Minulla on alkuvuodesta kertynyt 16 sairaspäivää ( lastenhoitaja) ja nyt pomo otti puheeksi
Että pitää pitää joku työkykyneuvottelu
Sairastin alkuvuodesta influenssan, kahdesti on ollut vatsaflunssa ja kerran kurkunpäätulehdus kun ääni meni.
Mitä keskusteltavaa tässä on?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 3 päivää sairaana viimeisen 15 vuoden aikana, niin pomo ei ole vielä ottanut puhutteluun.
Et ole sairastanut flunssaa tai koronaakaan?
Ei normaali terve aikuinen sellaisia solkenaan sairastele. Meillä ainakin on mahdollisuus tehdä myös etätöitä.
Normaali käytäntö. Samalla saat nimesi seuraavien YT-näytelmien poispotkittavien listoille. Sitten joku valopää tekee tutkimuksen, todennäköisesti THL:ssä ja toteaa, että työssäkäyvät ovat terveempiä kuin työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kun tuollaisia pidetään. Päivä viikossa on paljon saikkua. Jokaisessa työpaikassa on ollut joku sarjasaikuttaja. Paremmin saisi näihin puuttua ja jos alkaa olla 10 päiväö vuodessa, niin omalla ilmoituksella ei saisi olla pois enää päivääkään. Lääkärintodistus joka päivästä karsisi pahimmat.
Minulla onkin lääkärintodistukset jokaisesta poissaolosta, niin influenssasta, kurkunpäätulehduksesta, flunssasta kuin vatsataudeistakin.
ApSiitä huolimatta, hirveä määrä sairastelua, sun täytyy ryhtyä huolehtimaan paremmin terveydestäsi ja ymmärrätkö käsihygienian merkityksen mahatauteihin yms tartuntatauteihin sairastumisessa?
Ja esim nuo lääkärintodistukset on niin ja näin, jollei kaikissa tapauksissa edes vaadita käyntiä lääkärin nähtävänä, ja mahatauti perustuu ihan potilaan kertomaan.
Jos ei lääkärintodistus kelpaa, on töihin mentävä vatsataudissa. Sepä riemukasta päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 3 päivää sairaana viimeisen 15 vuoden aikana, niin pomo ei ole vielä ottanut puhutteluun.
Ei normaali terve aikuinen sellaisia solkenaan sairastele. Meillä ainakin on mahdollisuus tehdä myös etätöitä.
Kerrotko vielä, miten päiväkodissa tehdään etätöitä. Veisitkö oman lapsesi päiväkotiin, jossa lasta hoidetaan Teamsin välityksellä?
Vierailija kirjoitti:
Lusmuja herätellään näillä keskusteluilla. Hienoa toimintaa työnantajalta
Lusmu, jos on flunssassa ja mahataudissa?.En tiedä, että missä.olet töissä,mutta itse hoidan syöpäpotilaita,ja norovirus tai flunssa voi olla kohtalokas potilaille,joita hoidan. Siksi mieluummin olen kotona ja sairastan,kun menen töihin,ja tartutan flunssan potilaisiin.
- eri-
16 sairaspäivää ei todellakaan ole paljon, jos ne sisältävät influenssan ja kurkunpääntulehduksen. Ne eivät kestä vain paria päivää. Monet ovat sairastaneet useamman kerran koronaa ja siinä myös helposti tulee pari viikkoa sairaslomaa kerrasta.
Nykyään myöskään ei ole suositeltavaa olla puolikuntoisena töissä. Tartutat siellä vain kaikki muut ja työtehosi kärsii. Jos korona-aika jotain opetti, niin sen että sairaana sairastetaan eikä väkisin ängetä työpaikalle.
Ilmeisesti nämä "kauheen paljon saikkua" kommentoijat eivät itse ole ikinä kipeänä ja pakko on tulla tänne pätemään sillä. Älkää tehkö itsestänne naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäkö tässä kysyttiin?
Ärsyttävää, kun tuollaiset aina terveet tulee ylpeilemään siitä, etteivät sairastu. Me muut sairastutaan ja sillä selvä.Luumetko että meistä on hauskaa tehdä teidänkin työt? Ärsyttävää on kun jotkut on jatkuvasti sairaana, vaikka eiväthän he siihen itse voi oikein vaikuttaa, mutta vatuttaa sikti tehdä heidänkin työt.
Korjaa asenteesi. Jonain päivänä voit olla itse se, joka sairastaa. Ärsyyntyminen ja syyllistäminen ei auta sairasteluun mitenkään eikä myöskään sarjasaikuttajaksi leimaaminen. Sairasteluun on aina syynsä. Aina sairauksiin ei löydy myöskään sopivaa hoitoa, jos vaiva on krooninen.
onko pomo myös lääkäri? jos alkaa ulisemaan sairasteluista, niin ilmoitat rauhallisesti, että haiskahtaa työpaikkakiusaamiselta, ja se tarkoittaa ainakin kuukauden sairaslomaa, kun koet olosi uhatuksi ja stressitasot nousee pilviin. saikkulin aikana ei voida irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
onko pomo myös lääkäri? jos alkaa ulisemaan sairasteluista, niin ilmoitat rauhallisesti, että haiskahtaa työpaikkakiusaamiselta, ja se tarkoittaa ainakin kuukauden sairaslomaa, kun koet olosi uhatuksi ja stressitasot nousee pilviin. saikkulin aikana ei voida irtisanoa.
Saikkuli
No joo, ei voi irtisanoa, mutta kyllä nämä kuukausien saikkuleilla uhkailijat osataan myös hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
16 sairaspäivää ei todellakaan ole paljon, jos ne sisältävät influenssan ja kurkunpääntulehduksen. Ne eivät kestä vain paria päivää. Monet ovat sairastaneet useamman kerran koronaa ja siinä myös helposti tulee pari viikkoa sairaslomaa kerrasta.
Nykyään myöskään ei ole suositeltavaa olla puolikuntoisena töissä. Tartutat siellä vain kaikki muut ja työtehosi kärsii. Jos korona-aika jotain opetti, niin sen että sairaana sairastetaan eikä väkisin ängetä työpaikalle.
Ilmeisesti nämä "kauheen paljon saikkua" kommentoijat eivät itse ole ikinä kipeänä ja pakko on tulla tänne pätemään sillä. Älkää tehkö itsestänne naurettavia.
Koronasta helposti pari viikkoa saikkua. No, tällä tyylillähän sitä saikutettavaa piisaa.
Hyvä työkyky on tärkeää työnantajalle ja työyhteisölle, mutta erityisesti sulle itsellesi. Eikö se ole ihan hyvä, että otetaan aikaa kunnolliselle keskustelulle aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä työkyky on tärkeää työnantajalle ja työyhteisölle, mutta erityisesti sulle itsellesi. Eikö se ole ihan hyvä, että otetaan aikaa kunnolliselle keskustelulle aiheesta?
Oikeasti nämä ovat hankalia erityisesti esimiehen kannalta. Alainen tulee valmiiksi defenssit viritettyinä ja mitä esimies voi sanoa ja tehdä. Muuta kuin mielessään ajatella, että vielä tulee se hetki, kun tästäkin ongelmasta päästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti nämä ovat hankalia erityisesti esimiehen kannalta. Alainen tulee valmiiksi defenssit viritettyinä ja mitä esimies voi sanoa ja tehdä. Muuta kuin mielessään ajatella, että vielä tulee se hetki, kun tästäkin ongelmasta päästään.
Esim kerran tuli alainen, joka puhui ummet lammet saikkujensa syistä ihan kuin en olisi osannut diagnoosikoodeista nähdä, mikä se oikea syy oli.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni pari viikkoa on meilläkin se raja, että sen jälkeen kysellään. Ei ole kiusaamista, vaan sääntö.
Ei ole ihme, että varsinaista lasten hoitotyötä ei ehditä tekemään, kun näitä sääntöjä, ohjeita, velvotteita erilaisiin keskusteluihin ja kokouksiin riittää. Eiköhän tuo lie ala, jossa mahdollisuus saada räkätauti- ja ripulitartuntoja, on todennäköisempi, kuin ehkä millään toisella. alalla. Lapsilta se on pois tuokin aika ja tuntuu näin ulkopuolisestakin epäluottamukselta työntekijää kohtaan. Huoleen työntekijän jaksamisesta taas auttaa se, että nekin vähäiset resurssit, joita on, käytetään siihen tekemiseen.j Päiväkodin johtaja voi palaveerata esimiestensä kanssa lisätyöntekijöiden palkkaamisesta.
Ai että mä vihaan tätä maailmaa!
Nuolen tahalteen kengänpohjia ja kaiteita, että saisin vähän lomaa. Voi miettiä kuinka sairas maailma tämä on, kun ihminen koettaa tahalteen sairastuttaa itsensä, että pääsisi pois oravanpyörästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronasta helposti pari viikkoa saikkua. No, tällä tyylillähän sitä saikutettavaa piisaa.
Lapsia ei saisi ripuloivina viedä päiväkotiin ja kuumeeton päiväkin pitää olla flunssan jälkeen. Jos tästä huolehdittaisiin, niin työntekijöidenkin tartunnat olisivat vähäisempiä. Vanhemmille ne omat työt ovat niin tärkeitä, että riskillä kokeillaan, että jospa sitä ei huomattaisikaan ja soittaahan ne sitten sitten hakemaan, jos pahaksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä! Te, joilla on mahdollisuus tehdä etätöitä, ette solkenaan sairasta. Miten hoidat pienten lasten päiväkotiryhmän etänä? Teampuhelunako nostat potalle peset, syötät ja puet vaatteet? Neuvot sitten menemään pihalle leikkimään ja vanhempia odottelemaan.
Olen käynyt keskusteluja sekä työnantajan että työterveyden kanssa ja kokenut keskustelut hyödylliseksi. Viimeksi keskustelimme osa-aikaisesta sairauslomasta, jonka ansiosta sain aloittaa pitkän sairausloman jälkeen kevyemmällä työviikolla. Pohdimme yhdessä, mikä olisi sopiva työmäärä ja olosuhteet, missä pystyn osallistumaan tuottavasti työntekoon ilman, että toipumiseni sairaudesta vaikeutuu.
Meillä työnantaja on ulkoistanut keskustelut enimmäkseen työterveyteen. Oli ihan kiva, kun työterveyshoitaja soitti ja kyseli kuulumisia ja jaksamista sairausloman aikana. Esimies astui kuvaan vasta kun olin palaamassa töihin. Minulla oli siis yksi pitkä sairausloma, en ole tavallisia flunssia ja mahatauteja sairastanut vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut itse sairastaa koronaa, tai sitten olet niitä onnekkaita, joilla se on mennyt nopeasti ohi. Nelikymppinen kaverini oli juuri sairaalassakin koronan takia.
Siitä huolimatta, hirveä määrä sairastelua, sun täytyy ryhtyä huolehtimaan paremmin terveydestäsi ja ymmärrätkö käsihygienian merkityksen mahatauteihin yms tartuntatauteihin sairastumisessa?
Ja esim nuo lääkärintodistukset on niin ja näin, jollei kaikissa tapauksissa edes vaadita käyntiä lääkärin nähtävänä, ja mahatauti perustuu ihan potilaan kertomaan.