Asuntokauppa seisoo, koska monet ostajat luulevat, että myyjät myyvät -30% tarjoushinnoilla
koska korot nousi ja heillä ei ole enmmän rahaa, ja samoilla lainanhoito kuluilla pitäisi saada tai helvemmalla kuin ennen korkojen nousua.
Mutta tämähän ei usein myyjille käy. Ei ne sen takia ala niin halvalla myymään. Kärsikööt ostajat korkojen nousut. Tai ostakoot vaikka Kontulasta sitten.
Kommentit (438)
Vierailija kirjoitti:
Myyjät elävät siis mielikuvitusmaailmassa, ostovoiman tuhoutuminen on ihan todellinen ilmiö.
Naurattaa tällaiset myyjät jotka luulee että vielä voisi myydä voitolla.
no etsä niitä pillahinnallakaan osta, ne jää sitten vaan myymättä. mun 100m2 keskustassa maksaa edelleenkin n.1milj. euroa, menee kaupaksi tai ei. Ei siinä toisten lainojen korot minun haluamaani hintaan vaikuta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Myyjät elävät siis mielikuvitusmaailmassa, ostovoiman tuhoutuminen on ihan todellinen ilmiö.
No siinähän ilkut, ei se pyyntihintoihin vaikuta, osta vaikka kontulasta jos ei rahasi riitä muihin
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei ole jo tajunnut mitä tapahtuu niin mm. BlackRock corporaatio (maailman rikkain) ostaa USA :ssa ja monissa Euroopan maissa jo keskiluokan asunnot halvalla... pian on Sama Suomessa...
Näin se köyhdyttämisen agenda etenee (EU+WEF)... keskiluokka ja köyhemmät ei tule omistamaan mitään Suomessakaan hetken kuluttua... köyhyys on monen tulevaisuus...
No mikset ala blackrockin omistajaksi? Minä taas olen alkanut jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Usein ostajalla on aikaa ja varaa valita. Myyjä voi olla pakkoraossa.
Osa saattaa olla. Mutta esim . me aiotaan myydä omakotitalo, jos se menee kohtuuhinnalla kaupaksi.
Jos menee, muutamme mökille siksi aikaa, että löydämme sopivan kerrostaloasunnon.
Emme me myy polkuhintaan , asutaan sitten tässä ellei sopivaa hintaa kukaan maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne ostajaehdokkaat nytkin jossain asuu. Ei niillä siis mikään paniikki ole ostaa, jos ei hyvän hintaista kämppää löydy.
Sitten kömpivät välillä koloistaan kepillä jäätä kokeilemaan. Jos joku olisi todellakin niin tyhmä ettei tajuaisi, ettei koron nousun kuulu jäädä myyjän maksettavaksi.
Ei se välttämättä ole tyhmyydestä kiinni. Voi olla pakko myydä, jos itsellä ei enää riitä rahkeet lainanlyhennyksiin ja vastikkeeseen. Nyt juuri ostajan todella kannattaa kokeilla kepillä jäätä. Voi saada huomattavan paljon tingittyä hinnasta.
kyllähän siihenkin parempi ratkaisu löytyy kun pillkahinnalla myyminen
Kuten mikä? Jos tosiaan on tilanne, ettei itsellä riitä rahat lainanlyhennyksdin ja vastikkeeseen. Mikä silloin on sinun ratkaisusi? Laittaa vuokralle? Vaan entä jos vuokratuloillakaan et pysty kokonaan kattamaan menoja, ja sitten pitäisi itsekin pystyä jossain asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne ostajaehdokkaat nytkin jossain asuu. Ei niillä siis mikään paniikki ole ostaa, jos ei hyvän hintaista kämppää löydy.
Sitten kömpivät välillä koloistaan kepillä jäätä kokeilemaan. Jos joku olisi todellakin niin tyhmä ettei tajuaisi, ettei koron nousun kuulu jäädä myyjän maksettavaksi.
Ei se välttämättä ole tyhmyydestä kiinni. Voi olla pakko myydä, jos itsellä ei enää riitä rahkeet lainanlyhennyksiin ja vastikkeeseen. Nyt juuri ostajan todella kannattaa kokeilla kepillä jäätä. Voi saada huomattavan paljon tingittyä hinnasta.
kyllähän siihenkin parempi ratkaisu löytyy kun pillkahinnalla myyminen
Kuten mikä? Jos tosiaan on tilanne, ettei itsellä riitä rahat lainanlyhennyksdin ja vastikkeeseen. Mikä silloin on sinun ratkaisusi? Laittaa vuokralle? Vaan entä jos vuokratuloillakaan et pysty kokonaan kattamaan menoja, ja sitten pitäisi itsekin pystyä jossain asumaan.
Hyvin sain myytyä asunnon kalliimmalla kuin millä ostin sen 7 vuotta sitten Helsingistä. Mutta huonossa tapauksessa jos asunto jossain kuolemassa kylässä niin ei varmaan liiku kuin ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin seisoo, mutta siksi, että myyjällä ei ole realistista hintaa. Ostaja määrittää sen, mitä on valmis maksamaan, eli sen asunnon arvon!
Asunnon arvon päätän kyllä minä. Minä päätän millä hinnalla myyn ja se on justiinsa niin. Ei minun asuntoni arvoa kukaan muu päätä.
Väärin. Sinä päätät asuntosi hinnan. Arvo on kuitenkin se, minkä joku siitä suostuu maksamaan. Sinä voit toki pyytää ihan mitä vaan, mutta ketään et voi pakottaa ostamaan. Jää vaan asunto sitten myymättä.
nyrkkisääntö on että useimmiten voi tinkiä noin 5.5 % pyyntihinnasta.
Jos et tajunnut niin suomalaisten ostovoima laskee nyt loputtomiin... kiitos EU ja WEF. ja köyhdyttämisen agenda..... samaan aikaan superrikkaiden määrä on lisääntynyt... tästä ei ole enää paluuta... suurin osa tulee menettämään kaiken omaisuutensa lähivuosina...
sitten joillakin menee pakkohuutokauppaan
Vierailija kirjoitti:
Jos et tajunnut niin suomalaisten ostovoima laskee nyt loputtomiin... kiitos EU ja WEF. ja köyhdyttämisen agenda..... samaan aikaan superrikkaiden määrä on lisääntynyt... tästä ei ole enää paluuta... suurin osa tulee menettämään kaiken omaisuutensa lähivuosina...
Ehkä nyt ei sentään suurin osa, mutta moni kuitenkin.jos on jo valmiiksi velaton, tai lähes velaton asunto, ja vakituinen varma työpaikka, niin ei ole suurempaa hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä yhteydessä tarkoittaa ei kuulu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin seisoo, mutta siksi, että myyjällä ei ole realistista hintaa. Ostaja määrittää sen, mitä on valmis maksamaan, eli sen asunnon arvon!
Asunnon arvon päätän kyllä minä. Minä päätän millä hinnalla myyn ja se on justiinsa niin. Ei minun asuntoni arvoa kukaan muu päätä.
Väärin. Sinä päätät asuntosi hinnan. Arvo on kuitenkin se, minkä joku siitä suostuu maksamaan. Sinä voit toki pyytää ihan mitä vaan, mutta ketään et voi pakottaa ostamaan. Jää vaan asunto sitten myymättä.
Päätin juuri, että juuri käyttämäni WC-paperin hinta on miljoona. Sitä halvemmalla en myy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no etsä niitä pillahinnallakaan osta, ne jää sitten vaan myymättä. mun 100m2 keskustassa maksaa edelleenkin n.1milj. euroa, menee kaupaksi tai ei. Ei siinä toisten lainojen korot minun haluamaani hintaan vaikuta yhtään.
Sinä voit nyt kuule puhua ihan vaan omasta puolestasi. Sinun ei ole mikään pakko tinkiä pyyntihinnasta , mutta aika moni muu kuitenkin on valmis niin tekemään. Joten älä yritä ylimielisesti ohjeistaa mitä ostaja voi, ja mitä ei voi tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minua naurattaa sellaset jotka yrittää ostaa pilkkahinnalla. ja millä ihmeen voitolla, sulla käy vaan kateeksi ja luulet että toiset niitä sulle puoli-ilmasin myyvät
Eläkeläisiä on 1 600 000 ja 60 000 ihmistä kuolee vuodessa.
300 000 euron asunnosta perintöverot on 1300 eikä asuntoa voi myydä jos toinen vanhemmista on elossa, koska leskellä on asumisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minua naurattaa sellaset jotka yrittää ostaa pilkkahinnalla. ja millä ihmeen voitolla, sulla käy vaan kateeksi ja luulet että toiset niitä sulle puoli-ilmasin myyvät
Eläkeläisiä on 1 600 000 ja 60 000 ihmistä kuolee vuodessa.
300 000 euron asunnosta perintöverot on 1300 eikä asuntoa voi myydä jos toinen vanhemmista on elossa, koska leskellä on asumisoikeus.
Siis sorry perintöverot 13 000
Suomalaiset on niin ahneita, että kaikki pitäisi saadailmaiseksi ja sitten vielä myytyä tukevalla voitolla.
Vierailija kirjoitti:
Ostajat on muutenkin vähissä, vaan lainaakaan ei enää myönnetä metrin mitalla.
Mielestäni ihan asiallista, että asuntokaupoilla osataan laskea myös korjausvelka ja taloyhtiön kunto mukaan asunnon ostohintaan.
Helsingissä on satoja 1970-luvun taloyhtiöitä jotka ei saa remonttilainaa, koska kaikki remontit tekemättä. Vakuutus ei korvaa noin vanhan talon putkia ja kattoa, jos tulee vesivahinko.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ovat eläneet yli varojensa lainarahalla.