Kuka enää juo kahvinsa maidolla/kermalla!? Vs. Kauramaito
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös juon tavallisella maitojuomalla siitä syystä, että avattuna säilyy pitempään kuin nuo kauratuotteet. En myöskään pidä niiden mausta.
Avattu maito säilyy jääkaapissa yleensä kolmesta neljään päivään.
IKaffe avattu pakkaus säilyy vähintään 5 päivää.
Yksinkertaiset ihmiset alapeukuttavat jopa FAKTOJA! :D
Ap
Kauramaito on pahaksi hampaille, sisältää ns. vapaita sokereita. Kauramaidon litkiminen on hampaille sama kuin mehua joisi. Tästä on hammaslääkärit varoittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Kauramaidon merkki vaikuttaa tosi paljon siihen, maistuuko se hyvältä. Osa on ihan karseaa vesilirua, osa parempaa kuin lehmänmaito.
Totta, Oatlyn barista on hyvää. Tosin hieman turhan makeaa omaan makuun, en ole koskaan ymmärtänyt sokeria kahvissa. Olen palannut takaisin lehmänmaitoon, osin tuon makeuden, osin hinnan ja osin kotimaisuuden takia. Kahvilassa saatan kyllä valita sen kaurajuoman toisinaan, jos on tarjolla :)
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärin mukaan kauramaito kahvissa tuhoaa hampaat.
Miten he perustelee sen? Eivätkö heidän aivonsa riitä käsittämään, että osa kahvinjuojista myös makeuttaa kahvinsa?
Ap
Kevytmaidolla tai maitojuomalla, kaurajuomakin käy.
Vierailija kirjoitti:
En halua, että kahvini maistuu kaurapuurolta. Aivan hirveää kuraa!
Ei maistu yhtään! Mäkään en tykkää puuroista.
Ap
En käytä kahvin kanssa sokeria, joten en käytä kaurajuomiakaan...
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa kahvi tarjoillaan aina aidon maidon kera.
Ranskalaiset ovat yleisestikin ottaen vastenmielisiä ja vähän pimeitä.
Ap
Kiitos ei kuramaitoa. Oikeaa kermaa tai maitoa se olla pitää.
Vierailija kirjoitti:
Kauramaito kahvissa on jotain niin sairaan pahan makuista ettei sanat riitä kuvaileen. Jos maitoa tai kermaa ei ole tarjolla kahviin, jätän mielummin juomatta, ei sitä kauramaitooksennusta pysty normaali ihminen juomaan.
Ei vaan päinvastoin tekee kahvista ihanaa! Tavallisella maidolla kahvi on tosi yök, ei edes kuohukerma, jota itse aiemmin käytin, voita kauramaitoa, nimenomaan Oatlyn iKaffea!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten he perustelee sen? Eivätkö heidän aivonsa riitä käsittämään, että osa kahvinjuojista myös makeuttaa kahvinsa?
Ap
Kaatamalla maitoa kahviin en makeuta sitä kahvia. Nyt puhuttiin maidosta, ei sokerin lisäämisestä kahviin jota suuri osa kahvinjuojista ei ikinä tee.
Kauramaito on huono hampaille, se vaan on tosiasia ja valitsemalla kauramaidon kahviin maidon sijaan tekee hallaa hampaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan samalla lailla se sokeri kahvissa pilaa hampaat, oli sitten maidon mukana tai lisättynä muuten. Sokerin laittaminen maitoon on nykyään aika harvinaista, eikä ihmiset välttämättä tule ajatelleeksi että kauramaidossa sitä on.
Kauramaito on öljyisempää kuin maito tai kerma eikä sovi kahvin kanssa yhteen samalla tavalla kuin maitotuotteet.
Oikea maito tai kerma. Miksi vtussa ostaisin jotain kauralitkua pelkästään kahvin takia? Joo se ei kelpaa tässä taloudessa kenellekään.
Oikeaa kermaa tai maitoa se olla pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauramaito kahvissa on jotain niin sairaan pahan makuista ettei sanat riitä kuvaileen. Jos maitoa tai kermaa ei ole tarjolla kahviin, jätän mielummin juomatta, ei sitä kauramaitooksennusta pysty normaali ihminen juomaan.
Ei vaan päinvastoin tekee kahvista ihanaa! Tavallisella maidolla kahvi on tosi yök, ei edes kuohukerma, jota itse aiemmin käytin, voita kauramaitoa, nimenomaan Oatlyn iKaffea!
Ap
Liian makeaa mun makuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oliko tässä nyt kyse maidon lisäämisestä vai makeuttamisesta? Ai hitsi sähän vaan haluat tästä väittelyn. 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös juon tavallisella maitojuomalla siitä syystä, että avattuna säilyy pitempään kuin nuo kauratuotteet. En myöskään pidä niiden mausta.
Minulla kaurajuomat on kyllä säilyneet reippaasti yli viikonkin avattuna ihan hyvänä, eli saman verran kuin maitotuotteetkin. Molempia käytän. Tykkään niistä maustetuista kaurajuomista, esim. korvapuusti ja yhdestä salted caramelin makuisestakin, joita käytän tekemään kahvihetkestä herkkuhetken.
Ei sitä niin paljon laiteta kahviin, että sillä olisi väliä onko juomassa 4g sokeria/100g niin kuin maidossa vai 7-8g niin kuin kaurabaristassa.
Mutta joo, molempia käytän. Maitotuotteista lähinnä kermaa tai täysmaitoa, koska jotenkin kevytmaito ei maistu yhtä hyvältä tummapaahtoisen kahvin kanssa kuin kaurajuomat. Kaurajuomistakin vain muutama on hyvän makuisia (Valio Oddlygood tavallinen ja korvapuusti, Farmers & Chefs maustetut juomat ja hätätapauksessa menee Oatlynkin peruskaurabarista) ja lopuissa puskee kauran maku päälle niin, ettei pysty.
Kokeillut olen myös soijaversiota. Menetteli, ei hyvää. Kookosversiossa puski kookoksen maku, ei enää ikinä. Härkäpapubarista, meh.
Maitotuotteet eivät säily hyvinä avattuna yli viikkoa :)
Ap
Kauramaito on kalliimpaa kuin oikea maito, ja rasvaisiuus on jotenkin lilluvan tuntuista. Maito ja kerma voittaa selvästi.
Maun vuoksi :) Ja myös eläinrasvan välttämisen. Rasvaton maito on myös aika pahaa.
Ap