Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku nähnyt ulkomailla tai Suomessa oikean elävän pöllön? Olen itse melkein 50v enkä oo koskaan

Vierailija
09.05.2023 |

nähnyt. Olen silti pöllö fani. Mulla on koristepöllöjä.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöllöjä en, ehkä jopa onnekseni, mutta tuossa töihinmenoreitillä tikka, tai palokärki, rummuttelee näin keväisin katuvalopylvään kupua.

Vierailija
22/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhkaja vietti päivää isossa koivussa 70luvulla Espoossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa muistaakseni vain harvoin. Korkeasaaressa niitä toki olen nähnyt montakin. Kerran sain pöllön itse huhuilemalla lentämään ylitseni. Aikanaan sukulainen toi näytille ison huuhkajan, joka oli pökerryksissä. Siitä saatiin hienoja valokuvia.

Vierailija
24/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pari kertaa. Kerran yöllä ajoimme Korpilahdella ja istui keskellä tietä. Toisen kerran istuimme mökkijärven rannalla syysiltana ja lensi ylitsemme ( oli muuten vähän aavemainen fiilisi siitä :D) ja viimeksi helmikuussa mökille mennessämme lensi hiiripöllö automme edestä ( Mökki on Hankasalmella). Eli kaikki havaintoni ovat Keski-Suomessa.

Vierailija
25/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta pöllönsilmäni on nähnyt liikaakin.

Vierailija
26/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkisaunan pihakoivuissa lennähteli useampanakin hämäränä kesäiltana helmipöllöpari uteliaana seuraamassa vierestä kun istuttiin vilvoittelemassa terassilla.

Vajaa kymmenisen vuotta sitten kotona pannuhuoneen piipun päässä istui yhtenä yönä joku isompi pöllö lämmittelemässä, huomasin sen ikkunasta vessaan mennessä mutta lajia en tunnistanut kun katuvalot olivat ainoa valaistus joka ei osunut siihen kunnolla.

Muutama vuosi sitten erällä metsäautotiellä auton valoissa seisoi ykskaks huuhkaja keskellä tietä ilmeisesti jonkun jyrsijän perässä, nousi siitä lentoon kun lähestyttiin.

Vierailija
27/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen nähneeni tunturipöllön Tuusniemellä muutama talvi sitten. Se oli tosi iso ja valkoinen, upea näky.

Vierailija
28/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtopöllön olen nähnyt useasti, niitä on täällä suht runsaasti. Sen syyssoidinhuuto on aika karmeaa.

Huuhkajan olen paristi kuullut lähimetsässä kevättalvella ja helmipöllön puputusta jopa toukokuussa mutta kumpaakaan en ole nähnyt.

Vierailija
29/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen nähnyt, metsikössä yllättävän lähellä asutusta. Ensin kuulin kun närheksi paljastunut lintu huusi kuin syötävä. Sitten näköpiiriin tuli pöllö, jota närhi ajoi takaa. Olikohan pöllö käynyt närhen pesällä, en ole koskaan kuullut linnun pitävän sellaista mekkalaa. Pöllölajia en ehtinyt sen kummemmin tunnistaa.

Olen viime vuosina innostunut linnuista kovasti, aina iloitsen kun pääsen seuraamaan lintujen touhuja.

Vierailija
30/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ampunut paljonkin pöllöjä.

31/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ja kuullut pöllöjä kesänviettopaikallamme Ylöjärvellä, ja Hesassq mm Lapinlahden sairaalan puistossa. Viime vuoden kevättalvella kuulin pöllöh huhuilua Länsi-Pasilassa,, Triplan, poliisitalon ja Ylen välimaastossa.

Vierailija
32/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole pöllöä nähnyt, mutta se on hieman ihme kun asuu taajamassa metsien keskellä... luulisi täällä olevan edes muutaman. Olen muutenkin yökukkuja. Silti ei mitään.

Ainoa täällä näkemäni "iso lintu" oli kotikatuni yllä lentänyt haukka kun olin pikkutyttö.

Vierailija
33/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kertoja. Kerran nelostiellä auton yli lensi aivan matalalla joku iso pöllö. Komean näköistä, kun pääsi läheltä näkemään. Espoossa iltasella näin lenkkipolun varrella puussa tosi ison pöllön. Ja pienempiä pöllöjä olen iltahämärissä nähnyt pellon laidalla puhelinlangoilla (vai mitä ne nykyään onkaan) istuskelemassa. Pöllöjä on yllättävän paljon, mutta niitä pitää osata katsoa. Saattavat jököttää aivan lähipuussa, mutta kun ei odota pöllöä näkevänsä, niin ei ne meinaa osua silmään.

Vierailija
34/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tuo viikottain aitan katolla elvistelee, Lapinpöllö, iso yksilö.

Vierailija
35/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei oo ihme jos nukut yöt ja valvot päivät, pöllö on yöeläjä.

Ei kaikki pöllöt. Monet pöllölajit liikkuvat päivälläkin.

Vierailija
36/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiripöllöä käytiin varta vasten katsomassa Naantalissa :) 

Vierailija
37/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Lapissa huuhkaja istui illalla aidan tolpan päällä. Oli muuten melko kokolias lintu.

Vierailija
38/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiripöllön sarvipöllön ja huuhkajan oon nähny.

Vierailija
39/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtopöllön poikasen olen nähnyt. Lapsi yritti illalla nukahtaa, mutta huuteli minua huoneeseensa, kun häntä pelotti ulkoa kuuluva ääni. Lehtopöllön poikanen se vain huuteli autokatoksen katolla äitiään :)

Vierailija
40/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt Ranuan eläintarhassa. Oispa ihana nähdä luonnossakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi