäsi someen
Kommentit (113)
Muista sokeita, kun laitat kauniin maisemakuvan. Kuuroja, kun kerrot hyvästä keikasta. Sairaita tai liikuntakyvöttömiä, kun hehkutat juoksulenkkiäsi.
Joo, tajdikkuus on hieno asia, mutta ihan kaikkia ei voi mitenkään koko ajan kohdella silkkihansikkain.
Ei tarvitse erityisemmin muistaa, kiitos vaan.
Saan onnitella omaa äitiäni ja muitakin äitejä toisen lapsettomuudesta huolimatta. Onnitteleeko lapsettomat omia äitejään vai onko näidenkin äitiys liian kova paikka?
Kaikilla meillä on omat kipumme. Jos lapsettomuus tuntuu liian pahalta tänä äitienpäivänä, älä avaa somea ollenkaan.
Mulla ei ole sen paremmin äitiä kuin lapsiakaan.
Enkä muutenkaan käytä mitään somea.
En kuuntele radiota tai katso tv:tä äitienpäivänä.
Asia ratkaistu.
Minä ainakin juhlin lapsettomien lauantaita.
Toki onnittelen myös omaa äitiäni sunnuntaina.
Ja nälänhädässä olevia, kun postaat ruokakuvan. Kengättömiä, kun postaat kenkäkuvan. Jalattomia, kun kerrot lenkistäsi ja kodittomia sisustuskuvan kylkeen.
Miksi? Vela tietoisesti lapseton
Onko koirien "äideille" omaa päivää?
Vierailija kirjoitti:
Onko koirien "äideille" omaa päivää?
Todennäköisesti on.
Kaikelta ei voi suojella. Se on vaan fakta. Se että aihe on kauhean kipeä, tuntuu normaali päivän viettäminen asian hieromiselta naamaan.
Ei tarvitse muistaa minua. Juhlikaa vaan päiväänne rauhassa.
Äideillä on ihan suuri oikeus juhlia äitienpäivää. On tämä sen verran rankkaa hommaa.
Joka hehkuttaa Hilma-Jooseppiaan somessa, on lähinnä huvittava.
Miksi sinä et voisi olla onnellinen muiden puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et voisi olla onnellinen muiden puolesta?
Tämä!
t. vapaaehtoisesti lapseton nainen
Kiitos, Ap! Kyllä on kovia asenteita täällä joillakin. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Kovuus voi valitettavasti osua myöhemmin omaan nilkkaan, kenellä missäkin asiassa. Tarvitsemme myötätuntoa toisiamme kohtaan, emme kovuutta.
Ja pah.