Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun mies ei lue eikä kuuntele ohjeita ja tunaroi sen takia

Vierailija
09.05.2023 |

Hyvä esimerkki terassin öljyäminen. Mies on siitä hokenut ja stressannut jo huhtikuusta alkaen, vaikka kelitkään ei vielä sovi siihen. Kaikesta huolimatta tarttui toimeen ja teki kaikki mahdolliset virheet:

1. Pesi eilen terassin painepesurilla, eli oikein työnsi kosteutta puun sisään.
2. Ei malttanut antaa kuivua vähintään muutamaa päivää, vaan öljysi sen heti tänään.
3. Öljysi ronskilla kädellä, eli terassilla oli oikein lammikoita, jotka hänen mukaansa imeytyy kyllä. Pyyhin silti liikoja pois, vaikka kielsi.
4. Meinasi vetää uuden kerroksen huomenna, mutta siinä kohtaa korotin jo ääntäni, että ei, ei, ei. Puu ei ollut alunperinkään kuivaa, ei ime tuotakaan kerrosta, ja jos levität siihen lisää, se on tahmea koko kesän ja ensi talven aikana hilseilee ja on taas ruman näköinen.

Hänellä meni todella sieluun kun googletin miten se oikeasti tehdään, ja tajusi että teki koko homman päin peetä. Pitää vain päänsä että hyvin hän sen teki, ja että oman terassin saa öljytä just niinku haluaa.

Muistutin että joka kesä tekee samat virheet, terassi on tahmea, kengänpohjat tarttuu kiinni, jalkoihin jää likainen tunne ja jopa sitä öljyä, ja joka vuosi pitää tehdä uudestaan. Jos tekis ees kerran kunnolla, niin ei välttämättä tarvitsisi toistaa joka vuosi. Mutta kun on itsepäinen tonttu, niin mitään ei usko.

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sä olet tuon kanssa... niin, miksi?

Et selvästi rakasta miestä kun valitat hänestä tällä miesvihapalstalla. Jätä se niin olette molemmat onnellisempia.

Kyllä on rankka taas miesvihamiehellä, kun ihan jokaiseen parisuhteeseen pitää ottaa osaa koko sydämestään. 🙄

Mitäs sanoisit jos mies haukkuisit sut ulílaudalla? Tykkäisitkö?

Paha olis ottaa asiaan kantaa jos ei siitä mitään tietäis. Jos anonyyminä valittais vaikka mun kauluspaidan silitystaidoista, niin antaa mennä vaan, ei se turhaata valittais 😂.

Vuodesta toiseen se haukkuis millaisen säälittävän paskan kanssa se on naimisissa....

Voin sanoa ettet tykkäisi kun se olis haukkunut sinua satojen ketjujen edestä.

Mistäs mä sen voisin tietää, mitä se siellä uliksella kirjoittelee? Jos sillä hankkis itselleen vertaistukea, niin miten on multa pois?

On se sulta pois siinä vaiheessa kun se alkaa uskomaan mitä naisvihaajat sille kertoo. Vuosien ajan se lukee kuinka sä olet paska, kaikki naiset on.

Mitä, väitätkö sä että uliksella on #n ai s viha a? Oikeesti? Eihän ne miehet nyt semmoisia!,!,

On tietysti.

On miesvihaa väittää, että netissä olisi n ai svinhaa! Olet valehtelija ja palstan suurin miesvihaaja!

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
102/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi öljytä? Haalistunut terassi on kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisia monet miehet ovat, en ymmärrä miksi. Eipä oikein sytytä.

Vierailija
104/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle, ymmärrän ärsytyksesi!

Mun mies on kans sellainen, että kun se saa päähänsä tehdä jotain, kaiken pitäis tapahtua heti ja kaiken maailman odottelut on pahinta mitä voi olla. Mutta onneksi se on sen verran kehityskelpoinen että muutaman täntyyppisen jälkeen (esim. kiire maalaamaan, lattia suojaamatta, maalia lattiassa, helvetillinen putsaus tai kamalalla kiireellä Ikeaan ostamaan uusia vaatekaappeja ennen kuin niille varattu tila on tyhjennetty ja asennusvalmis ja sitten väisteltiin purkuvaiheessa niitä uusia koottuja kaappeja) on tajunnut lukea ohjeet ja alkaa noudattaa niitä. 

Eli ei kai siinä muu auta kun keskustella asiasta. Meillä ehkä käänteentekevä kysymys oli se, että miksi hän kokee, että mun ehdottamaa toimintamallia ei kannata edes harkita vaihtoehtona (puretaan ensin vanhat kaapit ja kannetaan pois, ja sit uudet tilalle), ja varsinkin jos se perustuu myös siihen, mitä tuotteen käyttöohjeessa sanotaan (terassin öljyäminen). 

Kuulostaa tutulle! Siinä vaiheessa kun itsellä joku juttu on vasta ajatuksen tasolla, niin mies on jo touhuamassa, vaikkei olisi koskaan ennen tehnyt, eikä tietäisi asiasta mitään. Ja sitten tulee virheitä, huudetaan ja kiroillaan, ja mietitään millä tämän korjaisi. Ei se vaan opi, kun se on sellainen itsepäinen hessuhopo. Ehkä parasta on yhteisten vuosien aikana olleet ne lukemattomat kerrat, kun olen päässyt sanomaan että mitä minä sanoin. Sen verran pirua on minussakin, että saan siitä nautintoa 😂

Mies on jäärä, joka tekee saman virheen aina myös lentoja varatessa. Odottaa ja odottaa viimetinkaan josko ne hinnat laskisi, ja yllättyy ja pettyy joka kerta, kun pari päivää ennen matkaa hinnat on tapissa. Minä ostan aina omat lentoni hyvissä ajoin, ja maksan niistä yli puolet vähemmän kuin mies. Mutta siitä huolimatta sama kuvio toistuu joka kerta kun joku matka on tulossa. Ei vaan opi, vaikka sama keskustelu ja toimintatapa toistuu useamman kerran vuodessa, ja on kuitenkin nuuka ihminen jota harmittaa maksaa enemmän.

Ap.

Vierailija
105/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä annat tuon SÄHLÄTÄ? Sano heti alkuunsa, että ensin katsotaan ohjeet ja sen jälkeen vasta toimitaan. Meillä on vähän roisinpäun, minä alan tekeen sen enempää ajattelematta, mies lukee ohjeita perinpohjin.. Usein saakin olla auttelemassa tuttaviakin, kun eivät taida asioita..

Kun ei se kuuntele!! Jos se päättää jotain, niin alkaa heti tehdä, vaikka hänelle kuinka lukisi ohjeita ääneen tai tietäisin muuten vaan ihan itse miten pitää toimia.

Mä sanoin että anna sen nyt kuivua hyvä mies, että ei se ole kuin vasta pintakuiva, mutta oli aloittanut jo ennen kuin huomasinkaan. Koko terassi ja sen öljyäminen on olleet hänelle kuin kutina mitä ei voi raapia siitä asti kun lumet lähti.

Ap.

Tommosia ne on, sen vähänkin minkä ne tekee ne tekee sen väärin.

Kaikki pitää ulkoistaa ammattilaisille.

Sama tilanne on naisilla ja seksillä

Vierailija
106/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sä olet tuon kanssa... niin, miksi?

Et selvästi rakasta miestä kun valitat hänestä tällä miesvihapalstalla. Jätä se niin olette molemmat onnellisempia.

Kyllä on rankka taas miesvihamiehellä, kun ihan jokaiseen parisuhteeseen pitää ottaa osaa koko sydämestään. 🙄

Mitäs sanoisit jos mies haukkuisit sut ulílaudalla? Tykkäisitkö?

Paha olis ottaa asiaan kantaa jos ei siitä mitään tietäis. Jos anonyyminä valittais vaikka mun kauluspaidan silitystaidoista, niin antaa mennä vaan, ei se turhaata valittais 😂.

Vuodesta toiseen se haukkuis millaisen säälittävän paskan kanssa se on naimisissa....

Voin sanoa ettet tykkäisi kun se olis haukkunut sinua satojen ketjujen edestä.

Mistäs mä sen voisin tietää, mitä se siellä uliksella kirjoittelee? Jos sillä hankkis itselleen vertaistukea, niin miten on multa pois?

On se sulta pois siinä vaiheessa kun se alkaa uskomaan mitä naisvihaajat sille kertoo. Vuosien ajan se lukee kuinka sä olet paska, kaikki naiset on.

Mitä, väitätkö sä että uliksella on #n ai s viha a? Oikeesti? Eihän ne miehet nyt semmoisia!,!,

On tietysti.

On miesvihaa väittää, että netissä olisi n ai svinhaa! Olet valehtelija ja palstan suurin miesvihaaja!

#miesvihanäkyväksi

Miksi leikit toista ja lainaat vain osan viestistä?

Vierailija
107/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on kans sellainen, että kun se saa päähänsä tehdä jotain, kaiken pitäis tapahtua heti ja kaiken maailman odottelut on pahinta mitä voi olla. Mutta onneksi se on sen verran kehityskelpoinen että muutaman täntyyppisen jälkeen (esim. kiire maalaamaan, lattia suojaamatta, maalia lattiassa, helvetillinen putsaus tai kamalalla kiireellä Ikeaan ostamaan uusia vaatekaappeja ennen kuin niille varattu tila on tyhjennetty ja asennusvalmis ja sitten väisteltiin purkuvaiheessa niitä uusia koottuja kaappeja) on tajunnut lukea ohjeet ja alkaa noudattaa niitä. 

Eli ei kai siinä muu auta kun keskustella asiasta. Meillä ehkä käänteentekevä kysymys oli se, että miksi hän kokee, että mun ehdottamaa toimintamallia ei kannata edes harkita vaihtoehtona (puretaan ensin vanhat kaapit ja kannetaan pois, ja sit uudet tilalle), ja varsinkin jos se perustuu myös siihen, mitä tuotteen käyttöohjeessa sanotaan (terassin öljyäminen). 

Kuulostaa tutulle! Siinä vaiheessa kun itsellä joku juttu on vasta ajatuksen tasolla, niin mies on jo touhuamassa, vaikkei olisi koskaan ennen tehnyt, eikä tietäisi asiasta mitään. Ja sitten tulee virheitä, huudetaan ja kiroillaan, ja mietitään millä tämän korjaisi. Ei se vaan opi, kun se on sellainen itsepäinen hessuhopo. Ehkä parasta on yhteisten vuosien aikana olleet ne lukemattomat kerrat, kun olen päässyt sanomaan että mitä minä sanoin. Sen verran pirua on minussakin, että saan siitä nautintoa 😂

Mies on jäärä, joka tekee saman virheen aina myös lentoja varatessa. Odottaa ja odottaa viimetinkaan josko ne hinnat laskisi, ja yllättyy ja pettyy joka kerta, kun pari päivää ennen matkaa hinnat on tapissa. Minä ostan aina omat lentoni hyvissä ajoin, ja maksan niistä yli puolet vähemmän kuin mies. Mutta siitä huolimatta sama kuvio toistuu joka kerta kun joku matka on tulossa. Ei vaan opi, vaikka sama keskustelu ja toimintatapa toistuu useamman kerran vuodessa, ja on kuitenkin nuuka ihminen jota harmittaa maksaa enemmän.

Ap.

Että semmoiset voimafantasiat.

Varmasti hyvä ja terve parisuhde jos lennot ja matkat ostetaan erikseen.

Vierailija
108/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos vain purkaisitte koko terassin v..uun? Loppuisi tuokin tyhjästä uliseminen.

Onko ihan pakko kommentoida, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa?

