Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fanitus

Vierailija
15.05.2024 |

Eikö ole huolestuttavaa että palvotaan tiettyä ihmistä , silloin saadaan ihmiset toimimaan haluamallaan tavalla . 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

on.

aivopesua.

Vierailija
2/14 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Fanitetaanhan jumalaakin, jeesusta ja mamma the äitiammaa. Ammailun kohdalla puhutaan he kilöpalvontakultista. Itse en ole koskaan tajunnut fanitusta, mutta kohdannut jopa keski-ikäisiä miehiä vahvalla fanitusvietillä - kai se on jotenkin sisäänrakennettua. Outoa se aikuisella ihmisellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

a m mai lu on henkilöpalvontaa. sen omin silmin nähnyt.

Vierailija
4/14 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisen tai uskonnollisen johtajan henkilökultti on kyllä vaarallinen, jonkun urheilijan tai muusikon fanittaminen tuskin niinkään.

Vierailija
5/14 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliittisen tai uskonnollisen johtajan henkilökultti on kyllä vaarallinen, jonkun urheilijan tai muusikon fanittaminen tuskin niinkään.

Jos fanittaa muusikoita tai muita on vaarana että poliittisestikin pystyy vaikuttamaan ko. henkilöön. 

Vierailija
6/14 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairas fani murhasi John Lennonin aikoinaan, eikä liene harvinaista, että fanit kokevat biisien sanojen olevan viestejä juuri heille.

Vierailija
7/14 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Politiikassa ja uskonnossa fanituksen keskittyminen henkilöön on aina kulttiluontoista ja luokitukseltaan vahvasti red flag.

Vierailija
8/14 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a m mai lu on henkilöpalvontaa. sen omin silmin nähnyt.

Se on ihan wikipediankin mukaan sitä. Kaikki merkit täyttyvät. Miksi ihmeessä sana on täällä kieltolistalla? 😳

Vierailija
9/14 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättää itse mitä polkua kulkee. Kaikki eivät mene muiden mukana ja lampaana kaikkeen mukaan koska muutkin.

Vierailija
10/14 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen päättää itse mitä polkua kulkee. Kaikki eivät mene muiden mukana ja lampaana kaikkeen mukaan koska muutkin.

Am mai lussa seuraajat on j o u k k o p s y k o o s i s s a.

Vierailija
11/14 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri aamutv:tä jossa jotkut keski-ikäiset fanittaa Iron Maiden bändiä niin että se vie käytännössä koko vapaa-ajan.

Kyse ei siis ole pelkästään siitä että tykkä musiikista ja läy keikoilla sen takia, vaan he ovat jotenkin hurmoksenomaisesti kiintyneet bändin jäseniinkin ja kiertäbät ympäri maapalloa päästäkseen yhteiskuvaan ja sanomaan muutaman sanan jota he sitten voivat spekuloida muiden fan clubilaisten kanssa seuraavaan keikkaan saakka. 

Sinällään harmiton addektio ja jokainen pistää rahansa siihen mihin huvittaa. Mutta itsellä herää ajatus että mistä kumpuaa vielä keski-iässä tuo lähinnä teineille ja nuorille tyypillinen tapa. Onko jäänyt jostain olennaisesta paitsi elämässään, onko ns emotionaalisesti aikuislapsi vai mistä tuo kumpuaa. Korvataanko tuollaisella äärimmäisyyksiin menevällä fanittamisella aikuisena jotain muuta vajetta elämässä?

Itse en ihan ymmärrä.... ei toki tarvitsekaan, mutta jotenkin tuntuu ihan vieraalta että itse alkaisin käytännössä kai jotenkin palvomaan jotain kaukaista täysin tuntematonta feikkihahmoa. Olen jotenkin niin "realisti" että en usko oikein mihinlään mitä en näe ikä mulla ole koskaan ollut mitään idolia.

Huvittaa joskus kun jotkut ikäihmisetkin ihannoi vaikka nut Suomen presidenttiparia tai Ruotsin kuninkaallisia ihan siten että silmät kiiluu ja kasvoille nousee sellainen mieletön lapsenomainen haltioitunut ilme kun näkevät heidät livenä minuutin ajan. Todella outoa.

Vierailija
12/14 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä ymmärtäny et vielä aikuisiässä jotkut kerää julkkisten nimikirjoituksia ja yhteiskuva pitää saada jotta voi näytellä muille et olin jonkun paavoarhiäen tai dannyn lähettyvillä ja sain kuvankin. 

Itte oon nähny stadissa kauppatorin liepeillä, hotellissa, oopperassa ja ihan vaan illallis ravintolassakin vaikka ketä valtion päämiehiä ym julkkiksia eikä tee mitään vaikutusta, pikemminkin en noteeraa millään tavalla koska ensinnäkään ei kiinnosta, on moukkamaista tuojottaa ja kunnioitan heidän yksityisyytyä. Ei tulisi mieleenkään käydä pyyyässä nimmaria - mitä helvettiä sillä tekisin. 

Vierailija
13/14 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja.....

Vierailija
14/14 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tykkään 55 vuotiaana vielä ylyiöpäisesti tietystä musiikista mutta ei tulis mieleenkään että lähtisin pitkin maailmaa keikoille, en edes liity fanikerhoon tm. En minä niistä ihmisistä piittaa muutakuin sen verran että tekevät hyvää musiikkia. 

Joillekin homma menee niin överiks että aletaan suorastaan palvomaan, ikäänkuin rakastutaan esim bändin solistiin tai kaikkiin jäseniin. Katoin kerran jonku dokkarin jossa aikuinen nainen oli niin rakastunut Bon Joviin että kuvitteli sen tekevän biisejä hänelle, kierteli ympäri jenkkilää keikoilla, käytti koko omaisuuden ja vapaa-ajan tuon solistin elämän tutkimiseen, nen näkemiseen ym. Hän vissiin harrasti myös jotain seksuaalisia juttuja bon jovi julisteen kanssa tms. Hän kommentoi ettei voi hankkia oikeaa parisuhdetta koska on niin rakastunut ja omasta mielestä vähän niinkun seurusteli idolinsa kanssa, reppana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme