Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö tässä pahan virheen? Auttakaa minua ymmärtämään miestä.

Vierailija
06.05.2023 |

Illalla meillä poikkesi miehen mukava sisko miehineen, käyneet viimeksi pari vuotta sitten. Visiitti jäi pikaiseksi koska me oli hetki aiemmin luvattu mennä pariksi tunniksi nuotioimaan yleiselle tulipaikalle muutaman ihmisen kanssa. Kun se tuli puheeksi kahvitellessa siskon ja miehensä kanssa sanoin sopontaanisti, että lähtekää mukaamme että näette muitakin tuttuja, joita sisko ei myöskään ollut nähnyt aikoihin. Ajattelin että näkevät samalla toisiaan ja kaikilla on mukavaa. Niin kuin olikin. Mukavan illan jälkeen palasimme kotiin ja mies murjotti koko illan ja murjottaa nyt aamulla. Sanoi miten vit*ttaa kun pyysin siskon ja miehen mukaan yhtäkkiä häneltä kysymättä. Hänellä ei ole mitään heitä vastaan mutta ei olisi halunnut heitä mukaan. Perusteluja ei ollut muuta kuin että hän ei olisi halunnut enkä kysynyt etukäteen häneltä lupaa, otetaanko mukaan. Itse ajattelin, että kaikki otetaan mukaan porukkaan tuommoiselle yleiselle paikalle ja yhdessä on hauskempaa. En saanut tilaisuutta kysyä etukäteen mieheltä, koska vieraat tulivat yllättäen ja emme olleet miehen kanssa missään kohtaa kahdestaan. En edes ajatellut että sillä on väliä, kun halusin jakaa yhteistä hyvää vieraillekin ja halusin viettää aikaa heidän kanssa enemmän kuin vain kahvikupillisen verran. Myös halusin antaa heille mahdollisuuden nähdä muitakin nuoruusajan kavereita kuin meidät. Toiset ilahtuivat selvästi, kun sisko ja miehensä tulivat kyydissämme paikalle. Mies oli ainoa joka osoitti meiltään, tosin vain minulle. Ei ole puhunut nyt aamulla sanaakaan ja mulkoilee vaan.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen perusluonteeltani just tuollainen mökö jolla menee päivä pilalle jos jokin asia meneekin eri tavalla kuin olen mielessäni suunnitellut. Tähän vaikuttaa pelokas ja arka perusluonne ja siksipä olenkin ajatellut että oikeasti mulle tekee hyvää vähän spontaanimpien ihmisten seura ja tilanteet joissa joutuu opettelemaan luopumaan etukäteen muodostetuista kaavoista ja menemään virran mukana ilman pakonomaista tarvetta kontrolloida tilanteita.

Ehkä ap:n mies on samantyyppinen kuin minä. Siitä voi oikeasti opetella pois pikkuhiljaa.

Vierailija
42/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta ainakin tuollaiset spontaanit muutokset sosiaalisiin tapaamisiin liittyen on tosi ärsyttäviä. Siinä menee kyllä ilta pilalle eli ymmärrän ap:n miestä hyvin.

Oletko autismin kirjolla? Tuon tapaiset muutokset ovat monelle autistille vaikeita - asiaa/tapahtumaa ei voi käsikirjoittaa etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta ainakin tuollaiset spontaanit muutokset sosiaalisiin tapaamisiin liittyen on tosi ärsyttäviä. Siinä menee kyllä ilta pilalle eli ymmärrän ap:n miestä hyvin.

Menee ilta pilalle? Miten? :D no, ilmeisesti ap:n miehellä syystä x... Vissiin on jotain katkeruutta siskoaan kohtaan.

Ihan vain esim. siksi, että kokoonpanon vaihtuessa juttujenkin aiheet vaihtuu.

Vaikka jos x ja y on koiraihmisiä ja minä en, joudun koko illan kuuntelemaan tylsiä koira juttuja. X:n ja y:n kanssa erikseen tätä ongelmaa ei ole.

Jos olisin tiennyt molempien tulevan, olisin voinut jättää tuon menon välistä ja tehdä jotain muuta. Se joka on säätänyt muutoksia sopimatta, on siis aiheuttanut sen, että elämäni arvokasta aikaa, jota voisin käyttää muelekkäämmin, valuu hukkaan.

Vierailija
44/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen samalla tavalla tunnen itse. Kaikki me ollaan erilaisia ja katsotaan asioita eri näkökulmista, ja fiiliskin vaihtelee. Siksi pitäisi olla oman puolison kanssa ainakin sen verran tunneälykäs ettei mene lupaamaan spontaanisti asioita toisen puolesta vaikka kuinka tuntuisi itsestä hyvälle ajatukselle.

Nainenhan on tässä tapauksessa ollut täysin kyvytön näkemään asioita miehen näkökulmasta ja ajattelematon. Ja nyt yrittää mitätöidä miehen tunteet hakemalla sympatioita kansakunnan miesvihaisimmalta foorumilta.

Vierailija
45/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia, ymmärrän hyvin miestäsi. Itse en tykkää yhtään että sovittuja suunnitelmia säädetään ja muokataan. Ei siinä ole mitään pahantahtoista tai kiukuttelua mutta kun jotain on sovittu niin minun introvertti ja sosiaalista pelkoa omaava mieleni valmistautuu sovittuu. Sitten kun joku alkaa säätämään menen johonkin hälytystilaan, ahdistun ja vetäydyn. Mikä lie trauma taustalla, en tiedä, mutta spontaanisti muuttuvat tilanteet ovat hirveän haastavia minulle. Nykyiselle miesystävälle tämä oli alkuun sokki koska hän on säätäjä, kaikkea ruuvataan viime hetkeen ja minä reagoin siihen ahdistumalla ja sulkeutumalla. Tähän löytyi tasapaino kyllä. Jos miehesi on sinulle tärkeä niin kannattaisikonopetella tuntemaan hänet vähän paremmin ja kunnioittaa häntä ihmisenä?

Apua. Eli sekoat, jos sisaruksesi kutsutaan spontaanisti jonnekin yleiselle nuotiopaikalle?

Vierailija
46/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö te jotka mökötätte siitä jos kaikki ei mene mielenne mukaan, miten manipuloivan kontrolloivasti käyttäydytte? Narsismin peruspiirre.

Vierailija
47/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskaltaisin kyllä sanoa siskolleni jos en häntä johonkin mukaan haluaisi.

Vierailija
48/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee ilta pilalle? Miten? :D no, ilmeisesti ap:n miehellä syystä x... Vissiin on jotain katkeruutta siskoaan kohtaan.

Vaikka jos x ja y on koiraihmisiä ja minä en, joudun koko illan kuuntelemaan tylsiä koira juttuja. X:n ja y:n kanssa erikseen tätä ongelmaa ei ole.

Jos olisin tiennyt molempien tulevan, olisin voinut jättää tuon menon välistä ja tehdä jotain muuta. Se joka on säätänyt muutoksia sopimatta, on siis aiheuttanut sen, että elämäni arvokasta aikaa, jota voisin käyttää muelekkäämmin, valuu hukkaan.

Hohhoijaa. Aika itsekästä.

Vierailija
49/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sinun pitäisi kysyä miehen lupaa yhtään mihinkään asiaan? Ymmärrän, että asiasta voidaan keskustella, mutta mitään lupia ei tarvitse kysellä, niinkin pikkulapsi vanhemmalta. Olet kuitenkin ilmeisesti ihan täysivaltainen aikuinen?

Niin, parisuhteessahan ei kannata koskaan yhdessä sopia asioista tai kysyä puolison mielipidettä. Mieskin voi ihan omin päin möläytellä ja sopia mitä huvittaa. Niinkö todella? 😂

Ja seuraavan kerran yhteisiin menoihin työpaikan Rane ja naapurin Esko lähtee sitten kysymättä mukaan.

Vierailija
50/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen toistuisi omassa suhteessa, niin miehen asemassa harkitsisin todella vakavasti eroa. Ei se voi niin mennä, että kun toinen omasta mielestään on oikeassa ja tekee omasta mielestään hyviä asioita niin samalla toisen tunteet mitätöidään ja poljetaan väärinä maahan.

Vierailija
51/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen samalla tavalla tunnen itse. Kaikki me ollaan erilaisia ja katsotaan asioita eri näkökulmista, ja fiiliskin vaihtelee. Siksi pitäisi olla oman puolison kanssa ainakin sen verran tunneälykäs ettei mene lupaamaan spontaanisti asioita toisen puolesta vaikka kuinka tuntuisi itsestä hyvälle ajatukselle.

Nainenhan on tässä tapauksessa ollut täysin kyvytön näkemään asioita miehen näkökulmasta ja ajattelematon. Ja nyt yrittää mitätöidä miehen tunteet hakemalla sympatioita kansakunnan miesvihaisimmalta foorumilta.

Jos miehellä on ongelmia sosiaalisessa kanssakäymisessä, hänen kannattaa jättäytyä pois sellaisista illanvietoista. Ei estää puolisoaan viettämästä aikaa ihmisten kanssa.

Vierailija
52/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi arvokasta aikaa kuluu hukkaan palstaillessasi täällä!

Vierailija
53/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kysymme mieheni kanssa aina toisiltamme ensin kahdenkesken tuollaiset, ja jos ei olla kahden, niin järjestetään niin että ollaan, esim. minä menen keittiöön ja pyydän miestäni "hei pekka, tuutko käymään tässä nopsaan". Tai aina ja aina, en varmasti huomaa niitä kertoja kun näin ei tehdäkään :D En tykkäisi jos mies kutsuisi mukaan jonkun juopahtavan kaverinsa illanviettoon minulta kysymättä, mutta ap:n tilanteessa olisin varmaan vain iloinen, "tottakai lähdette, olipa hyvä idea pekka!

Vierailija
54/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sen lapsellisen narsistimiehesi mököttää ihan keskenään. Kuka tarvitsee elämäänsä tollasta ankeuttajaa alunperinkään.

Mikä diagnoosi sinulla on? Heitteletkö myös ystäväpiirissäsi noita narsistidiagnooseja jokaiselle? Jaksavatko he ylipäänsä enää seuraasi?

Vierailija
55/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollainen toistuisi omassa suhteessa, niin miehen asemassa harkitsisin todella vakavasti eroa. Ei se voi niin mennä, että kun toinen omasta mielestään on oikeassa ja tekee omasta mielestään hyviä asioita niin samalla toisen tunteet mitätöidään ja poljetaan väärinä maahan.

Vai oikein mitätöidään ja poljetaan maahan, jos miehen sisarus pyydetään mukaan yleiselle notskipaikalle 😂 kyllähän sitä vähemmästäkin loukkaantuu... Kuinka itsekäs ajatusmaailma! Sinä et ole mikään maailman napa, uniikki lumihiutale.

Vierailija
56/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on oikeassa, koska on nainen ja tarkoittaa hyvää. Mies on väärässä, koska on mies ja osoittaa tunteensa väärin.

Naiset eivät vielä edes vuonna 2023 ymmärrä miehiä ollenkaan, vaan katsovat maailmaa täysin omien usvaisten lasiensa läpi.

Vierailija
57/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sinun pitäisi kysyä miehen lupaa yhtään mihinkään asiaan? Ymmärrän, että asiasta voidaan keskustella, mutta mitään lupia ei tarvitse kysellä, niinkin pikkulapsi vanhemmalta. Olet kuitenkin ilmeisesti ihan täysivaltainen aikuinen?

Niin, parisuhteessahan ei kannata koskaan yhdessä sopia asioista tai kysyä puolison mielipidettä. Mieskin voi ihan omin päin möläytellä ja sopia mitä huvittaa. Niinkö todella? 😂

Ja seuraavan kerran yhteisiin menoihin työpaikan Rane ja naapurin Esko lähtee sitten kysymättä mukaan.

Tottakai ne voi lähteä mukaan johonkin yleiselle nuotiopaikalle, jos kumppanille on tärkeää viettää heidän kanssaan aikaa. Kyse ei ollut romanttisista kahdenkeskisistä treffeistä. Sinne ei ehkä Ranea kutsuta.

Vierailija
58/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Aika itsekästä.

Kyllä vain, itsekästä haaskata toisen aikaa. Hohhoijaa.

Vierailija
59/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kysymme mieheni kanssa aina toisiltamme ensin kahdenkesken tuollaiset, ja jos ei olla kahden, niin järjestetään niin että ollaan, esim. minä menen keittiöön ja pyydän miestäni "hei pekka, tuutko käymään tässä nopsaan". Tai aina ja aina, en varmasti huomaa niitä kertoja kun näin ei tehdäkään :D En tykkäisi jos mies kutsuisi mukaan jonkun juopahtavan kaverinsa illanviettoon minulta kysymättä, mutta ap:n tilanteessa olisin varmaan vain iloinen, "tottakai lähdette, olipa hyvä idea pekka!

Kyseessä oli miehen SISKO.

Vierailija
60/116 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sä teit kivasti ja oikein ja eikö teillä retki mennyt hyvin?

Mies nyt vaan haluaa olla hankala tai hakee huomiota, kysy häneltä suoraan että mistä kiikastaa. Toi et sun olis pitänyt pyytää hänen lupa, kuulostaa tekosyyltä murjotukselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi