Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En omista mustia vaatteita ja hautajaiset tulossa. Rahatilanne tiukka.

Vierailija
01.05.2023 |

Mietin, voiko hautajaisiin laittaa esim halpis hm neuletakin?? Raha tilanne on aika tiukka. Haluaisin silti kunnioittaa vainajaa. Kirpparilta etsin ja en löytänyt, olen niin ihme kokoa. Mites takki, pitääkö sekin erikseen ostaa? Omistan vain tuulitakin ja lyhyen farkkutakin ja huppareita. Millaiset kengät? Käykö harmaat ballerinat, sellaiset omistan? Hautajaiset tällä viikolla, aikaa ei kauheasti ole jahkailla. Antakaa nyt vinkkejä.

Kommentit (751)

Vierailija
101/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkut eivät kuulu hautajaisiin. Mustat, kankaiset juhlahousut ovat paremmat. 

Kangasta se on farkutkin. Mulla on vain farkkuja.

Ei ap.

Vierailija
102/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helkatti sentään, aikuiset ihmiset. Jos ei elämässään ole onnistunut hankkimaan yksiäkään juhliin tahi hautajaisiin sopivaa asua, niin älä osallistu.

Entä jos ei ole ollut juhlia tai hautajaisia? Olen kerran ollut hautajaisissa. Olin silloin 30v.

52v.

No sitten aloitetaan ystävien hankinnasta ja sukulaisiin tutustumisesta. Jokaisella kannattaisi olla sen verran ystäviä että saa arkulleen kantajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne nyt mitään mustaa tarvii laittaa. Olkoon mummot mustissaan. Tavalliset ykköset päälle.

Vierailija
104/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempieni hautajaisissa en kiinnittänyt mitään huomiota vieraiden vaatetukseen. Kuvista näin jälkeenpäin, että kaikenlaista vaatetusta oli ihan farkkuja myöten, mutta pääasia oli tosiaan, että tultiin sinne hautajaisiin eikä se vaatetus. Eiköhän se riitä, että on siistit ja puhtaat vaatteet.

Miksi ihmeessä joku kehtaa mennä farkuissa hautajaisiin? Ymmärtäisin jos olisi joku sukukokous jne. mutta hautajaiset! kuitenkin arvokas juhla jossa vaaditaan juhlavaa mutta mustaa pukeutumista. 

Mulla oli 20 vuotiaana päällä hautajaisissa tummansiniset siistit farkut.

Siis minkälaisina turhapuroina te kuljette sitten arkena, jos farkut kelpaavat juhlavaatteeksi, kunhan ne ovat siistit? Ei kai nyt kukaan esim. töihin tai lääkärikäynnille laittaisi muunlaisia kuin siistejä farkkuja?

Vierailija
105/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempieni hautajaisissa en kiinnittänyt mitään huomiota vieraiden vaatetukseen. Kuvista näin jälkeenpäin, että kaikenlaista vaatetusta oli ihan farkkuja myöten, mutta pääasia oli tosiaan, että tultiin sinne hautajaisiin eikä se vaatetus. Eiköhän se riitä, että on siistit ja puhtaat vaatteet.

Miksi ihmeessä joku kehtaa mennä farkuissa hautajaisiin? Ymmärtäisin jos olisi joku sukukokous jne. mutta hautajaiset! kuitenkin arvokas juhla jossa vaaditaan juhlavaa mutta mustaa pukeutumista. 

Siis minkälaisina turhapuroina te kuljette sitten arkena, jos farkut kelpaavat juhlavaatteeksi, kunhan ne ovat siistit? Ei kai nyt kukaan esim. töihin tai lääkärikäynnille laittaisi muunlaisia kuin siistejä farkkuja?

En ymmärtänyt mitä tarkoitat

Vierailija
106/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helkatti sentään, aikuiset ihmiset. Jos ei elämässään ole onnistunut hankkimaan yksiäkään juhliin tahi hautajaisiin sopivaa asua, niin älä osallistu.

Entä jos ei ole ollut juhlia tai hautajaisia? Olen kerran ollut hautajaisissa. Olin silloin 30v.

52v.

No sitten aloitetaan ystävien hankinnasta ja sukulaisiin tutustumisesta. Jokaisella kannattaisi olla sen verran ystäviä että saa arkulleen kantajat.

Ei niitä ystäviä niin vaan saa aikuisena. Mä en tunne sukulaisia. En tiedä keitä he ovat. Mulla on vanhemmat ja sisaruksia.

Vierailija
107/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on osallistuminen, ei vaatteet. Harmaat ballerinat ovat hyvät. Joku sanoikin jo, vaatteiden värjäyspaketti maksaa max. 6e. Samaan koneelliseen laitat siisteimmät housut ja asiallisimman paidan minkä omistat. Lue ensin netistä hieman värjäämisestä, ettei käy materiaalin kanssa hassusti. Jos vaatteet jäävätkin tumman harmaaksi eivätkä täydellisen mustiksi, niin ne kelpaavat hautajaisiin.

Tsemppiä hautajaisiin ja surutyöhön.

Vierailija
108/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että jos kerran hautajaisiin laittaa siistit farkut, ihmisten ilmoilla voi muuten olla p*skaset farkut? Eikö vaatteet aina yleensä ole siistejä? 

Vierailija
109/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UFF auttaa. Sieltä löytää mustia vaatteita halvalla, siis ihan muutamalla eurolla.

Kaikilla paikkakunnnilla ei sitten ole Uffejaä....

Jotain " kirppistä" on mm pelastusarmeijan, VIA dia, työttömien ylläpitämät kirpparit ym ym.

Varmasti löytyy jostakin ja itse kyselisin tutuilta lainaksi jos ei muuten löydy.

Vierailija
110/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että jos kerran hautajaisiin laittaa siistit farkut, ihmisten ilmoilla voi muuten olla p*skaset farkut? Eikö vaatteet aina yleensä ole siistejä? 

Kuka sanoi että ihmisten ilmoilla olisi paskaiset farkut? Ihmisten ilmoilla pidän lökäreitä

Vierailija
111/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson, että kunnioitan vainajaa olemalla haudalla omana itsenäni, en vaatteilla. Jos joku vieras pahoittaa siitä mielensä, se on hänen ongelmansa, ei minun.

Vierailija
112/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

52v.

Ja tuoki oli työkaverin hautajaiset.

Vierailija
113/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Suomessa, jossa musta on ylivoimaisesti suosituin väri vaatteissa ja jota suunnilleen kaikki käyttävät suunnilleen aina voi olla ihminen, jolla ei muka ole mustia vaatteita?

Tätä minäkin ihmettelen. Useimmat vaatteeni ovat mustia, harmaita tai murrettua vihreää ja viininpunaista. Siistin, ajattoman hautajaismekon ostin jo vuosia sitten .

Ap. on saanut hyviä neuvoja; vaatteita voi lainata kavereilta, sukulaisilta, vaatevuokraamosta. Mitään kukka-asetelmia ei tarvitse ostaa, yksi valkoinen ruusu riittää. 

Vierailija
114/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa suruusi. Ei tarvitse olla mustaa päällä. Mene sinne vaan ihan omana itsenäsi. Ota runsaasti nenäliinoja mukaan.

Vierailija
115/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson, että kunnioitan vainajaa olemalla haudalla omana itsenäni, en vaatteilla. Jos joku vieras pahoittaa siitä mielensä, se on hänen ongelmansa, ei minun.

Vaatteet ja pukeutuminen kertovat paljon ihmisestä varsinkin juhlallisissa tilaisuuksissa. Noh mikäs siinä jos ei välitä sitten... 

Vierailija
116/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä "siistit" tarkoittaa että niissä ei ole isoja painatuksia, koristevetoketjuja, niittejä yms.?

En kyllä silti juhlatilaisuuteen laittaisi farkkuja.

Vierailija
117/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta etiketin rikkominen on aina sen rikkojan ongelma, ei kaikkien muiden. Ihan joka tilaisuudessa ei ole pakko toteuttaa itseään kovin näyttävästi.

Vierailija
118/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia kannattaisi omistaa siisti musta mekko. Itse hankin kirpparilta ja valitettavasti käyttöä on tullut. Mekko on vähän liian iso eikä mitenkään edustava, mitta siisti kuitenkin.

Vierailija
119/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan aina hämmästellä tätä nykyihmisten avuttomuutta. Minulle oma äitini opetti jo teini-iässä, että aikuisella on aina kaapissaan vaatteet hautajaisia varten. Nykyaikana voidaan ehkä vielä lisätä, että mikäli sinulla on yhtään ystävään, sukulaista, naapuria, entistä tai nykyistä työ- tai harrastekaveria hengissä. (Kun tuntuu, että osalla on vaan av.) Koska kuka tahansa heistä voi kuolla ja hautajaiset tulla lyhyelläkin varoitusajalla.

Eli kiertele edelleen niitä kirpputoreja näidenkin hautajaisten jälkeen ja hanki budjettiisi sopivat klassiset hautajaisvaatteet esim. Pikkumusta ja neuletakki tai tumman housut ja paita. Näitä samoja vaatteita voit pitää monessa muussakin tilaisuudessa ja lainata naapurille/työkaverille, niin et ole enää ikinä vaatepulassa. Oli sitten juhlatilaisuus mikä tahansa.

Ja onhan sulla sitten vaatteet valmiina omiin hautajaisiisinkin.

Omien hautajaisten vaatetuksesta ei tarvitse huolehtia. 

Vierailija
120/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä "siistit" tarkoittaa että niissä ei ole isoja painatuksia, koristevetoketjuja, niittejä yms.?

En kyllä silti juhlatilaisuuteen laittaisi farkkuja.

Olin hautajaisissa ja ainakin neljälä naisella oli jonkinlaiset farkut, osalla legginsit ja pitkä neueltakki päällä