Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko luopua kokonaan lihansyönnistä, jos saisit sillä parannettua jonkun muun ilmastoahdistuksen?

Vierailija
05.05.2023 |

Itselläni on aika paha ilmastoahdistus, ja olen käynyt hoidattamassa sitä mm. psykologilla. Luulen, että se on aika yleistä nykyään, huoli ilmastomme tilasta. Lihankulutuksen vähentäminen auttaisi suoraan hiilijalanjälkeesi, ja siihen, säilyykö planeettamme elinkelpoisena jatkossakin. Mikä on sinun osuutesi kokonaiskuvassa?

Kommentit (266)

Vierailija
201/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en täällä kauaa elä, niin ihan sama onko elinkelpoinen 100 vuoden päästä.

Tämä asenne ihmetyttää, varsinkin ihmisillä, jotka ovat hankkineet lapsia. Eikö sinua oikeasti kiinnosta, minkälaisen maailman jätät jälkeesi lapsillesi ja lapsen lapsillesi? Tai niinkuin minä, lapseton, jättäisin siskon ja veljen lapsille..?

Tämä on minulla ollut isoin motivaattori 3 vuotta sitten, kun jätin eläinperäiset tuotteet kokonaan pois ruokavaliostani. Jotkut sitten ajattelevat vain itseään ja omaa napaansa.

Vierailija
202/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä asenne ihmetyttää, varsinkin ihmisillä, jotka ovat hankkineet lapsia. Eikö sinua oikeasti kiinnosta, minkälaisen maailman jätät jälkeesi lapsillesi ja lapsen lapsillesi? Tai niinkuin minä, lapseton, jättäisin siskon ja veljen lapsille..?

Tämä on minulla ollut isoin motivaattori 3 vuotta sitten, kun jätin eläinperäiset tuotteet kokonaan pois ruokavaliostani. Jotkut sitten ajattelevat vain itseään ja omaa napaansa.

Vaikka kaikki suomalaiset lopettaisivat lihan syönnin, asia ei muutu miksikään. Turhaa hysteeriaa, kannattaa alkaa sinunkin matkustelemaan tai heittämään vaikka tikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Syön tyytyväisenä lihaa maailmanloppuun asti. Ilmastoahdistujat ovat mielisairaita niinkuin ovat ne transtyypitkin.

Vierailija
204/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun nää ahdistuvat jättää kosmetiikan ja muovit niin voin vaihtaa lihan kalaan

Tsi jättää punaisen lihan pois

Miksi toimintasi riippuu noin kovasti muiden tekemisistä ja päätöksistä? Etkö kykene itsenäiseen ajatteluun?

Vierailija
205/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ei ahdista tälläiset asiat, menen bensa autolla minne haluan on myös traktori, johon laitan dieseliä. Syön mitä haluan, oli se sitten salaattia tai lihaa.

Miksi pitää murehtia tällaisista asioista, mihin ei mahda mitään? Vaikka suomi lakkaisi olemasta kokonaan niin ei asia muutu mihinkään.

Antaapa muiden ahistua, itse taidan lähteä kesällä taas lomalla, kyllä lentämällä ja vuokraan määränpäästä mahdollisimman ison auton.

Pidä linjasi!

Jos kansanedustajat ajavat vanhoilla bensasyöpöillä katumaastureilla ja puhuvat vain ympäristöasioista tekemättä itse mitään, miksi minun ajatella myöskään ympäristöä yhtään enempää. Vihreillä edustajillahan ikivanhat bensasyöpöt katumaasturit ovat nimenomaan statussymboli, eli miksi minä en saisi tehdä samaa?

Minä en sentään ole tekopyhä kuten kansanedustajatn

Vierailija
206/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun nää ahdistuvat jättää kosmetiikan ja muovit niin voin vaihtaa lihan kalaan

Miksi toimintasi riippuu noin kovasti muiden tekemisistä ja päätöksistä? Etkö kykene itsenäiseen ajatteluun?

Miksi haluat muiden muuttacan toimintaansa, mutta itse et halua tehdä mitään? Vaihda normal ja kertakäyttömuoti kestävämpää, ennen kuin tulet opettamaan muita.

Vierailija
207/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kaikki suomalaiset lopettaisivat lihan syönnin, asia ei muutu miksikään. Turhaa hysteeriaa, kannattaa alkaa sinunkin matkustelemaan tai heittämään vaikka tikkaa.

Asennemuutokset vaikuttavat nykyään globaalisti. Hitaasti mutta varmasti. Vai kuvitteletko että esimerkiksi naisten oikeuksien parantaminen jotenkin tumpsahti jokaiseen maahan samanaikaisesti? Euroopassa suomi oli ensimmäisiä maita, joka antoi naisille äänestysoikeuden.

Sinä voit olla omassa uskossasi siitä, että yksilöllä ei ole vaikutusvaltaa, jos se saa sinut nukkumaan yösi paremmin.

Vierailija
208/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos ne eläimet laiduntaisivat. Valitettavasti osa naudoista ei laidunna koskaan, ja osa ei edes ulkoile elämänsä aikana. Laidunrehu muodostaa vain neljä prosenttia maitoa tuottavan lehmän kokonaisravinnosta. Pääosa nautojen ravinnosta koostuu säilörehusta ja väkirehusta, josta iso osa on viljaa (ohraa, kauraa). Lisäksi väkirehu sisältää mm. rypsi- tai rapsirouhetta, joka on suurelta osin tuodaan muualta.

Suomen peltopinta-alasta yli 50 prosenttia käytetään nautakarjatalouteen eli erityisesti nautojen rehun tuotantoon. Vain noin kolmannes kaikesta viljelypinta-alasta on nurmea.

Se, että jättäisin punaisen lihan syömättä, liha menisi roskiin. Eli se, mitä teen, ei auta yhtään.

Erästä vihreää lainaten

Saat olla ihan minkä värinen haluat, mutta tuo on silti hyvin yksinkertaisen ihmisen ajattelua. Mutta kukin toimii sillä kapasiteetilla jonka on sattunut syntymässään saamaan, joten sinuakin pitää toki ymmärtää.

Ymmärrätkö, haukut nyt vihreitä, jotka käyttävät tuota perustelua syödessään punaista lihaa?

Ilmiannettu, solvaat vihreitä eduskunnassa, taitaa mennä jo rikoslain puolelle.

Kuten sanottu, saat olla ihan minkä värinen haluat. Sulla taitaa itselläsi olla jokin poliittinen pakkomielle päällä nyt?

Vierailija
209/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään mielenterveys parane sillä mitä minä syön

Vierailija
210/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä ostan lehmän ja lampaan ja muutaman kanan jotka syövät heinää sekä viljaa . Saan näistä maitoa ja munia joita syön . Ihminen ei elä pelkällä heinällä ja vedellä . Ylenpalttinen lihansyönti on turhaa , mutta kyllä sopivassa määrin niitä voi syödä , muutenhan nuo haudattaisiin kuoltuaan joka epäekologista . Kasvissyöjä kuluttaa luontoa enemmän kuin tietoisesti kuluttava sekasyöjä . Soijapeltojen tieltä raivataan sademetsiä ja tuodaan lentokoneilla Suomeen , mukalihan ja leikkijuustojen valmistus ei ole ilmaston suojelemista .

Ilmeisesti tämä soija on lihansyöjille jokin sokea piste.

Edelleenkin sen on niin, että Suomeen tulevasta soijasta eläinrehuksi käytetään noin 95 prosenttia. Sinä siis kulutat enemmän soijaa kuin yksikään kasvissyöjä. Tai edes vegaani, joista yksikään ei syö soijaa yhtä paljon kuin lihakarja (vaikka he kuulemma ovatkin kovin massiivisia kaikki, jos palstan kaikkitietäjiin on uskomista. 😉)

Vierailija
211/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu herätti ruokahalun, tämän kunniaksi löhdenkon ostamaan perheelle kunnon hampurilaispihvit grilliin, 8llaksi kyljykset, ja huomiseksi jotain mureaa nautaa. Kiitos keskustelujoille, tämä vain lisää kulutustani.

Vierailija
212/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai luovun, mistä muusta voin luopua, autosta? Voin myös muuttaa vaikka veneen alle jos niikseen tulee.

Vierailija
213/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen itsekkyys on rajatonta, onhan se nähtävissä ihan joka paikassa. Ihmislajin tulevaisuus ei minuakaan enää jaksa kauheasti kiinnostaa, ihan elinkelvoton laji olemme, mutta muun luonnon kohtalo välillä surettaa.

Vierailija
214/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toisen takia tee mitään. Ihan itse olen huomannut että monesti hyvin laitettu kasvisruoka on vaikkapa grillissä se herkku, makkara ja pihvi on jäänyt kakkoseksi. M38

Vierailija
215/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NIIINN! En mahda millekään mitään, koska kaikki muut!!!!

