Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan lapsen, mies ei. Lähteäkkö?

Vierailija
06.05.2023 |

Surkea tilanne, erosin reilu pari vuotta sitten yli 15 vuotta kestäneestä suhteesta osittain vauvahaaveen vuoksi. Nyt olen ollut uudessa suhteessa pari vuotta, ja ennen uutta suhdetta tein selväksi, ettei minun kanssa kannata olla, mikäli ei lasta halua. Mies sanoi haluavansa lapsen ja sanoi että on kauhea vauvakuume yms. Muutin hänen luokseen ja sitten alkoi puheet, että ei vielä, ensin pitää olla sitä ja sitten tätä ja tehdä eka tuota ja sitten sitä. Nuo asiat kun ratkottiin, niin sen jahkailun jälkeen sanoi, että ei tiedä haluaako lapsia ja milloin, mutta voi olla että joskus haluaa.

Mulla alkaa kohta olla ikää 35 vuotta ja mies on yli 40 vuotias. Onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja kuinka pitkään olette uskaltaneet odottaa, vai oletteko vaan lähteneet eri teille?

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naapurin Reiska suostuu talkoisiin.

Vierailija
2/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe menee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sinulla ei ole aikaa odotella.

Vierailija
4/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha tilanne. Luulen että on pakko etsiä uusi

Vierailija
5/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien hankinnan erimielisyydet ovat hyvin yleinen eron syy

Vierailija
6/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi, eikä jahkailija tule koskaan olevaan 100% sydämellä mukana oleva vanhempi. Lähde. Niin tein minä ja löysin miehen, joka oikeasti halusi lapsia, eikä vaan sanonut maagista "sitten joskus". Nyt tuolla viipeltää kaksi ihanaa lasta jonka isä auttaa, jäi pitkälle isyyslomalle ja oikeasti haluaa olla lastensa kanssa.

Vierailija
7/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mies ei ymmärrä biologisia faktoja tai sitten ei halua lapsia. Keskustelkaa vakavasti, eli kerro, että haluat jättää ehkäisyn pois, onko ok miehelle, että lapsi tulee jos on tullakseen. Miehen reaktio varmasti kertoo sinulle mitä sinun täytyy tehdä.

Jos parisuhteesi on sellainen jossa pystyt kuvittelemaan itsesi myös ilman lapsia (joita ette välttämättä saa vaikka yrittäisittekin) niin sitten jäisin, muussa tapauksessa en uhraisi lapsihaavetta vielä vaan etsisin kumppanin joka niitä oikeasti haluaa.

Vierailija
8/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko mies ei ymmärrä biologisia faktoja tai sitten ei halua lapsia. Keskustelkaa vakavasti, eli kerro, että haluat jättää ehkäisyn pois, onko ok miehelle, että lapsi tulee jos on tullakseen. Miehen reaktio varmasti kertoo sinulle mitä sinun täytyy tehdä.

Jos parisuhteesi on sellainen jossa pystyt kuvittelemaan itsesi myös ilman lapsia (joita ette välttämättä saa vaikka yrittäisittekin) niin sitten jäisin, muussa tapauksessa en uhraisi lapsihaavetta vielä vaan etsisin kumppanin joka niitä oikeasti haluaa.

Tai on epävarma haluaako hän aloittajasta lapsensa äitiä.

Vierailija
9/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mieti sitä elämänmittaista katkeruutta, jos jäät syli tyhjäksi tuossa suhteessa. Suhde päättyisi joka tapauksessa.

10/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusi mies, joka haluaa lapsia parin vuoden sisällä.

Vierailija
11/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis valehteli sulle. Jss.

Vierailija
12/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi mitä... Tuolla tyylillä ap tekee itsestään nopeasti yh:n. Itse kyllä loukkaantuisin pahasti, jos toinen kysyisi, että onko ok että jätän ehkäisyn pois.

Näiden "tulee jos on tullakseen" ihmisten takia on niin paljon avioeroja. Lapsella on oikeus syntyä haluttuna, ei olan kohautuksena. Jos molemmat eivät halua, älkää hankkiko.

Vierailija
13/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai mieli alkoi muuttumaan kun ap todellinen luonne tuli esille.

Vierailija
14/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän mies siinä tapauksessa itse haluaisi erota

Vierailija
15/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea tilanne, olen pahoillani.

Keskustele asiasta vielä kerran ja sanoita tunteesi/haaveesi lapsesta miehelle. Mikäli hän on kielteinen on sinun tehtävä ratkaisu, kumi on tärkeämpi tunne sinulle oma lapsi ja jälkeläinen vai mies.

Älä jahkaile asian kanssa, ikääntyneenä katuisit varmasti, jos et tätä lasta olisi hankkinut miellyttääksesi miestä, joka ei halunnut lasta, mikähän miehen syvin motiivi on suhteessanne?

Vierailija
16/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi mitä... Tuolla tyylillä ap tekee itsestään nopeasti yh:n. Itse kyllä loukkaantuisin pahasti, jos toinen kysyisi, että onko ok että jätän ehkäisyn pois.

Näiden "tulee jos on tullakseen" ihmisten takia on niin paljon avioeroja. Lapsella on oikeus syntyä haluttuna, ei olan kohautuksena. Jos molemmat eivät halua, älkää hankkiko.

Olin kommentoimassa samaa, etenkin vauvavuosi on todella rankkaa parisuhteelle, joten jos toinen jo aluata asti ei ole täysillä mukana, ei hänestä saa tukea myöskään kun asiat tuntuvat rankalta.

Siitä olen samaa mieltä, että ennen suoraa eroamista niin juttele nyt sen miehesi kanssa ap. Kerro että mietit jopa eroa koska asia on sulle niin tärkeä. Harva kokee itsensä valmiiksi hankkimaan lapsia, koska on helppo miettiä sitä että sitten joskus. Jos mies oikessti joutuu miettimään, että olisiko se joskus sittenkin nyt, niin hän voikin tajuta haluavansa lapsen heti. Ei sitä kuitenkaan niin sitä keskustelua aloiteta, että ilmoitat nyt muuten lapsia heti eli ehkäisy veks. Sillä pelotat miehen aivan varmasti.

Vierailija
17/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö silloin kannattaisi erota?

Vierailija
18/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lähtisin suhteesta ja suoraan yrittämään lasta yksin.

Mutta mitähän itse tekisin? Samankaltainen tilanne, mutta olen vasta 30? Edellisestä 5v suhteesta erosin kun mies ei halunnutkaan lasta. Nykyisessä suhteessa kerroin tästä miehelle heti ja olen lapsesta puhunut ja mies lähinnä naureskelee asialle. Sitten joskus, sitten joskus Mihin asti odotan joskusta tapahtuvaksi, vai lähdenkö kohti perhehaaveita yksin?

Itse olen myös pohtinut, pitäisikö yrittää salaa mieheltä ja ottaa sitten jälkikäteen vastuu asiasta (vastuu lapsesta ja hyväksyä mahdollinen ero) vai etota heti ja hankkiutua hoitoihin.

Vierailija
19/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe. Heti.  Älä pakota toista isäksi, se on kuin heittäisi sitä ihteesä tuulettimeen.

20/185 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna lähtisin suhteesta ja suoraan yrittämään lasta yksin.

Itse olen myös pohtinut, pitäisikö yrittää salaa mieheltä ja ottaa sitten jälkikäteen vastuu asiasta (vastuu lapsesta ja hyväksyä mahdollinen ero) vai etota heti ja hankkiutua hoitoihin.

Miten joku voi olla noin hölmö, että edes harkitsee jättävänsä ehkäisyn salaa pois?