Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En omista mustia vaatteita ja hautajaiset tulossa. Rahatilanne tiukka.

Vierailija
01.05.2023 |

Mietin, voiko hautajaisiin laittaa esim halpis hm neuletakin?? Raha tilanne on aika tiukka. Haluaisin silti kunnioittaa vainajaa. Kirpparilta etsin ja en löytänyt, olen niin ihme kokoa. Mites takki, pitääkö sekin erikseen ostaa? Omistan vain tuulitakin ja lyhyen farkkutakin ja huppareita. Millaiset kengät? Käykö harmaat ballerinat, sellaiset omistan? Hautajaiset tällä viikolla, aikaa ei kauheasti ole jahkailla. Antakaa nyt vinkkejä.

Kommentit (751)

Vierailija
1/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sinne.

Vierailija
2/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat housut ja yläosa. Takeilla ym. Ei ole väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene sinne.

No haluan mennä ja olen saanut kutsun. Ap

Vierailija
4/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat ballerinat ihan ok, neuletakki varmasti menee myös. Yleisilme paranisi paljon jos sinulla on tai löydät jostain tumman kauluspaidan. Olisi ns juhlavampi.

Onko sinulla kaveria jolta lainata tumma takki? Ei varmaan haittaa vaikka olisi pari numeroa liian isokin, ei sitä huomaa.

Vierailija
5/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet niillä vaatteilla joita sinulla on. Läsnäolollasi kunnioitat vainajaa, et vaatteillasi.

Olen ollut hautajaisissa, jossa ihmisillä on ollut ihan tavallisia vaatteita, kukaan ei ole pahastunut.

Jokainen ymmärtää, ettei kaikilla ole rahaa juhlavaatteisiin. Varsinkaan nyt.

Eihän se Veskun poikakaan ollut pukeutunut juhlavaatteisiin.

Älä stressaa, ei kuulu kenellekään, mitä päälläsi on.

Ja jos joku tonokki siitä huomauttaa, toteat vain, että harmi kun en tiennyt, että sinä voisit ostaa minulle juhlavaatteet, kun minun saldon ei anna nyt periksi ja syödäkin pitää.

Tsemppiä.

Vierailija
6/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balleriinat voi laittaa hyvin. Tummat vaatteet, hiukset siististi ja nätti koru.

Vierailija
7/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet juuri sellaisena, kuin olet.  Joh. 12:43

Vierailija
8/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat balleriinat käy ja halppisneule käy. Tummat housut/hame ja tumma paita siihen lisäksi jos löytyy. Mustalla isolla huivilla saa korvattua takin. Älä suotta stressaa.

Vierailija
9/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat housut ja yläosa. Takeilla ym. Ei ole väliä.

No en menisi tuulitakissa tai hupparissa seisomaan haudalle puheita kuuntelemaan ja kukkia laskemaan.

Vierailija
10/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet värjää, kengät maalaa mustaksi.

Vierailija
11/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on tumma neuletakki, niin kyllä siinä voi mennä. Kunhan et mitään farkkuja laita. Lainaa vaikka vaatteet joltakin.

Vierailija
12/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset vaatteet vaan, kunhan ei mitään riemunkirjavaa tai minihametta tai liian tiukkaa.

Vierailija
13/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla mustat vaatteet, harmaakin käy ihan hyvin.

Kuuluuko hautajaisiin ylipäätään ulkona oltava osuus eli kyseessä on arkkuhautaus? Jos tuntuu, ettei ulkovaatteesi ole hautajaisiin sopivat, niin kiedo takkisi päälle vaikka iso musta huivi.

Vierailija
14/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjää. Väri maksaa marketissa jokusen euron. Katso ettei oo polyesteriä langat ettei langat jää valkoisiksi ja muu mustaksi

Vierailija
15/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin olet ? Mikä koko ?

Minulla olisi  mustia, käyttämätön musta lyhyt  blaserimallinen  jakkutakki tms.

Vierailija
16/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kavereita tai sukulaisia joilta voisit lainata? Kerran minä lainasin naapurin rouvalta bleiserin.

Alerekkejä on yllättävän paljon kaupoissa. Mekon saattaisit löytää halvalla tokmanniltakin. Kirppareilla on yleensä kalliimpaa nykyään kun joissain kaupoissa.

Vierailija
17/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Balleriinat voi laittaa hyvin. Tummat vaatteet, hiukset siististi ja nätti koru.

Muuten hyvä, mutta hautajsisiin ei muita koruja kuin kihla-tai vihkisormukset.

Vierailija
18/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kysymään vaatteita lainaksi läheisiltä. Minullakin oli ukkini hautajaisissa aikanaan äidiltä lainattu neuletakki, kun en omistanut yhtään mustaa yläosaa

Mustan lisäksi myös tummansininen tai harmaa ovat ok värejä. Älä stressaa tuosta pukeutumisesta. Ja kenkiä ei kukaan katsele, ellet laita jotain räikeitä kenkiä. :)

Vierailija
19/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa tutulta. Useimmilta löytyy mustia vaatteita.

Vierailija
20/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lainasin työkaverilta hautajaisvaatteet. Siitä tulikin tapa,lainailtiin myöhemminkin toisilta. Reippaasti vaan kyselemään tutuilta! Noi hautajaisvaatteet on vaan sellainen juttu,että rahat niissä menee aivan hukkaan. Ei niitä halua enää muulloin käyttää,kun niihin liittyy ne hautajaismuistot. Paitsi seuraavissa hautajaisissa ja silloin on jo muoti muuttunut tai ne ei enää mahdu päälle.