Miksi ikean huonekaluja aina haukutaan, ostin sohvan ja olen tosi tyytyväinen.
Hinta oli kohtuullinen, vaikutti kasattaessa jämäkältä ja vielä kivannäköinenkin. Ei mitään valittamista. Tuntuu että eniten kitisee ne, joilla ei kotonaan ole ikeaa.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut Ikean sohva yli 10 vuotta, edelleenkin täysin kunnossa.
Irtopäälliset pesen tarvittaessa.Se on hyvä jos perseenhaju lähtee pesemällä.
Helpompaa on pestä perse, hyvänen aika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sohvan nimi?
Söderhamn. Muunneltavissa oleva, neutraali ulkonäkö joka sopii monenlaiseen sisustukseen. Olen nähnyt hyvin moderneissa kodeissa, itselläni taas ihan eri tyyliä. Pidän antiikkihuonekaluista ja runsaasta värikkäästä sisustuksesta ja sohva on ihan kotonaan siinäkin. Ap
Eiks toi Söderhamn ole huono istua, kun sohvan syvyys on niin iso? Eli pitää rötköttää tai istua kuin ois kanki isketty perseeseen.
Näyttää, kuin runkopatja olisi modattu sohvaksi. Itsellä oli Maskun 50€ runkopatja väliaikaisesti sohvana, kyllä siinäkin pystyi istumaan. Pari irtotyynyä vain seinää vasten ja sohva on valmis.
Noitahan olisi voinut alkaa myymään kymmenkertaiseen hintaan sohvana, kun olisi liittänyt vanerinpalan selkänojaksi. Jotkut tyhmät näkyvät ostavan, vaikka samaan lopputulokseen pääsisi pelkällä runkopatjalla ja parilla irtotyynyllä🤔
Onko ihmiset noin kädettömiä, etteivät saa ruuvattua jotain levyä runkopatjaan, vaan maksavat järjetöntä ylihintaa parista ruuvinreijästä Ikealle?
Jos tyylinä on joku puliukkochic niin kyllähän tuollakin tavalla itselleen sohvan saa.
Ei, ei se ikean sohva ole sama kuin levy ruuvattuna runkopatjaan vaikka koitat itsellesi niin uskotella.
Kyllä tuo pelkältä runkopatjalta näyttää, mikäli jätät selkänojan/levyn asentamatta. Mitatkin samat kuin 80x200cm runkopatjassa.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/soederhamn-3-n-istuttava-sohva-gunnared-be…
Varmaan aika harva jättää sen selkänojan asentamatta? Terveisiä vaan tästä söderhamnilta, erittäin mukava on :)
Ap
Siinähän se tuli, eli sittenkin pelkkä runkopatja vanerin palasella!
Haluaisin Ikean sohvan, todellakin. Sanokoon Ikea-vihaajat mitä tykkäävät. Mulla on parvekkeen kalusteet Ikeasta ja oon tykännyt tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sohvan nimi?
Söderhamn. Muunneltavissa oleva, neutraali ulkonäkö joka sopii monenlaiseen sisustukseen. Olen nähnyt hyvin moderneissa kodeissa, itselläni taas ihan eri tyyliä. Pidän antiikkihuonekaluista ja runsaasta värikkäästä sisustuksesta ja sohva on ihan kotonaan siinäkin. Ap
Eiks toi Söderhamn ole huono istua, kun sohvan syvyys on niin iso? Eli pitää rötköttää tai istua kuin ois kanki isketty perseeseen.
Näyttää, kuin runkopatja olisi modattu sohvaksi. Itsellä oli Maskun 50€ runkopatja väliaikaisesti sohvana, kyllä siinäkin pystyi istumaan. Pari irtotyynyä vain seinää vasten ja sohva on valmis.
Noitahan olisi voinut alkaa myymään kymmenkertaiseen hintaan sohvana, kun olisi liittänyt vanerinpalan selkänojaksi. Jotkut tyhmät näkyvät ostavan, vaikka samaan lopputulokseen pääsisi pelkällä runkopatjalla ja parilla irtotyynyllä🤔
Onko ihmiset noin kädettömiä, etteivät saa ruuvattua jotain levyä runkopatjaan, vaan maksavat järjetöntä ylihintaa parista ruuvinreijästä Ikealle?
Jos tyylinä on joku puliukkochic niin kyllähän tuollakin tavalla itselleen sohvan saa.
Ei, ei se ikean sohva ole sama kuin levy ruuvattuna runkopatjaan vaikka koitat itsellesi niin uskotella.
Kyllä tuo pelkältä runkopatjalta näyttää, mikäli jätät selkänojan/levyn asentamatta. Mitatkin samat kuin 80x200cm runkopatjassa.
Varmaan aika harva jättää sen selkänojan asentamatta? Terveisiä vaan tästä söderhamnilta, erittäin mukava on :)
ApSiinähän se tuli, eli sittenkin pelkkä runkopatja vanerin palasella!
Ei, kyllä tämä ihan sohva minusta on ja kiva sellainen, ei runkopatja vanerinpalasella. On tullut kyllä selväksi ettet tästä mallista pidä, eikä sinun tätä ole varmaankaan pakko ostaa. Voit ihan vapaasti valita mieleisesi. Tämä oli minun valintani, ikävää että se nyt sinua näin kovasti rassaa. En oikein tiedä mitä yrität tuolla dissaamisellasi saavuttaa? Ap
Mulla on Ikean huonekaluja joitakin. Esim. Exän jäämistöstä sellainen pieni halpissohva. Ei ole millään tavalla painunut tms. vaikka on ties kuinka vanha. Saa vaihtopäällisiä, niin voi vaihtaa vähän värejä värejä välillä tai ostaa uuden, kun on tollanen kissaeläin täällä, joka saattaa joskus tuhota jotain. Ehkä jos kämpässä on pelkkää Ikeaa lattiasta kattoon, niin se ei jotenkin miellytä itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sohvan nimi?
ApSiinähän se tuli, eli sittenkin pelkkä runkopatja vanerin palasella!
Ei, kyllä tämä ihan sohva minusta on ja kiva sellainen, ei runkopatja vanerinpalasella. On tullut kyllä selväksi ettet tästä mallista pidä, eikä sinun tätä ole varmaankaan pakko ostaa. Voit ihan vapaasti valita mieleisesi. Tämä oli minun valintani, ikävää että se nyt sinua näin kovasti rassaa. En oikein tiedä mitä yrität tuolla dissaamisellasi saavuttaa? Ap
Miten faktat voi ottaa noin koville, taitaa ilmeisesti rassata että olet maksanut järjetöntä ylihintaa halvasta runkopatjasta?
Mitään istumaergonomiaa ei ole ajateltu suunnittelussa, istuinosa on yhtä syvä kuin se runkopatjassa on ja sohvassakin istuinosa myös täysin vaakatasossa, eikä kallistettu kuin oikeissa sohvissa. Varmasti halpa valmistaa, kun suurena sarjana halvalla valmistettuun runkopatjaan vain lisätään selkälevy ja pari tyynyä. Miksi edes harkitsisin ostamista, kun minulla on ollut täysin samannäköinen koottuna Maskun runkopatjasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sohvan nimi?
Onpa ruma!!!
Vierailija kirjoitti:
Onpa kumma, ettei muut kehu huonolaatuisia tuotteita kuin sinä🤔
Ei Ikeaa haukuttaisi, ellei laatu olisi surkeaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Venäjää ja Pu-tinia aina haukutaan, vaikka syylliset konflikteihin löytyy muualta?
Pu-tin/Venäjä ja Ikea ovat molemmat yhtä syyttömiä kokemaansa arvosteluun. Lopettakaa haukkuminen 😡🗯
Viesti ei läpäissyt ennakkosensuuria, ilmeisesti viestin ei tajuttu olevan ironiaa. Joten yritetään kirjoittaa P-sana eri tavalla. Jospa nyt ei jäisi sensuurin hampaisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta, joka Ikeafanin on mahdoton hyväksyä.
Ei se laatu ole sen huonompaa kun iskussa maskussa tai muissa ylihintaisissa suomalaisissa niissä ei hinta ja laatu kohtaa
https://www.ikea.com/fi/fi/p/backsaelen-3-n-istuttava-sohva-katorp-luon…
Meillä on tämä. Hyvä puuvilla-pellavakangas. Helppo pestä koirakodissa.
Ostin aikoinaan ikeasta hintaan 449€.
Pöytä on pöytä olipa mistä hyvänsä. Sohva on hankalin ostettava, voi tuntua kaupassa hyvältä kun istut minuutin mutta kotona ei enää kun istut pitkään. Hyvä ja mukava nojatuoli on myös kiven alla.
Huonekaluja ei taida olla mutta vaatehuoneessa on laatikostoja, joissa laatikot ponnahtaa painamalla auki. Epäilin mekanismin toimivuutta mutta hyvin toimii. Siistinnäköisiäkin ovat ja sai moduuleista koota juuri tilaan sopivat.
Mökillä on ollut jo vuosia ikeakeittiö. Helppo kuljettaa palikoina saareen. Kaikki mekanismit toimivat edelleen kuin unelma, mikään ei ole kupruillut, vääntynyt tai mennyt rikki, vaikka mökki on talvet kylmillään. Voin suositella, jos ei ole laatu vajaassa kymmenessä vuodessa heikentynyt.
Eikö niitä sohvia ole nimenomaan kehuttu? Kestävät kuulemma käytössä miksikään menemättä pitkään ja monissa on vielä irrotettavat, pestävät, vaihdettavat päällisetkin. Varmasti Ikeassa on huonolaatuistakin tavaraa, mutta minun käsittääkseni se Ikea-halveksunta liittyy enemmänkin kertakäyttöisen roinan ja kaikkien kodit samasta trendituutista -kulttuurin kritiikkiin.
Ap