Sammakkohotelli, onko kellään kokemusta?
Onko kukaan tehnyt tontilleen sammakko- tai konnahotellia?
Tässä ohjevideo.
Kokemuksia olisi kiva kuulla. Australiassa kuulemma tehdään yleisesti sammakonpönttöjä sikäläisille puusammakoille. Löytyy netistä "frog hotel"
Sammakot pitävät hyttyskantaa kurissa ja pysyttelevät kuivina päivinä kodissaan, niin tuommoinen voisi olla kiva.
Kommentit (572)
Vierailija kirjoitti:
En halua syödä rauhassa.
Etsin jotain huomiseksi, niitä ei niin vaan löydy.Hunajamehiläiset ovat muuten pitkälle jalostettuja, Amerikan mantereilla ne ovat oikeastaan haitallinen vieraslaji, ja paikalliset kimalaislajit ei pärjää kilpailussa, kun mehiläisiä vielä syötetään sokerilla talvisaikaan.
Hyvin heikosti tunnettu asia, yllätyin kun opin tuon.Kanapataa söin mitä oli jäljellä, syön myöhemmin.
Kirjoita mulle jotain nättiä tai laita musiikkivideo, teksti mieluummin.
Sitä voisin sitten lukea sen muutama sata kertaa, noin aluksi.t Mies
Mies, joka ei halua syödä rauhassa vaan juttelee mieluummin mun kanssa. Totean vain, että
Nättiä ja kymmenen minsaa aikaa. En kehtaa ihan niin nättiä kirjoittaa, mitä ajattelen, koska täällä muitakin lukijoita... mutta siellä juhlissa lauantaina mä viihdytin itseäni kuvittelemalla sut sinne vierelleni. Mitä oltais juteltu, mitkä kappaleet tanssittu ja miten ilta olisi siitä saattanut edetä. Vajosin kuulemma välillä johonkin ihme kuplaan. No, ehkä. Voit käyttää nyt loppuihin mielikuvitusta.
Mulla oli joku musiikkivideo päivällä mielessä, katsotaan muistanko, mikä. Jollei, laitan toisen kerran.
Hyvää yötä, käsi kädessä.
B
Jotain keskustelua valaistuneesta miehisyydestä löytyy
https://goodmenproject.com/about/
Siellä on yhtä sun toista muutakin, kevyttä tosin enimmäkseen eikä taida olla ihan samalla tasolla mun ajatusten kanssa, tuo onkin kaupallista sisältöä.
Teemana on kumminkin non-toxic miehisyys.
Mitäköhän se olisi suomeksi, niin vähäistä on keskustelu etten ole nähnyt hyvää termiä.
Tässä kumminkin vastaus sun kauan aikaa sitten esittämään kysymykseen "miksi tuntuu niin tutulta"
https://pairedlife.com/love/What-It-Feels-Like-To-Meet-Your-Soulmate
t Mies
Vierailija kirjoitti:
https://goodmenproject.com/about/Siellä on yhtä sun toista muutakin, kevyttä tosin enimmäkseen eikä taida olla ihan samalla tasolla mun ajatusten kanssa, tuo onkin kaupallista sisältöä.
Teemana on kumminkin non-toxic miehisyys.Mitäköhän se olisi suomeksi, niin vähäistä on keskustelu etten ole nähnyt hyvää termiä.
Tässä kumminkin vastaus sun kauan aikaa sitten esittämään kysymykseen "miksi tuntuu niin tutulta"
t Mies
Kiitos. Luen nuo, palaan kommentoimaan myöhemmin.
Kiitos kauniista viestistä kaipauspalstalla. Huh. En tiedä, pysyykö vastaukseni palstalla, ne tuppaa poistumaan nopeasti. Tunnustan, että oli pakko oikaista työhuoneen sohvalle hetkeksi, kun luin viestin. Väsyttäähän se, tuommoisen yön jäljiltä.
B
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://goodmenproject.com/about/Siellä on yhtä sun toista muutakin, kevyttä tosin enimmäkseen eikä taida olla ihan samalla tasolla mun ajatusten kanssa, tuo onkin kaupallista sisältöä.
Teemana on kumminkin non-toxic miehisyys.Mitäköhän se olisi suomeksi, niin vähäistä on keskustelu etten ole nähnyt hyvää termiä.
t Mies
Kiitos kauniista viestistä kaipauspalstalla. Huh. En tiedä, pysyykö vastaukseni palstalla, ne tuppaa poistumaan nopeasti. Tunnustan, että oli pakko oikaista työhuoneen sohvalle hetkeksi, kun luin viestin. Väsyttäähän se, tuommoisen yön jäljiltä.
B
Tähtään 21:45
t Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t Mies
BTähtään 21:45
t Mies
Sopii hyvin.
B
Kommentoin jo nyt, kun illalla tulee aina vähän kiire...Lueskelin sieltä täältä osiossa Ihmissuhteet, niin sain yleissilmäyksen goodmenproject.comista tuolta osin. Non-toxicin voisi varmaan kääntää monin tavoin, mutta tykkään tuosta sun termistä valaistunut miehisyys. Aika suloista :)
Listasin asioita, jotka kiinnittävät huomiota, jos sua vaikka kiinnostaa. Olin monesta asiasta samaa mieltä, mielenkiintoisia ilmiöidenkin kuvauksia oli joukkoon mahtunut. En kerinnyt vielä syvemmin kaivella, osasta löytynee akateemista tutkimustakin, veikkaan.
- safe harbor
- love dusting
- withholding vs. sharing
- compliments men would love to hear
- emotional misattribution
- emotional tripwire
- strong connections & shared values
Soulmate-linkki oli osin juurikin vastaus kysymykseen, kuvasi osuvasti...tuntemuksia. Osasta sisäinen skeptikkoni nosti päätään, liittyen lähinnä aikamääreisiin ja sielunvaellukseen. Mitä mieltä itse?
B
Ai niin, piti aiemmista kommentoida vielä, että kurjaa, jos kotiväellä ('vanhukset') terveysongelmia :/
Mehiläiset, en tiennyt. Mielenkiintoista!
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin jo nyt, kun illalla tulee aina vähän kiire...Lueskelin sieltä täältä osiossa Ihmissuhteet, niin sain yleissilmäyksen goodmenproject.comista tuolta osin. Non-toxicin voisi varmaan kääntää monin tavoin, mutta tykkään tuosta sun termistä valaistunut miehisyys. Aika suloista :)
Listasin asioita, jotka kiinnittävät huomiota, jos sua vaikka kiinnostaa. Olin monesta asiasta samaa mieltä, mielenkiintoisia ilmiöidenkin kuvauksia oli joukkoon mahtunut. En kerinnyt vielä syvemmin kaivella, osasta löytynee akateemista tutkimustakin, veikkaan.
- safe harbor
- love dusting
- withholding vs. sharing
- compliments men would love to hear
- emotional misattribution
- emotional tripwire
- strong connections & shared valuesSoulmate-linkki oli osin juurikin vastaus kysymykseen, kuvasi osuvasti...tuntemuksia. Osasta sisäinen skeptikkoni nosti päätään, liittyen lähinnä aikamääreisiin ja sielunvaellukseen. Mitä mieltä itse?
BAi niin, piti aiemmista kommentoida vielä, että kurjaa, jos kotiväellä ('vanhukset') terveysongelmia :/
Mehiläiset, en tiennyt. Mielenkiintoista!
Sattumalta löysin tuon soulmate-artikkelin. Minusta se oli oikein hauska kaunokirjallinen teos.
Goodmenproject on hiukan Valittujen Palojen tasolla, mä olen huomattavasti radikaalimpi. Esimerkkinä kumminkin että on tuommoistakin keskustelua. Itse taidan olla radikaalimpi.
Radikaalimpi, kerro lisää?
Tiedätkö, Spotify regoi sun läsnäoloon linjoilla jotenkin aivan kummasti. En kyllä kuuntele Kikkaa tai Meiju Suvasta normaalisti mutta nämä on jotain Spotifyn päivittäisiä koosteita. Pure mua, kun luin tuon sun viestin ja nyt Kikan Kiihkeät tuulet. Tämä vaikuttaa jo salaliitolta.