Miten niin ei ole järkevää sanottavaa? Mitä "järkevää" tuollaiseen aloitukseen voi sanoa, oletusarvona ilmeisesti "vaihda miestä" tai "mnekää terapiaan" ym palsta-mammojen vakioideoita?

Eiköhän se ole kaikkein järkevintä vain purkaa koko terassi, jos mies ei usko mitä häntä älykkäämpi yksilö sanoo ja näin toimiessaan tuhoaa molempien omaisuutta ja aiheuttaa turhia riitoja ja stressiä. Terassi pois, rauha maassa. Vai oliko sinulla itselläsi jotain "järkevämpää" ehdotusta? Ei? No , jatkukoon samaan malliin, ei se minun elämääni, saati terassiani liikuta :)

Tarviiko kommentoida ollenkaan? En kysynyt neuvoja tai mitään, kunhan halusin purkaa vtutusta tänne kun en halua riidellä miehen kans asiasta mille ei enää mitään mahda.

Terassin purkaminen, eli järkevä 🙄 neuvosi ei ole vaihtoehto.

Ap

Sinä pyydät ideoita ja kommentteja ja kun sellaisia saat, sanot, ettei tarvitse kommentoida ollenkaan. Mitä tarkoitusta varten aloitus siis on, naurettavaa säälin kerjäämistä näköjään.

No, onko niitä muita ideoita, jos eivät avioero, pariterapia tai terassin purku sovi? Entäpä, jos laitat miehesi lukemaan ja tutkimaan terassin huoltoa ja kunnostusta koskevia kirjoja ja artikkeleita jo hyvissä ajoin ennen kuin hän pääsee toteuttamaan itseään ja tuhoamaan yhteistä omaisuuttanne? Voit vaikka lukea hänelle remonttioppaita iltasaduksi, ehkä se auttaisi?

Ehkäpä sitten sinun on vain tehtävä kaikki aivan itse-"laita lapsi asialle, mene itse perässä" -sanonta on nimittäin kestänyt aikaa.

Missä kohtaa PYYSIN neuvoja tai kommentteja? Kunhan ränttäsin aloitukseen turhautumiseni, ja kommentteja alkoi tulla. Osaan vastasin, osaan en. On täällä vastakommentteja laittaneet näköjään muutkin kuin minä.

Ap.

Kun tekee aloituksen keskustelupalstalle, siinä kieltämättä saattaa piillä se pieni riski, että saa mielipiteitä, kommentteja ja neuvoja asiasta. Joko olet päättänyt, kuinka toimit: a) eroat b)varaat ajan pariterapiaan c)luet iltasatuja ja rakennusoppaita d)teet asialle itse jotain e)jatkat entiseen malliin itsesäälissä ja kiukussa velloen ja aloituksen kommentoijia haukkuen? 

Kenties sinun olisi hyvä pyytää tohtorilta pari rauhoittavaa, jos tällaiset pikkuasiat elämässä vievät mielenrauhasi.. tai kenties voisit vaikka keskittyä miettimään lapsia Ukrainan sodan jaloissa, jos omistamisen raskaat huolet alkavat liikaa painamaan.

Vaikka meillä ei ole aloituksessa kuvattua ongelmaa (mies kun on ammattilainen ja käsistään kätevä) toivotan kaikkea hyvää teille ja mukavia terassikelejä-parempi onni ensi vuonna?

Noille tärkeintä on tehdä päivän 20 miesvihaketjua joissa päästä runkkaamaan 

Mille noille? 🤔

Teille miesvihaajille 

Vierailija
109/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos öljyäisit itse ensi kerralla?

Vierailija
110/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoisia monet miehet ovat, en ymmärrä miksi. Eipä oikein sytytä.

Sulla on oikeus valita nainen parisuhteeseen.

Vierailija
111/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Että semmoiset voimafantasiat.

Varmasti hyvä ja terve parisuhde jos lennot ja matkat ostetaan erikseen.

Pitäähän ne lennot varata erikseen kun kohde on toinen. Kuka ap:n kanssa samaan paikkaan haluaisi?

Vierailija
112/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku, niin ei tarvitse katsella mitään toistaitoisia lapatossuja saman katon alla.

Vierailija
113/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit, päiväkoti, peruskoulu, jne. kasvattavat poikia siten, että aina taputetaan päähän, että "hyvä poika", tekee sitten mitä tahansa. Ja jos tunaroi, sanotaan, että "pojat on poikia." Tällä systeemillä kasvaa miehiä, jotka ei seuraa ympärillä tapahtuvia asioita, eivät tunnista syy-seuraussuhteita eivätkä ota onkeensa, kun homma menee puihin.

Äidit, päiväkoti, peruskoulu, jne. kasvattavat tyttöjä siten, että aina on jotain parannettavaa, vielä enemmän pitää huomioida toisia ja koko ajan pitää kaikki tehdä täydellisesti ja silti se on vain, "no niin". Tällä systeemillä kasvaa naisia, jotka seuraa ympärillä tapahtuvia asioita, tunnistavat syy-seuraussuhteita ja koko ajan pyrkivät tekemään parhaansa.

Vierailija
114/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit, päiväkoti, peruskoulu, jne. kasvattavat poikia siten, että aina taputetaan päähän, että "hyvä poika", tekee sitten mitä tahansa. Ja jos tunaroi, sanotaan, että "pojat on poikia." Tällä systeemillä kasvaa miehiä, jotka ei seuraa ympärillä tapahtuvia asioita, eivät tunnista syy-seuraussuhteita eivätkä ota onkeensa, kun homma menee puihin.

Äidit, päiväkoti, peruskoulu, jne. kasvattavat tyttöjä siten, että aina on jotain parannettavaa, vielä enemmän pitää huomioida toisia ja koko ajan pitää kaikki tehdä täydellisesti ja silti se on vain, "no niin". Tällä systeemillä kasvaa naisia, jotka seuraa ympärillä tapahtuvia asioita, tunnistavat syy-seuraussuhteita ja koko ajan pyrkivät tekemään parhaansa.

Juu juu, koska kaikki miehet on kädettömiä vammaisia, ja kaikki naiset täydellisiä.

Onneksi voitte jatkossa pariutua naiset keskenänne

Vierailija
115/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala pitään kutsuja ja puhu  siellä että voi voi kun on taas terassa tahmainen kun mies ei lue ohjeita ja tekee ihan miten sattuu, no jos ensi vuonna sitten tekee paremmin ja taas ensi vuonna kutsuja pidät ja puhut isoon ääneen että taas teki xx sillälailla että terassi on käyttökelvoton.

Vierailija
116/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas tuo miesvihahemmokin on mennyt huonompaan kuntoon. Ulos nauttimaan auringosta ja olet jatkossa vähemmän netissä, tokkeennut siitä.

117/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yleensä valiteta kun mies ei tee mitään?

Ihan aiheesta. Ja tässä taas nähtiin mikä tyhmyys siellä päässä pyörii jotain tehdessä. Eikö teitä hävetä tuo typeryys.

118/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, koska kaikki miehet on kädettömiä vammaisia, ja kaikki naiset täydellisiä.

Onneksi voitte jatkossa pariutua naiset keskenänne

Mikä teistä miehistä tekee noin hlvetin tyhmiä. Eikö se pää sano miten ihan yksinkertainen asia tehdään.

119/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku, niin ei tarvitse katsella mitään toistaitoisia lapatossuja saman katon alla.

🙌

Vierailija
120/146 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeet on naisille ja amatööreille. Tosimies tietää aina mitä tekee vaikka talo palaisi. Ei mitään hätää just näin mä suunnittelin. Nyt haetaan kaljaa ja paistetaan makkaroita. Pikku vastoinkäymisiä ei kannata jäädä murehtimaan. Tärkeintä että vakuutukset on kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi