Haluan lapsen, mies ei. Lähteäkkö?
Surkea tilanne, erosin reilu pari vuotta sitten yli 15 vuotta kestäneestä suhteesta osittain vauvahaaveen vuoksi. Nyt olen ollut uudessa suhteessa pari vuotta, ja ennen uutta suhdetta tein selväksi, ettei minun kanssa kannata olla, mikäli ei lasta halua. Mies sanoi haluavansa lapsen ja sanoi että on kauhea vauvakuume yms. Muutin hänen luokseen ja sitten alkoi puheet, että ei vielä, ensin pitää olla sitä ja sitten tätä ja tehdä eka tuota ja sitten sitä. Nuo asiat kun ratkottiin, niin sen jahkailun jälkeen sanoi, että ei tiedä haluaako lapsia ja milloin, mutta voi olla että joskus haluaa.
Mulla alkaa kohta olla ikää 35 vuotta ja mies on yli 40 vuotias. Onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja kuinka pitkään olette uskaltaneet odottaa, vai oletteko vaan lähteneet eri teille?
Kommentit (185)
Panen sinut heti paksuksi jos tuut kylään luokseni. Tosin et varmaan halua kunnollista miestä vaan sellaisen pelim iehen joista kerroit aloituksessasi. Erosit pelimiehestä ja otit uuden varmaan koska mies oli komea ja lupasi sinulle lapsia ja kaikkea niin olit heti haarat auki.
On aivan turha alussa kysellä haluaako lapsia. Se haluaa naida nyt ja lupaa mitä vaan että saa. Ehkä hän ajatteli että kun hän vähän pitkittää, niin sit oot jo sen verran vanha että unohdat koko jutun.
Kerro miehelle että sika on tullut ja jätät ehkäisyn pois. Mies joko hoitaa ehkäisyn tai altistuu isäksi tulemiselle. Hän voi olla hyvinkin hyvä isä. Sitä ei ennalta tiedä yhtään.
Samassa tilanteessa olin ja jäin. En luottanut omien mieskokemusteni jälkeen siihen, että olisi löytynyt sopiva ja hyvä mies, mutta kyllä se surettaa. Olisin yrittänyt saada yksin lapia, jos tukiverkkoa olisi, mutta valitettavasti ei ole. Pitäsi olla joku palvelu, missä lapsista haaveilevat voivat tehdä lapsia koeputkessa ja olla vanhempia, vaikka eivät ole yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Samassa tilanteessa olin ja jäin. En luottanut omien mieskokemusteni jälkeen siihen, että olisi löytynyt sopiva ja hyvä mies, mutta kyllä se surettaa. Olisin yrittänyt saada yksin lapia, jos tukiverkkoa olisi, mutta valitettavasti ei ole. Pitäsi olla joku palvelu, missä lapsista haaveilevat voivat tehdä lapsia koeputkessa ja olla vanhempia, vaikka eivät ole yhdessä.
Sellainen kumppanuusvanhemmuuspalvelu on olemassa. Siellä voi etsiä kumppania lapsen yrittämiseen ilman rakkaussuhdetta.
Minä tein lapsen yksin. Olin 34 kun erottiin koska mieheni päätti ettei tahdo lapsia. Käytännössä laskeskelin otollisia aikoja ja menin baariin. Puolen vuoden kuluttua olin raskaana. Sain terveen tytön, hän on nyt neljä ja parasta mitä elämässäni on. Isää ei ole eikä tiedetä - joku fiksunoloinen, hoikka ja komea opiskelija Tampereen oikiksen bileistä.
Surullista lapsen puolesta tuo tietoinen isättömyyskin on.
Paljon on tarinoita kuinka lapsi kärsii ja ikävöi isää.
Mulla oli samantyylinen tilanne kolmikymppisenä . Erosin ja hankin lapsen yksin , en jäänyt odottelemaan sopivaa miestä ja ottamaan riskiä että jään lapsettomaksi miehen vitkutteluun takia . Jos olisin varakas perustaisin jonkun ihanan lomanviettopaikan missä perheestä haaveilevat sinkut voisi tutustua aktiviteettien parissa .
Etsi mies joka haaveilee lapsista ja kerro ettet käytä mitään ehkäisyä ja pitäydy sanojesi takana .
Parasta on lähteä. Lapsi pitää hankkia yhteisymmärryksessä. Ei mitään muuta vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko mies ei ymmärrä biologisia faktoja tai sitten ei halua lapsia. Keskustelkaa vakavasti, eli kerro, että haluat jättää ehkäisyn pois, onko ok miehelle, että lapsi tulee jos on tullakseen. Miehen reaktio varmasti kertoo sinulle mitä sinun täytyy tehdä.
Jos parisuhteesi on sellainen jossa pystyt kuvittelemaan itsesi myös ilman lapsia (joita ette välttämättä saa vaikka yrittäisittekin) niin sitten jäisin, muussa tapauksessa en uhraisi lapsihaavetta vielä vaan etsisin kumppanin joka niitä oikeasti haluaa.
Siis anteeksi mitä... Tuolla tyylillä ap tekee itsestään nopeasti yh:n. Itse kyllä loukkaantuisin pahasti, jos toinen kysyisi, että onko ok että jätän ehkäisyn pois.
Näiden "tulee jos on tullakseen" ihmisten takia on niin paljon avioeroja. Lapsella on oikeus syntyä haluttuna, ei olan kohautuksena. Jos molemmat eivät halua, älkää hankkiko.
Jos nainen haluaa jättää ehkäisyn pois, voi mies silti huolehtia siitä omalta osaltaan.
Jos nainen haluaa lapsia, hän voi mennä hakemaan siemenen Cryosista. Ei siihen miestä tarvita.
En tiedä tuosta Cryosista mitään, mutta onneksi itsellinen äitiys on naisille mahdollista. Lapsihaaveiden erilaisuuden vuoksi ei yhdenkään naisen tarvitse jäädä ilman lasta, jos sellaisen haluaa.
Aivan. Naisten lapsihaaveet toteutetaan yhteiskunnan rahoista. Miehiltä se evätään lainsäädännöllä.
Kehitelkää se keinokohtu, niin ongelma poistuu.
Mies taisi ryöstää sinulta mahdollisuuden ydinperheeseen, mutta nyt pitää tehdä valinta lapsen ja parisuhteen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole ihan normaalia suomimiesten keskuudessa. Seurustelin parikymppisenä miehen kanssa, joka sanoi harkitsevansa lapsiasiaa ehkä nelikymppisenä. Jäin ynnäilemään, mikä oli minun todennäköisyyteni saada lapsia hänen kanssaan, sillä olimme samanikäisiä. Lisäksi aidosti loukkaannuin - hän halusi "koeajaa" minua KAKSIKYMMENTÄ VUOTTA ennen kuin olisi valmis miettimään perheellistymistä.
Tämä oli perinteisillä arvoilla varustettu maalainen ortodoksi mies.
En halua tietää, miten vaikeaa niitä ei-perinteisiä miehiä on saada lisääntymään!
N30, lapseton, miehetön, rahakas, maatiainen
Seurustelit kerran = normaalia suomimiehille.
Eiköhän tuo miesviha ole ihan normaalia suominaisille
35-vuotias on jo vanha. Paras aika etsiä uusi, lapsia haluava mies oli eilen.
Vauvat on ällöjä. Sitten kun ne lapsia ja oppivat älyämään jotain niin ovat siedettäviä. Siinä ja siinä. Kieltäydyin kummiudesta. Ei se lapsi mitään halua vaan ahneet vanhemmat odottaa jotain lahjomista.
Teet tinderiin profiilin ja jätät miehen vasta, kun on löytynyt sopiva seuraava kandidaatti.
Jos haluaa, että lapsella on hyvä ja osallistuva isä, niin ensimmäinen ehto on se, että valitsee miehen, joka oikeasti haluaa lapsia. Jos vain suostuu, niin tuskin kovin innokas isänäkään.
(Seuraavat ehdot sitten asia erikseen, eli vielä ei halu takaa hyvää isyyttä - kuten ei äitiyttäkään)
Mikäli oot tyytyväinen suhteeseen, hmmm konstit on monet, ei muuta kun raivaat esteet ja laske milloin otollisimmillaan hedelmöitys ja sitten panna tosissaan.
35v tekee polttavasti mieli lapsia. 45v kaduttaa että on lapsia ja elämä meni perhehommissa jumittaessa.
Sellaista se on naisen elämä.