Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun haet apua mt-ongelmiin * Viimeisen kerran Jasmin päätyi sairaalan päivystykseen tammikuussa, kun Laura vei hänet sinne. Lauran mukaan Jasmin lähetettiin lähes välittömästi takaisin kotiin, vaikka tilanne oli ystävien mielestä hyvin vakava*

Vierailija
06.05.2023 |

Mitä vttua.

Eikö sitä apua saa.

Mihin hallintohimmeleihin ne verorahat menee?

Esim Tampereella tilanne todella huono. Tänne muuttaa ihmisiä mutta mt-palvelut ei pelaa,

Otsikon ote https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/816eac6f-a853-4db4-90d3-fd97c5b…

Kommentit (529)

Vierailija
461/529 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on YK agendaa kyllä teidän jo se pitää ymmärtää

Vierailija
462/529 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse inhimillisestä tragediasta, mutta tästä tulee myös oppia. Ihmisten pitää alkaa elämään siten, että ei olla tuossa jamassa. Siis some pois, sokerit ja päihteet vähemmälle, liikuntaa lisää elämään ja sekopäiset "ystävät" pois elämästä. Helpottaa aika paljon jo tällä tekemisellä. Totuus on, ettei niitä apuja ole eikä tule enää julkiselta sektorilta pariinkymmeneen vuoteen ainakaan. Tämä pitää nyt vain sisäistää. Jos ei sisäistetä, niin heikot sortuu elon tiellä tästä eteenpäin.

Mutta syöpäpotilas hoidetaan. Häntä ei lähetetä tautinsa kanssa kotiin.

No lähetetään. Syöpä on kuitenkin aika selkeästi hoidettavissa tietyin menetelmin ja lääkkein, mielenterveysasiat ei niinkään. Muistaakseni esim. psykooseista paranee itsekseen noin 35% joka on aika lähellä sitä mitä terapialla ja lääkkeillä saavutetaan. Siis hoito ei juurikaan tehoa, tai jos tehoaakin niin ihminen palaa siihen samaan ympäristöön ja elämäntyyliin joka hänet on sairastuttanutkin ja sen takia tilanne uusii. Tälle ei terveydenhoito mitään voi, että ympäristö ja ihmisten elämä on sairas. Syöpä taas voi tulla kenelle tahansa vaikka eläisit kuinka terveellisesti.

Poistutko ketjusta koska sinulla on todella lapsellisia ajatuksia. Et varmasti tarkoita pahaa mutta tietämättömänä syyllistät.

poistu itse, mikä sinun contribuutio on? Komentelu?LOL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/529 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma että ihmiset ei tajua että elämä on ihmisen parasta aikaa.

Vierailija
464/529 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se Jasmin halusi suljetulle (minkä ymmärrän hyvin, olen joskus ollut itsekin samassa pisteessä), niin miksi se perhe ei kustantanut hänelle vaikka yksityistä hoitolaa? Oma serkkuni oli myös tuossa pisteessä aikoinaan, minä soitin silloin jo paikkaa hänelle, kun julkinen ei ottanut häntä vastaan. Olisi saanut paikan yksityiseltä, mutta "pääsikin" sitten lopulta Auroraan. Tänä päivänä on hyvinvoiva, mahtavasti työssään pärjäävä, fiksu aikuinen.

Vierailija
465/529 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
466/529 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hälle oli tapahtunut, kun saanut tuon posttraumaattinen stressihäiriö diagnoosin?

Vierailija
467/529 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi lähteä purkamaan ongelmia juurisyyn päästä. Jos nettikiusaaminen (ja kiusaaminen ylipäätään) kriminalisoitaisiin niin, että siihen oikeasti puututtaisiin kunnolla ja tuntuvasti, ja samalla lisättäisiin varhaisen tuen toimia niin, että keskusteluapua saisi helposti, oltaisiin jo näissäkin asioissa todella paljon pidemmällä.

Mikä ihmeen oletus se on, että "sananvapauden" nimissä saa toisille sanoa mitä tahansa kamalaa somessa ja syyllistetään vain uhria, että jos ei kestä sitä, niin poistukoon somesta? Vastuuseen semmoiset! Ei kai olisi mitenkään mahdotonta nykytekniikalla, että somealustojen hoitajat poistaisivat sellaiset tyypit, jotka kirjoittavat jotakin sopimatonta, tai ainakin lukittaisivat sellaisen tilin tutkinnan ajaksi?

Tosin olen myöskin sitä mieltä, että liiallinen somen käyttö on ongelma jo itsessään ja fiksut ihmiset osaavat karsia sitä jo oman hyvinvointinsa tähden.

Vierailija
468/529 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on YK agendaa kyllä teidän jo se pitää ymmärtää

Yhdistyneet Kansakunnat?

Vierailija
469/529 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se Jasmin halusi suljetulle (minkä ymmärrän hyvin, olen joskus ollut itsekin samassa pisteessä), niin miksi se perhe ei kustantanut hänelle vaikka yksityistä hoitolaa? Oma serkkuni oli myös tuossa pisteessä aikoinaan, minä soitin silloin jo paikkaa hänelle, kun julkinen ei ottanut häntä vastaan. Olisi saanut paikan yksityiseltä, mutta "pääsikin" sitten lopulta Auroraan. Tänä päivänä on hyvinvoiva, mahtavasti työssään pärjäävä, fiksu aikuinen.

Kokeilin juuri. Yksityiselle seuraava mahdollinen kontakti on mahdollista saada 2 vko päähän. Ei täällä enää ole edes tuota mahdollisuutta, että maksa ja mene. Tai niin, voi sinne arvioon koittaa mennä parin viikon päästä, jos se sen hetkinen fiilis menee ohi ja jaksaa odottaa.

Vierailija
470/529 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen, tai oikeastaan ihmisten ongelma on se, että halutaan olla esillä syystä x tai y, mutta halutaan vain ylistävää julkisuutta. Valitettavasti ihmiset eivät toimi niin. Asian kanssa pärjää jos pää on kunnossa, ja mieli vetää julkisuuteen, mutta jos on haateita mielenteveyden kanssa muutenkin, niin asia on toinen. 

En usko että somesta saadaan kivaa paikkaa, ja vastakkaisia mielipiteitä pois kuin rankalla moderoinnilla, joka pitäisi ulkoistaa jollekin taholle jottei itse tarvisi sitä nähdä, vaan voisi elää harhassa että kaikkien mielestä minä olen kaunis/etevä. 

Vaikeinta varmasti on ulkonäöllä julkisuuteen yrittävällä. 

Painotan etten tässä nyt puhua ketjun kohteesta, vaan yleisesti somesta. 

Vierailija
471/529 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullinen kohtalo tällä nuorella naisella, joka oli minulle ennestään tuntematon.

Hoitokriisi on tosiasia ja ulottuu myös mt-puolelle.

Silti kannattaisi hoitamisen sijaan suunnata katse sinne, mistä nämä ongelmat kumpuavat. Miksi meillä on Suomessa niin paljon pahoinvointia, yksinäisyyttä ja kiusaamista? Veikkaan syyksi huonoa työn ja vapaa-ajan suhdetta, liiallisia vaatimuksia liian nuorena, tunnetaitojen laiminlyömistä esi- ja perusopetuksessa, liikunnan puutetta, somea jne jne jne.

Siitä hallitukselle vähän työnsarkaa.

Eipä ole hallituksen asia vaan jokainen meistä on itse vastuussa itsestään!

Justiinsa. Myös vammaiset, lapset ja vanhukset. Miksi vauvat eivät itse syö ja mene töihin?

Hyvinvointivaltion mittarina on se kuinka hyvin pystymme pitämään huolta heikoimmista. Me emme pysty.

Ei pidä hankkia lapsia jos ei pysty huolehtimaan heistä itse ja syöttämään. 

Olet paha ihminen

Vierailija
472/529 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla?

Vierailija
473/529 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain vikaa on järjestelmässä, jos hakee apua mutta lähetetään vain kotiin.

Silloin voi EHKÄ saada akuuttia apua jos on itsetuhoinen. Yleensä täytyy pitkälti itsekseen selvitä. Resepti käteen ja seuraava potilas sisään. :(

Ystävä veti viilteli itselleen tosi syvät haavat ranteisiin ahdistuksessaan. Sai olla Aurorassa vuorokauden ja sitten reseptin kanssa kotiin. Ihan haistapaskatouhua täällä Helsingissä :(

Vierailija
474/529 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
475/529 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse inhimillisestä tragediasta, mutta tästä tulee myös oppia. Ihmisten pitää alkaa elämään siten, että ei olla tuossa jamassa. Siis some pois, sokerit ja päihteet vähemmälle, liikuntaa lisää elämään ja sekopäiset "ystävät" pois elämästä. Helpottaa aika paljon jo tällä tekemisellä. Totuus on, ettei niitä apuja ole eikä tule enää julkiselta sektorilta pariinkymmeneen vuoteen ainakaan. Tämä pitää nyt vain sisäistää. Jos ei sisäistetä, niin heikot sortuu elon tiellä tästä eteenpäin.

