Ärsyttää kun mies ei lue eikä kuuntele ohjeita ja tunaroi sen takia
Hyvä esimerkki terassin öljyäminen. Mies on siitä hokenut ja stressannut jo huhtikuusta alkaen, vaikka kelitkään ei vielä sovi siihen. Kaikesta huolimatta tarttui toimeen ja teki kaikki mahdolliset virheet:
1. Pesi eilen terassin painepesurilla, eli oikein työnsi kosteutta puun sisään.
2. Ei malttanut antaa kuivua vähintään muutamaa päivää, vaan öljysi sen heti tänään.
3. Öljysi ronskilla kädellä, eli terassilla oli oikein lammikoita, jotka hänen mukaansa imeytyy kyllä. Pyyhin silti liikoja pois, vaikka kielsi.
4. Meinasi vetää uuden kerroksen huomenna, mutta siinä kohtaa korotin jo ääntäni, että ei, ei, ei. Puu ei ollut alunperinkään kuivaa, ei ime tuotakaan kerrosta, ja jos levität siihen lisää, se on tahmea koko kesän ja ensi talven aikana hilseilee ja on taas ruman näköinen.
Hänellä meni todella sieluun kun googletin miten se oikeasti tehdään, ja tajusi että teki koko homman päin peetä. Pitää vain päänsä että hyvin hän sen teki, ja että oman terassin saa öljytä just niinku haluaa.
Muistutin että joka kesä tekee samat virheet, terassi on tahmea, kengänpohjat tarttuu kiinni, jalkoihin jää likainen tunne ja jopa sitä öljyä, ja joka vuosi pitää tehdä uudestaan. Jos tekis ees kerran kunnolla, niin ei välttämättä tarvitsisi toistaa joka vuosi. Mutta kun on itsepäinen tonttu, niin mitään ei usko.
Kommentit (146)
herranjestas kun sulla ap on ollut aktiivinen mies yleensä saadaan vaan lukea kun söi naapurin lapsen olemattomat vanukkaan ja vaimo piereskelee vanukaspieruja sängyssä samassa aikaan, kun omien lasten vanukkaan kadonneet kaapista
älkääny kaikkia miehiä puollustako. kuin epäonnistunut sun pitää olla että oot valmis puollustaan KAIKKIA miehiä. ymmärrät että naisissa on nolla tapauksia niin miksei niitä olis miehissäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos vain purkaisitte koko terassin v..uun? Loppuisi tuokin tyhjästä uliseminen.
Onko ihan pakko kommentoida, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa?
No vttu tapa se mies niin pääset terassin öljyämisestä.
Mitä kaikkea muuta mies tekeekään väärin. Kerro nyt kaikki mitä se paska tunaroi.
Nyt hei on pakko sanoa sulle se kulunuttakin kuluneempi fraasi, eli *vain otettu lääke auttaa*, vaikka en yleensä sitä mainitse. Mutta tässä kohtaa taitaa olla ihan oikeesti tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos vain purkaisitte koko terassin v..uun? Loppuisi tuokin tyhjästä uliseminen.
Mitä kaikkea muuta mies tekeekään väärin. Kerro nyt kaikki mitä se paska tunaroi.
Nyt hei on pakko sanoa sulle se kulunuttakin kuluneempi fraasi, eli *vain otettu lääke auttaa*, vaikka en yleensä sitä mainitse. Mutta tässä kohtaa taitaa olla ihan oikeesti tarve.
Eikö kantti kestä? Vaikka Aino Nykopp-Koski on sun sankaris
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sä olet tuon kanssa... niin, miksi?
Et selvästi rakasta miestä kun valitat hänestä tällä miesvihapalstalla. Jätä se niin olette molemmat onnellisempia.
Kyllä on rankka taas miesvihamiehellä, kun ihan jokaiseen parisuhteeseen pitää ottaa osaa koko sydämestään. 🙄
Mitäs sanoisit jos mies haukkuisit sut ulílaudalla? Tykkäisitkö?
