Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettideittailu. Lopahtaisiko kiinnostuksesi jos toinen tekisi pahoja yhdyssanavirheitä?

Vierailija
07.05.2023 |

Useita kertoja siis, ei mikään yksittäinen virhe.

Perustele?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siltä miltä se toinen näyttää. Jos on poikkeuksellisen hyvännäköinen, niin tehköön yhdyssanavirheitä, ei haittaa.

Vierailija
2/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lopahtaa. Deittailu ei ole lukihäiriöisiä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni jotenkin häiritsee. Voiko toiselle sanoa, että mua nyt häiritsee noi sun yhdyssanavirheet? Etkö vain osaa kirjoittaa vai eikö kiinnosta? Molemmissa tapauksissa turn off. Kirjallinen ilmaisu on itselleni tärkeää ja merkityksellistä ja kertoo paljon ihmisestä.

Vierailija
4/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku heikko lahjainen, ohi vaan.

Vierailija
5/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siltä miltä se toinen näyttää. Jos on poikkeuksellisen hyvännäköinen, niin tehköön yhdyssanavirheitä, ei haittaa.

Tämä.

T: lingvisti

Vierailija
6/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopahtaisi. Halusin kumppanin, joka on sivistynyt, koulutettu, lukee paljon, on kiinnostunut monipuolisesti asioista (kulttuuri, luonto, yhteiskunta). Vaikea kuvitella, että ihminen olisi samaan aikaan tuollainen mutta myös tekisi noin alkeellisia kirjoitusvirheitä.

Vierailija
8/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti minulle on sama mitä deittailemani henkilö lukee, mutta jos ei lue muuta kuin vauva-palstaa, somea ja tekstiviestejä, voi olla että yhteistä on vähemmän. Lukemattomuus valitettavasti näkyy myös kirjoituksessa.

Vierailija
9/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin lopahtaisi. Aikuisen ihmisen täytyy osata yhdyssanat.

Vierailija
10/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopahtaisi, kuten myös muiden toistuvien kirjoitusvirheiden kohdalla. Ylipäätään en lähtisi treffeille miehen kanssa, joka ei osaa ilmaista itseään kirjallisesti. Aina sanotaan, että pitäisi tavata pian, koska kaikki eivät osaa tuoda itseään ilmi viestittelemällä. Olen kuitenkin huomannut, että miehe jotka eivät osaa kirjoittaa, ovat livenäkin sellaisia, että oma kiinnostukseni ei herää.

Vierailija
11/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kiinnostuu elämänkoululaisesta? Jos ei edes aikuisena ole kiinnostunut opettelemaan äidinkielensä perusasiat niin kertoo ihmisestä aika paljon. Lukihäiriö on taas toinen syy tuollaisiin virheisiin.

Vierailija
12/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopahtaisi, kuten myös muiden toistuvien kirjoitusvirheiden kohdalla. Ylipäätään en lähtisi treffeille miehen kanssa, joka ei osaa ilmaista itseään kirjallisesti. Aina sanotaan, että pitäisi tavata pian, koska kaikki eivät osaa tuoda itseään ilmi viestittelemällä. Olen kuitenkin huomannut, että miehe jotka eivät osaa kirjoittaa, ovat livenäkin sellaisia, että oma kiinnostukseni ei herää.

Onko kuinka iso otanta (sample size)?

Vierailija
13/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina treffannut miehiä, jotka ovat todella hyviä kirjoittamaan, mutta livenä eivät ole herättäneet pienintäkään kiinnostusta. Ei sillä hyvällä kirjallisella ilmaisulla tee mitään jos kemiat eivät kohtaa. Näiden kokemusteni pohjalta voisin antaa madollisuuden miehelle, jolla ei ole kielioppi täydellisesti hallussa. Vain livekohtaaminen merkitsee.

Vierailija
14/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kertoo valitettavasti jotain sivistyksen tasosta yleisemminkin.

Vierailija
15/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä.

Puhelimessa on varmaan ennakoiva tekstinsyöttö, mikä myös erottaa yhdyssanat erilliseksi sanoiksi vaikka olisikin kirjoittanut yhteen. Ei niitä aina jaksa korjailla ja monesti ne huomaa vasta, kun on ehtinyt viestin lähettämään.

Vierailija
16/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termit ovat

elämän kolu, elämäm kolulanen

Vierailija
17/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina treffannut miehiä, jotka ovat todella hyviä kirjoittamaan, mutta livenä eivät ole herättäneet pienintäkään kiinnostusta. Ei sillä hyvällä kirjallisella ilmaisulla tee mitään jos kemiat eivät kohtaa. Näiden kokemusteni pohjalta voisin antaa madollisuuden miehelle, jolla ei ole kielioppi täydellisesti hallussa. Vain livekohtaaminen merkitsee.

Oletko ap siitä chättäillessä oli kemiaa -ketjusta ja näit vihdoin valon?

Vierailija
18/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse olen kielellisesti taitava, niin ajoittain joudun tarkistamaan yhteen kirjoittamisen joidenkin sanojen kohdalla. Jos on lukihäiriö, olisi hyvä mainita siitä, niin ei ihmeteltäisi. Minua ärsyttää myös ne somessa toisten kielioppivirheistä nipottavat tyypit.

Vierailija
19/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lopahtaisi. Miten hän edes voisi olla töissä, jos ei osaa kirjoittaa suomea? Tai jos osaa kirjoittaa hyvää suomea esim. asiakkaalle, eikä viitsisi kunnioittaa minua sen vertaa, että kirjoittaisi myös minulle hyvin, niin ei kiinnosta.

Vierailija
20/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä.

Puhelimessa on varmaan ennakoiva tekstinsyöttö, mikä myös erottaa yhdyssanat erilliseksi sanoiksi vaikka olisikin kirjoittanut yhteen. Ei niitä aina jaksa korjailla ja monesti ne huomaa vasta, kun on ehtinyt viestin lähettämään.

Sekin kertoo jotain ihmisestä, jos käyttää ennakoivaa tekstinsyöttöä, tai ei toistuvista virheistä huolimatta tajua poistaa sitä käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän