Muista lapsettomia kirjoittaessasi äitienpäivästäsi someen
Kommentit (113)
Ei mua ainakaan tarvi erikseen muistaa tai sääliä vaikka mulla ei olekaan äitiä eikä lapsia.
Mistä sellainen tarve putkahtaisi?
Eihän eikä kukaan toivota miehelleni hyvää isänpäivääkään kun meillä ei kerran ole lapsia.
Elämässä on muutakin tekemistä ja muita asioita, mihin voi keskittyä.
Koska sitä äitiä ja äitiyttään saa hehkuttaa, ellei äitienpäivänä?
Sori mutta en ymmärrä, miksi moni tahattomasti lapseton tekee tyhjästä sylistä maailmansa keskiön.
Vierailija kirjoitti:
Onko vela-päivää olemasas?
363 päivää vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta en ymmärrä, miksi moni tahattomasti lapseton tekee tyhjästä sylistä maailmansa keskiön.
Oikeat velat ei trollaile palstoilla kuten ap, yritä edes ymmärtää sen verran. Aloitus on jonkun mt-ongelmaisen tekemä.
Vierailija kirjoitti:
niin,kun sä et ymmärrä kuin sen oman näkemyksesi. Ei se äitiys ole joku parhauden mittari,että jos olet saanut lapsen,niin olet jotenkin parempi kuin nainen,joka on vaikka tahattomasti lapseton. Ei kaikkien tarvitse haluta lapsia. Pahinta,jos lapsia on tehtävä,vaikkei haluais. Lapselle kurja kohtalo. Todella keskiaikaista ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantainahan on lapsettomien oma päivä,voi hehkuttaa eri asioilla: oma vapaa,laiska hidas aamiainen ym. ym.
Miksi tuo lapsettomien päivä pitää olla samana viikonloppuna kuin äitienpäivä? Yritys syyllistää lisääntymisessä onnistuneita naisia?
Yhyy, säälikää mua!
Oletpa itsekäs.
En ole vastuussa muiden hankalista tunteista. En edes lapsettomien.
lapsettomien päivänä miehet voisivat viedä lapsettomat naiset vaikka syömään tai tilata kukkalähetyksen :)
Minulla on kaksi elossa olevaa lasta ja yksi kuollut. Kyllä se äitienpäivänä vihloo, mutta kiitollisuus voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin,kun sä et ymmärrä kuin sen oman näkemyksesi. Ei se äitiys ole joku parhauden mittari,että jos olet saanut lapsen,niin olet jotenkin parempi kuin nainen,joka on vaikka tahattomasti lapseton. Ei kaikkien tarvitse haluta lapsia. Pahinta,jos lapsia on tehtävä,vaikkei haluais. Lapselle kurja kohtalo. Todella keskiaikaista ajattelua.
Missä väitettiin että äitiys on parhauden mittari?
Olen tehnyt osani, kun olen antanut nuorena lapseni adoptioon. Nyt saan viettää äiteinpäivää nuoremman lapseni kanssa.
Pah ja pyh. Ei siitä kannata loukkaantua. Kova paikka se on niille jotka ei saa vaikka haluavat. Ymmärrän sen.
Miksi ihmeessä? Johan on kummallinen logiikka ap:lla. Muistetaanko siis myös Liisaa Tiinan nimipäivänä ja Mattia Maijan syntymäpäivänä?
Terveisin, Vapaaehtoisesti lapseton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä väitettiin että äitiys on parhauden mittari?
ei sitä suoraan sanotakaan,että olen parhautta,mutta monesti se kuultaa keskustelusta,kun ei ymmärretä vaikka lapsettomia ja monet sanoo,että kaikista parasta on äitiys,elämässä parasta on olla äiti,et vielä tiedä,mikä on elämässä parasta,kun et ole äiti jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantainahan on lapsettomien oma päivä,voi hehkuttaa eri asioilla: oma vapaa,laiska hidas aamiainen ym. ym.
Miksi tuo lapsettomien päivä pitää olla samana viikonloppuna kuin äitienpäivä? Yritys syyllistää lisääntymisessä onnistuneita naisia?
Yhyy, säälikää mua!
Tämä on sitä yläpuolelle asettumista, "lisääntymisestä onnistuneet naiset". Onneksi olkoon siitä, mutta julmaa puhetta. Empatiakyky?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy, säälikää mua!
Tämä on sitä yläpuolelle asettumista, "lisääntymisestä onnistuneet naiset". Onneksi olkoon siitä, mutta julmaa puhetta. Empatiakyky?
Korjaus: "lisääntymisessä onnistuneet naiset".
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata yrittää antaa huonoa omatuntoa lapsille jotka onnittelevat äitejään. Olisikohan ihan ok jos minä kirjoittaisin että muistakaa nyt kun onnittelette äitiänne että monien äidit ovat jo kuolleet. Tottakai on henkilökohtainen tragedia ettei pysty saamaan lasta, syystä tai toisesta mutta että siitä haluaa levittää huonoa omaatuuntoa heille joilla se on onnistunut on mielestäni liikaa.
Aloittaja puhui somesta. Eikö ihmiset osaa enää onnitella muuten kuin somen kautta julkisesti? Vai eikö niitä onnitteluita lasketa, joita muut ei näe?
Mä ymmärrän tämä vienon pyynnön niin, että voisi harkita jos jättäisi somessa pois esim. sellaiset kirjoitukset, että "jos ei ole lapsia, ei voi tietää mitä onni on" jne.
Miettivätkö lapsettomat uupunutta 4 lapsen äitiä kun laittavat samppanjanhuuruisia kuvia Malediiveilta, shoppailureissuilta tai ravintolapäivällisiltä??
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Johan on kummallinen logiikka ap:lla. Muistetaanko siis myös Liisaa Tiinan nimipäivänä ja Mattia Maijan syntymäpäivänä?
Terveisin, Vapaaehtoisesti lapseton
Minäkin olen vapaaehtoisesti lapseton, mutta ymmärsin kyllä että nyt ei puhuttu meistä vaan niistä, jotka eivät ole saaneet lapsia vaikka ovat halunneet. Eikä muistaminen tarkoita sitä, että heitä pitäisi onnitella vaan sitä, että voisi ottaa heidän tunteensa huomioon.
Äitienpäivänä juhlitaan äitejä, keskitytään edes sinä päivänä kerrankin äiteihin!
Minun ainoa lapseni vierailee isänsä äidin luona äitienpäivänä. Näin meillä tehdään useimmiten äitienpäivänä: muistetaan pääasiasss isoäitejä.
Olen viettänyt useimmat äitienpäivät yksin tai töissä. Onneksi saan elää lapseni kanssa muita päiviä. Ja kyllä minusta saisi äitienpäiväseuraa joku lapseton tai äiditön, jos kaipaisi.