Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen säästänyt sähköautollani 18 000€ neljän vuoden aikana verrattuna jos ajaisin polttomoottoriautolla

Vierailija
06.05.2023 |

Säälin teitä polttomoottorilla ajavat.

Kommentit (174)

Vierailija
161/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Let me think. ostan 2000€ polttomoottoriauton, ajan sillä 10 vuotta(100k km), teen ehkä 2000 edestä remontteja ja huoltoja. Polttoaineet maksaa ehkä sen 17000. eli 10 vuoden kulut noin 20 000€.

Sähköauto maksaa kättelyssä 40 000 - 50 000€. Kumpi siis tulikaan halvemmaksi?

Kuka järkevä ihminen ajaa kahdentonnin paskalla?

Minä ajan 500€ autolla. Mutta nyt kun oon kattonut hintoja vanhan Corollan hinnat ovat nousseet. Pyydetään jopa 1500€. Tässähän tekee voittoa 30 vuoden ajon jälkeenkin .

Tiesitkö että olet alinta kastia?

En. Kerro lisää?

Nyt tiedät.

Vierailija
162/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Let me think. ostan 2000€ polttomoottoriauton, ajan sillä 10 vuotta(100k km), teen ehkä 2000 edestä remontteja ja huoltoja. Polttoaineet maksaa ehkä sen 17000. eli 10 vuoden kulut noin 20 000€.

Kuka järkevä ihminen ajaa kahdentonnin paskalla?

Minä ajan 500€ autolla. Mutta nyt kun oon kattonut hintoja vanhan Corollan hinnat ovat nousseet. Pyydetään jopa 1500€. Tässähän tekee voittoa 30 vuoden ajon jälkeenkin .

Tiesitkö että olet alinta kastia?

En. Kerro lisää?

Nyt tiedät.

Mutta sinä et tiedät. Et kertonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kahden tonnin raatopaskan huoltokulut 10v vuoden aikana 2000€!!!!

SALLI MUN JA KAIKKIEN MUIDEN NAURAAAAAA ÄÄNEEEEEEEEN SULLE🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Kyllä minä pääsen suurin pyörtein sillä hinnalla, kun valitsen hyvän japskin ja huom. huollan itse ko kulkuneuvon. Käytännössä siis huoltojen hinnaksi tulee osien hinnat. Edellinen japsikin kesti sen 10 vuotta ilman isompia kulunkeja. Tosin oon valkannut vanhemmasta sellaisen yksilön johon on suurin piirtein kaikki 200 000 km huollot tehty jolloin sen kanssa voi ajaa helposti 100 - 200 tuhatta ilman isompia remontteja.

Ei kukaan normaali ihminen rassaile autoaan itse. Mitä v ittua nyt??

Sinä neitimiehenä et toki rassaa mitään muuta kuin peilin edesssä. Mutta oikeat miehet korjaavat niin autot kuin sadon.

Vierailija
164/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto voi olla hyvä maaseudulla, mutta ei helsingissä. Vai pitäisikö auto ladata jatkojohdon kanssa kadunvarressa? Voisin myös tosin jonottaa ensin latauspaikkaa ja sitten odotella tunteja auton latautumista. Juu, ei toimi kaupungeissa.

Sähköauto ei ole hyvä maaseudullakaan, ainakaan talvella täällä pohjoisessa.

Kuinka niin, me ollaan tässä Kittilässä oltu todella tyytyväisi.

Autosebbo...näenhän ip:stä, älä trollaa.

Jaha taas ipstä selvänäkijä. Laitas nyt se ip näkyviin niin voidaan muutkin tsekata.

No et laita koska puhut paskaa.

Vierailija
165/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huimaa, että edes isolla ajomäärällä ei saa neljässä vuodessa säästettyä lähellekään sitä sähköauton ostohintaa kasaan. Ei taida onnistua edes siihen mennessä kun aukut on loppu ja auton arvo on 0.

Tavallinen, keskimääräinen autoilija ei saa ikinä syntymään säästöä sähköautoista. Ei edes paljon ajava.

Totta kai saa. Minulla meni noin 700 €/kk rahaa autoiluun dieselfarkulla. Nyt sähköauton leasingsoppari on 499 €/kk ja sähköön menee pari kymppiä kuussa. Saan noin 150-200 € säästöä kuukaudessa sähköautolla. Ja lisäksi saan ajaa vm. -23 autolla vm. -14 sijaan.

Tuollainen leasing toimii kun et paljon aja ja kelpaa pienempi auto. Meidän 6 henkisen perheen vaatimalla autolla ja kilometrimäärällä oltaisiinkin leasingissä jo reippaasti yli 1000 € luokissa, ei todellakaan kannata! Siihen vielä lataukset päälle. Uuttakaan sähköautoa ei näillä vaatimuksilla kannata ostaa, arvo tippuu kilometrien takia älyttömästi.

Vierailija
166/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto voi olla hyvä maaseudulla, mutta ei helsingissä. Vai pitäisikö auto ladata jatkojohdon kanssa kadunvarressa? Voisin myös tosin jonottaa ensin latauspaikkaa ja sitten odotella tunteja auton latautumista. Juu, ei toimi kaupungeissa.

Sähköauto ei ole hyvä maaseudullakaan, ainakaan talvella täällä pohjoisessa.

Tuohan on ihan siitä kiinni, minkä verran päivässä tarvitsee ajaa. Ei kai pohjoisessakaan kaikki aja 300 kilsaa duuniin ja takaisin päivittäin?

Vierailija
167/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että et sitten vertaa kuluja 40-50 kiloeuron polttiksiin, miksihän sellaisiakin ostetaan vaikka parin tonnin koslat tulevat halvemmiksi?

Vierailija
168/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huimaa, että edes isolla ajomäärällä ei saa neljässä vuodessa säästettyä lähellekään sitä sähköauton ostohintaa kasaan. Ei taida onnistua edes siihen mennessä kun aukut on loppu ja auton arvo on 0.

Tavallinen, keskimääräinen autoilija ei saa ikinä syntymään säästöä sähköautoista. Ei edes paljon ajava.

Totta kai saa. Minulla meni noin 700 €/kk rahaa autoiluun dieselfarkulla. Nyt sähköauton leasingsoppari on 499 €/kk ja sähköön menee pari kymppiä kuussa. Saan noin 150-200 € säästöä kuukaudessa sähköautolla. Ja lisäksi saan ajaa vm. -23 autolla vm. -14 sijaan.

Tuollainen leasing toimii kun et paljon aja ja kelpaa pienempi auto. Meidän 6 henkisen perheen vaatimalla autolla ja kilometrimäärällä oltaisiinkin leasingissä jo reippaasti yli 1000 € luokissa, ei todellakaan kannata! Siihen vielä lataukset päälle. Uuttakaan sähköautoa ei näillä vaatimuksilla kannata ostaa, arvo tippuu kilometrien takia älyttömästi.

30000 km vuodessa työmatkaa. En kuskaa perhettäni töihin, joten en myöskään tarvitse siihen isoa autoa.

Vierailija
169/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että et sitten vertaa kuluja 40-50 kiloeuron polttiksiin, miksihän sellaisiakin ostetaan vaikka parin tonnin koslat tulevat halvemmiksi?

Sen takia kun noi haluaa ajaa niillä parintonnin romuilla. Niille ei uusi auto kelpaa.

Kai ne jotenkin nauttii siitä, niin olen sen päätellyt.

Vierailija
170/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt ison summan rahaa kun en omista autoa. Liikun jalkaisin, pyörällä ja julkisilla. Säästöä syntynyt reilusti. Asun kaupungin keskustassa ja kaikki palvelut kävely matkan päässä.

Vierailija
171/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kilsaa ajat vuodessa, yli 50000km?

Säälittää, kun joudut ajamaan autolla noin paljon. Omat ajot 9000km/ vuodessa, kuolleiden dinosaurusten jäämistöillä pöristellen.

aloittajalle:  paljonko autosi maksoi, mitä maksaa akuston vaihto tai mikä on sähköhyrrärisi arvonalenama kolmessa vuodessa?

Vierailija
172/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä polttis maksaa 15k. 4 vuoden päästä siitä saa vielä n.9k. Ei sähköautoa saa lähellekkään samoilla kuluilla jos taso pysyy edes lähellä samaa.Liisarista ei saa senttiäkään 4 vuoden päästä.

Vierailija
173/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on rahaa ja paljon ajoja, äkkilähtöjä, ostavat kalliimman polttiksen. Eivät voi odotella eikä jonotella mitään latauksia. Toimeeton rikas voi ajella Teslallaan nurkka-ajoa ja pullistella maailmanpelastajaa. Jota hän ei ole.

Vierailija
174/174 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia kun noi haluaa ajaa niillä parintonnin romuilla. Niille ei uusi auto kelpaa.

Kai ne jotenkin nauttii siitä, niin olen sen päätellyt.

kaikilla ei ole varaa maksaa autoliikkeen kynnyksen ylitysmaksua useita kymppitonneja. Sitä paitsi auto on kaikista tyhmin sijoitus, mutta kulkuneuvo pitää olla että täällä korvessa pystyy elämään. Toki uudella sähköautolla voisin ajaakin, mutta en halua olla sen takia vuosikymmeniä velkaisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi