Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies maustaa ruoat "pilalle" - olenko minä kohtuuton?

Vierailija
03.05.2023 |

Kokkaamme miehen kanssa kumpikin kotona eli ruoanlaitto ei ole vain toisen vastuulla. Minulla on puhjennut sairaus, jonka vuoksi en voi enää syödä kovin mausteisia ruokia. En siis ole koskaan ollut mikään ekstramausteisen ruoan ystävä, mutta enää en kestä mitään tulisia ruokia yms. Mies puolestaan rakastaa kaikkea mahdollisimman tulista ja mausteista. Välillä mies syö omia mausteisia ruokiaan ja välillä kokataan yhteiseksi jotain molemmille sopivaa ruokaa.

Olen yrittänyt ehdottaa miehelle, että hän lisäisi mausteet vasta omaan ruoka-annokseensa. Toisinaan tämä käy, mutta aika usein mies haluaa lisätä mausteet jo kattilassa olevan ruoan joukkoon. Muistutan siitä, että en kestä mausteista ruokaa, mutta mies sanoo lisäävänsä vain vähän mausteita. Lopputulos on se, että mies maustaa ruokaa aivan liikaa ja hänestä ruoka on juuri sopivaa maustettuna. Joudun noissa tilanteissa valitsemaan, syönkö tuota hyvin mausteista ruokaa ja tulen kipeäksi tai olenko kokonaan syömättä.

Olenko minä kohtuuton, kun toivon miehen maustavan ruoat vasta lautasellaan?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton.

Vierailija
2/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus estää mausteisten ruokien syömisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oisko joku ruoansulatuselimistöön liittyvä sairaus?

Vierailija
4/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeää käytöstä mieheltäsi, kun tietää tilanteesi.

Voisitko ottaa itsellesi ruokaa talteen ennen kuin mies maustaa ruoan?

Vierailija
5/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempihan se on lopputuloksen kannalta laittaa mausteet valmistusvaiheessa ja hankalaa lautasella sekoittaa tasaiseksi, mutta kyllä tuollaisessa tilanteessa vois esim ottaa ruokaa erilleen ja maustaa jäljelle jäävää tms muuta joustamista

Vierailija
6/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun akkani mielestä kaikki on tulista, jos on mausteena nuuta kuin suolaa tai aromisuolaa. Usein sanoo, että hyi kun on tulista ja itse en ole asiaa edes ajatellut, että näin olisi.

Vierailija
7/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet, koska se nyt ei ole yhtään sama asia jos ne valkosipulit pilkkoo vasta siihen lautaselle. Sitten on vaan tehtävä kahdet ruuat, kun tilanne on noin kuin kuvailet. Ihan ohiksena. mikä sairaus aiheuttaa tuollaisen tilan? 

Vierailija
8/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tietenkään kohtuuton, yhteisen ruuan pitää olla molemmille terveydellisesti sopivaa.

Olisiko teidän mahdollista jakaa kotitöitä uudelleen niin, että sinä vastaisit enemmän ruuanlaitosta ja hän jostain muusta? 

Vierailija
9/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä ruokaa voi jakaa kahteen osaan ennen maustamista ja molemmat maustaa oman puolikkaansa niin kuin tahtoo?

Siinä mielessä ymmärrän miestäsi, etten minäkään haluaisi syödä mautonta ruokaa, mutta sitä en tajua, miksi mausteet on pakko lisätä koko kattilalliseen, jos toinen ei voi niitä syödä. Oletteko konmarittaneet astiakaapin niin, ettei kattiloita ole kuin yksi vai mistä kiikastaa?

Vierailija
10/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ottamaan tai ota oma osasi johonkin toiseen kattilaan tai muuhun ja mausta siinä miedoksi ja mies maustaa sitten oman osansa vahvaksi.

Vierailija
11/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun akkani mielestä kaikki on tulista, jos on mausteena nuuta kuin suolaa tai aromisuolaa. Usein sanoo, että hyi kun on tulista ja itse en ole asiaa edes ajatellut, että näin olisi.

Tai sitten voi olla, että AP kyllä tykkäisi siitä tulisestakin, mutta AP:n maha on toista mieltä. Mulla ainakin on sen verran herkkä vatsa, että vaikka tykkäisinkin chilillä maustetusta ruoasta, en voi syödä sitä paljon / kovin tulisena. Muuten menee vatsa sekaisin.

Vierailija
12/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala luonne.

Vierailija
13/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itsellesi sivuun satsi, joka valmistetaan loppuun ilman mausteita, ja mies voi valmistaa itselleen loppuun mausteiden kanssa. Tai sovitte, milloin sinä teet molemmille ruokaa, milloin mies tekee molemmille sopivaa ruokaa, ja milloin kumpikin tekee itselleen maistuvaa ruokaa. Tärkeää on tasapuolisuus ja että molemmat ovat tyytyväisiä.

Olen puolellasi, mutta symppaan myös miestä. Itse rakastan mausteisia ruokia ja on se ihan eri asia paistaa mausteet ja sipulit öljyssä ja antaa ruoka-aineiden hautua hyvin maustetussa liemessä, kuin lisätä vähän jotain chiliä lautaselle perusruoan päälle.

Vierailija
14/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitä ruokaa voi jakaa kahteen osaan ennen maustamista ja molemmat maustaa oman puolikkaansa niin kuin tahtoo?

Siinä mielessä ymmärrän miestäsi, etten minäkään haluaisi syödä mautonta ruokaa, mutta sitä en tajua, miksi mausteet on pakko lisätä koko kattilalliseen, jos toinen ei voi niitä syödä. Oletteko konmarittaneet astiakaapin niin, ettei kattiloita ole kuin yksi vai mistä kiikastaa?

Aika monesti mausteinen ruoka tehdään niin, että ruuanlaitto alkaa esimerkiksi mausteiden kuumentamisella öljyssä, johon sitten lisätään muut ainekset. 

Silti mies on kohtuuton.

Vierailija
15/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku elämään kyllästynyt trolli käy peukuttamassa omia kommenttejaan kymmeniä kertoja :D

Vierailija
16/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan vahvasti maustettua ruokaa, mutta ihmettelen monia kommentteja täällä. Kyllä minusta on selvää, että jos toiselle eivät mausteet sovi, sitten niitä ei voi käyttää yhteisessä ruuassa ja pitää miettiä jokin vaihtoehto. Esimerkiksi IBS ja Crohnin tauti voivat estää mausteiden käytön.

Vierailija
17/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mainoksen paistinpannusta jossa oli keskellä väliseinä, toisen puolen voi maustaa mieleisekseen ja toisen jättää ilman. Mutta miehen pitäisi huomioida terveytesi ilman jatkuvaa huomauttelua.

Vierailija
18/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku elämään kyllästynyt trolli käy peukuttamassa omia kommenttejaan kymmeniä kertoja :D

Joo, selvästi väärin peukutettu. 😁

Vierailija
19/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä ota loppuvaiheessa omaa lautasellistasi ja sen jälkeen mies heittelee mausteet pataan. Miten vaikeaksi asiat pitää tehdä

Vierailija
20/116 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteilla on positiivisia terveysvaikutuksia. Voisi Ap hiukan joustaa ankeudessaan.