Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remonttitaitoisia paikalla / Jalkalistat

Vierailija
02.09.2023 |

Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista.
Pitäisi 70-luvun elementtikerrostalossa hioa parketit ja vaihtaa lattialistat. Onko listojen vaihtaminen sellainen homma, jonka voisi itse tehdä vai pitäisikö etsiä ammattilainen asialle?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä itse. Ei ole vaikeaa, jos vaan työkalut pysyy käsissä.

Vierailija
2/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni helppo homma itse tehdä vaikkei nyt ihan olisikaan työkalut hallussa. Parempi tietysti että on. Vieläkin helpompaa silloin. Eikö nuo listat nykyään voi ihan liimatakin silleen hepposesti ettei tartte naulata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo listat nykyään voi ihan liimatakin silleen hepposesti ettei tartte naulata?

Kaikki remontti- ja rakennushommat voi nykyään tehdä silleen hepposesti.

Vierailija
4/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listoja ei saa kiviseinään kiinni naulalla vaan täytyy porata. Hommaa siis iskuporakone.

Vierailija
5/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi itse tehdä.  Puu kaupasta  kuten k raudasta vaikka saa valmiita listoja , maalattuja tai puun värisiä. Sitten vaan sahaat itse listat. Pitää olla jiiri saha että kulmissa saa listat jatkettua ja se on yleensä 45 astetta kulma. Kerrostalossa voi olla betoni seinä mutta on sellaista liima ainetta jolla saa listan seinään kiinni eli ei tarvii ruuvata eikä naulaa saa betoni seinään muuten.

Vierailija
6/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni helppo homma itse tehdä vaikkei nyt ihan olisikaan työkalut hallussa. Parempi tietysti että on. Vieläkin helpompaa silloin. Eikö nuo listat nykyään voi ihan liimatakin silleen hepposesti ettei tartte naulata?

Silikonilla laitat.

7/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, liimalla kiinni niin ei jää ruuvinkantoja näkyviin. Tulee siistit.

Vierailija
8/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kodissa on liimatut jalkalistat, mutta ottaisin mieluummin naulatut. Ne on mukavampi irroittaa, jos tulee tarve esim. remontin takia, tai ihan vaan seinän maalaamisen ajaksi. 

Vierailija
9/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään käytetään naulaimia, ei nauloja saati ruuveja. Henk koht en tykkää ammutun naulaimen jäljestä, usein rumempi kuin rehti naula.

Toki kevyet listat voi liimata, asennusliimaa tuubista.

Vierailija
10/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf haastavampi homma se hiominen on kuin jalkalistojen laitto??

Vierailija
11/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listoja ei saa kiviseinään kiinni naulalla vaan täytyy porata. Hommaa siis iskuporakone.

Tai jos on fiksu niin vetää liimalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä