Miksi ikean huonekaluja aina haukutaan, ostin sohvan ja olen tosi tyytyväinen.
Hinta oli kohtuullinen, vaikutti kasattaessa jämäkältä ja vielä kivannäköinenkin. Ei mitään valittamista. Tuntuu että eniten kitisee ne, joilla ei kotonaan ole ikeaa.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
IKEA edusta tusinamuotoilua joka on kaikkialla maailmassa aivan samanlaista Se tehdään kaikkein halvimmistä materiaaleista työntekijöitä ja alihankkijoita hyväksikäyttäen. Juuri IKEA:an takia esimerkiksi puusepänteollisuus ja käsityön osaaminen on monissa maissa kuollut.
Ikea on huonekalujen henkkamaukka.
Koti ei ilmeisesti ole Suomalaisille enään niin tärkeä, kun vain hinta ratkaisee kalusteissa. Seinistä kuitenkin on maksettu aina vain enemmän ja enemmän, sota ainoastaan katkaisi tämän trendin.
Tavallinen Pulliainen maksaa asunnosta 100 000 - 300 000€, mutta kaikki kalusteet pitää saada muutamalla tonnilla. Jopa pintaremontteihin upotetaan 50 000 - 100 000€, ja pilataan lopputulos kalusteilla.
Monella lienee huono omatunto kun on ostanut jotain kalusteita kotimaiselta valmistajalta ja maksanut itsensä kipeäksi ja naapurin ikea huonekalu ajaa saman asian murto-osalla hinnasta.
Minä olen hurahtanut Ikean ruoansäilytysratkaisuihin ja muihin ihaniin purnukoihin. Alkaa kaappitila loppua kesken...
Vierailija kirjoitti:
Monella lienee huono omatunto kun on ostanut jotain kalusteita kotimaiselta valmistajalta ja maksanut itsensä kipeäksi ja naapurin ikea huonekalu ajaa saman asian murto-osalla hinnasta.
Eikö myös teltta tai ruosteinen asuntovaunu ajaisi saman asian kuin asunto, siinä nääs nimittäin vois säästääkkin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hurahtanut Ikean ruoansäilytysratkaisuihin ja muihin ihaniin purnukoihin. Alkaa kaappitila loppua kesken...
Järkevintä olisi pistää romut kiertoon. Ei kukaan järkevä täytä kaappejaan roskalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kokea huonoa omaatuntoa siitä, että on tukenut suomalaista työtä ja yrittäjyyttä? Miksi ostamisella pitäisi tehdä hyvän sijasta pahaa? Miksi haluat lisätä työttömyyttä ja globalisaation haittavaikutuksia entisestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kokea huonoa omaatuntoa siitä, että on tukenut suomalaista työtä ja yrittäjyyttä? Miksi ostamisella pitäisi tehdä hyvän sijasta pahaa? Miksi haluat lisätä työttömyyttä ja globalisaation haittavaikutuksia entisestään?
Siksi, että se on Ikean etu, mitäpä muuta Ikean työntekijä haluaisi kirjoituksisillaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IKEA edusta tusinamuotoilua joka on kaikkialla maailmassa aivan samanlaista Se tehdään kaikkein halvimmistä materiaaleista työntekijöitä ja alihankkijoita hyväksikäyttäen. Juuri IKEA:an takia esimerkiksi puusepänteollisuus ja käsityön osaaminen on monissa maissa kuollut.
Koti ei ilmeisesti ole Suomalaisille enään niin tärkeä, kun vain hinta ratkaisee kalusteissa. Seinistä kuitenkin on maksettu aina vain enemmän ja enemmän, sota ainoastaan katkaisi tämän trendin.
Tavallinen Pulliainen maksaa asunnosta 100 000 - 300 000€, mutta kaikki kalusteet pitää saada muutamalla tonnilla. Jopa pintaremontteihin upotetaan 50 000 - 100 000€, ja pilataan lopputulos kalusteilla.
Tuo on niin totta, vasta kalusteet tuovat kodin. Silti niihin satsataan kaikista vähiten, jopa vaatteisiin kuluu enemmän.
Ikean sohvissa mua risoo eniten kankaat, useimmat ovat kertakaikkiaan vain halvan näköisiä. Ehkä mulle on iän myötä kehittynyt tässä enemmän silmää, en muista, että olisin asiaa tajunut vielä joskus 10-20 vuotta sitten näin selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin totta, vasta kalusteet tuovat kodin. Silti niihin satsataan kaikista vähiten, jopa vaatteisiin kuluu enemmän.
Tämä oli hyvä nosto. Useiden kotien ongelma on juuri se, että niiden sisustuksessa ei ole käytetty silmää eikä kodin kalusteisiin ole maltettu investoida. Tällöin kodit näyttävät aika surkeita, väliaikaisilta. Verhot ovat toinen suomalaisten ongelmakohta. Jostain syystä täällä tyydytään valmisverhoihin, joista puuttui runsaus (leveys 140 cm ei näytä tällä hetkellä ollenkaan hyvältä).
Mulla on sekä Ikeaa ja muuta. Esim. eteispenkiksi valikoitui Maskun eteispenkki, joka on täyspuuta ja siinä voi oikeasti istua ja on vahva. Ikeasta on tullut mukaan laatikostoja ja kaappeja. Jokainen huonekalu on takoin harkittu. Esim. makuuhuoneen yhteen syvennykseen mahtui sentilleen kuusilaatikkoinen Malm-lipasto. Ei olisi saanut olla yhtään leveämpi. Sopii kuin suunniteltuna siihen syvennykseen.
Mulla oli Karlstad 12 vuotta, ei mitään pahaa sanomista, myin koska halusin erilaista, itse sohvassa ei vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli Karlstad 12 vuotta, ei mitään pahaa sanomista, myin koska halusin erilaista, itse sohvassa ei vikaa.
Ja Ikean huonekalut on maailman helpoimmat kasata, en ymmärrä miten jotkut siitäkin valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilataan, kenen mielestä? Jos asuja itse on tyytyväinen niin se riittänee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Ikean huonekalut on maailman helpoimmat kasata, en ymmärrä miten jotkut siitäkin valittaa.
Verhoilluissa sohvissa ainakin vaikeimmat koottavat, kun kaikista muista liikkeistä ne saa valmiiksi koottuina.
On parempaa ja huonompaa ikeaa. Jos on valmis maksamaan vähän enemmän kuin minimin, sieltä voi saada ihan asiallisia kalusteita. Mutta ne halvemmat roinat on pahvista kyhättyä roskaa jotka vanhenevat nopeasti eivätkä kestä käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Ikean sohvissa mua risoo eniten kankaat, useimmat ovat kertakaikkiaan vain halvan näköisiä. Ehkä mulle on iän myötä kehittynyt tässä enemmän silmää, en muista, että olisin asiaa tajunut vielä joskus 10-20 vuotta sitten näin selvästi.
Mä näin kerran lehtijutun aivan ihanasta kodista ja siinä oli yllättäen Ikean sohva yhdessä huoneessa.
Jutusta kävi ilmi, että sohva oli verhoiltu jo uutena kokonaisuuteen sopivalla kankaalla. Innostuin googlailemaan ja löytyi firmoja joilta voi tilata Ikean huonekaluihin omasta kankaasta päälliset.
Ei ollut edes kovin kallista koska heillä on jo valmiina kunkin Ikean mööpelin mitat ja kaavat niiden verhoiluun.
Hyvä bisnesidea!
Vierailija kirjoitti:
On parempaa ja huonompaa ikeaa. Jos on valmis maksamaan vähän enemmän kuin minimin, sieltä voi saada ihan asiallisia kalusteita. Mutta ne halvemmat roinat on pahvista kyhättyä roskaa jotka vanhenevat nopeasti eivätkä kestä käyttöä.
Samaa pahvia on myös ne kalleimmat. Mm. Ikean kallein vaatekaappi hajosi meillä, kun olimme laittaneet kaapin päälle kirjalaatikoita. En ennen hajoamista tiennyt näiden kalleimpien olevan myös pahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sohvan nimi?
Söderhamn. Muunneltavissa oleva, neutraali ulkonäkö joka sopii monenlaiseen sisustukseen. Olen nähnyt hyvin moderneissa kodeissa, itselläni taas ihan eri tyyliä. Pidän antiikkihuonekaluista ja runsaasta värikkäästä sisustuksesta ja sohva on ihan kotonaan siinäkin. Ap
Eiks toi Söderhamn ole huono istua, kun sohvan syvyys on niin iso? Eli pitää rötköttää tai istua kuin ois kanki isketty perseeseen.
Omituinen viesti muutenkin, mutta miksi tuota samaa hoetaan jatkuvasti?