Kermavaahto itsetehtynä vai kaupan?
Kommentit (23)
Itsetehtynä. Oon joskus ihan käsinkin vatkannu mutta helpompi vatkaimella. Ainakin nopeampi.
Tietysti itse tehty. Siinä spayvaahdossa on muutakin kuin kermaa
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja on hirveän makeaa.
Onko se kaupan vaahto edes kermaa? Jotain teollista lisäaine skeidaa
Nyky kermassa on niin vähän rasvaa ettei vaahtoudu kuin vähän.Tosin purkki vaahto täytyy laittaa vasta hetkeä ennen kuin syödään .Latistuu aika äkkiä siis jos koristelet sillä kakun väleissähän sitä ei huomaa joten voi vatkata sinne sitä surkeampaa tetra kermaa.Kaikista valmistajan täytyy säästää ettei vaan joudu konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja on hirveän makeaa.
Kahviin sopii hyvin, jos haluaa hifistellä.
Eihän se spraykerma ole edes kermaa.
Kyllä on uusavuttomuus mennyt jo uudelle tasolle, kun niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin kerman vatkaamisesta puhutaan jo kermavaahdon tekemisenä itse. Valmiille kermavaahdollekin voi olla paikkansa, jos vaikka ollaan ulkona syömässä muurinpohjalettuja, mutta se itse vatkattu kermakaan sentään mikään ruokalaji ole, jonka valmistaminen käy työstä.
Vierailija kirjoitti:
Nyky kermassa on niin vähän rasvaa ettei vaahtoudu kuin vähän.Tosin purkki vaahto täytyy laittaa vasta hetkeä ennen kuin syödään .Latistuu aika äkkiä siis jos koristelet sillä kakun väleissähän sitä ei huomaa joten voi vatkata sinne sitä surkeampaa tetra kermaa.Kaikista valmistajan täytyy säästää ettei vaan joudu konkurssiin.
Mitähän kermaa käytät? Kyllä mulla normaali kuohukerma vaahtoutuu ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on uusavuttomuus mennyt jo uudelle tasolle, kun niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin kerman vatkaamisesta puhutaan jo kermavaahdon tekemisenä itse. Valmiille kermavaahdollekin voi olla paikkansa, jos vaikka ollaan ulkona syömässä muurinpohjalettuja, mutta se itse vatkattu kermakaan sentään mikään ruokalaji ole, jonka valmistaminen käy työstä.
Kyllä se käsipelillä ihan työstä käy, mutta olen samaa mieltä noista valmisvaahdoista. Valmismajoneesin vielä ymmärrän mutta se valmisvaahto on jo ihan eri tuote
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se käsipelillä ihan työstä käy, mutta olen samaa mieltä noista valmisvaahdoista. Valmismajoneesin vielä ymmärrän mutta se valmisvaahto on jo ihan eri tuote
Jaa, nyt vasta tiesin. Eipä sitten ihme kun ei mansikkakakkuni ole kauppaansa tehnyt kun olen majoneesilla päällystänyt.
Vierailija kirjoitti:
Lähes sataprosenttisesti kyllä lue seloste
Vierailija kirjoitti:
Eihän se spraykerma ole edes kermaa.
On. Lue seloste
Aivan ehdottomasti kuohu- tai vispikermasta itse maustettu ja vatkattu.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
58% kermaa, 42% muuta.
Vierailija kirjoitti:
Onko 38% sinusta vähän? Kuohukerma vaahtoutuu nopeammin, mutta vispikermasta tehty vaahto on kestävämpää.
En ole koskaan edes ajatellut, että ostaisin kermavaahtoa kaupasta. Joskus sitä on ollut tarjolla sellaisessa paikassa, jossa ei ole ollut mahdollisuutta valmistaa vaahtoa ja se on käytetty johonkin välittömästä syötävään. Ei ole kovin kestävää sekään.
Vierailija kirjoitti:
Joku leipuri oli joskus vuosia sitten nauranut ääneen sokerihyllyn luona. Kaveri oli kysynyt, mikä niin naurattaa. Oli nähnyt valmiiksi sekoitettua kanelisokeria myytävänä. Että on avuttomille on ollut tarjolla valmisteita pitkään.
Varmaan itse tehty on parempi ja saa itse laittaa oman maun mukaan sokerin, tai lisukkeet. Kaupan se sopii kiireiselle.