Teinkö tässä pahan virheen? Auttakaa minua ymmärtämään miestä.
Illalla meillä poikkesi miehen mukava sisko miehineen, käyneet viimeksi pari vuotta sitten. Visiitti jäi pikaiseksi koska me oli hetki aiemmin luvattu mennä pariksi tunniksi nuotioimaan yleiselle tulipaikalle muutaman ihmisen kanssa. Kun se tuli puheeksi kahvitellessa siskon ja miehensä kanssa sanoin sopontaanisti, että lähtekää mukaamme että näette muitakin tuttuja, joita sisko ei myöskään ollut nähnyt aikoihin. Ajattelin että näkevät samalla toisiaan ja kaikilla on mukavaa. Niin kuin olikin. Mukavan illan jälkeen palasimme kotiin ja mies murjotti koko illan ja murjottaa nyt aamulla. Sanoi miten vit*ttaa kun pyysin siskon ja miehen mukaan yhtäkkiä häneltä kysymättä. Hänellä ei ole mitään heitä vastaan mutta ei olisi halunnut heitä mukaan. Perusteluja ei ollut muuta kuin että hän ei olisi halunnut enkä kysynyt etukäteen häneltä lupaa, otetaanko mukaan. Itse ajattelin, että kaikki otetaan mukaan porukkaan tuommoiselle yleiselle paikalle ja yhdessä on hauskempaa. En saanut tilaisuutta kysyä etukäteen mieheltä, koska vieraat tulivat yllättäen ja emme olleet miehen kanssa missään kohtaa kahdestaan. En edes ajatellut että sillä on väliä, kun halusin jakaa yhteistä hyvää vieraillekin ja halusin viettää aikaa heidän kanssa enemmän kuin vain kahvikupillisen verran. Myös halusin antaa heille mahdollisuuden nähdä muitakin nuoruusajan kavereita kuin meidät. Toiset ilahtuivat selvästi, kun sisko ja miehensä tulivat kyydissämme paikalle. Mies oli ainoa joka osoitti meiltään, tosin vain minulle. Ei ole puhunut nyt aamulla sanaakaan ja mulkoilee vaan.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo, edes nainen ei voi olla noin ääliö.
Perustele.
Vierailija kirjoitti:
Musta ainakin tuollaiset spontaanit muutokset sosiaalisiin tapaamisiin liittyen on tosi ärsyttäviä. Siinä menee kyllä ilta pilalle eli ymmärrän ap:n miestä hyvin.
Menee ilta pilalle? Miten? :D no, ilmeisesti ap:n miehellä syystä x... Vissiin on jotain katkeruutta siskoaan kohtaan.
Mitä hiton lupia tuossa tarvitsee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ainakin tuollaiset spontaanit muutokset sosiaalisiin tapaamisiin liittyen on tosi ärsyttäviä. Siinä menee kyllä ilta pilalle eli ymmärrän ap:n miestä hyvin.
Maailma ei pyöri sinun ja sinun ärsytyksen tunteidesi ympärillä.
Juu, olenkin poistanut spontaaneja muutoksia tekevät ihmiset lähipiiristäni. Tapaan vain ihmisiä, jotka pitävät sanansa eivätkä ala säätää jo sovittuja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs et kysynyt miehesi mielipidettä. Mä en tykkää jos toiselta ei ensin kysytä. Jos sopii niin sitten voi pyytää mukaan.
Siis miksi pitää kysyä mieheltä!? Ei mies kai omista kyseistä nuotiopaikkaa ja sinne oli tulossa muitakin, jotka ilmeisesti ilahtuivat muutoksista. Jestas, että on tunkkaista, jos tällaisestakin pitää kysyä toiselta... Eri juttu, jos olisi ollut joku ap:n ja miehensä kahdenkeskinen romanttinen reissu.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ei kaikki tykkää yllättävistä muutoksista.
Ehkä miehesi vain olisi halunnut mennä pienemmällä porukalla. Mut joka tapauksessa naurettavaa mököttää kuin joku pikkulapsi tuollaisen asian takia. Olit kohtelias ja ystävällinen hänen sukulaisiaan kohtaan. Aikuisen ihmisen pitäisi mököttämättä kestää se, ettei asiat aina mene niinkuin itse haluaa.
M38
Miehesi olisi kutsunut siskosi mukaan teidän etukäteen sovittuihin menoihin? Sisarusten välit eivät ole aina ihan ongelmattomia, joskus 2h on pisin aika minkä ko. seuraa kestää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kohtelias olit, kun pyysit mukaan. Naurettavaa tuo ukon mökötys tuollaisesta kun kyseessä vielä hänen siskonsa.
Entä jos osat olisivat toisinpäin, ja nainen ei pitäisi siskostaan, historiassa olisi jotain vanhoja kaunoja jne? Ja mies menisi lupaamaan omin päin että otetaan vaan siskokin mukaan?
Nainen on maailman tekopyhin olento.
Sinun ei tarvitse kysellä lupaa mieheltäsi. Olette tasavertaiset aikuiset. Sinä käyttäydyit normaalisti ja kohteliaasti. Miehellä on jotain henkisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs et kysynyt miehesi mielipidettä. Mä en tykkää jos toiselta ei ensin kysytä. Jos sopii niin sitten voi pyytää mukaan.
Siis miksi pitää kysyä mieheltä!? Ei mies kai omista kyseistä nuotiopaikkaa ja sinne oli tulossa muitakin, jotka ilmeisesti ilahtuivat muutoksista. Jestas, että on tunkkaista, jos tällaisestakin pitää kysyä toiselta... Eri juttu, jos olisi ollut joku ap:n ja miehensä kahdenkeskinen romanttinen reissu.
Onko vaikea ymmärtää että emme ole samanlaisia?
Keksitty juttu. Kukaan, joka oikeasti käy nuotiopaikoilla tms makkaranpaistossa ei käytä termiä nuotioiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kohtelias olit, kun pyysit mukaan. Naurettavaa tuo ukon mökötys tuollaisesta kun kyseessä vielä hänen siskonsa.
Entä jos osat olisivat toisinpäin, ja nainen ei pitäisi siskostaan, historiassa olisi jotain vanhoja kaunoja jne? Ja mies menisi lupaamaan omin päin että otetaan vaan siskokin mukaan?
No, miksei mies sitten kerro kaunoistaan siskoaan kohtaan?
Miksi olet menkkaisen itkupillin kanssa?
Jos miehellä joku syy, ettei tuntenut siskonsa läsnäoloa hyväksi ideaksi, olisi voinut sanoa siskonkin kuullen asiansa.
"Ehkä parempi että ette tule nyt kun Kallekin on siellä paikalla ja tiedät mitä mieltä hän on sinusta. Joku toinen kerta sitten."
Tai:
"No alat olla nyt sen verran maistissa, että en halua että näet heidät pitkästä aikaa ja olet aivan seis"
Jotain tällaista tässä on ilman muuta takana. Muutenhan miehen käytös viittaa vain mielenterveysongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:n mukaan miehellään ja sen siskolla jotakin kaunoja? Ei. Ja muuten, näin naisena pyrin itse ainakin ratkaisemaan kaikki mahdolliset harmitukset ennen kuin niistä kasvaa kaunoja. Se on naisille tyypillistä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vaikea ymmärtää että emme ole samanlaisia?
Tämä liittyy mihin? Onneksi en tunne tuollaisia ihmisiä, jotka suuttuvat vilpittömästä kohteliaisuudesta eivätkä koe olevansa jotain pomoja, joilta pitää kysyä lupa.
Ihmiset on erilaisia, ymmärrän hyvin miestäsi. Itse en tykkää yhtään että sovittuja suunnitelmia säädetään ja muokataan. Ei siinä ole mitään pahantahtoista tai kiukuttelua mutta kun jotain on sovittu niin minun introvertti ja sosiaalista pelkoa omaava mieleni valmistautuu sovittuu. Sitten kun joku alkaa säätämään menen johonkin hälytystilaan, ahdistun ja vetäydyn. Mikä lie trauma taustalla, en tiedä, mutta spontaanisti muuttuvat tilanteet ovat hirveän haastavia minulle. Nykyiselle miesystävälle tämä oli alkuun sokki koska hän on säätäjä, kaikkea ruuvataan viime hetkeen ja minä reagoin siihen ahdistumalla ja sulkeutumalla. Tähän löytyi tasapaino kyllä. Jos miehesi on sinulle tärkeä niin kannattaisikonopetella tuntemaan hänet vähän paremmin ja kunnioittaa häntä ihmisenä?