Olen säästänyt sähköautollani 18 000€ neljän vuoden aikana verrattuna jos ajaisin polttomoottoriautolla
Kommentit (210)
Taksikuski ja muut paljon ajavat saavat laittaa auton kulut kuten akunvaihdot verotukseen.
Itsellä on Tesla ja jotenkin alkanut jurpiin. Perjantaina ajeltiin treffineitosen kaa kaupungilla. Kolmas tapaaminen ja ajattelin jo et eiköhän, eiköhän tänään..Käännyin häneen päin käsi hänen reidellä sanoakseni kun hän yllättäen käänsi päänsä ja sanoi et Ei, me ei mennä. Minä et tähä, mitä? Jos edes ehdotan Abcille pisulle menoa niin saat viedä minut kotia. ..Jotenkin siinä alkanut tunnel lapsahti...
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on Tesla ja jotenkin alkanut jurpiin. Perjantaina ajeltiin treffineitosen kaa kaupungilla. Kolmas tapaaminen ja ajattelin jo et eiköhän, eiköhän tänään..Käännyin häneen päin käsi hänen reidellä sanoakseni kun hän yllättäen käänsi päänsä ja sanoi et Ei, me ei mennä. Minä et tähä, mitä? Jos edes ehdotan Abcille pisulle menoa niin saat viedä minut kotia. ..Jotenkin siinä alkanut tunnel lapsahti...
Ja sitten Teppo heräsi ejakuloituaan sossuyksiönsä kierrätyssängyn lakanoihin.
"Ja kun jättää sähkärin korkean hankintahinnan huomioimatta, niin siinähän sähköautoilijalle tulee jopa ihan voittaja-olo"
Minun nähdäkseni saman kokoinen ja tasoinen polttis ja sähköauto ovat siellä 40 000-60 000 hintaluokassa suunnilleen saman hintaisia. Lähes kaikki polttikset ovat nykyään hybriditekniikalla varustettuja. Jos eivät ole, nostaa suurempi autovero hinnan selkeästi hybridi- ta sähkövaihtoehtoa korkeammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Taksikuski ja muut paljon ajavat saavat laittaa auton kulut kuten akunvaihdot verotukseen.
Taksikuski kertoi et renkaiden kuluminen on lähes kolminkertainen. Lisäksi ihan jokaista koskettavaa on toi maantiestön kuluminen raskaaman autokannan takia. Kallista sanoi kettu sähköautoilusta!
Mielenkiintoista, etten ole itse huomannut sanottavaa eroa renkaiden kulumisessa bensahybridin ja sähköauton välillä. Kummatkin ovat nelivetoisia, ja se voi olla selitys. Eikä sähkis ola kuin vajaa 200 kg painavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksikuski kertoi et renkaiden kuluminen on lähes kolminkertainen. Lisäksi ihan jokaista koskettavaa on toi maantiestön kuluminen raskaaman autokannan takia. Kallista sanoi kettu sähköautoilusta!
Teppo Teppo, kohta tulee taas hoitajatäti antamaan iltalääkkeet, joten otahan iisisti, kun selvästi olet taas ylikierroksilla, noista harhaisista jutuistasi päätellen. Jatketaan sitten taas ensi sunnuntaina, kun taas pääset suljetun nettitunnilla kirjoittelemaan harhaisia juttujasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, mielenkiintoista, kun mun koko polttomoottoriautoilu viimeisen 4v aikana ei ole maksanut puoliakaan tuosta summasta.
Mulle tuleekin kilometrejä paljon vuodessa.
Ap
Ei todellakaan tule. Sähköautolla ison kilometrimäärän ajaminen on stressaavaa etukäteissuunnittelua. Jokainen joka ajaa paljon, käyttää siksi polttomoottoriautoa. Vaikka onkin lauantai-ilta, niin täällä palstalla on yhä suht' selviä autoilijoita, joten ei täällä ihan mikä tahansa paska mene läpi.
Olen ajanut päivittäin 72km suuntansa työmatkaa sähköautollani nyt viisi vuotta. Lataukset ei maksanut mitään ennen tätä vuotta , nyt tuli joku vero juttu niin maksaa 100€/kk. Auton arvo pudonnut n.25 000€. (Nissan)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen säästänyt monta uuden auton, bensa ja sähkökäyttöisen, hankintahintaa ajamalla samalla bensa-autolla 20 vuotta.
Ja säästänyt vielä luonnonvarojakin, hyvä sinä!
En ole ap, mutta täältä sivusta voinen korjata tämän täysin väärän väittämän. Ensinnäkin takseissa on prosentuaalisesti kolme kertaa enemmän sähköautoja, kuin kaikissa henkilöautoissa. Tämä siis tilastollinen fakta. Miksi ihmeessä liki 100 000 km tai jopa reippaasti sen ylikin ajavat taksit siirtyisivät sähköautoihin, jos kerran jokainen joka ajaa paljon, käyttää polttomoottoria? Myös kaupparatsut ym paljon ajavat, ovat siirtyneet sähköautoihin, koska säästöt ovat niin merkittävät. Nykyisissä sähköautoissa ei mitään kummempaa suunnittelua tarvita. Ja jos lähtee pidemmälle, niin auto kertoo itse missä kannattaa ladata, joten itse ei tarvi mitään normaalia enempää suunnitella.