Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun haet apua mt-ongelmiin * Viimeisen kerran Jasmin päätyi sairaalan päivystykseen tammikuussa, kun Laura vei hänet sinne. Lauran mukaan Jasmin lähetettiin lähes välittömästi takaisin kotiin, vaikka tilanne oli ystävien mielestä hyvin vakava*

Vierailija
06.05.2023 |

Mitä vttua.

Eikö sitä apua saa.

Mihin hallintohimmeleihin ne verorahat menee?

Esim Tampereella tilanne todella huono. Tänne muuttaa ihmisiä mutta mt-palvelut ei pelaa,

Otsikon ote https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/816eac6f-a853-4db4-90d3-fd97c5b…

Kommentit (529)

Vierailija
161/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän pitäisi puhua niistä juurista minkä takia nuoret naiset masentuu.

Jos tämä Jasminkaan ei olisi masentunut hän jatkaisi juurikin sitä elämäntyyliä joka ajaa juurikin nuoria tyttöjä masennukseen.

Miehenä minun on mahdoton ymmärtää miten nuori kaunis nainen, jonka elämä on onnellista kuin satukirjassa ja maailmassa kaikki ovet avoinna, voi masentua.

Ei saanut uusinta Louis Vuittonin laukkua.

Vierailija
162/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse tätäkään ketjua lukea kuin pari sivua kun huomaa miten sairaita ja henkisesti (kenties myös fyysisesti, mutta sitähän ei voi ruudun välityksellä tietää) väkivaltaisia ihmisiä joukossamme pyörii. Siinä on yksi ydinongelmista; näitä ihmisiä ei saada kuriin vaan saavat rauhassa rääkätä muita jo päiväkodista lähtien, kouluissa, työpaikoilla. "Soo-soo, tuhmasti tehty", siinä seuraukset ja toimenpiteet näille ihmisille.

Mietin ihan samaa ja meinasin kommentoida myös, mutta totesin etten jaksa, ei siitä ole mitään hyötyä. Täällä joku sairas persoona kommentoi näitä ilkeyksiä ja yläpeukuttelee omia kommentteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse inhimillisestä tragediasta, mutta tästä tulee myös oppia. Ihmisten pitää alkaa elämään siten, että ei olla tuossa jamassa. Siis some pois, sokerit ja päihteet vähemmälle, liikuntaa lisää elämään ja sekopäiset "ystävät" pois elämästä. Helpottaa aika paljon jo tällä tekemisellä. Totuus on, ettei niitä apuja ole eikä tule enää julkiselta sektorilta pariinkymmeneen vuoteen ainakaan. Tämä pitää nyt vain sisäistää. Jos ei sisäistetä, niin heikot sortuu elon tiellä tästä eteenpäin.

Mutta syöpäpotilas hoidetaan. Häntä ei lähetetä tautinsa kanssa kotiin.

Tämäkään ei muuten pidä enää paikkaansa...

Vierailija
164/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi laittaa rahaa ja resursseja mt- palveluihin, ne voisi ottaa kehitysavusta.

Vierailija
165/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse inhimillisestä tragediasta, mutta tästä tulee myös oppia. Ihmisten pitää alkaa elämään siten, että ei olla tuossa jamassa. Siis some pois, sokerit ja päihteet vähemmälle, liikuntaa lisää elämään ja sekopäiset "ystävät" pois elämästä. Helpottaa aika paljon jo tällä tekemisellä. Totuus on, ettei niitä apuja ole eikä tule enää julkiselta sektorilta pariinkymmeneen vuoteen ainakaan. Tämä pitää nyt vain sisäistää. Jos ei sisäistetä, niin heikot sortuu elon tiellä tästä eteenpäin.

No lähetetään. Syöpä on kuitenkin aika selkeästi hoidettavissa tietyin menetelmin ja lääkkein, mielenterveysasiat ei niinkään. Muistaakseni esim. psykooseista paranee itsekseen noin 35% joka on aika lähellä sitä mitä terapialla ja lääkkeillä saavutetaan. Siis hoito ei juurikaan tehoa, tai jos tehoaakin niin ihminen palaa siihen samaan ympäristöön ja elämäntyyliin joka hänet on sairastuttanutkin ja sen takia tilanne uusii. Tälle ei terveydenhoito mitään voi, että ympäristö ja ihmisten elämä on sairas. Syöpä taas voi tulla kenelle tahansa vaikka eläisit kuinka terveellisesti.

Oli ihan pakko tarttua tähän. Mielenterveys voi myös mennä, vaikka eläisit kuinka terveellisesti tahansa. 

Vierailija
166/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lähetetään. Syöpä on kuitenkin aika selkeästi hoidettavissa tietyin menetelmin ja lääkkein, mielenterveysasiat ei niinkään. Muistaakseni esim. psykooseista paranee itsekseen noin 35% joka on aika lähellä sitä mitä terapialla ja lääkkeillä saavutetaan. Siis hoito ei juurikaan tehoa, tai jos tehoaakin niin ihminen palaa siihen samaan ympäristöön ja elämäntyyliin joka hänet on sairastuttanutkin ja sen takia tilanne uusii. Tälle ei terveydenhoito mitään voi, että ympäristö ja ihmisten elämä on sairas. Syöpä taas voi tulla kenelle tahansa vaikka eläisit kuinka terveellisesti.

Oli ihan pakko tarttua tähän. Mielenterveys voi myös mennä, vaikka eläisit kuinka terveellisesti tahansa. 

Ainoastaan, jos olet heikkomielinen ja hieman yksinkertainen tapaus

Vierailija
167/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän pitäisi puhua niistä juurista minkä takia nuoret naiset masentuu.

Jos tämä Jasminkaan ei olisi masentunut hän jatkaisi juurikin sitä elämäntyyliä joka ajaa juurikin nuoria tyttöjä masennukseen.

Ihan yhtä lailla nuoret pojatkin masentuu. Itsemurhissa menevät muistaakseni naisten ohi. Tämän kun saisi ihmiset ymmärtämään, että masennus ei ole niin yksinkertainen sairaus, että se tulee tai ei tule jos elää "tietyllä tavalla". Mielenterveys voi mennä ihan jokaiselta ihmiseltä, varakkuuteen, ikään, sukupuoleen tai elämäntyyliin katsomatta.

Vierailija
168/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mt-ongelmissa luulosairauksia, niin kuin muissa sairastapauksissa?

Jos ihminen on vain kyllästynyt arkeensa, niin kuin monet meistä on, niin voiko luulla olevansa masentunut ja valmis jopa itsariin saadakseen muutosta elämäänsä?

Elämänhallintaongelmia voidaan luulla mt-ongelmiksi ja monesti se niin näyttäisi olevan, kun halutaan, että muut ratkoo ne ongelmat.

Ei se ole mt-ongelma, kun ihminen pohtii mistä sisältöä ja keskustelukumppani elämään.

On näissäkin luulosairauksia ja feikkaajia, mutta itsariin he eivät ole valmiita sen takia. Ihmisen halu elää on ihan hemmetin voimakas jopa alitajuisesti, jopa usea itsari/yritys on se viimeinen hätähuuto että auttakaa nyt joku.

Vierailija
169/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mt-ongelmissa luulosairauksia, niin kuin muissa sairastapauksissa?

Jos ihminen on vain kyllästynyt arkeensa, niin kuin monet meistä on, niin voiko luulla olevansa masentunut ja valmis jopa itsariin saadakseen muutosta elämäänsä?

Elämänhallintaongelmia voidaan luulla mt-ongelmiksi ja monesti se niin näyttäisi olevan, kun halutaan, että muut ratkoo ne ongelmat.

Ei se ole mt-ongelma, kun ihminen pohtii mistä sisältöä ja keskustelukumppani elämään.

On näissäkin luulosairauksia ja feikkaajia, mutta itsariin he eivät ole valmiita sen takia. Ihmisen halu elää on ihan hemmetin voimakas jopa alitajuisesti, jopa usea itsari/yritys on se viimeinen hätähuuto että auttakaa nyt joku.

Itsariyritykset on lähinnä huomionhakua! Jos oikeasti haluaa, niin kyllä ihminen itsensä hengiltä saa..

Vierailija
170/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mitä huttua. Olisipa masennus ja itsetuhoisuus vain elintavoista ja kaveripiiristä kiinni. Ja tietysti MT-ongelmatkin paranevat vain ottamalla itseään niskasta kiinni.

Itse olen kärsinyt koko aikuisikäni masennuksesta, joka on vaihdellut lievästä vaikeaan.

Syynä on tapauksessani on vaikeat traumat ja niiden vaikutus aivojen fysiologiaan. Vaikka olenkin itse käsitellyt traumataustani, en ehkä parane koskaan lapsuuden kaltoinkohtelun seurauksena tulleesta "aivovauriosta".

Tämän seurauksena kärsin ADD:n kaltaisista oireista, stressinsietokykyni on pysyvästi alentunut, varsinkin lähimuistini on huono. Ihmisuhteita en pysty ylläpitämään, olen täysin erakoitunut.

Silti minulla on ns. Kulissit kunnossa. Olen loppusuoralla korkeakouluopinnoissa, opinnot ovat sujuneet hyvin, minulla on hyvä työpaikka alallani. Olen urheilullinen ja syön terveellisesti jne. Päihteitä en käytä.

Koko tämän kevään olen miettinyt itsemurhaa. Tuntuu että en kykene pitämään lankoja käsissäni. Pelkään että menetän työni, koska huonon paineensietokykyni vuoksi en ole ollut parhaimmillani. Stressi on myös lisännyt keskittymysvaikeuksiani ja PTSD-oireita. Olen jo kerran saanut töissä hermoromahduksen.

Pelkään tosissani, että minusta ei ole työelämään, että olen niin pahasti pysyvästi vioittunut. Ja olen tehnyt oikeasti kaikkeni. En pysty enää auttamaan itseäni. Epäilen että tuskin ammattilaisetkaan pystyvät, vaikka hoitoon pääsisinkin. Elämäni on pelkkää ankeaa sinnittelyä, ahdistusta ja pelkoa. En usko että jaksan tätä enää kauaa.

Ei ole mitään huttua. Liikunta, ruokavalio ja some ovat tutkitusti voimakkaita taustatekijöitä masentumisen taustalla, ja jos ne ovat kunnossa niin ne ehkäisevät masentumista.

Mulla oli ruokavalio kunnossa ja liikuntaakin harrastin. Somessa en ole ollutkaan ellei tätä palstaa ja whatsappia lasketa sellaisiksi. Itseäni alkoi masentaa jatkuva työstressi ja yksinäisyys. En löytänyt kavereita mistään, vaikka kokeilin kaikenlaisia harrastuksia. Harva arvaa, että päällisin puolin menestyvä ja nätti nainen voi olla todella yksin. Siinä ei tieto tyrkyllä olevasta seksiseurasta auta. Parin itsariyrityksen jälkeen päätin olla itseni paras ystävä. On kyllä ollut pitkä tie enkä saanut julkiselta puolelta mitään apua. Terveiset Helsingistä.

Minä voisin olla monelle "tavalliselle" naiselle kaveri. Meistä jokainen kaipaa seuraa. Itse en välitä someista ja lähinnä olisi kiva käydä ulkona ja vaikka museoissa. Olen itse 22v nainen, mutta minusta ystävyys ei katso ikää ja kummatkin ihmiset voivat oppia uutta sitä kautta. Totta puhuen en myöskään samaistu ikätoverien somepaineeseen ja rellestämiseen opiskelijabileissä. Toivon kaikille yksinäisille että löytävät edes yhden hyvän ihmisen elämäänsä. Edes sen yhden, jolle voi jutella mistä vaan.

Vierailija
171/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain vikaa on järjestelmässä, jos hakee apua mutta lähetetään vain kotiin.

Silloin voi EHKÄ saada akuuttia apua jos on itsetuhoinen. Yleensä täytyy pitkälti itsekseen selvitä. Resepti käteen ja seuraava potilas sisään. :(

Mulle taas ei annettu edes reseptejä, vaikka Käypää hoitoa oli käytettävissä (ei, en tarkoita vain ahdistuslääkkeitä tms. vaan myös muita lääkeryhmiä, omalla kohdalla epilepsialääkettä). Juttelua sai niin paljon kuin halusi, ja muotilääke ketiapiinia totta kai. Ihan sama vaikka Seroquel ei aikanaan auttanut, se oli lähes ainoa vaihtpejto vaikka oli aina off label.

Vierailija
172/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne suljetulle pääsee varsinkin ne jotka sinne ei edes halua eikä edes niin tarvitsisi sitä paikkaa.

Ei osta erottaa kuka oikeasti tarvitsee sen paikan.

Kokemuksesta tämän kerron.

Niinpä. Suomessa käytetään enemmän pakkohoitoa kuin missään muussa maassa.

Vierailija
173/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain vikaa on järjestelmässä, jos hakee apua mutta lähetetään vain kotiin.

Silloin voi EHKÄ saada akuuttia apua jos on itsetuhoinen. Yleensä täytyy pitkälti itsekseen selvitä. Resepti käteen ja seuraava potilas sisään. :(

Mulle taas ei annettu edes reseptejä, vaikka Käypää hoitoa oli käytettävissä (ei, en tarkoita vain ahdistuslääkkeitä tms. vaan myös muita lääkeryhmiä, omalla kohdalla epilepsialääkettä). Juttelua sai niin paljon kuin halusi, ja muotilääke ketiapiinia totta kai. Ihan sama vaikka Seroquel ei aikanaan auttanut, se oli lähes ainoa vaihtpejto vaikka oli aina off label.

Olit siis vaan päihdetarkoitukseen sopivia lääkkeitä hamuamassa..? :D Jäit kiinni. Hyvä, etttä valvonta toimii ja päihdehakuiset ihmiset saavat etsiä nappinsa muualta

Vierailija
174/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään mutta terveydenhuolto ei pysty vahtimaan kuin rajattua määrää potilaita, etteivät nämä vahingoita itseään tai muita.

Itse tunsin aiemmin keski-ikäisen naisen, joka meni välillä vapaaehtoisesti lepäämään psykiatriselle, yleensä silloin kun oli tullut poikaystävän kanssa riitaa. Hän sitten aina kertoi naureskellen, millaisia muut, oikeasti apua tarvinneet potilaat olivat. Ilmeisesti hän sai helposti potilaspaikan röyhkeydellä ja kun oli aiemmin ollut hoidossa monet kerrat huumepsykoosien takia. Lopulta siitä tuli hänelle pelkkä lomapaikka ja hän sai sitten porttikiellon osastolle väkivaltaisuuden takia. Mietin onko samanlaisia potilaita enemmän, jotka vievät paikkoja muilta vain saadakseen poikaystävän tuntemaan syyllisyyttä riidasta.

TikTok on nykyään täynnä nuoria naisia, jotka kuvaa osastoilta TikTokkeja ja kommenteissa toiset nuoret naiset tsemppaa ja kertoo kuinka itsekin haluaisivat osastolle. Suurin osa näistä on pelkkää huomionhakua.

Vierailija
175/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään mutta terveydenhuolto ei pysty vahtimaan kuin rajattua määrää potilaita, etteivät nämä vahingoita itseään tai muita.

Itse tunsin aiemmin keski-ikäisen naisen, joka meni välillä vapaaehtoisesti lepäämään psykiatriselle, yleensä silloin kun oli tullut poikaystävän kanssa riitaa. Hän sitten aina kertoi naureskellen, millaisia muut, oikeasti apua tarvinneet potilaat olivat. Ilmeisesti hän sai helposti potilaspaikan röyhkeydellä ja kun oli aiemmin ollut hoidossa monet kerrat huumepsykoosien takia. Lopulta siitä tuli hänelle pelkkä lomapaikka ja hän sai sitten porttikiellon osastolle väkivaltaisuuden takia. Mietin onko samanlaisia potilaita enemmän, jotka vievät paikkoja muilta vain saadakseen poikaystävän tuntemaan syyllisyyttä riidasta.

TikTok on nykyään täynnä nuoria naisia, jotka kuvaa osastoilta TikTokkeja ja kommenteissa toiset nuoret naiset tsemppaa ja kertoo kuinka itsekin haluaisivat osastolle. Suurin osa näistä on pelkkää huomionhakua.

Juuri näin. Mielenterveyspalveluista voi hyvin leikata ja nämä naikkoset joutaakin pihalle sieltä

Vierailija
176/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus linkistä:

Joka toinen suomalainen kokee elämänsä aikana jonkun mielenterveyden häiriön, kertoo Suomen Mielenterveys ry.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d0d0c4ee-8c01-4695-a4b8-d8dea789bd32

Vierailija
177/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrkyttää itteään somessa ja sitten kun haukutaan niin päänuppi ei kestäkään sitä. Kaikkien pitäis ihailla ja kehua koko ajan. Aina on niitä persläpejä jotka haukkuu ja kiusaa, mutta itse on valinnut oman "uransa". Miksi huono itsetuntoinen ihminen tyrkyttää itteään kerjäten kaikkien hyväksyntää, kun sellainen ei ole mahdollista?

Vierailija
178/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuudella on hintansa. Herkempiä julkisuudes ammateissa olevia tulee valmistella siihen, että nykyajan some-elämä on pahimmillaan toldella sairasta ja säälimätöntä.

Mediakasvatustakin tarvitaan jolloin julkisuudessa oleva oppii suhtautumaan ja suodattamaan some-ilmiöt tai itseensä kohdistuvat hyökkäykset.

On opetettava miten toimittava esimerkiksi selkeän pahansuovan stalkkauksen suhteen.

Kaikkia ei voi eikä tule miellyttää. 

Minäkuvan on oltava vahva ja sitä on vahvistettava jatkuvasti että kestää julkisuutta.

Vierailija
179/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mitä huttua. Olisipa masennus ja itsetuhoisuus vain elintavoista ja kaveripiiristä kiinni. Ja tietysti MT-ongelmatkin paranevat vain ottamalla itseään niskasta kiinni.

Itse olen kärsinyt koko aikuisikäni masennuksesta, joka on vaihdellut lievästä vaikeaan.

Syynä on tapauksessani on vaikeat traumat ja niiden vaikutus aivojen fysiologiaan. Vaikka olenkin itse käsitellyt traumataustani, en ehkä parane koskaan lapsuuden kaltoinkohtelun seurauksena tulleesta "aivovauriosta".

Tämän seurauksena kärsin ADD:n kaltaisista oireista, stressinsietokykyni on pysyvästi alentunut, varsinkin lähimuistini on huono. Ihmisuhteita en pysty ylläpitämään, olen täysin erakoitunut.

Silti minulla on ns. Kulissit kunnossa. Olen loppusuoralla korkeakouluopinnoissa, opinnot ovat sujuneet hyvin, minulla on hyvä työpaikka alallani. Olen urheilullinen ja syön terveellisesti jne. Päihteitä en käytä.

Koko tämän kevään olen miettinyt itsemurhaa. Tuntuu että en kykene pitämään lankoja käsissäni. Pelkään että menetän työni, koska huonon paineensietokykyni vuoksi en ole ollut parhaimmillani. Stressi on myös lisännyt keskittymysvaikeuksiani ja PTSD-oireita. Olen jo kerran saanut töissä hermoromahduksen.

Pelkään tosissani, että minusta ei ole työelämään, että olen niin pahasti pysyvästi vioittunut. Ja olen tehnyt oikeasti kaikkeni. En pysty enää auttamaan itseäni. Epäilen että tuskin ammattilaisetkaan pystyvät, vaikka hoitoon pääsisinkin. Elämäni on pelkkää ankeaa sinnittelyä, ahdistusta ja pelkoa. En usko että jaksan tätä enää kauaa.

Ei ole mitään huttua. Liikunta, ruokavalio ja some ovat tutkitusti voimakkaita taustatekijöitä masentumisen taustalla, ja jos ne ovat kunnossa niin ne ehkäisevät masentumista.

Mulla oli ruokavalio kunnossa ja liikuntaakin harrastin. Somessa en ole ollutkaan ellei tätä palstaa ja whatsappia lasketa sellaisiksi. Itseäni alkoi masentaa jatkuva työstressi ja yksinäisyys. En löytänyt kavereita mistään, vaikka kokeilin kaikenlaisia harrastuksia. Harva arvaa, että päällisin puolin menestyvä ja nätti nainen voi olla todella yksin. Siinä ei tieto tyrkyllä olevasta seksiseurasta auta. Parin itsariyrityksen jälkeen päätin olla itseni paras ystävä. On kyllä ollut pitkä tie enkä saanut julkiselta puolelta mitään apua. Terveiset Helsingistä.

Mikä susta on vialla, kun ihmiset ei halua olla sun kanssa tekemisissä?

Mikä sussa on vialla, kun oot noin tyly?

Haluaa huomiota. Edes jonkinlaisia vastauksia viesteihinsä, joten niiden on pakko olla mahdollisimman loukkaavia.

Vierailija
180/529 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko / Onko Jasminella OnlyFans? Vois vähän vilkaista ..

Taisi olla vähän turhan pulska siihen hommaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi