Kuka enää juo kahvinsa maidolla/kermalla!? Vs. Kauramaito
Kommentit (129)
Se on kaurajuoma, ei kauramaito. Eihän se edes maistu maidolta eikä ole muutakaan syytä miksi pitäisi kutsua maidoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärin mukaan kauramaito kahvissa tuhoaa hampaat.
Miten he perustelee sen? Eivätkö heidän aivonsa riitä käsittämään, että osa kahvinjuojista myös makeuttaa kahvinsa?
Ap
Ihan samalla lailla se sokeri kahvissa pilaa hampaat, oli sitten maidon mukana tai lisättynä muuten. Sokerin laittaminen maitoon on nykyään aika harvinaista, eikä ihmiset välttämättä tule ajatelleeksi että kauramaidossa sitä on.
Aivan, mutta hammaslääkäri ei ollut huolissaan tästä!
Ap
Onko sulla luetun ymmärtämisen vaikeuksia? Maidon lisääminen kahviin ei ole sokerin lisäämistä.
Maitokahviin ei tartte lisätä sokeria. Sokerin lisääminen on täysin eri asia kuin maidon. Ikinä en ole juonut kahvia sokerilla.
Kauralitkukahvi on ällömakeaa eli pahaa.
Ei ole vaikeuksia. Kyseisellä hammaslääkärillä sen sijaan on, koska hän demonisoi kauramaidon, VAIKKA moni käyttää sitä JA makeutusta, sokeriakin. SILLOIN EI OLE VÄLIÄ SILLÄ, että käyttää kauramaitoa!!!! Hänen kommentointinsa ei poissulkenut kyseisiä käyttäjiä!!!!!!
Ap
Eli on vaikeuksia sulla ymmärtää. Mitähän minä hyötyisin kauramaidosta? En käytä eikä suuri osa ihmisistä käytä sokeria kahvissa. Silti vaan jankutat ja jankutat. Miksi vaihtaisin hampaille huonompaan?
Kah-vi on pa-hem-paa mai-don tai ker-man kans-sa. Kitkerämpää.
Ap
Minä! Kauramaidosta menee hampaat oudon tuntuiseksi eikä se edes ole hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös juon tavallisella maitojuomalla siitä syystä, että avattuna säilyy pitempään kuin nuo kauratuotteet. En myöskään pidä niiden mausta.
Siis mitä, nimenomaan maitohan menee nopeasti vanhaksi. Kauratuotteet säilyvät paljon pidempään.
Käytän luomu kuohukermaa, paremman makuista niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten he perustelee sen? Eivätkö heidän aivonsa riitä käsittämään, että osa kahvinjuojista myös makeuttaa kahvinsa?
Ap
Ihan samalla lailla se sokeri kahvissa pilaa hampaat, oli sitten maidon mukana tai lisättynä muuten. Sokerin laittaminen maitoon on nykyään aika harvinaista, eikä ihmiset välttämättä tule ajatelleeksi että kauramaidossa sitä on.
Ap
Onko sulla luetun ymmärtämisen vaikeuksia? Maidon lisääminen kahviin ei ole sokerin lisäämistä.
Maitokahviin ei tartte lisätä sokeria. Sokerin lisääminen on täysin eri asia kuin maidon. Ikinä en ole juonut kahvia sokerilla.
Ei ole vaikeuksia. Kyseisellä hammaslääkärillä sen sijaan on, koska hän demonisoi kauramaidon, VAIKKA moni käyttää sitä JA makeutusta, sokeriakin. SILLOIN EI OLE VÄLIÄ SILLÄ, että käyttää kauramaitoa!!!! Hänen kommentointinsa ei poissulkenut kyseisiä käyttäjiä!!!!!!
Ap
Sinulla ne ymmärrysongelmat on. Kaurajuoman laittaminen kahviin on sama kuin laittaisi sokeria kahviin ja sokeri tekee kahvista huonon hampaille. Tästä se hammaslääkäri oli huolissaan. Harva laittaa kahvinsa sokeria, oikeasti en tunne ketään sellaista enää nykyään ja minulla on laaja tuttavapiiri, mutta kauramaidon mukana se tulee ikäänkuin vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Eli on vaikeuksia sulla ymmärtää. Mitähän minä hyötyisin kauramaidosta? En käytä eikä suuri osa ihmisistä käytä sokeria kahvissa. Silti vaan jankutat ja jankutat. Miksi vaihtaisin hampaille huonompaan?
Ap
Ei ole. Makea kahvi on pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Ap
Jos on tottunut juomaan sokerilitkuja niin siltä se voi tuntua. Itse en juo mehua, virvoitusjuomia enkä kaurajuomaa, en tarvitse makeita nesteitä varsinkaan päivittäin. Ei siis sokeria eikä kaurajuomaa kahviini.
Ap on vauvasuu kun pitää saada kahvin oma maku peitettyä sokerilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauramaito on pahaksi hampaille, sisältää ns. vapaita sokereita. Kauramaidon litkiminen on hampaille sama kuin mehua joisi. Tästä on hammaslääkärit varoittaneet.
Oletko vähän yksinkertainen? Monet makeuttavat kahvinsa sokerilla, minä hunajalla. Aiemmin makeutin Hermesetaksella, mutta päätin sitten taas vaihteeksi karttaa keinomakeuttajia. Yhteen aikaan makeutin sen xylitolilla.
Hammaslääkäri ei ole huolissaan sokerista kahvissa kuitenkaan :))
Ap
Hunajaa kahvissa?! En ole ikinä kuullutkaan. Hyvin harvat käyttää kahvissaan makeutusta. Jokainen tietää että sokeri on pahasta hampaille. Kaikki ei tule ajatelleeksi että kaurajuomassa on sokeria.
9 vuotiaana lopetin sokerin käytön kahvissa, joten en vaihda oikeaa laktoositonta kevytmaitoa mihinkään makeaan kahvissa. Makea kahvi on pahaa.
Ap saa vapaasti tunkea kahviinsa vaikka siirappia jos siitä tykkää, mutta turha kuvitella että hänen tapansa on ainoa oikea.
Mulle laitettiin torilla kahvikojusta kauramaitoa.
Ostin siis kahvin maidolla. Menin kauemmaksi juomaan sitä ja ihmettelin kun kahvin pinnalle nousi rasvaläikkiä ja itse kahvi maistui pahalle.
Sukulaistyttö oli huomannut, että kauramaitoa lorauttivat mulle.
Ärsytti ihan hemmetisti ja olisin käynyt antamassa palautetta heti paikan päällä, mutta oli kauhea ruuhka siinä.
Minusta tuo oli törkeää.
Helsingissä Kauppatorilla tapahtui tämä.
Kauramaitoon en koske enää koskaan.
Moni juo ja minä myös. Kauramaito yms yököttäviä.
Käytin kauramaitoa kunnes kuulin, että se on hampaille paljon haitallisempaa kuin tavallinen maito. Koska lipitän paljon kahvia pitkin päivää ja minulla on jo valmiiksi huonot hampaat, vaihdoin takaisin tavalliseen maitoon.
Äitihullu?
Sehän aina aamuisin laittaa jotain raivoamisviestejä.
Kenellä oikeasti menee noin paljon tunteisiin toisten kahvijuontitavat?
Usein aamuisin lähijunassa vastapäätä tunkee istumaan nuori nainen termosmukin kanssa. Ei kuitenkaan kykene juomaan kuumaa kahvia, joten repii kannen auki ja jäähdyttelee kahvia kunnes Pasilan kohdalla alkaa ryystää sitä että ehtii juoda mukillisen ennen Helsinkiä. Aina kun kansi aukeaa, junaan leviää kammottava viljan ja rasvan käry höystettynä pienellä kahvin tuoksulla. Miten kukaan pystyy juomaan tuollaista kauramaitokuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistattehan kauramaidon käyttäjät tämän:
Jotain on ihmisen syötävä ja juotava. Itse juon kahvini mustana. Mutta melkein kaikessa on haittoja paitsi ehkä suolattomqssa kaurapuurossa.
On toki syötävä. Mutta tuo on asia, mitä moni ei tiedosta, joten eikö ole hyvä, että siitä hoksautetaan? Ja happohyökkäyksestähän yleensä pääsee vaikka xylitor-purkalla. Ei kukaan ole kieltämässä kauramaidon käyttöä.
Aina löytyy näitä piiperö hoksauttajia.Mitäs sinä toisten juomisista huolehdit.Lehmät on ja pysyy maailmassa vaikka pöljät juovatkin kauramaitoa ja syövät teko lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Sinulla ne ymmärrysongelmat on. Kaurajuoman laittaminen kahviin on sama kuin laittaisi sokeria kahviin ja sokeri tekee kahvista huonon hampaille. Tästä se hammaslääkäri oli huolissaan. Harva laittaa kahvinsa sokeria, oikeasti en tunne ketään sellaista enää nykyään ja minulla on laaja tuttavapiiri, mutta kauramaidon mukana se tulee ikäänkuin vahingossa.
Hammaslääkäri siinä ei asiaa ymmärtänyt. On olemassa paljon ihmisiä, jotka laittavat kahviin sokeria, mutta hänpä ei ollut lainkaan huolissaan heistä!
Ap
Kyllä pitäisi olla voikukanjuuri kahvia ja sikurilla sitten makeutta.