Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voisi seurustella kermaperseen kanssa

Vierailija
06.05.2023 |

Olen elämässäni nähnyt, millaisia ihmisiä heistä on kasvanut. En parisuhteessa, vaan kaveruus-/tuttavuussuhteissa. Ei välttämättä käsitystä todellisesta elämästä, ja sen huomaa. Rahan merkitystä eivät ymmärrä, koska heillä ei ole ollut siitä pula.

Pitää olla vähän elämää nähnyt ja kokenut ihminen ja ymmärtää elämänvaikeuksien päälle.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pale ass white girl?

Vierailija
22/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaiken tulisi olla vaikeaa? Joo ymmärrän ettei kupata keltään rahaa ja maksat laskut ajallaan,mutta noin muuten. On robotti-imuria,BetterHelp,(pöytä)tiskikone.. Ihmisen ei tarvitse kärsiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperse osaa ostaa palveluja ja siinä sivussa pääsee itsekin vähemmällä. 

Vierailija
24/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tahdon sitä ja mä tahdon tätä, mulle, mulle, mulle kaikki kaikki tänne heti ekana, auta minua kaikessa, tee mun puolesta, niistä mun nenä ja pyyhi mun pylly, mä haluu-uu-uun = kermaperse. EI JATKOON!!!

Vierailija
25/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy oikein hyvin kermaperse, kun heillä on yleensä varakkaat vanhemmat. Eksä sai asunnon ennakkoperintönä ja samalla minäkin ilmaisen asunnon. Säästin ja sijoitin ja eron jälkeen ostin oman asunnon. 

Vierailija
26/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en halua seurustella ihmisen kanssa joka on tuttavallisempi vaikean elämän kanssa.

Kaikki kokemus on mielestäni arvokasta. Ehkä enemmän tässä on kyse kahden ihmisen yhteensopivuudesta eikä niinkään varsinaisesti eletystä elämästä.

Vierailija
27/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kermapeffakaan varmasti sun kanssa. Win-win.

Vierailija
28/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen yleistys. 

Se, että on joku on kasvanut hyvissä olosuhteissa ja hänellä ei ole rahasta pulaa, ei tarkoitasitä,

että nämä ihmiset eivät silti voi olla syvällisiä, ymmärtäväisiä ja ihania ihmisiä.

Mistä sinä tiedät minkälaisia vastoinkäymisiä nämä ihmiset ovat nähneet?

Tosin sinä taas edustat sellaista asennetta, jota minä karttaisin ja kierrän kaukaa. 

Kermapersekö? Etkö ymmärrä termiä? Ei kermaperse ole ymmärtäväinen ja syvällinen. Ei hänellä ole ollut vastoinkäymisiä. Se kuvaa nimenomaan henkilöä, jolla on ollut yltäkylläinen ja helppo elämä aina! Isona osa toki se, että koskaan ei ole tarvinnut rahasta välittää ja aina on tiennyt, että on vapaus tehdä mitä vain, koska iskällä on rahaa.

Vierailija
29/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voisi seurustella ennakkoluuloisen ihmisen kanssa.

Vierailija
30/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ilmeisesti tällainen kermapeffa kun olen onnistunut itselleni säästämään paljon rahaa enkä ole elämässäni kokenut valtavasti vastoinkäymisiä. Kävi ilmi että hyvä ystäväkin on oikeasti kateellinen ja ollessaan humalassa sain hänen aidot katkerat ajatuksensa kuulla.

Vierailija
31/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen yleistys. 

Se, että on joku on kasvanut hyvissä olosuhteissa ja hänellä ei ole rahasta pulaa, ei tarkoitasitä,

että nämä ihmiset eivät silti voi olla syvällisiä, ymmärtäväisiä ja ihania ihmisiä.

Tosin sinä taas edustat sellaista asennetta, jota minä karttaisin ja kierrän kaukaa. 

Kermapersekö? Etkö ymmärrä termiä? Ei kermaperse ole ymmärtäväinen ja syvällinen. Ei hänellä ole ollut vastoinkäymisiä. Se kuvaa nimenomaan henkilöä, jolla on ollut yltäkylläinen ja helppo elämä aina! Isona osa toki se, että koskaan ei ole tarvinnut rahasta välittää ja aina on tiennyt, että on vapaus tehdä mitä vain, koska iskällä on rahaa.

