Voisitko luopua kokonaan lihansyönnistä, jos saisit sillä parannettua jonkun muun ilmastoahdistuksen?
Itselläni on aika paha ilmastoahdistus, ja olen käynyt hoidattamassa sitä mm. psykologilla. Luulen, että se on aika yleistä nykyään, huoli ilmastomme tilasta. Lihankulutuksen vähentäminen auttaisi suoraan hiilijalanjälkeesi, ja siihen, säilyykö planeettamme elinkelpoisena jatkossakin. Mikä on sinun osuutesi kokonaiskuvassa?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Haha, no en todellakaan
Tämä ilmastovouhotus on psykoosi. Jokainen on itse vastuussa terveydestään.
Ehkäpä psykiatri voisi auttaa sinua paremmin kuin minä keittiöaskareissani.
Vierailija kirjoitti:
Muut eivät ole vastuussa millään lailla sinun psyykkisistä ongelmistasi.
Muiden ei tarvitse lopettaa esim. lihan syömistä vain siksi, että sinulla heittää päästä ja ahdistaa.
Ainoa, joka on vastuussa sinun omasta psyykestäsi, olet sinä.
Sanoisitko näin myös omalle lapsellesi? Jos mikään muu ei auttaisi häntä kuin sinun lihansyöntisi lopettaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut eivät ole vastuussa millään lailla sinun psyykkisistä ongelmistasi.
Muiden ei tarvitse lopettaa esim. lihan syömistä vain siksi, että sinulla heittää päästä ja ahdistaa.
Ainoa, joka on vastuussa sinun omasta psyykestäsi, olet sinä.
Sanoisitko näin myös omalle lapsellesi? Jos mikään muu ei auttaisi häntä kuin sinun lihansyöntisi lopettaminen?
Kyllä sanoisin.
Niin kauan kun minä ihan itse maksan ruokani, myös päätän, mitä suuhuni pistän.
Siihen ei ole nokan koputtamista kenelläkään.
Syntymä on kuolemantuomio :(
Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.
Ei saa sanoa että ei käytä meikkejä, muotivaatteeita, eikä ole kiinnostunut kosmetologiasta tai korkokengistä tai tukan väkertämisestä. Ei saa sanoa ettei koskaan käytä mekkoja ja hameita, tai ettei pidä vaaleanpunaisesta väristä tai huulipunista. Ei saa sanoa ettei itke juuri koskaan, tai että ei ole kovin tunteellinen.
Tällaista tämä nykyään on.
Jos ei tykkää tai tee näitä asioita naisena, niin silloin pitää olla nätisti hiljaa jos joku muu tekee. Tämä joku muu saa kuitenkin arvostella sitä jos alun nainen avaakin suunsa ja sanoo tykkäävänsä ajaa rallia ja korjata autoja, ja juoda samalla kaljaa kavereiden kanssa. Ei saa myöskään sanoa ettei ole naispuolisia kavereita ollenkaan, vaan kaikki kaverit ovat miehiä.
En ymmärrä miksi naiset ovat ikäviä toisia naisia kohtaan.
Miksi sinä kuvittelet, että kuvittelemassasi tapauksessa nuo pikku vasikat ja pikku karitsat saisivat koskaan edes syntyä?