B
En ole tullut viime aikoina paljoa lukeneeksi kun ei ole pääsyä julkaisuihin.
https://iarr.org/publications.html
Jotkut miestutkijat olivat joskus kirjoittaneet omia blogeja ym.
Monet mielipiteet eivät ole suosittuja eivät manospheressä eivätkä muuallakaan.
Sosiologian, psykologian, genustutkimuksen ja evoluutiopsykologian yhdistäminen menee kovin poikkitieteelliseksi.
Suurin osa saatavissa olevasta aineistosta on vielä pohjoisamerikkalaista ja siellä ei välttämättä hyväksyttyjä laajemmissa piireissä. Menee vielä pahasti sekaisin politiikan, uskonnon ja historian kanssa.
Miten tänä iltana saataisiin hyvät nukahtamiset ja levolliset unet?
Mun nivelet ja luut on oikein hyvässä kunnossa, särkytilanne edistyy hyvin. Biologinen lääke tuntuu antavan hyvää tulosta.
t Mies
Vierailija kirjoitti:
Radikaalimpi, kerro lisää?
Tiedätkö, Spotify regoi sun läsnäoloon linjoilla jotenkin aivan kummasti. En kyllä kuuntele Kikkaa tai Meiju Suvasta normaalisti mutta nämä on jotain Spotifyn päivittäisiä koosteita. Pure mua, kun luin tuon sun viestin ja nyt Kikan Kiihkeät tuulet. Tämä vaikuttaa jo salaliitolta.
B
Miten sen nyt sanoisin, sen jälkeen kun on "good man project" omalta osin siinä vaiheessa ettei enää ole akuutteja omia vikoja korjattavana...
Kuulostaapa tuo omahyväiseltä, vai loppuiko multa muuten sanat...
t Mies
Täytyy tutustua! Pitäiskö hankkia opinto-oikeus voimaan johonkin yliopistoon, niin pääsisi käsiksi sähköisiin aineistoihin? Olisi vielä aikaa lueskella.
Mitä olet puuhaillut tänään?
Hienoa, että biologinen lääke vaikuttaa, särky, mikä vain on ärsyttävä laji.
Hyvät unet, niin...mitähän sitä keksisi? Olisi kyllä tarpeen mulle, mä en ihan parin tunnin unilla pärjää kahta yötä peräkkäin :)
B
Ei kuulosta omahyväiseltä, vaan rohkaisevalta, että tavoitteet ja välitavoitteet selvillä. Kunhan ne on realistisia ja saavutettavissa? Onko missä kohden tulossa se etappi, että oon aika hyvä jo tälläisenään?
Onkohan naisille mitään vastaavaa projektia. Itsereflektio, sitähän ei koskaan kaiketi tee liikaa.
B
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tutustua! Pitäiskö hankkia opinto-oikeus voimaan johonkin yliopistoon, niin pääsisi käsiksi sähköisiin aineistoihin? Olisi vielä aikaa lueskella.
Mitä olet puuhaillut tänään?
Hienoa, että biologinen lääke vaikuttaa, särky, mikä vain on ärsyttävä laji.
Hyvät unet, niin...mitähän sitä keksisi? Olisi kyllä tarpeen mulle, mä en ihan parin tunnin unilla pärjää kahta yötä peräkkäin :)
B
Lueskelin hiukan ja etsiä tietolähteitä (en juuri laita muistiin lähteitä), mun ei pidä missään tapauksessa hankkia lukuoikeuksia. Lukisin ihan liikaa.
Ilta meni ison arkistokaapin hakumatkalla, toista autoin. Kohtuullisen pitkä automatka, oli nätti ilma.
Sun spotifyn oikuista - kirjoitin kaipausketjuun hyvin varovaisesti kuumempaa tekstiä. Ei mitään vahvoja sanoja, ei mitään voimakasta. Se lähti saman tien, suurin piirtein kolmessa sekunnissa, se on mun henkilökohtainen ennätys.
Eikä se auttaisi nyt unensaantiin kumminkaan.
t Mies
ps. pientä lämmönnousua, en ole ihan skarppi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta omahyväiseltä, vaan rohkaisevalta, että tavoitteet ja välitavoitteet selvillä. Kunhan ne on realistisia ja saavutettavissa? Onko missä kohden tulossa se etappi, että oon aika hyvä jo tälläisenään?
Onkohan naisille mitään vastaavaa projektia. Itsereflektio, sitähän ei koskaan kaiketi tee liikaa.
B
En ole naisille nähnyt mitään vastaavaa.
Tarvekaan ei ole samaa luokkaa, en oikein näe että normaali nainen olisi työstämisen tarpeessa.
t Mies
Se oli jotenkin niin koskettavaa vaikkakin kuumottavaa tekstiä, sain onneksi talteen. Sulla on lahja. Toistan itseäni, mutta niin se vain on. Mä koostan kokoelmaa hiljalleen, nämä niin tulee joskus julkaistavaksi.
Oikeasti, makasin työhuoneen sohvalla tovin jos toisenkin, kun menin jotenkin ihan toistaitoiseksi lukemisen jälkeen. Mun esimies tuli hakemaan jotain, ihmetteli, että oonko tulossa kipeäksi. No, tavallaan.
Joku näkee punaista molempien viesteistä, mun poistuu myös yleensä aika nopeasti.
Menisit jo lepäämään, jos kuume nousussa? Silittelen sut uneen.
B
No en tiedä. Välillä tuntuu, että naiset ne vasta sekaisin ovatkin, ainakin näin naisnäkökulmasta. Ehkä miehet kokevat toisin, tai ootte jo niin tottuneet naisten säätämiseen.
B
Vierailija kirjoitti:
Se oli jotenkin niin koskettavaa vaikkakin kuumottavaa tekstiä, sain onneksi talteen. Sulla on lahja. Toistan itseäni, mutta niin se vain on. Mä koostan kokoelmaa hiljalleen, nämä niin tulee joskus julkaistavaksi.
Oikeasti, makasin työhuoneen sohvalla tovin jos toisenkin, kun menin jotenkin ihan toistaitoiseksi lukemisen jälkeen. Mun esimies tuli hakemaan jotain, ihmetteli, että oonko tulossa kipeäksi. No, tavallaan.
Joku näkee punaista molempien viesteistä, mun poistuu myös yleensä aika nopeasti.
Menisit jo lepäämään, jos kuume nousussa? Silittelen sut uneen.
B
Se tämänpäiväinen jäi kyllä eloon, tämä kuumempi teksti oli pari päivää sitten. Ei jäänyt itsellenikään.
Tavoitteista, sulle pitäisi nyt ainakin saada kirjan verran sulle kirjoitettuja tekstejä.
Ja käytännön asioita pitää saada tehtyä.
Jollain tavalla tästä kirjeenvaihdostakin edistytään.
t Mies
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä. Välillä tuntuu, että naiset ne vasta sekaisin ovatkin, ainakin näin naisnäkökulmasta. Ehkä miehet kokevat toisin, tai ootte jo niin tottuneet naisten säätämiseen.
B
Genusperspektiivistä tilanne yhteiskunnassa on vaan dysfunktionaali.
En tiedä muista naisista enkä miehistä, aion nyt keskittyä Meihin.
Onkohan meillä jännittäviä aikoja tulossa? :)
t Mies
Aika loppuu...no, jatketaan huomenna.
Käsi kädessä, nuku hyvin.
B
En halua syödä rauhassa.
Etsin jotain huomiseksi, niitä ei niin vaan löydy.
Hunajamehiläiset ovat muuten pitkälle jalostettuja, Amerikan mantereilla ne ovat oikeastaan haitallinen vieraslaji, ja paikalliset kimalaislajit ei pärjää kilpailussa, kun mehiläisiä vielä syötetään sokerilla talvisaikaan.
Hyvin heikosti tunnettu asia, yllätyin kun opin tuon.
Kanapataa söin mitä oli jäljellä, syön myöhemmin.
Kirjoita mulle jotain nättiä tai laita musiikkivideo, teksti mieluummin.
Sitä voisin sitten lukea sen muutama sata kertaa, noin aluksi.
t Mies