Ärsyttää kun mies ei lue eikä kuuntele ohjeita ja tunaroi sen takia
Hyvä esimerkki terassin öljyäminen. Mies on siitä hokenut ja stressannut jo huhtikuusta alkaen, vaikka kelitkään ei vielä sovi siihen. Kaikesta huolimatta tarttui toimeen ja teki kaikki mahdolliset virheet:
1. Pesi eilen terassin painepesurilla, eli oikein työnsi kosteutta puun sisään.
2. Ei malttanut antaa kuivua vähintään muutamaa päivää, vaan öljysi sen heti tänään.
3. Öljysi ronskilla kädellä, eli terassilla oli oikein lammikoita, jotka hänen mukaansa imeytyy kyllä. Pyyhin silti liikoja pois, vaikka kielsi.
4. Meinasi vetää uuden kerroksen huomenna, mutta siinä kohtaa korotin jo ääntäni, että ei, ei, ei. Puu ei ollut alunperinkään kuivaa, ei ime tuotakaan kerrosta, ja jos levität siihen lisää, se on tahmea koko kesän ja ensi talven aikana hilseilee ja on taas ruman näköinen.
Hänellä meni todella sieluun kun googletin miten se oikeasti tehdään, ja tajusi että teki koko homman päin peetä. Pitää vain päänsä että hyvin hän sen teki, ja että oman terassin saa öljytä just niinku haluaa.
Muistutin että joka kesä tekee samat virheet, terassi on tahmea, kengänpohjat tarttuu kiinni, jalkoihin jää likainen tunne ja jopa sitä öljyä, ja joka vuosi pitää tehdä uudestaan. Jos tekis ees kerran kunnolla, niin ei välttämättä tarvitsisi toistaa joka vuosi. Mutta kun on itsepäinen tonttu, niin mitään ei usko.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Mä opin jo suhteen alussa, että hommat kannattaa tehdä silloin kun mies on poissa. Esim huonekalujen kokoamiset, pienet korjausprojektit jne.
Miehellä on ikävä tapa hermostua, jos jokin ei heti onnistu, ja sitten tulee sutta ja sekundaa. Ohjeita tosiaan ei voi katsoa, se on Tosi Miesten ohjekirjassa kielletty. On parempi että hän ihmettelee kotiin tultuaan "ai sä teit sen jo, olisin mä tehnyt" kuin päästää häntä sohlaamaan ja sekoilemaan.
Onks tuo miesten haukkuminen naisten ohjekirjasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle, ymmärrän ärsytyksesi!
Mun mies on kans sellainen, että kun se saa päähänsä tehdä jotain, kaiken pitäis tapahtua heti ja kaiken maailman odottelut on pahinta mitä voi olla. Mutta onneksi se on sen verran kehityskelpoinen että muutaman täntyyppisen jälkeen (esim. kiire maalaamaan, lattia suojaamatta, maalia lattiassa, helvetillinen putsaus tai kamalalla kiireellä Ikeaan ostamaan uusia vaatekaappeja ennen kuin niille varattu tila on tyhjennetty ja asennusvalmis ja sitten väisteltiin purkuvaiheessa niitä uusia koottuja kaappeja) on tajunnut lukea ohjeet ja alkaa noudattaa niitä.
Eli ei kai siinä muu auta kun keskustella asiasta. Meillä ehkä käänteentekevä kysymys oli se, että miksi hän kokee, että mun ehdottamaa toimintamallia ei kannata edes harkita vaihtoehtona (puretaan ensin vanhat kaapit ja kannetaan pois, ja sit uudet tilalle), ja varsinkin jos se perustuu myös siihen, mitä tuotteen käyttöohjeessa sanotaan (terassin öljyäminen).
Kuulostaa tutulle! Siinä vaiheessa kun itsellä joku juttu on vasta ajatuksen tasolla, niin mies on jo touhuamassa, vaikkei olisi koskaan ennen tehnyt, eikä tietäisi asiasta mitään. Ja sitten tulee virheitä, huudetaan ja kiroillaan, ja mietitään millä tämän korjaisi. Ei se vaan opi, kun se on sellainen itsepäinen hessuhopo. Ehkä parasta on yhteisten vuosien aikana olleet ne lukemattomat kerrat, kun olen päässyt sanomaan että mitä minä sanoin. Sen verran pirua on minussakin, että saan siitä nautintoa 😂
Mies on jäärä, joka tekee saman virheen aina myös lentoja varatessa. Odottaa ja odottaa viimetinkaan josko ne hinnat laskisi, ja yllättyy ja pettyy joka kerta, kun pari päivää ennen matkaa hinnat on tapissa. Minä ostan aina omat lentoni hyvissä ajoin, ja maksan niistä yli puolet vähemmän kuin mies. Mutta siitä huolimatta sama kuvio toistuu joka kerta kun joku matka on tulossa. Ei vaan opi, vaikka sama keskustelu ja toimintatapa toistuu useamman kerran vuodessa, ja on kuitenkin nuuka ihminen jota harmittaa maksaa enemmän.
Ap.
Että semmoiset voimafantasiat.
Varmasti hyvä ja terve parisuhde jos lennot ja matkat ostetaan erikseen.
Oletko ihan tollo 😂 Yhdessä matkustetaan, ellei kyseessä ole jommankumman työreissu, mutta väännetään nyt vielä rautalangasta, kun se on näköjään tarpeen:
Jos me päätetään että mennään vaikka Pariisiin kuuden viikon päästä, niin minä ostan lennot heti, itselleni. Mies ei koskaan halua ostaa heti, vaan odottaa ja odottaa että hinnat laskisi, mitä ne ei tietenkään tee. Ostaa sit muutamaa päivää ennen lentoa kun tajuaa että hinnat nousee mitä lähempänä lähtöpäivä on, ja maksaa niistä enemmän kuin minä, joka tein ostoksen hyvissä ajoin. Usein ei sit ole saanutkaan istumapaikkaa enää minun vierestäni, mutta sentään samaan koneeseen on tähän mennessä päässyt. Ja tätä olen siis seurannut sivusta vuosikausia, naureskellen että on se kumma kun ei yksinkertainen asia mene kaaliin.
Ja kyllä, kumpikin ostaa omat lentonsa aina itse.
Ap.
Jotkut miehet aloittaa auton remontoinnin (tai talon) viinapullon hankinnalla. Sitten juovuspäissään tunaroivat ja kun hommasta ei tule mitään niin se on viinan vika.
Mikään asia ei ole niin huonosti, ettei sitä viinalla huonommaksi saisi.
En tiedä onko aapee enää linjoilla, mutta sympatiseeraan häntä kyllä ihan satasella. Samoin kuin pyörätyttöä.
Meillä on siis tulossa pitkään suunnitellut isohkot kuhlat nyt viikonloppuna, siis ihan parin päivän päästä. No mies päätti öljytä terassin ihan tässä muutama päivä sitten. Veteli painepesurilla ensin ja seuraavana päivänä sitten öljysi. Kahteen kertaan. Keli on ollut tätä kuurosateista hellekeliä, kovin kovin kosteaa. Nytpä sitten on terassi edelleen tahmea, niin että jalkineet tarttuu pintaan ja on epämiellyttävä kävellä. Ja kun tarkoitus oli, että kun on tulossa juhlat ja paljon vieraita, niin katettu terassimme kesällä mukavasti antaisi lisätilaa vieraille oleskella. Olin suunnitellut kahvipöydät ja istuinpaikat terassille, mukaan lukien alkumaljat ym.... muu piha kun ei ole käyttökunnossa muuten juhliin. Ja sisätiloissa ei riitä istuimet ja tulee ahdasta kun tulee paljon vieraita yhtä aikaa.
Että en tiedä mitä tässä nyt tekis sitten, kun terassi on tuossa kunnossa. Kyllä mua vatuttaa kuin pientä eläintä, ihan suoraan sanottuna.
Siis miksi, OI MIKSI miehet on tuollaisia?!?! Voi s44tana.
😖
Narsistinen luonne ajattelee että säännöt on tehty rikottavaksi eikä pysty ottamaan mitään neuvoja muilta. Ei siis lue ohjeitakaan ja jos lukee niin haluaa tehdä kuitenkin toisin, ettei tule tunne että noudattaa jotain toisten tekemiä ohjeita. Jos sille sanoo että tuosta pitäisi mennä niin sanoo että tuoltakin pääsee. Ei esim. tottele navigaattoria koska se olisi ohjeiden vastaanottamista "vierailta" ja vielä kauhistus, niiden noudattamista. Jos vahingossa menee sanomaan että olisi pitänyt tehdä toisin niin silloin jo lentelee tavarat. Hajotetaan sitten jos ei kelpaa.
Rautakaupasta fillarin osia?
ookoo