Kuka enää juo kahvinsa maidolla/kermalla!? Vs. Kauramaito
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauramaito on pahaksi hampaille, sisältää ns. vapaita sokereita. Kauramaidon litkiminen on hampaille sama kuin mehua joisi. Tästä on hammaslääkärit varoittaneet.
Oletko vähän yksinkertainen? Monet makeuttavat kahvinsa sokerilla, minä hunajalla. Aiemmin makeutin Hermesetaksella, mutta päätin sitten taas vaihteeksi karttaa keinomakeuttajia. Yhteen aikaan makeutin sen xylitolilla.
Hammaslääkäri ei ole huolissaan sokerista kahvissa kuitenkaan :))
Ap
Hunajaa kahvissa?! En ole ikinä kuullutkaan. Hyvin harvat käyttää kahvissaan makeutusta. Jokainen tietää että sokeri on pahasta hampaille. Kaikki ei tule ajatelleeksi että kaurajuomassa on sokeria.
Joo, toi hunaja on outo. Mutta hassua on, ettei se maistu siinä ainakaan enää kauramaidon kanssa ollenkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu?
Sehän aina aamuisin laittaa jotain raivoamisviestejä.
Kenellä oikeasti menee noin paljon tunteisiin toisten kahvijuontitavat?
Ei mene tunteisiin lainkaan. Haluan vain nostattaa ihmisissä reaktioita.
Ap
En juo kauramaitoa. Kahviin aina kevytmaitoa, lämmitän sen ja kaadan kuppiin yhtäaikaa kahvin kanssa. Voi että on ihanaa, kuin pariisissa olis. Kylmä maito säikyttää kahvin pilalle.
Maitoa tai kermaa sen olla pitää. Jotain, missä on siis myös rasvaa. Kaurajuoma on sellaista litkua, ettei sillä tule pyöreää täyteläistä makua.
Vierailija kirjoitti:
Maitoa tai kermaa sen olla pitää. Jotain, missä on siis myös rasvaa. Kaurajuoma on sellaista litkua, ettei sillä tule pyöreää täyteläistä makua.
Sulla oli huonot kauramaidot. Merkki ratkaisee kaiken tässä. Purkissaan ravistettu esim. oddly good tai elovena on nimenomaan niin ihanan kermaisia että käytän kauranmaitoa juuri sen vuoksi.
Kauramaito on väärä nimitys, ei kai siinä mitään maitoa ole. Se on kauravesi !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärin mukaan kauramaito kahvissa tuhoaa hampaat.
Miten he perustelee sen? Eivätkö heidän aivonsa riitä käsittämään, että osa kahvinjuojista myös makeuttaa kahvinsa?
Ap
Ihan samalla lailla se sokeri kahvissa pilaa hampaat, oli sitten maidon mukana tai lisättynä muuten. Sokerin laittaminen maitoon on nykyään aika harvinaista, eikä ihmiset välttämättä tule ajatelleeksi että kauramaidossa sitä on.
Aivan, mutta hammaslääkäri ei ollut huolissaan tästä!
Ap
Onko sulla luetun ymmärtämisen vaikeuksia? Maidon lisääminen kahviin ei ole sokerin lisäämistä.
Maitokahviin ei tartte lisätä sokeria. Sokerin lisääminen on täysin eri asia kuin maidon. Ikinä en ole juonut kahvia sokerilla.
Kauralitkukahvi on ällömakeaa eli pahaa.
Ei ole vaikeuksia. Kyseisellä hammaslääkärillä sen sijaan on, koska hän demonisoi kauramaidon, VAIKKA moni käyttää sitä JA makeutusta, sokeriakin. SILLOIN EI OLE VÄLIÄ SILLÄ, että käyttää kauramaitoa!!!! Hänen kommentointinsa ei poissulkenut kyseisiä käyttäjiä!!!!!!
Ap
Eli on vaikeuksia sulla ymmärtää. Mitähän minä hyötyisin kauramaidosta? En käytä eikä suuri osa ihmisistä käytä sokeria kahvissa. Silti vaan jankutat ja jankutat. Miksi vaihtaisin hampaille huonompaan?
Kah-vi on pa-hem-paa mai-don tai ker-man kans-sa. Kitkerämpää.
Ap
Jos on tottunut juomaan sokerilitkuja niin siltä se voi tuntua. Itse en juo mehua, virvoitusjuomia enkä kaurajuomaa, en tarvitse makeita nesteitä varsinkaan päivittäin. Ei siis sokeria eikä kaurajuomaa kahviini.
Mä en juo sokerijuomia. Etkö tajua valopää, että kahvi on kitkerää ja pahaa? Kysypä keneltä tahansa, joka ei ole alkanut kahvia juomaan -> ei siis tottunut siihen. En olisi pystynyt koskaan aloittamaan kahvinjuontia ilman makeutusta. Toki kauramaidon kanssa siitä voisi lähestulkoon luopua. Mutta jos ei nyt kumminkaan :)
Ap
Jos elämä pyörii oman navan ympärillä, ei ilmeisesti voi tajuta, että kaikki ei halua siihen kahviinsa makeutusta. Esimerkiksi mä en ole koskaan käyttänyt sokeria tai muuta makeutusta kahvin kanssa. Tämä siitä huolimatta, vaikka miten jankutat.
Mä en juo sokerijuomia. Etkö tajua valopää, että kahvi on kitkerää ja pahaa? Kysypä keneltä tahansa, joka ei ole alkanut kahvia juomaan -> ei siis tottunut siihen. En olisi pystynyt koskaan aloittamaan kahvinjuontia ilman makeutusta. Toki kauramaidon kanssa siitä voisi lähestulkoon luopua. Mutta jos ei nyt kumminkaan :)
Ap