Vierailija
216/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä ostan lehmän ja lampaan ja muutaman kanan jotka syövät heinää sekä viljaa . Saan näistä maitoa ja munia joita syön . Ihminen ei elä pelkällä heinällä ja vedellä . Ylenpalttinen lihansyönti on turhaa , mutta kyllä sopivassa määrin niitä voi syödä , muutenhan nuo haudattaisiin kuoltuaan joka epäekologista . Kasvissyöjä kuluttaa luontoa enemmän kuin tietoisesti kuluttava sekasyöjä . Soijapeltojen tieltä raivataan sademetsiä ja tuodaan lentokoneilla Suomeen , mukalihan ja leikkijuustojen valmistus ei ole ilmaston suojelemista .

Ilmeisesti tämä soija on lihansyöjille jokin sokea piste.

Edelleenkin sen on niin, että Suomeen tulevasta soijasta eläinrehuksi käytetään noin 95 prosenttia. Sinä siis kulutat enemmän soijaa kuin yksikään kasvissyöjä. Tai edes vegaani, joista yksikään ei syö soijaa yhtä paljon kuin lihakarja (vaikka he kuulemma ovatkin kovin massiivisia kaikki, jos palstan kaikkitietäjiin on uskomista. 😉)

Ei välttämättä kuluta jos syö nautaa, soija menee kanoille ja sioille.

Vierailija
217/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Herkkähipiäisen ja kaikesta ahdistuvan mielenterveys ei ole minun vastuulla. Varsinkaan kun tämä ahdistuvat ei kuitenkaan suostu tekemään yhtään mitään minun hyväksi

Vierailija
218/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asennemuutokset vaikuttavat nykyään globaalisti. Hitaasti mutta varmasti. Vai kuvitteletko että esimerkiksi naisten oikeuksien parantaminen jotenkin tumpsahti jokaiseen maahan samanaikaisesti? Euroopassa suomi oli ensimmäisiä maita, joka antoi naisille äänestysoikeuden.

Sinä voit olla omassa uskossasi siitä, että yksilöllä ei ole vaikutusvaltaa, jos se saa sinut nukkumaan yösi paremmin.

Suomessahan se äänestämällä on vaikutusvaltaa, täällä kun päätökset tekevät eduskunta, jotka kansa valitsee. On myös maita, joissa päätökset tekevät sheikki tai joku muu esim. diktaattori. Myös kultturierot on joihinkin maihin valtavat, kannattaa sinun matkustella niin huomaat asian. Suomi on pieni maa, mikäli kaikki Suomen asukkaat laitetaan esim. johonkin Intiaan niin siitä ei tule kuin pieni kylä.

Suomessa on asiat hyvin, täällä ei heitetä pulloja tienvarteen eikä roskia, kierrätysjärjestelmä on hyvä eikä dumpata kaikkia luontoon/jokiin vaikkakin tätä tapahtuu monessa Euroopankin maissa. Metsät on myös hyvällä mallilla, hassua että täältä ei saa hakata, mutta Venäjällä saa palaa metsää satoja tuhansia hehtaareja ja hakata mielen määrin? no, senhän maan metsiä ei muutenkaan lasketa, Brasiliasta puhumattakaan.

Kyllä me täällä maalla tehdään sinulle sitä kasvis pohjoista ruokaa, älä huoli. Myös verot maksetaan, että pääset niitä tukia sitten nostamaan kelasta. Niin ja ma maatalosutuottajat tuotamme kasvis pohjaista ruokaa Diesel voimalla tiedoksi vain.

Vierailija
219/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat muiden muuttacan toimintaansa, mutta itse et halua tehdä mitään? Vaihda normal ja kertakäyttömuoti kestävämpää, ennen kuin tulet opettamaan muita.

Ei minua voisi vähempää kiinnostaa sinun lihansyöntisi, kunhan ihmettelen tuollaista oman ajattelun ja päätöksentekokyvyn puutetta.

Vierailija
220/266 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NIIINN! En mahda millekään mitään, koska kaikki muut!!!!

Tekopyhyys, sen määrä on vain kasvava maailmassa. "Tehkää kuten sanon, älkää niinkuin minä tuhlaan luonnon resursseja" taitaa olla mottosi?

Nuoret, jotka ovat huolestuneita ympäristöstä, ovat ihastuneet Normal:in ja sen kertakäyttötuotteisiin. (uutisista). Eli sen minkä he säästävät lihan syönnissä ympäristön hyväksi, he tuhlaavat moninkertaisesti kyseiseen kauppaan ja muihin kertakäyttövaatteisiin.