Yritätkö 40 vuotiaana olla yhtä timmissä kunnossa kuin nuorempana?
Vai osaatko ottaa rennommin, että ei muutama mahamakkara ja ryppy menoa haittaa?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän 67 vuotiaan olla yhtä timmissä kunnossa kuin nuorempana ja elintapojen muutoksen seurauksena (2 v. sitten) painoni on nyt vain pari kiloa enemmän kuin 30 vuotiaan (painoindeksi 22), keskivartalo on timmissä kunnossa paljosta kävelemisestä, hulavanteen pyörityksestä johtuen(vyötärö on nyt 80 cm). Olen äskettäin aloittanut kuntosalilla käynnit tavoitteena lihaskunnon parantaminen. Metabolinen ikäni kehon koostumusmittauksessa vuosi sitten oli 15 v. vuotta omaa ikääni vähemmän ja nyt tilanne on kohentunut entisestään. Verikokeissa kävin muutama kuukausi sitten ja tulokset olivat erinomaiset. Rapakunnosta erinomaiseen kuntoon on mahdollisuus päästä vielä yli 60 vuotiaanakin, vaatii vain omaa tahtoa ja suhteellisen hitaasti mutta sinnikäästi tavoitteisiin etenemistä.
Timmi 80 cm vyötärö?
Kyllä se vyötärö nyt on todella kiinteä ja vatsalihakset ovat selkeästi näkyvissä.
Hyvä hyvä. Kuitenkin ihanteellinen vyötärömitta on miehillä alle 94 cm ja naisilla alle 80 cm.
Tätä en ole koskaan tajunnut. Olen itse normaalipainoinen (painoindeksi 21,5) ja hyvin lyhyt, ja kaikilla objektiivisilla mittareilla katsoen varsin pienikokoinen (housukoko on xs tai xxs ja paidoissa xxs-s). Mun vyötäronympärys on 78cm.
Olen melko lihaksikas, mutta en mikään kehonrakentaja, ja raskauksista on jäänyt vatsaan löysää nahkaa. Nämä ehkä selittävät muutaman sentin, mutta silti, jos minä olen vyötäröltäni nippa nappa tässä maksimimitassa, niin minua 20cm pitempi 175 senttinen saa kyllä olla erittäin hoikassa kunnossa päästäkseen alle 80cm, ellei sitten ole luonnostaan juuri vyötäröstä kapea.
Ei kyllä pitäisi olla mahdollista xxs-housut jos vy 78. Mistä mittaat?
Kuulostaa kyllä sangen oudolta. Mun vyötärö on 68 cm ja ei ole toivoakaan mahtua xxs-koon housuihin, vaikka en ole edes mitenkään erityisen kurvikas vaan suora pötkylä. Pituutta 175 ja ikää 42.
Niin, siis mitat --> vaatekoko, eivät ne ole irrallisia toisistaan. 78 cm on HM:llä M-kokoa, ei todellakaan xxs.
En todellakaan yritä. Nautin ruuasta, liikunnasta ja läheisistä. Harrastan . Kehitän itseäni ensisijaisesti älyllisesti ja henkisesti. Nautin myös seksistä eikä hyvä sellainen vaadi minulta tietynlaista ulkomuotoa .
En, harrastan käsitöitä ja sisustamista.
Kun olin nuori, piti vaan olla laiha. En ollut timmi lainkaan vaikka laiha olinkin. Aloin treenata vasta kolmekymppisenä. Kaikkein tiukimmassa kunnossani olin 42-44-vuotiaana. Sitten lopahti kiinnostus kropan hiomiseen. Nyt olen 48 ja ihan ok. Näin on ihan hyvä. Aikansa kutakin.
Mä olen 42 ja vaikka paino ei ole noussut, niin kyllä kropasta jo huomaa, että en ole nuori. Iho on erilainen, vyötärö on jotenkin alkanut kadota (kyllä mulla edelleen on vyötärö, mutta jotenkin sellainen vanhoille naisille tyypillinen tasapaksuuntuminen on alkanut jo) ja käsistä viimeistään huomaa, että en ole enää ihan nuori. Eikä mun naamakaan enää parikymppisestä mene. Mutta kun ikääntyminen on sitä, että ihminen muuttuu. Se pitää vain hyväksyä.
Olen samoissa mitoissa kuin parikymppisenä 162cm ja 52 kg. Peruskunto kiitettävä, eikä perussairauksia. Luulen elintapojen vaikuttavan nykyiseen hyvinvointiin. Olen myös ollut onnekas.
T. N 47v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole missään iässä uhrannut ajatustakaan sille, olenko timmissä kunnossa vai en. Ajatuskin naurattaa. Hieman toisenlaiset kiinnostuksen kohteet ja prioriteetit kuin oma (tai muiden!) ulkonäkö.
Ei timmiydessä ole kyse pelkästä ulkonäöstä.
Minusta taas on. Olin nuorena timmi, eli tosi hyvän näköinen kroppa. Elämäntavat oli mitä oli. Nyt olen varmasti paremmassa kunnossa fyysisesti, on voimaa ja kestävyyttä. En ole kuitenkaan kropaltani erityisen timmi.
Lihasta löytyy mutta myös ns ylimääräistä läskiä. Ei tulisi mieleenkään tavoitella vain ulkoista timmeyttä kun toimintakyky ja oma olo on hyvä. Timmi kroppa vaatisi liikaa kontrollointia mikä ei edistä omaa hyvää oloa.
Täh? Totta hitossa oon paremmassa kunnossa 40v kun nuoruus meni juhliessa :D !