Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ikean huonekaluja aina haukutaan, ostin sohvan ja olen tosi tyytyväinen.

Vierailija
02.05.2023 |

Hinta oli kohtuullinen, vaikutti kasattaessa jämäkältä ja vielä kivannäköinenkin. Ei mitään valittamista. Tuntuu että eniten kitisee ne, joilla ei kotonaan ole ikeaa.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iloisesti sekaisin Ikean, Pohjanmaan, ja antiikkiliikkeiden tavaraa. Sieltä ostetaan, mistä saadaan sellainen kuin halutaan ja mihin talous taipuu.

Tähän mennessä eniten ovat ärsyttäneet Kartellin Componibilit yöpöytinä. En ole sellaista livenä nähnyt, tilattiin koska olivat sopivimman kokoiset leveydeltään yöpöydiksi. Enpä tajunnut että se ns. pöytäpinta niissä ei ole suora vaan kuopalla. Ei se nyt hirveästi haittaa mutta vähän kyllä. Ikeasta varmaan olisi saanut jotain suoralla pöytäpinnalla.

Vierailija
22/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 80-luvulta saakka olevia Ikean tekstiilejä, eivät ole menneet miksikään. Väri haalistunut pesussa mutta käytän edelleen. Haettiin äidin kanssa Ruotsista aikanaan. Mä tykkään ikeasta. On tullut huteja ja osa ihan rimpulaa mutta myös tosi hyviä juttuja joukossa. Suurin osa tavarasta on ollut pitkäikäistä, en tykkää ostaa ja heittää pois. Konseptina aika ylivoimainen. Nyt kun katson ympärilleni näkyy niin ikean lamppua ja lipastoa, molemmat olleet 10 vuotta käytössä. Lisäksi näkyy laatumerkkiä ja antiikkia. Ai katsos vaan verhotkin on ikeasta. Seinällä on design-kaupan koriste. Tykkään kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mulla on kaksi ikean sohvaa. Toinen 10 vuotta vanha kangassohva ja toinen 8 vuotta vanha nahkasohva. Ei mitään vikaa. Molemmat hyvässä kunnossa edelleen. Ja maksoivat aikoinaan 499 ja 699 e.

Parempia nämä on kun Askon tai Iskun kalliit sohvat. Nekin koettu.

Vierailija
24/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin ostimme Ikean sohvan. Siinä ei todellakaan voinut istua. Ikään kuin luisui pois. Mitenkään se ei ollut mukava. Mies sitten lojui siinä pitkällään. - Kaupassa malli oli koottuna, ja _se_ oli mukava. - Sutta ja sekundaa, jos siitä tykkää.

Kenties kokositte sen hieman vituralleen eli väärin?

Vierailija
25/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista päätellen jokin "laatutiedottomat ry" on löytynyt palstan. Kaikkein huonointa laatua ylistetään kilvan. Toivottavasti eivät ainakaan ulkomailla lue ketjua, niin ei tarvitse hävetä muiden Suomalaisten tyhmyyttä. Vai on joku Malm lipastokin laadukas!

Itsekin olen nähnyt paljon monien liikkeiden huonoimpia huonekaluja, edellä mainittua surkeampaa ei silti ole tullut vastaan.

Vierailija
26/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on joku, vissiin Pohjanmaan kalustetehtaan työntekijä tms, joka haukkuu Ikeaa, ei sitä muuten juurikaan kuule. Ihan hintansa väärtejä ovat, itselläkin Ikean sohva, joka viettää 25v synttäreitä ihan just. 

Ihmeellisiä harhoja!

Miksi Pohjanmaan kalustetehtaan työntekijä haukkuisi kilvan sekä Ikean, että Pohjanmaan kalustetehtaan huonekalut?

Voisi luulla ennemminkin, että joku Ikean työntekijä yrittää nostaa Ikean brandiä kehumalla omia ja haukkumalla kaikki muut.

Ikeaahan kehutaan ihan katteettomilla väitteillä, ja kaikkia muita haukutaan perustelemattomilla väitteillä.

Kaikki paitsi Ikea on kuulemma paskaa, kuitenkaan koskaan ei ole saatu ainoatakaan konkreettista huonoa tuotetta mainittua, väitteet on tasoa Jysk on paskaa, Masku on paskaa, kaikki on paskaa, paitsi Ikea on timanttia!

Vierailija
27/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on joku, vissiin Pohjanmaan kalustetehtaan työntekijä tms, joka haukkuu Ikeaa, ei sitä muuten juurikaan kuule. Ihan hintansa väärtejä ovat, itselläkin Ikean sohva, joka viettää 25v synttäreitä ihan just. 

Ihmeellisiä harhoja!

Miksi Pohjanmaan kalustetehtaan työntekijä haukkuisi kilvan sekä Ikean, että Pohjanmaan kalustetehtaan huonekalut?

Voisi luulla ennemminkin, että joku Ikean työntekijä yrittää nostaa Ikean brandiä kehumalla omia ja haukkumalla kaikki muut.

Ikeaahan kehutaan ihan katteettomilla väitteillä, ja kaikkia muita haukutaan perustelemattomilla väitteillä.

Kaikki paitsi Ikea on kuulemma paskaa, kuitenkaan koskaan ei ole saatu ainoatakaan konkreettista huonoa tuotetta mainittua, väitteet on tasoa Jysk on paskaa, Masku on paskaa, kaikki on paskaa, paitsi Ikea on timanttia!

Mikähän sua vaivaa? Oot Maskussa töissä?

Kaikki mitä olen ikeasta ostanut on ollut hyvää. Olen ostanut hyviä huonekaluja myös Iskusta ja Askostakin. Ja Vepsäläiseltä. Stemmasta ostin sohvan, hajosi parissa vuodessa nahka. Maskusta en ole ostanut mitään, myyjä veti hintoja hatusta. Jyskin kaappi huojui jo kaupassa, en ostanut.

Vierailija
28/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista päätellen jokin "laatutiedottomat ry" on löytynyt palstan. Kaikkein huonointa laatua ylistetään kilvan. Toivottavasti eivät ainakaan ulkomailla lue ketjua, niin ei tarvitse hävetä muiden Suomalaisten tyhmyyttä. Vai on joku Malm lipastokin laadukas!

Itsekin olen nähnyt paljon monien liikkeiden huonoimpia huonekaluja, edellä mainittua surkeampaa ei silti ole tullut vastaan.

Ikea on monessa maassa suosittu, joten en nyt soimaisi vain suomalaisia.

-Ikea on monikansallinen, alun perin Ruotsissa perustettu huonekalumyymäläketju, jonka kotipaikka on Alankomaat. Joulukuussa 2016 sillä oli omistuksessa 392 tavarataloa 48 maassa, joissa vieraili saman vuoden aikana 915 miljoonaa kävijää. Suurin osa tavarataloista on Euroopassa.

Vierailija
29/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vähän huono kokemus Ikean kalusteista. Ne on kivat sen puoli vuotta, mutta sitten alkaa ongelmat. Esim pöydistä ja senkeistä rapisee maalit pois rumasti, hyllyt ei pysy ihan kunnollisina jne. Ainoastaan yksi pöytä on ollut just hyvä ja edullinen, mutta loput 85% Ikean tavaroista on ollut mielestäni todella huonoa laadultaan.

Tulee silti ostettua aina Ikeaa, koska joutuu yhä muuttamaan 2-4 vuoden välein ja välillä joutuu muuttamaan pienempään ja sitten isompaan asuntoon, niin tulee myytyä ja sitten ostettua taas huonekaluja.

Vierailija
30/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa taas ei halua jämäkkää, kovaa tai jäykkää - vaan pehmeän sohvan tai nahka. Jossa voi nukkua tai levätä, lukea, pitkittäin siis. Kaapit eivät saisi heilua tai kaatua, osalla ei mahdollisuutta pultata ylhäältä seinään.

Vierailija
31/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut Ikean sohva yli 10 vuotta, edelleenkin täysin kunnossa.

Irtopäälliset pesen tarvittaessa.

Se on hyvä jos perseenhaju lähtee pesemällä.

Vierailija
32/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vähän huono kokemus Ikean kalusteista. Ne on kivat sen puoli vuotta, mutta sitten alkaa ongelmat. Esim pöydistä ja senkeistä rapisee maalit pois rumasti, hyllyt ei pysy ihan kunnollisina jne. Ainoastaan yksi pöytä on ollut just hyvä ja edullinen, mutta loput 85% Ikean tavaroista on ollut mielestäni todella huonoa laadultaan.

Tulee silti ostettua aina Ikeaa, koska joutuu yhä muuttamaan 2-4 vuoden välein ja välillä joutuu muuttamaan pienempään ja sitten isompaan asuntoon, niin tulee myytyä ja sitten ostettua taas huonekaluja.

Millä peset kalusteitasi jos maalit rapisee? Mulla ei ole yhdestäkään kalusteesta lähtenyt maalit ikinä ja esim Billy hyllyni on liki 20v vanhat ja muutettukin on niiden kanssa.

