Onko täällä joku nähnyt ulkomailla tai Suomessa oikean elävän pöllön? Olen itse melkein 50v enkä oo koskaan
nähnyt. Olen silti pöllö fani. Mulla on koristepöllöjä.
Kommentit (116)
Kaksi kertaa, Uusimaa, ikää 45 v. Huuhkajasta useita havaintoja äänen perusteella, mutta ei näköhavaintoa.
Pielpajärven erämaakirkon pihalla istui yhtenä elokuisena yönä heinäseipäiden päässä monta pientä pöllöä. Oli jo aika hämärää, tunnelma oli pelottava. Kun olin yksin ja oli se kirkkokin siinä.
Lahden Radiomäellä vuosia sitten näin kun lähti puusta lentoon, en kerinnyt kunnolla näkemään oliko Lapinpöllö tai Huuhkaja ? . Iso se oli kuitenkin
Jep, ole nähnyt pöllön puolen metrin päästä. Se oli pyörtynyt ja heräsi kun menin kurkkimaan onko elossa.
Jos haluaa nähdä pöllön niin Korkeasaaressa on. Ainakin joskus oli, jos ei enää siellä ole.
Mä muistan pikkulapsena nähneeni pöllön nukkumassa oksalla keskellä päivää asuinseudulla.
Viime vuosina mökillä oon kuullut huuhkajaa. Näin aikuisena en ole nähnyt pöllöä. Onkohan eläinten määrät romahtaneet?
Niitä voi nykyisin löytää kaupunkien taajamistakin. Ala kulkemaan metsiköissä ilta- ja aamuhämärissä, voit nähdä. Kuuntele kuuluuko huhuilua
Olen, useampi poikanen istui rivissä oksalla kun asuimme maalla, söpöt. Huuhkajankin pari kertaa kaupungissa , komea.
Olen nähnyt ja kuullut huuhkajan Hakunilan lenkkipoluilla ollessani.
Helsingissä Uudenmaankadulla konttorin ikkunasta näki viereisen talon katolle, siellä oli huuhkaja vierailulla. Tuijotti suoraan meitä ikkunassa olijoita. Taisi olla kertavierailu.
Huuhjajan oon nähnyt monta kertaa ihan kotonurkilla.
Et ole vaan kiinnittänyt huomiota siihen pimeässä täysin ilman ääntä lentävään siivelliseen patukkaan
Olen nähnyt monta kertaa auton ajovaloissa, lisäksi varpushaukat istuvat usein aitatolppien päällä väijymässä myyriä
Vierailija kirjoitti:
Et ole vaan kiinnittänyt huomiota siihen pimeässä täysin ilman ääntä lentävään siivelliseen patukkaan
Olen nähnyt monta kertaa auton ajovaloissa, lisäksi varpushaukat istuvat usein aitatolppien päällä väijymässä myyriä
Varpuspöllöt tietenkin. Anteeksi ajatusvirhe
Haukkoja näkee kyllä usein, koska lentävät päivänvalossa.
Olen nähnyt talviyönä , mikä lie sarvipöllö tahi huuhkaja, hiton iso ja ihan läheltä, säikähin et hitto kun on lähellä -)). Kateltiin hetki ja jatkoin matkaani.
olen nähnyt eri lajisia pöllöjä viisikymppisekdi eläessä 20-30 kertaa.
Paras oli huuhkaja joka yöllä napsasi kuusesta fasaanin ja söi pihalla. Aamulla töihin mentäessä istui naapurin tv antennin päällä ja se taipuu.
Lapsena löysin pöllön pesän jossa oli poikasia, onneksi emo ei nähnyt minua
Olen nähnyt kun olin kävelyllä mökkitiellä. Oli niin suuri ja yllättävä koivun oksalla istuessaan että luulin ensin lasten ilmapalloksi, tms.
Sutta, karhua tai ilvestä en ole nähnyt. Pelokkaat metsämiehet ovat varmaan ampuneet kaikki.
Ihan päivällä varpuspöllö kurkisteli linnunpöntöstä, samoin viirupöllö nukkui päiväunia pihapuussa. Huuhkaja tuli nukkuma-aitan terassin kaiteelle hämärissä. Nämä Etelä-Savossa.