Muista lapsettomia kirjoittaessasi äitienpäivästäsi someen
Kommentit (113)
Hei hyvää äitienpäivää kaikille äideille! Esitettiin vieno toive muistaa myös lapsettomia tänä päivänä, joten nyt muistan. Onko teillä kivaa?
Hei kaikki lapsettomat. Pyydettiin muistamaan myös teitä. Varmaan hirveää, jos ei tule äidiksi, jos sitä palavasti haluaa. Hyvää äitienpäivää kuitenkin äideille ja mummoille.
Tälläisenkö viestin haluat lähetettävän somessa?
Ei kannata yrittää antaa huonoa omatuntoa lapsille jotka onnittelevat äitejään. Olisikohan ihan ok jos minä kirjoittaisin että muistakaa nyt kun onnittelette äitiänne että monien äidit ovat jo kuolleet. Tottakai on henkilökohtainen tragedia ettei pysty saamaan lasta, syystä tai toisesta mutta että siitä haluaa levittää huonoa omaatuuntoa heille joilla se on onnistunut on mielestäni liikaa.
En ole koskaan tajunnut miksi ihan randomitkin toivottavat toisilleen hyvää äitienpäivää. Tosi hölmöä minusta.
Minä olen lapseton eikä mitenkään häiritse muiden äitienpäivät. Ostan
itse parvekkeelleni useamman ruusun juuri äitienpäiväksi samalla kun äitini haudalle. Teen hyvää ruokaa sunnuntaina itselleni ja miehelleni ja juomme jälkiruuaksi kakkukahvit molempien jo kuolleiden äitiemme muistoksi.
Aha. Viime vuonna itki äidit kun lapsettomien lauantai vei huomiota äideiltä ollessaan ennen äitienpäivää ja nyt sit tällänen tulokulma. Jospa vietettäisiin niitä itselle tärkeitä päiviä ihan jokainen?
Tää "muistaminen" ois varmaan omien lapsien haukkumista sit.
Lauantainahan on lapsettomien oma päivä,voi hehkuttaa eri asioilla: oma vapaa,laiska hidas aamiainen ym. ym.
Jos hermostut jostain JOKAVUOTISESTA äitienpäivästä joka KESTÄÄ YHDEN (1) PÄIVÄN kannattaa opetella laittamaan vaikka se facebook kiinni ettet ihan TRIGGERÖIDY HUH!
Haista paska ap, ei ole muiden tehtävä varoa sanomisiaan ettei JUURI SINULLE tule paha mieli.
Jos elämä on näin vaikeaa niin ehkä helpoin ratkaisu on poistua.
Vierailija kirjoitti:
Hei hyvää äitienpäivää kaikille äideille! Esitettiin vieno toive muistaa myös lapsettomia tänä päivänä, joten nyt muistan. Onko teillä kivaa?
Hei kaikki lapsettomat. Pyydettiin muistamaan myös teitä. Varmaan hirveää, jos ei tule äidiksi, jos sitä palavasti haluaa. Hyvää äitienpäivää kuitenkin äideille ja mummoille.
Minäkin jäin ihan miettimään, miten lapsettomat otetaan huomioon äitienpäivän toivotuksissa. Tulee juuri näin koomisia settejä.
Olen lapseton ja äitini sekä isoäitini ovat menehtyneet. Asia ei enää kalva minua, mutta vaikeitakin hetkiä on ollut. Sain sunnuntaille kutsun viettämään päivää ystäväni ja kummilapseni kanssa. Kivaa, aion leipoa meille! Ja hei, sata pointsia ystävälle todellisesta huomaavaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin jäin ihan miettimään, miten lapsettomat otetaan huomioon äitienpäivän toivotuksissa. Tulee juuri näin koomisia settejä.
Olen lapseton ja äitini sekä isoäitini ovat menehtyneet. Asia ei enää kalva minua, mutta vaikeitakin hetkiä on ollut. Sain sunnuntaille kutsun viettämään päivää ystäväni ja kummilapseni kanssa. Kivaa, aion leipoa meille! Ja hei, sata pointsia ystävälle todellisesta huomaavaisuudesta. <3
tuo huomioiminen on just oikeaa ystävyyttä <3 :)
Helpoin keino on, ettet roiku somessa äitienpäivänä. Antaa ihmisten hehkuttaa. Se voi olla jollekin äidille se elämänsä ainoa päivä vuodessa, jolloin hän saa edes vähän huomiota ja hemmottelua.
Vierailija kirjoitti:
Onko koirien "äideille" omaa päivää?
Äiti kuin äiti. Sulla vain on erilaiset lapset.
Eikö se ennen ollut, että äitienpäivänä pitää muistaa äidittömiä?
Ap on pelkkä trolli mutta hyvinhän te jaksatte trolleihin tarttua.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, Ap! Kyllä on kovia asenteita täällä joillakin. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Kovuus voi valitettavasti osua myöhemmin omaan nilkkaan, kenellä missäkin asiassa. Tarvitsemme myötätuntoa toisiamme kohtaan, emme kovuutta.
En jätä äitienpäivää juhlimatta vaikka äitienpäivä tuottaa ahdistusta jollekin itsesääliin taipuvaiselle yksilölle.
Vierailija kirjoitti:
Lauantainahan on lapsettomien oma päivä,voi hehkuttaa eri asioilla: oma vapaa,laiska hidas aamiainen ym. ym.
Miksi tuo lapsettomien päivä pitää olla samana viikonloppuna kuin äitienpäivä? Yritys syyllistää lisääntymisessä onnistuneita naisia?
Yhyy, säälikää mua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo lapsettomien päivä pitää olla samana viikonloppuna kuin äitienpäivä? Yritys syyllistää lisääntymisessä onnistuneita naisia?
Yhyy, säälikää mua!
miksi ei voi olla,mielestäni hyvä kun molemmat vierekkäin,muistutetaan asioiden eri puolista ja muistetaan molemmissa tilanteissa eläviä
Olen lapseton, ja sanon että antakaa palaa! Iloitkaa äitienpäivästä täysin rinnoin. (pun intended)
Kaikkien huomioimista ei pidä viedä liian pitkälle. Minulla ei ole äitiä, mutta muiden ilo äitienpäivänä ei ole minulta pois. Suosittelen, että muutkin, joille nämä asiat voivat olla kivuliaita käsittelisivät näitä asioita, vaikka ammattiavun kanssa ja antaisivat muiden juhlia. Ei tee hyvää kasvattaa sukupolvea, joka pitää suojata kaikelta vaikealta.