Suurella osalla meistä on vapaus tehdä mitä vain olematta kermaperse. Valitsee vain mihin vähät rahansa käyttää!

Mä ostin kirppikseltä just 8€ uudet vaatteet. Ostin myös Teslan. Olenko kermaperse?

Kaverini maksaa 1500€/kk kuussa vuokraa ja shoppaa loput rahat. Ei halua omistusasuntoa, koska ei tiedä missä haluaa asua.

Ostin asunnon nuorena ja vuokrasin sen pois opiskellessani pohjoisessa. Tiesin nuorena jo köyhyyteni ja päätin ryhtyä säästääkseni omistusasujaksi.

Mikä se kermaperse on? Kumpuaa haukkujan sisäisestä ymärtämättömyydestä, tyhmyydestä ja kateudesta?

Vierailija
32/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voisi seurustella ennakkoluuloisen ihmisen kanssa.

Josbon täysin ehdoton aina niin ei kyllä, ei edes halua avartaa ymmärrystänsä.

Vierailija
33/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen yleistys. 

En ole ikinä ajatellut noin, vaan hyviä ja huonoja ihmisiä on kaikissa luokissa. Itse olin ainakin paljon empaattisempi,  epäitsekkäämpi ja syvällisempi hieman kermaperseenä kun huonommassa taloudellisessa tilanteessa ja kidutettuna. Kermaperseenä on ongelmia myös, mutta ei ainakaan taloudellisia, kun taas köyhempää voi olla ihan samoja ongelmia mutta myös taloudellisia ongelmia tai ongelmia, jotka jotenkin juontaa juurensa sieltä mutkien kautta.

Se että vaikeudet jalostaa paremmaksi ihmiseksi on chaissea, jota ehkä jotkut kovin helposti haluavat soveltaa, jos jotain kaunaa on joitain kohtaan.  Ja eikös jalostamaan.  

Vierailija
34/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen yleistys. 

Miten se että iskällä on rahaa poistaa ne elämän muut vaikeudet?

Vierailija
35/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen yleistys. 

Miten se että iskällä on rahaa pois

Mitä ne elämän muut vaikeudet ovat sitten? 

Vierailija
36/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaiken tulisi olla vaikeaa? Joo ymmärrän ettei kupata keltään rahaa ja maksat laskut ajallaan,mutta noin muuten. On robotti-imuria,BetterHelp,(pöytä)tiskikone.. Ihmisen ei tarvitse kärsiä!

Taas jotain köyhien kateellisten ulinaa "kun mä en ikinä saanut mitään mun vanhhemmilta,  ei muutkaan saisi saada." No mutta sitä ei voi kateelliset estääkään.  Voi märehtiä miten huvittaa.  Ne saa vanhemmilta avustusta keiden vanhemmat antaa ja ne ei saa,  jotka ei saa.  Ei kai kukaan perintöä kutsu kuppaamiseksi. 

Vierailija
37/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos on syntynyt kultalusikka persiissä? 

Vierailija
38/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen yleistys. 

Miten se että iskällä on rahaa pois

Iskällä, Iskällä tai miehellä.... tietyt ongelmat poistaa.  Joskus jopa stressi ja riita jostain ihan muista asioita voi johtua siitä että joku taloudellinen juttu on taustalla häiritsemässä.  Mutta joo,  joissain toki ei mitään tekemistä rahan kanssa. 

Vierailija
39/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ikinä saanut vanhemmilta mitään ja nyt on oma asunto, auto, mökki jne.

Vaikka kuinka haukkuisi joku kermaperseeksi, ei se ahkeruus ja säästäväisyys sellaiseksi muutu!

Vierailija
40/83 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim.  viime paha riita kuitenkin johtui rahasta,  vaikka sitä ei äkkiseltään tajuaisi joku jos olisi ollut näkemässä.  Se on sitten eri asia miten henkilö suhtautuu riitoihiin tai ongelmiin yleensä, mutta ei kukaan voi väittää, että rahasta johtuvia riitoja ei olisi, jos vain suhtautuisi eri tavoin asioihin.  Eli valehtelee itselleen. 

Esim herää haloo jostain asiasta koska se liittyy rahanmenoon.  Voi olla että suuttumus tulee muusta, mutta se haloo on jo nostattanut tilanteen ikäväksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi