Haluan lapsen, mies ei. Lähteäkkö?
Surkea tilanne, erosin reilu pari vuotta sitten yli 15 vuotta kestäneestä suhteesta osittain vauvahaaveen vuoksi. Nyt olen ollut uudessa suhteessa pari vuotta, ja ennen uutta suhdetta tein selväksi, ettei minun kanssa kannata olla, mikäli ei lasta halua. Mies sanoi haluavansa lapsen ja sanoi että on kauhea vauvakuume yms. Muutin hänen luokseen ja sitten alkoi puheet, että ei vielä, ensin pitää olla sitä ja sitten tätä ja tehdä eka tuota ja sitten sitä. Nuo asiat kun ratkottiin, niin sen jahkailun jälkeen sanoi, että ei tiedä haluaako lapsia ja milloin, mutta voi olla että joskus haluaa.
Mulla alkaa kohta olla ikää 35 vuotta ja mies on yli 40 vuotias. Onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja kuinka pitkään olette uskaltaneet odottaa, vai oletteko vaan lähteneet eri teille?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko mies ei ymmärrä biologisia faktoja tai sitten ei halua lapsia. Keskustelkaa vakavasti, eli kerro, että haluat jättää ehkäisyn pois, onko ok miehelle, että lapsi tulee jos on tullakseen. Miehen reaktio varmasti kertoo sinulle mitä sinun täytyy tehdä.
Jos parisuhteesi on sellainen jossa pystyt kuvittelemaan itsesi myös ilman lapsia (joita ette välttämättä saa vaikka yrittäisittekin) niin sitten jäisin, muussa tapauksessa en uhraisi lapsihaavetta vielä vaan etsisin kumppanin joka niitä oikeasti haluaa.
Siis anteeksi mitä... Tuolla tyylillä ap tekee itsestään nopeasti yh:n. Itse kyllä loukkaantuisin pahasti, jos toinen kysyisi, että onko ok että jätän ehkäisyn pois.
Näiden "tulee jos on tullakseen" ihmisten takia on niin paljon avioeroja. Lapsella on oikeus syntyä haluttuna, ei olan kohautuksena. Jos molemmat eivät halua, älkää hankkiko.
Siis nimenomaan tuossa haettiin sitä, että keskustelee miehen kanssa. Ei 35-vuotiaalla ole aikaa vuosia odotella, se yrittäminen pitää aloittaa heti, siihen voi helposti mennä vuosia ja sittenkin vielä 9kk ennen kuin vauva syntyy.
Tää on kuin 90 päivää morsiamena, Bilal ja Shaheeda.
Ei ihme että täällä valitetaan miehistä jos tapaamisen jälkeen ollaan vauvakuumeisena jalat levällään.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna lähtisin suhteesta ja suoraan yrittämään lasta yksin.
Itse olen myös pohtinut, pitäisikö yrittää salaa mieheltä ja ottaa sitten jälkikäteen vastuu asiasta (vastuu lapsesta ja hyväksyä mahdollinen ero) vai etota heti ja hankkiutua hoitoihin.
Miten joku voi olla noin hölmö, että edes harkitsee jättävänsä ehkäisyn salaa pois?
Sellainen ihminen, joka ei tiedä sen olevan laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies siis valehteli sulle. Jss.
Tai mieli alkoi muuttumaan kun ap todellinen luonne tuli esille.
Eiköhän mies siinä tapauksessa itse haluaisi erota
Eiköhän ensin yritetä korjata asioita, eikä olla ensimmäisenä eroamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko mies ei ymmärrä biologisia faktoja tai sitten ei halua lapsia. Keskustelkaa vakavasti, eli kerro, että haluat jättää ehkäisyn pois, onko ok miehelle, että lapsi tulee jos on tullakseen. Miehen reaktio varmasti kertoo sinulle mitä sinun täytyy tehdä.
Jos parisuhteesi on sellainen jossa pystyt kuvittelemaan itsesi myös ilman lapsia (joita ette välttämättä saa vaikka yrittäisittekin) niin sitten jäisin, muussa tapauksessa en uhraisi lapsihaavetta vielä vaan etsisin kumppanin joka niitä oikeasti haluaa.
Siis anteeksi mitä... Tuolla tyylillä ap tekee itsestään nopeasti yh:n. Itse kyllä loukkaantuisin pahasti, jos toinen kysyisi, että onko ok että jätän ehkäisyn pois.
Näiden "tulee jos on tullakseen" ihmisten takia on niin paljon avioeroja. Lapsella on oikeus syntyä haluttuna, ei olan kohautuksena. Jos molemmat eivät halua, älkää hankkiko.
Siis nimenomaan tuossa haettiin sitä, että keskustelee miehen kanssa. Ei 35-vuotiaalla ole aikaa vuosia odotella, se yrittäminen pitää aloittaa heti, siihen voi helposti mennä vuosia ja sittenkin vielä 9kk ennen kuin vauva syntyy.
Ei aikaa tutustua tulevaan lastensa isään... sitten sen jälkeen vietetään loppuelämä katkerana ja haukutaan että kaikki miehet on paskoja.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös pohtinut, pitäisikö yrittää salaa mieheltä ja ottaa sitten jälkikäteen vastuu asiasta (vastuu lapsesta ja hyväksyä mahdollinen ero) vai etota heti ja hankkiutua hoitoihin.
Miten joku voi olla noin hölmö, että edes harkitsee jättävänsä ehkäisyn salaa pois?
Sellainen jolle perhe ja lapset on tärkeämpi asia saavuttaa kuin parisuhde?
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi, eikä jahkailija tule koskaan olevaan 100% sydämellä mukana oleva vanhempi. Lähde. Niin tein minä ja löysin miehen, joka oikeasti halusi lapsia, eikä vaan sanonut maagista "sitten joskus". Nyt tuolla viipeltää kaksi ihanaa lasta jonka isä auttaa, jäi pitkälle isyyslomalle ja oikeasti haluaa olla lastensa kanssa.
Kyllä se noin on.
Kun avovaimon kanssa alettiin seurustelee aikoinaan, niin kumpikaan ei halunnu lasta. Biologinen kello alko tikittää avokilla ja olin edelleen sitä mieltä etten halua lasta. Sanoin hänelle, että en ole esteenä enkä halua olla pilaamassa elämääsi sen takia ettet suhteemme takia tee lasta tai lapsia, koska toi on niin iso asia. Ero oli väistämätön. Hyvissä väleissä ollaan ja hänellä sitten vuosia myöhemmin tuli 2 lasta ja elää onnelista perhe-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen jolle perhe ja lapset on tärkeämpi asia saavuttaa kuin parisuhde?
Cryos auttaa siinä.
Mutta tuo kertoo suomalaisista naisista aika paljon. Kiitos siitä.
Keskustele miehesi kanssa ja kerro että alkaa olla jo kiire. Miehellä voi mieli muuttua esim. 5 vuoden päästä ja etsii silloin nuoremman vaimon. Voi olla että et itse onnistu saamaan lasta enää 5 vuoden päästä. Epäreilua mutta totta.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Toi on rikos nimikkeellä petos. Idi00tti akka.
Christiiina kirjoitti:
Etsi uusi mies, joka haluaa lapsia parin vuoden sisällä.
Kerran eronneena ja lähilapsen menettäneenä, en ikinä uskaltaisi tehdä lasta kenenkään kanssa 0-1 vuoden tuntemisen jälkeen. Ainakaan Suomessa. T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kerran eronneena ja lähilapsen menettäneenä, en ikinä uskaltaisi tehdä lasta kenenkään kanssa 0-1 vuoden tuntemisen jälkeen. Ainakaan Suomessa. T. Mies
Jep, naiset uhoaa kyllä kuinka he eivät tarvitse miestä mihinkään.
No, siemen ja rahat kelpaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitähän itse tekisin? Samankaltainen tilanne, mutta olen vasta 30? Edellisestä 5v suhteesta erosin kun mies ei halunnutkaan lasta. Nykyisessä suhteessa kerroin tästä miehelle heti ja olen lapsesta puhunut ja mies lähinnä naureskelee asialle. Sitten joskus, sitten joskus Mihin asti odotan joskusta tapahtuvaksi, vai lähdenkö kohti perhehaaveita yksin?
Ehdottomasti eroa heti. Tai anna aikaa maanantaihin asti.
Sinulla ei ole aikaa hukattavana.
Vierailija kirjoitti:
Mies siis valehteli sulle. Jss.
Miksi väität näin? Mies voi olla halunnut lapsia, mutta mieli muuttuu kun ap:hen tutustuu hieman paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitähän itse tekisin? Samankaltainen tilanne, mutta olen vasta 30? Edellisestä 5v suhteesta erosin kun mies ei halunnutkaan lasta. Nykyisessä suhteessa kerroin tästä miehelle heti ja olen lapsesta puhunut ja mies lähinnä naureskelee asialle. Sitten joskus, sitten joskus Mihin asti odotan joskusta tapahtuvaksi, vai lähdenkö kohti perhehaaveita yksin?
Olen myös harkinnut lapsen yrittämistä yksin ja siihen on todennäköisesti päädyttäväkin. Salaa en yrittäisi hankkiutua raskaaksi, koska rakastan miestäni ja kunnioitan hänen toivettaan.
Pääasia että miestä arvostetaan ja hänen on hyvä olla. Harmi, että valheillaan mies osoittaa, ettei arvostusta ole naisen suuntaan. Mutta näinhän sen kuuluu ollakin.
Christiiina kirjoitti:
En kyllä tekisi naiselle lapsia vuoden tuntemisen jälkeen. Se että sä ottaisit keneltä tahansa siemenet kertoo sun tasostasi naisena.
Nyt miehen selkä seinää vasten ja sanot suomeksi: jätät miehen jos hän ei halua yrittää lasta nyt. Ap on sen ikäinen, että ei ole varaa odottaa. Tosin yli 40-vuotiaan miehenkään kohdalla tuskin on jonoksi asti tarjokkaita nuoria naisia siltä varalta, että joskus muuttaisi mieltään.
Mutta tosiaan sanot suoraan ha toteutat minkä sanot eli eroat, jos mies taas yrittää sanoa, että ehkä joskus myöhemmin.
Olen myös harkinnut lapsen yrittämistä yksin ja siihen on todennäköisesti päädyttäväkin. Salaa en yrittäisi hankkiutua raskaaksi, koska rakastan miestäni ja kunnioitan hänen toivettaan.