Mutta syöpäpotilas hoidetaan. Häntä ei lähetetä tautinsa kanssa kotiin.

No lähetetään. Syöpä on kuitenkin aika selkeästi hoidettavissa tietyin menetelmin ja lääkkein, mielenterveysasiat ei niinkään. Muistaakseni esim. psykooseista paranee itsekseen noin 35% joka on aika lähellä sitä mitä terapialla ja lääkkeillä saavutetaan. Siis hoito ei juurikaan tehoa, tai jos tehoaakin niin ihminen palaa siihen samaan ympäristöön ja elämäntyyliin joka hänet on sairastuttanutkin ja sen takia tilanne uusii. Tälle ei terveydenhoito mitään voi, että ympäristö ja ihmisten elämä on sairas. Syöpä taas voi tulla kenelle tahansa vaikka eläisit kuinka terveellisesti.

Poistutko ketjusta koska sinulla on todella lapsellisia ajatuksia. Et varmasti tarkoita pahaa mutta tietämättömänä syyllistät.

poistu itse, mikä sinun contribuutio on? Komentelu?LOL

Mene pois trolli

Vierailija
476/529 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jasminin tapauksesta tehty Valviraan kantelu? Jos asiakasta ei oteta hoitoon ja hänet käännytetään pois ja tappaa itsensä, niin jokun on otettava vastuu. Ihmiset tekee ihan liian vähän Valviraan ilmotuksia ja tyytyvät siihen mitä on.

Vierailija
477/529 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näitä tapauksia on paljon, niistä ei vaan puhuta kun on ns. taviksia. Pitäis päättäjien herätä toimimaan.

Vierailija
478/529 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän pitäisi puhua niistä juurista minkä takia nuoret naiset masentuu.

Jos tämä Jasminkaan ei olisi masentunut hän jatkaisi juurikin sitä elämäntyyliä joka ajaa juurikin nuoria tyttöjä masennukseen.

Tässä on ihan hyvä ajatus mutta masentua voi monista syistä. Uskoisin että masennus on osin perimässä, osin omassa elämässä. Olen vahvasti sitä mieltä että jatkuva somettaminen ja viestimissä roikkuminen on haitaksi ihan kaikille, vauvasta vaariin. Meidän vanhemmat, siis ne normaalit sellaiset, kävi töissä, hoiti kotia ja lapsia, ehkä harrasti jotain. Kesällä pidettiin lomaa, kyläiltiin ystävien ja sukulaisten luona. Lapset ja nuoret näki kavereita ja ulkoili, ei heitä viihdytetty jollain prkl laatuajalla josta äityli tai isukki kuvaa videota omaan instaan. Ehkä joku lomakuva otettiin Lintsiltä tai Tukholmasta. 

Tässä seuraavassa en tarkoita Jasminia vaan monia muita julkkiksia jotka niin mainostaa käyvänsä terapiassa tai noin vaan menevänsä sinne. Usein myös haastattelijalla tuntuu olevan käsitteet hukassa. Luin tässä kerrankin kun näyttelijä oli sanonut toiselle että "pitäisköhän sun mennä terapiaan" kun kollega oli vähän tiuskinut kuvauksissa. Oli sitten mennyt "terapiaan", lehden mukaan käynyt muutaman kuukauden joka toinen viikko juttelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa. Haloo! 

Arvostan suuresti terveydenhuollon henkilökuntaa ja psykiatrinen sairaanhoitaja tekee todella tärkeää työtä. Suututtaa silti kun ihmisiä vedätetään kun kaikki eivät tosiaan tiedä mistä puhuvat. Väärät luulot ja väärät käsitykset asioista hankaloittavat meidän potilaiden tilannetta entisestään. 

Vierailija
479/529 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan omaiset tehneet ilmoituksen hoitovirheestä, koska tuon jutun perusteella sellainen tässä on kyseessä?

Vierailija
480/529 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Jasminin tapauksesta tehty Valviraan kantelu? Jos asiakasta ei oteta hoitoon ja hänet käännytetään pois ja tappaa itsensä, niin jokun on otettava vastuu. Ihmiset tekee ihan liian vähän Valviraan ilmotuksia ja tyytyvät siihen mitä on.

Sillä kantelulla ei ole mitään merkitystä. Kun lääkäri saa vapaasti itse päättää kenet ottaa ja kenet ei ota sisään.

Lue asiasta niin tiedät että noilla Valviran kanteluilla ei ole mitään merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä