Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on alkuvuodesta kertynyt 16 sairaspäivää ( lastenhoitaja) ja nyt pomo otti puheeksi

Vierailija
06.05.2023 |

Että pitää pitää joku työkykyneuvottelu
Sairastin alkuvuodesta influenssan, kahdesti on ollut vatsaflunssa ja kerran kurkunpäätulehdus kun ääni meni.

Mitä keskusteltavaa tässä on?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 3 päivää sairaana viimeisen 15 vuoden aikana, niin pomo ei ole vielä ottanut puhutteluun.

Vierailija
22/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 3 päivää sairaana viimeisen 15 vuoden aikana, niin pomo ei ole vielä ottanut puhutteluun.

Sitäkö tässä kysyttiin?

Ärsyttävää, kun tuollaiset aina terveet tulee ylpeilemään siitä, etteivät sairastu. Me muut sairastutaan ja sillä selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotetut sairastaa sairastamasta päästyäänkin.

Ei ole normaalia sairastella jatkuvasti. Vaikka olin vuosikausia sairaalassa töissä flunssaisten keskellä, en sairastellut kertaakaan.

Vierailija
24/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on mukana pari viikonloppua myös. Influenssasta lääkäri kirjoitti sairauslomaa sunnuntaihin, eli myös viikonlopun, vaikkei la-su edes ole töitä.

Toinen flunssa alkoi torstaina ja äityi kurkunpään tulehdukseksi. Ääni palasi vasta viikon päästä. Siinäkin oli viikonloppu välissä.

Vierailija
25/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sairastellut ja tuollaisessa palaverissa ollut. Ei kyllä hetkauttanut yhtään. Poissaolot ovat olleet painavasta syystä, joten ihan sama, vaikka näitä palsuja pidetään. Ja toisaalta, jos tulee paljon sairaspoissaoloja, mikä on työssä pielessä?

Eihän se suoraan työstä johdu, jos työntekijä sairastaa. Hänen kuntonsa voi olla sellainen, että ei sovellu tuohon tehtävään.

Kuka sairaana haluaa olla? Jos olisin lastenhoitajana päivän jokaisesta viikosta sairaana niin alkaisin miettiä sellaista työtä joka soveltuisi minulle paremmin. Tai sitten pitäisi yrittää parantaa omaa vastustuskykyä, laihduttaa, lopettaa tupakanpoltto jne.

Vierailija
26/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskustelu pidetään,jos on vuoden aikana ollut yli 10 päivää sairaana. Keskustelutilaisuus on ihan perusmeininkiä. Ei siinä potkuja olla antamassa. Työnantajan kuuluu seurata poissaoloja, koska työntekijöissä on myös lintsareita, joiden täytyisi tietenkin lopettaa turha saikuttaminen. En ymmärrä, miksi tällainen käytäntö koetaan jotenkin loukkaavana tai raskaana.

Vierailija
27/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö taas. Ihan normi käytäntö että jos poissaoloja jonkin verran niin keskustellaan mistä johtuu ja tarviiko tukitoimintoja.

Hah! Ja mitähän ne tukitoimet olisi päiväkodissa lastenhoitajalla

Pysyy kaukana lapsista??!

Vierailija
28/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päiväkodissa sijaisena 5kk ja 2 päivää sairaana, to- pe. Viikonloppuna olin yhä vatsataudissa, maanantaina menin töihin ja porukka kyräili siihen malliin, että tunsin olevani joku rikollinen. Kyseltiin teennäisesti, että " oletko nyt varmasti parantunut"? Olin loppuajan töissä, vaikka oli räkätautia ja ihme ihottumaakin. Läksiäisiksi sain hirveän flunssan, joka kesti 3vk.

Vierailija
29/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mitään keskusteluja käydä, jos on lääkärintodistukset ja muuten töissä normaalisti. Omatoimisaikuista sitten aletaan kyselemään, jos niitä alkaa olemaan runsaasti.

Vierailija
30/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työnantaja alko ihmettelemään, kun työskentelin jatkuvasti sairaiden lasten kanssa ja olin flunssassa vuoden aikana yhteensä joku 9 päivää. Työpaikalla oli tosi paljon henkistä väkivaltaa ja kiusaamista, ja se vaikutti niin että olin tosta 9 päivästä ehkä 4 päivää suht lyhyen aikavälillä pikkunuhissa, koska varmaan stressasin, kun olin ottanut kiusaamista esiin mutta siihen ei puututtu. Sitten pomo ihmetteli että tarviinko työkykyarviointia muttei sanonut suoraan mulle siitä vaan oli sanonut sen selkäni takana jollekin työsuojeluhlölle joka mulle sano siitä. Irtisanouduin Pas** Firmasta, pask**** pomojen alaisuudesta, Espoon kaupungilta. Huono firma, kaikesta syyllistetään jos joutuu henkisen ja Fyysisen väkivallan uhriksi työpaikallaan. Kukaan ei puutu, ja osottelee vaan sormella tätä joka asian haluaisi ratkaista. Vielä lopuksi intti että kun en ollut kirjallisesti tuonut ilmi asioita.... Olin tuonut sekä kirjallisesti, mutta enempi suullisesti ja suullisesti on ihan pätevä ja normaali käytäntö ja terve esimies puuttuu asioihin. Tämä esimies ja sen hännystelijät tarvisi itse psykiatrista hoitoa ja arvioinnit, eivät ole päteviä työhönsä.

Vierailija
31/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali käytäntö. Ei siitä tarvitse ottaa itseensä. Sinun parasta siinä ajatellaan. Työelämässä pärjää paljon paremmin, jos ei ajattele jokaisen asian olevan itseensä kohdistuva salaliitto ja kiusantekoa. Jos porukka on jatkuvasti kipeänä, se voi kertoa vaikka sisäilmaongelmista tai ilmapiiriongelmista. Voit myös kertoa pomolle, jos lapsia tuodaan hoitoon sairaana.

Olen itsekin menossa keskusteluun, koska olin leikkauksessa ja pois monta kuukautta. En koe, että se olisi mikään oikeudenkäynti. Itsellänikin on mielessä jotain asioita, joihin tarvitsen tukea työhön palaamisessa.

Vierailija
32/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaan hiljaa ja toteat että niinpä.

Vierailija
33/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääliökö valittaa kun piikeistä kieltäytyi. tautista sannaa ahistaa vaali tappio. tyypillinen minä minä korvaamaton demari. kuka nyt levittää vihersex aatetta lapsille päiväkodissa. 

Vierailija
34/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tänä vuonna käynyt jo kaksi työkykykeskustelua, kun on ollut niin paljon poissaoloja. Meillä on pakko käydä niitä tiettyjen poissaolomäärien kohdalla, mutta ne on aina kuitattu joo joo tyyppisesti, koska mitä sille voi, että ensin on lapsi ja sitten itse kipeänä. Pienten lasten vanhemmille tämä on täysin normaalia, että aina joku kipeänä. 

Vierailija
35/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuun viimeisellä on paljon sairastelua varsinkin julkisella sektorilla.

Vierailija
36/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotetut sairastaa sairastamasta päästyäänkin.

Ei ole normaalia sairastella jatkuvasti. Vaikka olin vuosikausia sairaalassa töissä flunssaisten keskellä, en sairastellut kertaakaan.

Höpö höpö. Sinä vain tulit flunssaisena töihin tartuttamaan muita.

Vierailija
37/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustelussa tuoda esille sitten se, kuinka sairaita lapsia raijataan hoitoon päivittäin eikä työnantaja tee asialle mitään (=tietoisesti altistaa työntekijät sairauksille). Sieltähän ne taudit kuitenkin 90% tulee.

Kysy mitä työnantaja voisi tehdä jotta et altistuisi työssä niin monelle taudille päivittäin.

T. Ex-lastenhoitaja

Vierailija
38/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin että noissa keskusteluissa ei mennä tuon syvemmälle, lähetetä päihdeseulontoihin, ruodita käyttäytymistä, lääkkeiden käyttöä yms? Olenko turhaan siis mennyt toistuvasti sairaana töihin välttääkseni nämä keskustelut?

Vierailija
39/114 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo kauhea määrä saikkua. Olen ollut tuon verran pois yhteensä 25 vuoden työuralla.

Vierailija
40/114 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo kauhea määrä saikkua. Olen ollut tuon verran pois yhteensä 25 vuoden työuralla.

Oletko lastenhoitaja?