Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku nähnyt ulkomailla tai Suomessa oikean elävän pöllön? Olen itse melkein 50v enkä oo koskaan

Vierailija
09.05.2023 |

nähnyt. Olen silti pöllö fani. Mulla on koristepöllöjä.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inarin korvessa lapinpöllön. 

Vierailija
82/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt huuhkajan Helsingissä. Lensi kuin majesteetti ja perässä valtaisa raakkuva varisparvi. Oli kyllä sykähdyttävä näky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pöllön kanssa.

Vierailija
84/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
85/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassa monta kertaa ja Suomenlinnassa kahdesti

Vierailija
86/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin mökillä iltahämärissä lehahti joku aika isolta näyttänyt poikki pihan. Kaveri sanoi että se on paikallinen pöllö joka tekee tuota aina välillä illalla. En tarkempaa pöllölajia kerinnyt näkemään mutta iso se oli.

Muuten ei ole pöllöjä näkynyt.

Vierailija
87/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla näkee.

Lentävät usein peltojen yllä ja kerran yksi istui pihamaalla yöllä. Meinasin kävellä päälle, enkä tiedä kumpi säikähti enemmän.

Vierailija
88/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranuan eläinpuistossa.

Vierailija
89/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä lentelee aika usein pihamme läpi. lehtopöllöjä

Vierailija
90/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niitä lentelee aika usein pihamme läpi. lehtopöllöjä

ja huuhkajan näin joku talvi sitten kaupunkikotini pikkumetsikössä iltahämärässä. se oli komea lintu

Vierailija
91/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liiankin läheltä.  Talviyönä pohjoisessa meinasi pöllö lentää tuulilasiin. Saa arvata lirahtiko housuun kun se pöllö siinä näkökentässä vilahti.

Vierailija
92/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiira lintutietopalvelusta voi katsoa ilmoitettuja lintuhavaintoja. Sieltä selvisi sekin, että tänä vuonna on paras helmipöllökevät lähes kymmeneen vuoteen.

Vierailija
93/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemattomat kerrat. Lapinpöllö jalehtopöllö muistuu äkkiseltään mieleen ja näkemäni pöllövauvat, joista en tiennyt mitä lajia ovat.

Vierailija
94/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt pienen harmaa-valkoisen pöllön lentävän aika läheltä ohi, itse seisoin silloin pellon reunalla paikallaan. Näin linnun naaman selvästi. Niillä on todella hyvä kuulo ja näkö ei metsässä kävellen pääse pöllöä yllättämään.

Vierailija
95/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättalvella varpuspöllö söi mustatastaan pihallani. Vuosia taaksepäin lapinpöllö söi kissani, tuossa suulin nurkallla. Muita näkemäniäni pöllöjä: huuhkaja ja hiiripöllö.

Vierailija
96/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhkajan olen nähnyt metsässä aamuvarhain. Se oli aika kuumottava läheltä nähtynä ja kun lähti liitämään kohti.

Vierailija
97/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt pienen harmaa-valkoisen pöllön lentävän aika läheltä ohi, itse seisoin silloin pellon reunalla paikallaan. Näin linnun naaman selvästi. Niillä on todella hyvä kuulo ja näkö ei metsässä kävellen pääse pöllöä yllättämään.

isäni kertoi kerran minulle varman keinon saada lehtopöllö omin käsin kiinni ilman että pöllö edes tajuaa, että ollaan ottamassa kiinni. En nyt halua jakaa sitä keinoa, koska en ole itse sitä testannut ja toisaalta siksi, että en halua, että joku koopää käyttäisi sitä hyväkseen saadakseen linnun kiinni pahoinpideltäväksi. Kuitenkin neuvo kuulosti siltä, että voisi hyvinkin toimia ja sen oli keksnyt joku, joka oli koko elämänsä harrastanut pöllöjen bongailua, joten tunsi pöllöjen käytöksen.

Vierailija
98/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa. Kaikki Tampereella. 1 istui sähkölangalla (silloin kun vielä ne oli ilmajohtoja) aivan ok-talomme vieressä. Joku todella pieni pöllö. Holvastissa.

Sitten 2 kertaa huuhkaja. Toinen tien vierellä aurausmerkin päällä. Ja toinen jonkun mökkiläisen pihassa. Nämä Tampereen aitolahdessa. 

Vierailija
99/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kahteen eri kertaan. 

Kotona aikaisin kesäaamuna, pöllö metsästi metsämyyriä ja saikin yhden kiinni.

Toinen kerta oli myöhään kesäiltana, kun ajoimme keskellä peltoalueita menevää tietä. Useampi pöllö istui niiden tien sivuun laitettujen merkkitolppien päällä, kukin omalla tolpallaan. 

Vierailija
100/116 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kertaa. Kaikki Tampereella. 1 istui sähkölangalla (silloin kun vielä ne oli ilmajohtoja) aivan ok-talomme vieressä. Joku todella pieni pöllö. Holvastissa.

Sitten 2 kertaa huuhkaja. Toinen tien vierellä aurausmerkin päällä. Ja toinen jonkun mökkiläisen pihassa. Nämä Tampereen aitolahdessa. 

Lisään, että tuolla mökkiläisellä oli sille huuhkajalle pönttö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä