Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka enää juo kahvinsa maidolla/kermalla!? Vs. Kauramaito

Vierailija
09.05.2023 |

Kauramaidon kanssa kahvi on NIIIN hyvää!

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee töissä enemmän kauramaitoa kuin lehmänmaitoa. Mä käytän kauramaitoa, kun olen vegaani, mutta muut siksi että se on niistä parempaa kuin vasikoille tarkoitettu juoma.

Vierailija
42/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kauramaidoista ei sovi kahviin, ehkä kauramaidon inhoajat on niitä laittaneet kuppiinsa ja luulevat, että kaikki kauramaidot ovat pahaa? Myöskään kaikki kahviin tarkoitetut kauramaidot eivät minusta maistu hyvältä. Käytän ite Elovenan kahvimaitoa, se on parasta. Oddlygood ja iKaffe ovat myös ok. Muista en niin välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikaffe on ainoa joka sopii kahviin. Muistuttaa kerman makua.

Vierailija
44/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

👋 minä juon maidolla, kauramaito kahvissa on ihan järkyttävän makuista. Maistettu on muutamia kertoja ja jäi kahvi juomatta.

Vierailija
45/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauramaito kahvissa on jotain niin sairaan pahan makuista ettei sanat riitä kuvaileen. Jos maitoa tai kermaa ei ole tarjolla kahviin, jätän mielummin juomatta, ei sitä kauramaitooksennusta pysty normaali ihminen juomaan.

Vauvasuut yleensä pelkää uusia makuja.

Voi miten typerä kommentti. Vauvasuu... kuuleppas kakara, taitaa olla meikäläinen maistellut enempi ihan kaikkea tämän elämän aikana kuin sinä. T. Mummo

Vierailija
46/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon kahvini mustana. Kaurajuoma on jotain käsittämättömän hirveää ja nostaa myös insuliinia enemmän kuin tavallinen maito joka sitten johtaa lihomiseen.

'Me jotka nmakseutamme kahvimme, emme koe tuotakaan haittaa, vaan saamme kauramaidon avulla nauttia parhaan mnakuisesta kahvista :)

Ap

Vierailija
47/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla maidolla/kermalla.

Kauramaito ei vaan ollut hyvää. Riisi-ja mantelimaito oli parempaa mutta mielummin kahviini laitan Suomessa tuotettua maitoa.

Vierailija
48/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauramaito kahvissa on jotain niin sairaan pahan makuista ettei sanat riitä kuvaileen. Jos maitoa tai kermaa ei ole tarjolla kahviin, jätän mielummin juomatta, ei sitä kauramaitooksennusta pysty normaali ihminen juomaan.

Vauvasuut yleensä pelkää uusia makuja.

Voi miten typerä kommentti. Vauvasuu... kuuleppas kakara, taitaa olla meikäläinen maistellut enempi ihan kaikkea tämän elämän aikana kuin sinä. T. Mummo

Myös mummot voivat olla vauvasuita ja sen lisäksi vielä muutosvastaisia. "Maitua olen juonut jo 70 vuotta ja sitä en vaihda mihinkään"

Vierailija
49/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on KAURAJUOMA. Lopetin sen käyttämisen. Liikaa sokeria.

Ei kauramaidossa ole liikaa sokeria meille, jotka myös makeutamme kahvimme :)

Ap

Vierailija
50/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös juon tavallisella maitojuomalla siitä syystä, että avattuna säilyy pitempään kuin nuo kauratuotteet. En myöskään pidä niiden mausta.

Minulla kaurajuomat on kyllä säilyneet reippaasti yli viikonkin avattuna ihan hyvänä, eli saman verran kuin maitotuotteetkin. Molempia käytän. Tykkään niistä maustetuista kaurajuomista, esim. korvapuusti ja yhdestä salted caramelin makuisestakin, joita käytän tekemään kahvihetkestä herkkuhetken.

Ei sitä niin paljon laiteta kahviin, että sillä olisi väliä onko juomassa 4g sokeria/100g niin kuin maidossa vai 7-8g niin kuin kaurabaristassa.

Mutta joo, molempia käytän. Maitotuotteista lähinnä kermaa tai täysmaitoa, koska jotenkin kevytmaito ei maistu yhtä hyvältä tummapaahtoisen kahvin kanssa kuin kaurajuomat. Kaurajuomistakin vain muutama on hyvän makuisia (Valio Oddlygood tavallinen ja korvapuusti, Farmers & Chefs maustetut juomat ja hätätapauksessa menee Oatlynkin peruskaurabarista) ja lopuissa puskee kauran maku päälle niin, ettei pysty.

Kokeillut olen myös soijaversiota. Menetteli, ei hyvää. Kookosversiossa puski kookoksen maku, ei enää ikinä. Härkäpapubarista, meh.

Vierailija
51/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks sana YÄK sitä kuraa en suuhuni laita!

Selkeästikään et ole maistanyt harmaassa purkissa olevaa Oatlyä, se on parasta.

Ap

Vierailija
52/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasin monen vuoden kauramaitovaiheen jälkeen maitoon ja kermaan. Tai juon mustana. Kauramaito alkoi maistua pahalta, taisi olla pilaantunutta niin meni maku.

Kahvi on paljon kitkerämmän makuista kermalla, joka oli aikaisempi suosikkini. Vaikka makeuttaisi kahvin.

Ap

Vierailija
53/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sokerinsaanti ei haittaa, niin silloinhan se on ihan hyvä ratkaisu. Mietin vain, että minkähän ikäiset tällaisia aloituksia ylipäätään tekevät. 16 v.?

Avaus on palstan vegaanivihaajan näppikseltä, hän on tänään aloittanut ainakin kaksi ketjua. Kyllä toisten elämäntapa tuntuu ahdistavan kovasti.

Vierailija
54/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös juon tavallisella maitojuomalla siitä syystä, että avattuna säilyy pitempään kuin nuo kauratuotteet. En myöskään pidä niiden mausta.

Eihän säily. Oatly säilyy avattuna 5 vrk ja avaamattomana huoneenlämmössä, joten sitä voi varmuusvarastoida. Oatlysta on olemassa 5dl pakkaus, joka kuluu yhdellä henkilöllä sen käyttöajan (5pv) puitteissa.

Ap

Vierailija
55/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaidolla kahvi on hyvää, mutta meillä ei käytetä sitä muuhun kuin minun satunnaisiin kahveihin, joten se sit pilaantuu. Lisäksi siinä on enemmän sokeria kuin lehmänmaidossa.

Vierailija
56/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käyttäisi kaurajuomaa mihinkään muuhun, maito ja kerma ovat kotonani monikäyttöisempiä sekä halvempia.

Joo, mutta maistuvat kahvissa 💩:mmalle kuin kauramaito :)

Ap

Vierailija
57/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaidon merkki vaikuttaa tosi paljon siihen, maistuuko se hyvältä. Osa on ihan karseaa vesilirua, osa parempaa kuin lehmänmaito.

Vierailija
58/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran töissä maistoin kauramaidon kera, oli kyllä sen makuista että samalla maistoin viimeisen kerran.

Se ei selkeästi sitten ollut Oatlya.

Ap

Vierailija
59/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne kahviin pitää edes laittaa maitoa tai kauraa? Mustana paras

Maun vuoksi. Mustana kahvi on ihan hirveää.

Ap

Vierailija
60/129 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo kauramaito maistunut koskaan oudolle, vaikka olis parikin viikkoa ollut avattuna jääkaapissa..