Paha olis ottaa asiaan kantaa jos ei siitä mitään tietäis. Jos anonyyminä valittais vaikka mun kauluspaidan silitystaidoista, niin antaa mennä vaan, ei se turhaata valittais 😂.
Vuodesta toiseen se haukkuis millaisen säälittävän paskan kanssa se on naimisissa....
Voin sanoa ettet tykkäisi kun se olis haukkunut sinua satojen ketjujen edestä.
Mistäs mä sen voisin tietää, mitä se siellä uliksella kirjoittelee? Jos sillä hankkis itselleen vertaistukea, niin miten on multa pois?
On se sulta pois siinä vaiheessa kun se alkaa uskomaan mitä naisvihaajat sille kertoo. Vuosien ajan se lukee kuinka sä olet paska, kaikki naiset on.
Tokkopa sentään. Kyllä se tietää, että sillä on käynyt aika hemmetinmoinen flaxi, vaikken mä mikään paidansilitysmestari olekaan. Silittenlen sitten joitain muuta sitäkin paremmin. 🙂
Vierailija kirjoitti:
herranjestas kun sulla ap on ollut aktiivinen mies yleensä saadaan vaan lukea kun söi naapurin lapsen olemattomat vanukkaan ja vaimo piereskelee vanukaspieruja sängyssä samassa aikaan, kun omien lasten vanukkaan kadonneet kaapista
lähdetään hei siitä ettei miehet voi tehdä MITÄÄN oikein. En tosin tajua miks nää elahtaneet palstakurpat (väitetysti) on edes miehen kanssa kun kaikki mitä ne tekee tai jättää tekemättä aiheuttaa vitutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selvästi rakasta miestä kun valitat hänestä tällä miesvihapalstalla. Jätä se niin olette molemmat onnellisempia.
Kyllä on rankka taas miesvihamiehellä, kun ihan jokaiseen parisuhteeseen pitää ottaa osaa koko sydämestään. 🙄
Paha olis ottaa asiaan kantaa jos ei siitä mitään tietäis. Jos anonyyminä valittais vaikka mun kauluspaidan silitystaidoista, niin antaa mennä vaan, ei se turhaata valittais 😂.
Vuodesta toiseen se haukkuis millaisen säälittävän paskan kanssa se on naimisissa....
Mistäs mä sen voisin tietää, mitä se siellä uliksella kirjoittelee? Jos sillä hankkis itselleen vertaistukea, niin miten on multa pois?
On se sulta pois siinä vaiheessa kun se alkaa uskomaan mitä naisvihaajat sille kertoo. Vuosien ajan se lukee kuinka sä olet paska, kaikki naiset on.
Tokkopa sentään. Kyllä se tietää, että sillä on käynyt aika hemmetinmoinen flaxi, vaikken mä mikään paidansilitysmestari olekaan. Silittenlen sitten joitain muuta sitäkin paremmin. 🙂
Omaa pilluas sä silittelet
Hyvä kun tuli samalla terassinhuolto for dummies 👍 Hankkttiin juuri painepesuri ja adhd-aivona olisin varmaan just lauantaina pessyt kunnolla ja öljynnyt heti perään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähdetään hei siitä ettei miehet voi tehdä MITÄÄN oikein. En tosin tajua miks nää elahtaneet palstakurpat (väitetysti) on edes miehen kanssa kun kaikki mitä ne tekee tai jättää tekemättä aiheuttaa vitutusta.
Olen eri mutta miltä näyttää palstakurppa ja onko se sukua lehtokurpalle? :) Minä muistutan ainakin Siperiankurppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonekalujen kokoaminen on ihan klassikko 😅. Ensin mun rakas siippani kasaa kalustetta sen neljä tuntia (*ttu tässä mitään ohjeita tarvita*). Sitten puretaan, mä levitän ohjeet esille, ja kasataan yhdessä uudelleen (yleensä ei ihan kunnollista enää saa kun joku osa jo hävinnyt tai rusikoitu rikki). Sitten katsellaan tyytyväisiä lähes uuden veroista kalustetta ja juodaan harjaksiksi oluet.
Aika hyvä niistä usein tulee, vaikka vähän ottaakin aikaa ja hermoja. 🙂
Miksi et hoida yksin alusta alkaen?
Miksi hoitaisin? Pitää toisen antaa yrittää, kun kerran niin kovasti haluaa. Ehkä se jossain vaiheessa oppii. Ja jos ei opi, niin so what? Rakastan mä sitä silti. Ei sen tarvii mikään ammattimainen puuseppä olla, osaa sitten muita asiota. 😉
Tuskin rakastat kun haukut sen täällä.
Poimipa kohta, jossa tuota mussukkaani haukuin.
Kuvailet "mussukkaasi" vammaiseksi runkkariksi joka ei osaa edes huonekalua kasata
Tuskinpa kuvailen. Tuo on ihan oman pääsi sisältöä, ei luettavissa yhdestäkäön mun viestistäni. Mutta anna mennä vaan, jos saat tuosta paremman mielen. Tosin tuskin saat, kun vuodesta toiseen täällä jaksat parkua. (🎶 Viisitoista kesää..🎶 😉)
Olet itse vuodesta toiseen näissä samoissa "vertaistukiketjuissa" haukkumassa miehiä. Ei sulla mitään mussukkaa ole edes.
Korona-ajasta asti vaan, rakas hermanni. Taisimme tästä keskustellakin taannoin. 🙂 Joku silloin kertoi sinun itse paljastanee, että jo 🎶viisitoista kesää sä mammaa rakastit..🎶 🥹
Jätin sen sian. Kiitos hyvistä neuvoista nyt kunnolla ölytyllä terassilla tästä eteenpäin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole järkevää sanottavaa? Mitä "järkevää" tuollaiseen aloitukseen voi sanoa, oletusarvona ilmeisesti "vaihda miestä" tai "mnekää terapiaan" ym palsta-mammojen vakioideoita?
Eiköhän se ole kaikkein järkevintä vain purkaa koko terassi, jos mies ei usko mitä häntä älykkäämpi yksilö sanoo ja näin toimiessaan tuhoaa molempien omaisuutta ja aiheuttaa turhia riitoja ja stressiä. Terassi pois, rauha maassa. Vai oliko sinulla itselläsi jotain "järkevämpää" ehdotusta? Ei? No , jatkukoon samaan malliin, ei se minun elämääni, saati terassiani liikuta :)
Tarviiko kommentoida ollenkaan? En kysynyt neuvoja tai mitään, kunhan halusin purkaa vtutusta tänne kun en halua riidellä miehen kans asiasta mille ei enää mitään mahda.
Terassin purkaminen, eli järkevä 🙄 neuvosi ei ole vaihtoehto.Ap
Sinä pyydät ideoita ja kommentteja ja kun sellaisia saat, sanot, ettei tarvitse kommentoida ollenkaan. Mitä tarkoitusta varten aloitus siis on, naurettavaa säälin kerjäämistä näköjään.
No, onko niitä muita ideoita, jos eivät avioero, pariterapia tai terassin purku sovi? Entäpä, jos laitat miehesi lukemaan ja tutkimaan terassin huoltoa ja kunnostusta koskevia kirjoja ja artikkeleita jo hyvissä ajoin ennen kuin hän pääsee toteuttamaan itseään ja tuhoamaan yhteistä omaisuuttanne? Voit vaikka lukea hänelle remonttioppaita iltasaduksi, ehkä se auttaisi?
Ehkäpä sitten sinun on vain tehtävä kaikki aivan itse-"laita lapsi asialle, mene itse perässä" -sanonta on nimittäin kestänyt aikaa.
Missä kohtaa PYYSIN neuvoja tai kommentteja? Kunhan ränttäsin aloitukseen turhautumiseni, ja kommentteja alkoi tulla. Osaan vastasin, osaan en. On täällä vastakommentteja laittaneet näköjään muutkin kuin minä.
