Nettideittailu. Lopahtaisiko kiinnostuksesi jos toinen tekisi pahoja yhdyssanavirheitä?
Useita kertoja siis, ei mikään yksittäinen virhe.
Perustele?
Kommentit (32)
Totta kai lopahtaa. Deittailu ei ole lukihäiriöisiä varten.
Itseäni jotenkin häiritsee. Voiko toiselle sanoa, että mua nyt häiritsee noi sun yhdyssanavirheet? Etkö vain osaa kirjoittaa vai eikö kiinnosta? Molemmissa tapauksissa turn off. Kirjallinen ilmaisu on itselleni tärkeää ja merkityksellistä ja kertoo paljon ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siltä miltä se toinen näyttää. Jos on poikkeuksellisen hyvännäköinen, niin tehköön yhdyssanavirheitä, ei haittaa.
Tämä.
T: lingvisti
Lopahtaisi. Halusin kumppanin, joka on sivistynyt, koulutettu, lukee paljon, on kiinnostunut monipuolisesti asioista (kulttuuri, luonto, yhteiskunta). Vaikea kuvitella, että ihminen olisi samaan aikaan tuollainen mutta myös tekisi noin alkeellisia kirjoitusvirheitä.
Henkilökohtaisesti minulle on sama mitä deittailemani henkilö lukee, mutta jos ei lue muuta kuin vauva-palstaa, somea ja tekstiviestejä, voi olla että yhteistä on vähemmän. Lukemattomuus valitettavasti näkyy myös kirjoituksessa.
Todellakin lopahtaisi. Aikuisen ihmisen täytyy osata yhdyssanat.
Lopahtaisi, kuten myös muiden toistuvien kirjoitusvirheiden kohdalla. Ylipäätään en lähtisi treffeille miehen kanssa, joka ei osaa ilmaista itseään kirjallisesti. Aina sanotaan, että pitäisi tavata pian, koska kaikki eivät osaa tuoda itseään ilmi viestittelemällä. Olen kuitenkin huomannut, että miehe jotka eivät osaa kirjoittaa, ovat livenäkin sellaisia, että oma kiinnostukseni ei herää.
Kuka kiinnostuu elämänkoululaisesta? Jos ei edes aikuisena ole kiinnostunut opettelemaan äidinkielensä perusasiat niin kertoo ihmisestä aika paljon. Lukihäiriö on taas toinen syy tuollaisiin virheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Lopahtaisi, kuten myös muiden toistuvien kirjoitusvirheiden kohdalla. Ylipäätään en lähtisi treffeille miehen kanssa, joka ei osaa ilmaista itseään kirjallisesti. Aina sanotaan, että pitäisi tavata pian, koska kaikki eivät osaa tuoda itseään ilmi viestittelemällä. Olen kuitenkin huomannut, että miehe jotka eivät osaa kirjoittaa, ovat livenäkin sellaisia, että oma kiinnostukseni ei herää.
Onko kuinka iso otanta (sample size)?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina treffannut miehiä, jotka ovat todella hyviä kirjoittamaan, mutta livenä eivät ole herättäneet pienintäkään kiinnostusta. Ei sillä hyvällä kirjallisella ilmaisulla tee mitään jos kemiat eivät kohtaa. Näiden kokemusteni pohjalta voisin antaa madollisuuden miehelle, jolla ei ole kielioppi täydellisesti hallussa. Vain livekohtaaminen merkitsee.
Kyllä. Kertoo valitettavasti jotain sivistyksen tasosta yleisemminkin.
Ei välttämättä.
Puhelimessa on varmaan ennakoiva tekstinsyöttö, mikä myös erottaa yhdyssanat erilliseksi sanoiksi vaikka olisikin kirjoittanut yhteen. Ei niitä aina jaksa korjailla ja monesti ne huomaa vasta, kun on ehtinyt viestin lähettämään.
Termit ovat
elämän kolu, elämäm kolulanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina treffannut miehiä, jotka ovat todella hyviä kirjoittamaan, mutta livenä eivät ole herättäneet pienintäkään kiinnostusta. Ei sillä hyvällä kirjallisella ilmaisulla tee mitään jos kemiat eivät kohtaa. Näiden kokemusteni pohjalta voisin antaa madollisuuden miehelle, jolla ei ole kielioppi täydellisesti hallussa. Vain livekohtaaminen merkitsee.
Oletko ap siitä chättäillessä oli kemiaa -ketjusta ja näit vihdoin valon?
Vaikka itse olen kielellisesti taitava, niin ajoittain joudun tarkistamaan yhteen kirjoittamisen joidenkin sanojen kohdalla. Jos on lukihäiriö, olisi hyvä mainita siitä, niin ei ihmeteltäisi. Minua ärsyttää myös ne somessa toisten kielioppivirheistä nipottavat tyypit.
Kyllä lopahtaisi. Miten hän edes voisi olla töissä, jos ei osaa kirjoittaa suomea? Tai jos osaa kirjoittaa hyvää suomea esim. asiakkaalle, eikä viitsisi kunnioittaa minua sen vertaa, että kirjoittaisi myös minulle hyvin, niin ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä.
Puhelimessa on varmaan ennakoiva tekstinsyöttö, mikä myös erottaa yhdyssanat erilliseksi sanoiksi vaikka olisikin kirjoittanut yhteen. Ei niitä aina jaksa korjailla ja monesti ne huomaa vasta, kun on ehtinyt viestin lähettämään.
Sekin kertoo jotain ihmisestä, jos käyttää ennakoivaa tekstinsyöttöä, tai ei toistuvista virheistä huolimatta tajua poistaa sitä käytöstä.
Riippuu siltä miltä se toinen näyttää. Jos on poikkeuksellisen hyvännäköinen, niin tehköön yhdyssanavirheitä, ei haittaa.