Vierailija
33/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Ikean Holmsund vuodesohva ja siinä on ollut tosi hyvä nukkua. Nyt kun yksi lapsista muutti pois ja sain itselleni huoneen, se toimii pelkästään sohvana olohuoneessa. Kaksikin mahtuu siinä nukkumaan hätätilanteessa. Kunnon petari vaan päälle. Ei mitään valittamista ole ollut.

Vierailija
34/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä harhoja!

Kaikki mitä olen ikeasta ostanut on ollut hyvää. Olen ostanut hyviä huonekaluja myös Iskusta ja Askostakin. Ja Vepsäläiseltä. Stemmasta ostin sohvan, hajosi parissa vuodessa nahka. Maskusta en ole ostanut mitään, myyjä veti hintoja hatusta. Jyskin kaappi huojui jo kaupassa, en ostanut.

Mitä järkeä on näissä sinun väitteissä, kuten "Mikähän sua vaivaa? Oot Maskussa töissä?"

Paljon perustellumpaa olisi väittää, että sinä olet Ikeassa töissä! Sinä kuitenkin kehut jatkuvasti Ikean kalusteita ja haukut kaikkia muita. Ikea on ainoa jolla palstalla on puolustaja, ja sinun mielestä täällä muka Ikean kilpailijat trollaa! Täytyy siis kysyä, mikähän sua vaivaa?

Jos minulla olisi jotain yhteyttä mihinkään huonekaluliikkeeseen en kyllä edes osallistuisi keskusteluun, jääväisin itseni. Maskusta en ole edes ostanutkaan mitään muuta, kuin pari tyynyä.

Ikeaa on ollut paljon enemmän käytössä, ja kokemusta kyllä löytyy huonoista Ikean kalusteista, Lack, Malm, Expedit...

Vierailija
35/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä harhoja!

Mitä järkeä on näissä sinun väitteissä, kuten "Mikähän sua vaivaa? Oot Maskussa töissä?"

Paljon perustellumpaa olisi väittää, että sinä olet Ikeassa töissä! Sinä kuitenkin kehut jatkuvasti Ikean kalusteita ja haukut kaikkia muita. Ikea on ainoa jolla palstalla on puolustaja, ja sinun mielestä täällä muka Ikean kilpailijat trollaa! Täytyy siis kysyä, mikähän sua vaivaa?

Jos minulla olisi jotain yhteyttä mihinkään huonekaluliikkeeseen en kyllä edes osallistuisi keskusteluun, jääväisin itseni. Maskusta en ole edes ostanutkaan mitään muuta, kuin pari tyynyä.

Ikeaa on ollut paljon enemmän käytössä, ja kokemusta kyllä löytyy huonoista Ikean kalusteista, Lack, Malm, Expedit...

Olen eri, ja mulla kokemusta noista kaikista mainitsemistasi Ikean kalusteista. Ja yksikään ei ole ollut huono. Olen ollut todella tyytyväinen.

P.s. tuskinpa jääväisit itseäsi keskusteluista kuten sanoit

Vierailija
36/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä peset kalusteitasi jos maalit rapisee? Mulla ei ole yhdestäkään kalusteesta lähtenyt maalit ikinä ja esim Billy hyllyni on liki 20v vanhat ja muutettukin on niiden kanssa.

Eipä niitä ole kenenkään muunkaan tarvinnut pestä, että muovipinnoitteet niistä irtoaa. Pinnoite on erittäin haurasta ja murtuvaa, joten irtoavat itsestään.

Vierailija
37/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä harhoja!

Olen eri, ja mulla kokemusta noista kaikista mainitsemistasi Ikean kalusteista. Ja yksikään ei ole ollut huono. Olen ollut todella tyytyväinen.

P.s. tuskinpa jääväisit itseäsi keskusteluista kuten sanoit

Tottakai jääväisin, ja olen jäävännytkin itseni keskusteluista, jossa kilpailevaa yritystä on mollattu, olen toki mielenkiinnosta lukenut. Ja ala ei tosiaankaan liity mitenkään tähän aiheeseen.

Koomista, mikähän huonekalu olisi niin huono, että se olisi sinun mielestäsi huono? En usko, että niin huonoa voisi edes teoriassa olla!

Vierailija
38/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupea kasaamaan huonekaluja.

Ennemmin maksan enemmän että saan laadukkaat huonekalut kasattuina.

Vierailija
39/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko noissa kaikissa Ikeaa kehuvissa viesteissä olla sama kirjoittaja? On vaan niin samankaltaisia keskenään, etten voi tulla muuhun johtopäätökseen.

Vierailija
40/97 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi Ikean sohvaa ja hyvin ovat palvelleet jo vuosia. Irroitettavat ja vesipestävät päälliset ovat pitäneet lukuisista pesuista huolimatta muotonsa ja värinsä eivätkä kutistu.