Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa voi ja pitää sanoa lapselle että tämän pitäisi muuttaa kotoa, etsiä töitä ja ottaa vastuu elämästään

Uupunut
10.05.2023 |

21 vuotias. Peruskoulun jälkeen oli hetken amiksen autolinjalla ja lopetti sitten perusteena,että siellä vaan hengaillaan ja vedetään röökiä eikä opettajaa ole missään.
Nyt sitten makaa kotona räpläämässä kännykkää. Laittaa viestiä että tuo kaupasta sitä ja tätä,jos itse menee kauppaan ostaa herkkuja ja tupakkaa. Vetoaa masennukseen ja paniikkihäiriöön(syö lääkkeitä niihin eli ihan todellinen diagnoosi ovat)

Mutta mä en vaan jaksa :( Tulen töistä kuuden maissa illalla ja ensiksi kuuluu " Toitko sipsejä/kolmileivän/suklaavanukkaan/ananaslimsaa? On nälkä!" No niin on kuule mullakin!
Joudun myös täyttämään ja pistämään tiskikoneen pyörimään,putsaamaan kahden kissan hiekkalaatikot ja imuroimaan joka paikkaan kulkeutuneen kissanhiekan.

Rakastan,mutten jaksa.

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
122/128 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläsiä tapauksia Suomi pullollaan kun yh-äidit ei osaa kasvattaa lapsiaan oikein vaan hemmottelevat piloille. 

Niinpä. Älkää, isät, hylätkö niitä perheitänne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsesi polttaa tupakkaa eikä tee mitään. Olisko peiliin katsomisen paikka. Nyt on mahdollisuus vielä kasvattaa, kun se on tainnut vähän jäädä. Lapsen asiat kuntoon ensin ja sitten vasta omaan elämään. Nyt ei näytä hyvältä. Eihän hän ole ollenkaan kasvanut vastuulliseksi aikuiseksi vielä. Jonkin on jäänyt kesken. Nyt äitien hommia hoitamaan velttoperse. Käyttäkö yhdessä tupakalla?

Vierailija
124/128 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omilleen vaan, niin on pakko kasvaa isoksi.

Miksi pitäisi kasvaa isoksi?

Aikuistua, saatanan autisti.

Voisit edes vähän myötätuntoa opetella ja lopettaa muiden haukkumisen.

Ja tohon aikuistumiseen liittyen, osa sitä yleensä tarkoittaa sitä, että ä kyynistyy ja lakkaa uskomasta oikeudenmukaisuuteen ja hyvien ihmisten olemassa oloon. Huono diili kaiken kaikkaan.

Pitää valita aikuisen malli vähän kauempaa, jos lähempää löytyy vain kyynisiä raakkeja. Idealismia pitää hiukan säätää vanhemmiten, mutta ei siitä ole mitään syytä täysin luopua. Tosin pitää ymmärtää, että hyvyys ja oikeudenmukaisuus ovat asioita, joita pitää olla rakentamassa jokaisen joka siihen vähänkään kykenee. Eivät nekään apteekin hyllylle itsestään ilmesty. 

Vierailija
125/128 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia te passaatte niitä lapsianne tuolla tavalla? Masentuneen tukena oleminen on hyvä juttu, mutta aikuiselle miehelle sipsien ja leipien kantaminen kaupasta kun se niitä kinuaa on vähän huvittavan kuuloista.

Passaaminen lamauttaa entisestään. Pikkuhiljaa rutiinia ja pakollista tekemistä miehelle päivään.

Passaaminen koetaan usein myös palkitsevana. Passaamalla saa huomiota, palvelemalla muita kokee usein itsensä tärkeäksi. Joskus se saa aikaan jopa tunteen omasta korvaamattomuudesta. Koetaan että lapset, mies tai joku muu ei selviä ilman minua. Passaaminen voi hyvin yhtä aikaa olla sekä uuvuttavaa että palkitsevaa.

Näin on, ja siksi pitäisi jokaisen vanhemman ymmärtää lahjoittaa tämä tieto myös lapsilleen. Olettaa heidän passaavan vuorollaan. Alkaen nyt heti vaikka mieluummin eilen. 

Miksi ihmeessä oletetaan, että ihminen voisi teoriassakaan kasvaa hyvinvoivaksi aikuiseksi, jos häneltä ei odoteta mitään? Ihminen peilaa itseään muista, ja jos häntä kohdellaan viallisena ja säälittävänä, hänestä tulee sellainen. 

Oma poika on vasta 13, mutta hän on paljon tyytyväisemmän oloinen, kun kysyn voisiko hän keittää kaffet ja tuoda minulle kupillisen. Näin on kesytetty jopa hänen isäpuolensa, joka oli kova poika vahtimaan omaa etuaan. Nykyisin hänkin jeesaa muita ja on paljon kivempi ihminen muutenkin, koska hänelle on muutamaan kertaan teroitettu, että jos haluaa muilta apua, pitää olla kiinnostunut hemmottelemaan takaisin. Meni lopulta perille, että näin säästyy kaikilta vaivaa ja hermoja, jos kaikki eivät hoida vain itseään. 

Ja jos poika on masentunut ja ahdistunut, sitä tärkeämpää tämä on. Opettaa häntä katsomaan omaa napaa kauemmas, enkä tarkoita alaspäin vaan ihan itsensä ulkopuolelle. 

Vierailija
126/128 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin työlistan lapselle niin johan alkoi omilleen muutto kiinnostaa :) 

Vierailija
127/128 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsi pyytänyt syntyä, huolehdi nyt lapsestasi kun teit hänet. Eihän hän ole edes vanha vielä, kymmenen vuoden päästä saat alkaa valittamaan.

Omat vanhempani halusivat minut pihalle kun olin masentunut ja itsemurhan partaalla. Ja nyt surkuttelevat kun en vietä paljoa aikaa heidän kanssaan.

Tämä.

Vierailija
128/128 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse täyttänyt syksyllä 18 vuotta, kun äiti ehdotti itsenäistymistä seuraavana keväänä.

Olin kotona välivuotta pitämässä satunnaisilla työharjoitteluilla ja aloin käydä isäni hermoille. Se oli parasta, mitä äitini teki siinä tilanteessa. He olivat mukana järjestämässä asuntoa. Myöhemmin sisuunnuin ja lähdin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle sekä töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi