Yritätkö 40 vuotiaana olla yhtä timmissä kunnossa kuin nuorempana?
Vai osaatko ottaa rennommin, että ei muutama mahamakkara ja ryppy menoa haittaa?
Kommentit (89)
Yritän pysyä yhtä hyvässä kunnossa ja pitää painon kurissa. Aina väitetään, että lihominen on yleisempää naisilla, mutta itse ainakin lihon todella helposti ja saan kaksoisleuan.
Vierailija kirjoitti:
Yritän pysyä yhtä hyvässä kunnossa ja pitää painon kurissa. Aina väitetään, että lihominen on yleisempää naisilla, mutta itse ainakin lihon todella helposti ja saan kaksoisleuan.
Mulla on kaksoisleuka vaikka olen hoikka :)
Kunpa olisin nuorena ollut yhtä hyvässä kunnossa kuin nyt nelikymppisenä. Ennen ei haitannut pieni siideri- ja pizzaturvotus mutta kun ikää tuli, alkoi kertyä sairauksia. Niiden kurissa pitäminen ruualla ja liikunnalla vei sen turvotuksen mukanaan ja alta paljastui oikein timmi mimmi.
Vierailija kirjoitti:
En ole missään iässä uhrannut ajatustakaan sille, olenko timmissä kunnossa vai en. Ajatuskin naurattaa. Hieman toisenlaiset kiinnostuksen kohteet ja prioriteetit kuin oma (tai muiden!) ulkonäkö.
Ei timmiydessä ole kyse pelkästä ulkonäöstä.
En tosiaan yritä, kiva syödäkin jotain eikä vahtia hysteerisesti kaikkia syömisiä. Toki kohtuukunnossa on hyvä pitää itsensä näin keski-ikäisenä.
Olen seitsemännellä kuulla raskaana ja tunnen olevani lähinnä norsu näine punaiselle pompsahtaneiden raskauskilojeni kanssa.
En. En ota stressiä tällaisesta. Vatsamakkarat saa olla ja näkyä.
No mä olin 40v timmimpi kuin 20v tai 30v.
38v saakka painoin n55 kiloa, 40v pari kiloa enemmän mutta olin tosi lihaksikas. Kauneim9millani 40-50v
Ehkä 40v elämän arvot ovat toisaalla, onko kroppa timmissä kunnossa vai ei, eikä vaakakupissa paina ulkoinen olemus, vaan muut elämän arvot, kuten onnellisuus, elämän ilot ja nautinnot, mielihyvä jne.
Ja tuossa iässä löytyy sen verran jo itsetuntoa, ettei ajattele kroppaansa toisen kautta, vaan omasta itsestään, kuten terveyden ja hyvinvoinnin näkökulmasta ja siksi rakastaa kroppaansa, näytti se toisten mielestä miltä tahansa.
Yritän 67 vuotiaan olla yhtä timmissä kunnossa kuin nuorempana ja elintapojen muutoksen seurauksena (2 v. sitten) painoni on nyt vain pari kiloa enemmän kuin 30 vuotiaan (painoindeksi 22), keskivartalo on timmissä kunnossa paljosta kävelemisestä, hulavanteen pyörityksestä johtuen(vyötärö on nyt 80 cm). Olen äskettäin aloittanut kuntosalilla käynnit tavoitteena lihaskunnon parantaminen. Metabolinen ikäni kehon koostumusmittauksessa vuosi sitten oli 15 v. vuotta omaa ikääni vähemmän ja nyt tilanne on kohentunut entisestään. Verikokeissa kävin muutama kuukausi sitten ja tulokset olivat erinomaiset. Rapakunnosta erinomaiseen kuntoon on mahdollisuus päästä vielä yli 60 vuotiaanakin, vaatii vain omaa tahtoa ja suhteellisen hitaasti mutta sinnikäästi tavoitteisiin etenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Yritän 67 vuotiaan olla yhtä timmissä kunnossa kuin nuorempana ja elintapojen muutoksen seurauksena (2 v. sitten) painoni on nyt vain pari kiloa enemmän kuin 30 vuotiaan (painoindeksi 22), keskivartalo on timmissä kunnossa paljosta kävelemisestä, hulavanteen pyörityksestä johtuen(vyötärö on nyt 80 cm). Olen äskettäin aloittanut kuntosalilla käynnit tavoitteena lihaskunnon parantaminen. Metabolinen ikäni kehon koostumusmittauksessa vuosi sitten oli 15 v. vuotta omaa ikääni vähemmän ja nyt tilanne on kohentunut entisestään. Verikokeissa kävin muutama kuukausi sitten ja tulokset olivat erinomaiset. Rapakunnosta erinomaiseen kuntoon on mahdollisuus päästä vielä yli 60 vuotiaanakin, vaatii vain omaa tahtoa ja suhteellisen hitaasti mutta sinnikäästi tavoitteisiin etenemistä.
Timmi 80 cm vyötärö?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 40v elämän arvot ovat toisaalla, onko kroppa timmissä kunnossa vai ei, eikä vaakakupissa paina ulkoinen olemus, vaan muut elämän arvot, kuten onnellisuus, elämän ilot ja nautinnot, mielihyvä jne.
Ja tuossa iässä löytyy sen verran jo itsetuntoa, ettei ajattele kroppaansa toisen kautta, vaan omasta itsestään, kuten terveyden ja hyvinvoinnin näkökulmasta ja siksi rakastaa kroppaansa, näytti se toisten mielestä miltä tahansa.
Tuohon elämän arvojen listaan voisi lisätä myös terveyden ja itselleni timmiys = hyvä fyysinen terveys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timmi 80 cm vyötärö?
Kyllä se vyötärö nyt on todella kiinteä ja vatsalihakset ovat selkeästi näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timmi 80 cm vyötärö?
Kyllä se vyötärö nyt on todella kiinteä ja vatsalihakset ovat selkeästi näkyvissä.
Hyvä hyvä. Kuitenkin ihanteellinen vyötärömitta on miehillä alle 94 cm ja naisilla alle 80 cm.
Olin sen ikäisenä huippukunnossa, ylävartalon lihaksetkin sen verran isot, että piti olla numeroa isompi vaate kuin alavartalolla
Olin oikein timmissä kunnossa enkä ole vieläkään ihan lösähtänyt. Mahamakkaroita ei roiku.
T.nainen 50+
En ole ikinä ollut timmissä kunnossa. Joko laiha läski, läski tai lihaksikas mörssäri, mutta timmi en ole ollut.
Olen varmasti paremmassa kunnossa nyt 40v plus kuin kakskymppisenä. Pari vuorta kiivetty tänä vuonna, laihana nuorena tuskin jaksoin juosta 5km matkaa. Painoa enemmän mutta lihaksissa.
Yritän ja olen. Kyse on terveydestä, hyvästä olosta ja mielen kirkkaudesta. Ulkonäkö on kiva sivuvaikutus.