Minulla on alkuvuodesta kertynyt 16 sairaspäivää ( lastenhoitaja) ja nyt pomo otti puheeksi
Että pitää pitää joku työkykyneuvottelu
Sairastin alkuvuodesta influenssan, kahdesti on ollut vatsaflunssa ja kerran kurkunpäätulehdus kun ääni meni.
Mitä keskusteltavaa tässä on?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö taas. Ihan normi käytäntö että jos poissaoloja jonkin verran niin keskustellaan mistä johtuu ja tarviiko tukitoimintoja.
Hah! Ja mitähän ne tukitoimet olisi päiväkodissa lastenhoitajalla
Pysyy kaukana lapsista??!
Voi ehdottaa myös työnantajalle että olisiko työpaikan siivousta tarpeen tehostaa infektioiden torjumiseksi.Minun työpaikkalla on siivouksen taso selvästi laskenut kun haetaan sieltäkin säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tällaisen keskustelun tavoite? Ajaa ihmisiä pois työelämästä?
Käydä läpi työntekijän tilanne. Jokainen sairastelupäivä maksaa työnantajalle ja jos työntekijällä on tilanne, jossa työkyky ei ole enää entisellään, niin siihen tulee puuttua, jos kyse on työperäisestä ongelmasta.
Näistä keskusteluista päästäisiin eroon, jos sairauspäivät olisivat palkattomia ja Kela korvaisia 1+9 päivän jälkeen.
Mulla on tullut paljon sairauspäiviä kun päiväkodista on soitettu hakemaan lapsia kotiin kesken päivän nuhan takia. Jos ko. päivät olisivat palkattomia, järjestäisin lapset huostaan.
Lapsen sairaus ei ole oma sairaus, tosin työnantajalle vielä kalliimpi, koska niitä ei Kela korvaa mitenkään. Siksi meillä saa ko. päivän palkallisena vain silloin, kun tuo lääkärintodistuksen lapsen sairaudesta ja lapsen toisen huoltajan työnantajalta todistuksen, että ko. vanhempi ei ole ollut tuona aikana vapaalla.
Voi että, minä ottaisin tuossa tapauksessa sairaan lapsen mukaan töihin.
Sekin olisi meillä palkaton päivä, koska työnantajalla on oikeus määrätä ylimääräiset henkilöt pois työtiloista.
Onkohan huonoa tuuria vain, vai ootko väärällä alalla?
Itse olen huomannut, että jos tekee jotain mikä oikeasti kiinnostaa, niin ei sitä sairastu juuri koskaan ja sellainen yleinen hyvinvointi vallitsee kehossa(kin).
Sit taas jos tekee rahan takia vaan jotain tylsää passsskaa, niin koko elämä on sellaisessa moodissa, että helposti tarttuu kaikki pöpöt ja tuntuu pahalta, tulee huono olo, nousee kuume, räkää nenässä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 3 päivää sairaana viimeisen 15 vuoden aikana, niin pomo ei ole vielä ottanut puhutteluun.
Sitäkö tässä kysyttiin?
Ärsyttävää, kun tuollaiset aina terveet tulee ylpeilemään siitä, etteivät sairastu. Me muut sairastutaan ja sillä selvä.
Luumetko että meistä on hauskaa tehdä teidänkin työt? Ärsyttävää on kun jotkut on jatkuvasti sairaana, vaikka eiväthän he siihen itse voi oikein vaikuttaa, mutta vatuttaa sikti tehdä heidänkin työt.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 3 päivää sairaana viimeisen 15 vuoden aikana, niin pomo ei ole vielä ottanut puhutteluun.
Et ole sairastanut flunssaa tai koronaakaan?
Normaali käytäntö. Minullekin pidettiin, vaikka poissaolo johtui leikkauksesta ja sen jälkeisestä pitkästä sairauslomasta. Eikä siinä mitään, todettiin vain että työkykyni ei ole alentunut enkä tarvitse työterveyden tukea.
Mulle työterveyslääkäri ehdotti tuollaista, mut kerroin että en koe tarpeelliseksi ja palaveria ei tullut.
Meillä on kaikilla paljon sairauslomia koska lapset on kipeenä hoidossa. Kiertää influenssat, koronat, flunssat ja norot. Joka vuosi.
Ei ole kiusaamista vaan ihan lakiin/sopimuksiin perustuva juttu. Huoh. Pomolla tietokoneohjelmassa hälyttää kun työntekijällä tulee tietyn ajan sisään tarpeeksi sairaspäiviä ja sitten sovitaan käytäväksi se pakollinen keskustelu. Ihan peruskauraa. Siellä jutustellaan vaan niitä näitä ja työntekijä kyselee miten työntekijän jaksamista voitaisiin tukea.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaikilla paljon sairauslomia koska lapset on kipeenä hoidossa. Kiertää influenssat, koronat, flunssat ja norot. Joka vuosi.
Huohhhh ja tämä taas ei liity mitenkään niihin sinun sairaspäiviisi. Näitä keskusteluja käydään työntekijän henk.koht. sairaspäivien perusteella, ei hänen lastensa vuoksi olleista poissaoloista. Onko teidän yhteinen äo pienempi kuin kengännumero vai mikä näissä asioissa on niin vaikea käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan huonoa tuuria vain, vai ootko väärällä alalla?
Itse olen huomannut, että jos tekee jotain mikä oikeasti kiinnostaa, niin ei sitä sairastu juuri koskaan ja sellainen yleinen hyvinvointi vallitsee kehossa(kin).
Sit taas jos tekee rahan takia vaan jotain tylsää passsskaa, niin koko elämä on sellaisessa moodissa, että helposti tarttuu kaikki pöpöt ja tuntuu pahalta, tulee huono olo, nousee kuume, räkää nenässä jne.
Varmaan kaikki hoitotyössä olevat on väärällä alalla kun eihän sellainen ole kenellekään oikea ala.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, vaan eihän se pomo sitä ymmärrä kun istuu norsunluutornissasn yksin eikä koske pitkällä tikullakaan lapsiin.
Hyvä, kun tuollaisia pidetään. Päivä viikossa on paljon saikkua. Jokaisessa työpaikassa on ollut joku sarjasaikuttaja. Paremmin saisi näihin puuttua ja jos alkaa olla 10 päiväö vuodessa, niin omalla ilmoituksella ei saisi olla pois enää päivääkään. Lääkärintodistus joka päivästä karsisi pahimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huohhhh ja tämä taas ei liity mitenkään niihin sinun sairaspäiviisi. Näitä keskusteluja käydään työntekijän henk.koht. sairaspäivien perusteella, ei hänen lastensa vuoksi olleista poissaoloista. Onko teidän yhteinen äo pienempi kuin kengännumero vai mikä näissä asioissa on niin vaikea käsittää.
Siis miten muka meillä kaikilla töissä ei olisi paljon sairauslomia juuri siitä syystä että infektiot tarttuu? Mitä sinä sekoilet? Ei meillä ole kenelläkään omia lapsia.
Oletko itse jotenkin yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kun tuollaisia pidetään. Päivä viikossa on paljon saikkua. Jokaisessa työpaikassa on ollut joku sarjasaikuttaja. Paremmin saisi näihin puuttua ja jos alkaa olla 10 päiväö vuodessa, niin omalla ilmoituksella ei saisi olla pois enää päivääkään. Lääkärintodistus joka päivästä karsisi pahimmat.
Minulla onkin lääkärintodistukset jokaisesta poissaolosta, niin influenssasta, kurkunpäätulehduksesta, flunssasta kuin vatsataudeistakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksityinen sairausvakuutus ja valitsen aina hyvän lääkärin. Otan samasta firmasta, jossa meillä on työterveyshuolto ja useimmiten sellaisen lääkärin, joka on myös työterveyslääkäri, mutta ei mun työpaikan työterveyslääkäri.
Joo, ei tarvis voida olla omalla ilmoituksella yhtään päivää, siitä olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus ei tule yksin.
Laihanakin voi olla uupunut, masentunut tai ahdistunut.
Vierailija kirjoitti:
Päivä viikossa? Luuletko että olen ollut yhden päivän viikossa poissa? Flunssa, joka eteni kurkunpäätulehdukseksi vaati useita sairaspäiviä, samoin influenssa. Vatsataudit olivat ohi päivässä-parissa. Esimerkiksi nyt olen ollut töissä yhtäsoittoisesti ilman sairauspäivää jo 8 viikka. Sairastumisputki osui alkuvuoteen, niin lapsilla kuin meillä työntekijöilläkin.
Siksi kun tykkään laittaa pilkun siihen. Tulen aina laittamaan.
Voihan sitä keskustella. Palkallisia keskusteluja.