Muista lapsettomia kirjoittaessasi äitienpäivästäsi someen
Kommentit (113)
Nyt jos vielä joku kertoisi, miten ja miksi niitä lapsettomia pitää muistaa!
AP, vaikka katkera vela oletkin, ei kannata yrittää pilata muiden juhlapäivää :)
Mä muotoilin nyt tällaisen viestin:
Kaikilla ei ole lapsia. Mutta minullapa on! Jee! Ja siksi kiitän mussukoitani ihanista lahjoista ja kakusta. Olette paras asia maailmassa. Sydän. Äitienpäiväonnea.
Onko hyvä?
Moni äitikään saa mitään juhlia tai toivotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettivätkö lapsettomat uupunutta 4 lapsen äitiä kun laittavat samppanjanhuuruisia kuvia Malediiveilta, shoppailureissuilta tai ravintolapäivällisiltä??
Ihan oma valinta hankkia neljä kiljukaulaa. Mieluummin olen Malediiveillä.
totta,kukaan ei varmaan ole pakottanut hankkimaan :> miksi siis tuntisin huonoa omaatuntoa? :O mies on pakottanut :D heh
Hyvää äitienpäivää lapsettomille!
Näinkö?
Muista liikuntavammaisia kun kehuskelet liikuntaharrastuksillasi.
Ei kannata postata someen yhtään mitään. Ei kuvia, ei mitään. Koska aina on joku joka pahoittaa siitä mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jos vielä joku kertoisi, miten ja miksi niitä lapsettomia pitää muistaa!
voisi muistuttaa,että olet ihan just hyvä nainen noin,lapsettomanakin,muista voimaantua! hymyä ja valoa! Iloa!
Muista eläviä kun muistelet vainajanpäivänä vainajia. Älä vie kukkaa vaan haudalle, vie se myös elävälle.
Eikö voi olla onnellinen toisten puolesta? Itse kärsin ennen lasten saantia pitkään lapsettomuudesta, mutta en kokenut, että toisten onni olisi minulta pois. Juhlin omaa äitiäni, isoäitejäni ja anoppiani.
Minut on kasvatettu just noin. AINA pitää ekana OTTAA HUOMIOON, koskaan ei saa iloita, eikä muuten edes surra, koska aina on ne Afrikan nälkäänäkevät ja joku jossain, jolla on huonommin. Niiiiiiiin väärin ja täysin kohtuutonta.
Ihmisellä on oikeus iloita, kun ilon aihetta on! Lapsi pitää kasvattaa niin, että kestää pettymyksiä aikuisenakin, eikä kuole kateuteen, jos jollakulla on jotain, mitä itsellä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tai jos olet opiskellut korkealle, teet paljon töitä ja olet nettoveronmaksaja, niin muistele niitä jotka tienaavat vähän ja ovat kuluerä yhteiskunnalle.
sinä päivänä,kun järjestät kaikille töitä,joilla ei ole,niin sua voi totisesti onnitella. Ei pidä syyttää ihmisiä,jotka eivät ole syyllisiä työpaikoille,joita ei ole olemassa.
Minä onnittelen rakkaudella niin oman äidin, kun ystävänikin. Miksi minua pitäisi muistaa äitienpäivänå, kun en ole äiti 😁. Toisaalta en tarvitse mitään muistamista lapsettomien päivänäkään.
Vela
Minua ei toisten lapsettomuus liikuta. Jos ei sen verran pysty näkemään oman navan ulkopuolelle että toisia ihmisiä on olemassa, saakin rauhassa loukkaantua omassa lumihiutalemaisuudessaan.
Samalla tavalla jätän ruokaa syömättä vaikka jossainpäin maailmaa joku kuolee nälkään. Juon myös janooni enkä riudu kuoliaaksi sen takia että joku ei saa juotua jossain maailmankolkassa.
Tukehtukaa siihen :D
Ennemminkin niin päin, että välttää somea kivuliaiden merkkipäivien aikaan. En itse halua lapsia, mutta äitienpäivä on vaikea oman huonon äitisuhteen vuoksi. Luontaisesti tulee sometauko tämän viikonlopun yli.
Kaikilla ei ole lapsia mutta kaikilla on äiti. Äitienpäivä on jokaiselle siis.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, Ap! Kyllä on kovia asenteita täällä joillakin. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Kovuus voi valitettavasti osua myöhemmin omaan nilkkaan, kenellä missäkin asiassa. Tarvitsemme myötätuntoa toisiamme kohtaan, emme kovuutta.
Olen hirmuisen sen ylpeä lapsistani ja onnittelen äitiäni, joka teki arvovalinnan jäädä kotiäidiksi, kun äitiyslomat olivat 3 kk pitkät. Se on tämän kirjoittajan mielestä kovaa asennetta HÄNTÄ KOHTAAN ja kalahtaa vielä mun nilkkaani. Just joo, alkaa rapisenaan arvostukseni lapsettomien surua kohtaan, kun oikein keksimällä keksitään äitiyden olevan psykologinen hyökkäys. Ja en someta mitään, ihan perhepiirissä menee päivä.
Eikös käikilla ole kuitenkin ä..., oi meinasin käyttää ä- sanaa. My bad.
Siia vaginallinen henkilö, joka heidät on tähään maailmaan tuottanut.