Ap.
Kun tekee aloituksen keskustelupalstalle, siinä kieltämättä saattaa piillä se pieni riski, että saa mielipiteitä, kommentteja ja neuvoja asiasta. Joko olet päättänyt, kuinka toimit: a) eroat b)varaat ajan pariterapiaan c)luet iltasatuja ja rakennusoppaita d)teet asialle itse jotain e)jatkat entiseen malliin itsesäälissä ja kiukussa velloen ja aloituksen kommentoijia haukkuen?
Kenties sinun olisi hyvä pyytää tohtorilta pari rauhoittavaa, jos tällaiset pikkuasiat elämässä vievät mielenrauhasi.. tai kenties voisit vaikka keskittyä miettimään lapsia Ukrainan sodan jaloissa, jos omistamisen raskaat huolet alkavat liikaa painamaan.
Vaikka meillä ei ole aloituksessa kuvattua ongelmaa (mies kun on ammattilainen ja käsistään kätevä) toivotan kaikkea hyvää teille ja mukavia terassikelejä-parempi onni ensi vuonna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tulee ne vauvat, eikö niin? Saadaan tää bingo taas valmiiks ennen yhtätoista. Hopi hopi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tulee ne vauvat, eikö niin? Saadaan tää bingo taas valmiiks ennen yhtätoista. Hopi hopi!
Onks ap porsinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toki sitäkin aina välillä. On se niin kiva kapistus sekin. 😘
eikun tarkottaa tässä tapauksessa Ap mies vauvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonekalujen kokoaminen on ihan klassikko 😅. Ensin mun rakas siippani kasaa kalustetta sen neljä tuntia (*ttu tässä mitään ohjeita tarvita*). Sitten puretaan, mä levitän ohjeet esille, ja kasataan yhdessä uudelleen (yleensä ei ihan kunnollista enää saa kun joku osa jo hävinnyt tai rusikoitu rikki). Sitten katsellaan tyytyväisiä lähes uuden veroista kalustetta ja juodaan harjaksiksi oluet.
Aika hyvä niistä usein tulee, vaikka vähän ottaakin aikaa ja hermoja. 🙂
Miksi et hoida yksin alusta alkaen?
Miksi hoitaisin? Pitää toisen antaa yrittää, kun kerran niin kovasti haluaa. Ehkä se jossain vaiheessa oppii. Ja jos ei opi, niin so what? Rakastan mä sitä silti. Ei sen tarvii mikään ammattimainen puuseppä olla, osaa sitten muita asiota. 😉
Tuskin rakastat kun haukut sen täällä.
Poimipa kohta, jossa tuota mussukkaani haukuin.
Kuvailet "mussukkaasi" vammaiseksi runkkariksi joka ei osaa edes huonekalua kasata
Tuskinpa kuvailen. Tuo on ihan oman pääsi sisältöä, ei luettavissa yhdestäkäön mun viestistäni. Mutta anna mennä vaan, jos saat tuosta paremman mielen. Tosin tuskin saat, kun vuodesta toiseen täällä jaksat parkua. (🎶 Viisitoista kesää..🎶 😉)
Olet itse vuodesta toiseen näissä samoissa "vertaistukiketjuissa" haukkumassa miehiä. Ei sulla mitään mussukkaa ole edes.
Korona-ajasta asti vaan, rakas hermanni. Taisimme tästä keskustellakin taannoin. 🙂 Joku silloin kertoi sinun itse paljastanee, että jo 🎶viisitoista kesää sä mammaa rakastit..🎶 🥹
Niin, levittelet miesvihakiimassasi itse keksimiäsi valheita, se joku katsoo sinua peilistä takaisin. Ei se mitään :) Ymmärrän hyvin että sinua hävettää miesvihasi.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toki sitäkin aina välillä. On se niin kiva kapistus sekin. 😘
Kyllä me tiedetää.n ettet sä mitään muuta pääse silittämään.
rakennä 100neliöö lisää. jos oppis tekemällä, moni on niin hoksannu