Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku nähnyt ulkomailla tai Suomessa oikean elävän pöllön? Olen itse melkein 50v enkä oo koskaan

Vierailija
09.05.2023 |

nähnyt. Olen silti pöllö fani. Mulla on koristepöllöjä.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päivällä   varpuspöllö  kurkisteli linnunpöntöstä, samoin viirupöllö nukkui päiväunia pihapuussa. Huuhkaja tuli nukkuma-aitan terassin kaiteelle hämärissä. Nämä Etelä-Savossa.

Vierailija
102/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa, Uusimaa, ikää 45 v. Huuhkajasta useita havaintoja äänen perusteella, mutta ei näköhavaintoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pielpajärven erämaakirkon pihalla istui yhtenä elokuisena yönä heinäseipäiden päässä monta pientä pöllöä. Oli jo aika hämärää, tunnelma oli pelottava. Kun olin yksin ja oli se kirkkokin siinä.

Vierailija
104/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahden Radiomäellä vuosia sitten näin kun lähti puusta lentoon, en kerinnyt kunnolla näkemään oliko Lapinpöllö tai Huuhkaja ? . Iso se oli kuitenkin

Vierailija
105/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ole nähnyt pöllön puolen metrin päästä. Se oli pyörtynyt ja heräsi kun menin kurkkimaan onko elossa.

Vierailija
106/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa nähdä pöllön niin Korkeasaaressa on. Ainakin joskus oli, jos ei enää siellä ole.

Mä muistan pikkulapsena nähneeni pöllön nukkumassa oksalla keskellä päivää asuinseudulla.

Viime vuosina mökillä oon kuullut huuhkajaa. Näin aikuisena en ole nähnyt pöllöä. Onkohan eläinten määrät romahtaneet?

Vierailija
107/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä voi nykyisin löytää kaupunkien taajamistakin. Ala kulkemaan metsiköissä ilta- ja aamuhämärissä, voit nähdä. Kuuntele kuuluuko huhuilua

Vierailija
108/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, useampi poikanen istui rivissä oksalla kun asuimme maalla, söpöt.  Huuhkajankin pari kertaa kaupungissa , komea. 

Vierailija
109/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ja kuullut  huuhkajan Hakunilan lenkkipoluilla ollessani.

Vierailija
110/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Uudenmaankadulla konttorin ikkunasta näki viereisen talon katolle, siellä oli huuhkaja vierailulla. Tuijotti suoraan meitä ikkunassa olijoita.  Taisi olla kertavierailu.

Vierailija
111/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhjajan oon nähnyt monta kertaa ihan kotonurkilla.

Vierailija
112/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vaan kiinnittänyt huomiota siihen pimeässä täysin ilman ääntä lentävään siivelliseen patukkaan 

Olen nähnyt monta kertaa auton ajovaloissa, lisäksi varpushaukat istuvat usein aitatolppien päällä väijymässä myyriä 

Vierailija
113/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole vaan kiinnittänyt huomiota siihen pimeässä täysin ilman ääntä lentävään siivelliseen patukkaan 

Olen nähnyt monta kertaa auton ajovaloissa, lisäksi varpushaukat istuvat usein aitatolppien päällä väijymässä myyriä 

Varpuspöllöt tietenkin. Anteeksi ajatusvirhe 

Haukkoja näkee kyllä usein, koska lentävät päivänvalossa. 

Vierailija
114/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt talviyönä , mikä lie sarvipöllö tahi huuhkaja, hiton iso ja ihan läheltä, säikähin et hitto kun on lähellä -)). Kateltiin hetki ja jatkoin matkaani. 

Vierailija
115/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt eri lajisia pöllöjä viisikymppisekdi eläessä 20-30 kertaa.

Paras oli huuhkaja joka yöllä napsasi kuusesta fasaanin ja söi pihalla. Aamulla töihin mentäessä istui naapurin tv antennin päällä ja se taipuu.

Lapsena löysin pöllön pesän jossa oli poikasia, onneksi emo ei nähnyt minua

Vierailija
116/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kun olin kävelyllä mökkitiellä. Oli niin suuri ja yllättävä koivun oksalla istuessaan että luulin ensin lasten ilmapalloksi, tms.

Sutta, karhua tai ilvestä en ole nähnyt. Pelokkaat metsämiehet ovat varmaan ampuneet kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan