Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain kutsun ja lahjalistan työkaverin babyshowereille

Vierailija
30.04.2023 |

Lahjalista ei ole tulevan äidin laatima ja vaatima vaan ilmeisesti ystävänsä. Työkaveri on melko läheinen itselleni, voisin jopa ystäväksi sanoa. Olen pyöristynyt kuitenkin kutsusta ja erityisesti lahjalistasta, josta löytyy mm.
- babybjörn sitteri
- patja, reunapehmuste ja pussilakana stokke sleepiin
- stokke tripp trapp

Meitä kutsuttuja on kahdeksan. Juhlat järjestävä ystävä on sitä mieltä, että nämä kaikki vielä puuttuu ja ne olisi hyvä saada ostettua kimpassa. Laskin että tämä tulisi maksamaan lähemmäs 100 euroa per pää! Tämän on pakko olla vitsi??? 10 vuotta sitten nämä juhlat maksoivat kymmenen euroa nenä??

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilo olla aikuisten ihmisten työpaikassa. Kenellekään ei tulisi mieleenkään laatia lahjalistaa mihinkään juhlaan. Lista voi kiertää silloin, kun jonkun lapsi kirjoittaa ylioppilaaksi, mutta siihen saa osallistua sen mukaan, mitä rahaa työpöydän laatikossa sattuu olemaan.

Vierailija
2/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjalistaa ole pakko noudattaa. Voit vaikka kysyä siltä tulevalta äidiltä itseltään mitä haluaa tai tarvitsee, tai anna lahjakortti haluamallesi summalle.

Noita överijuhlia järjestetään ainoastaan jos muut lähtevät niihin mukaan. Voi ihan hyvin sanoa, että tuo on liian kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh hohh hoijaa näitä provoja 🤣

Vierailija
4/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostin sanaa pyöristynyt.

Vierailija
5/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa Vappua 🍻🍻

Vierailija
6/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pyöristynyt,

Oletko raskaana 🙄

Vierailija
7/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko osallistua. Ja ihan p*ska provo. 😆

Vierailija
8/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa listan laatijalle, että mielellään haluatte osallistua ja ilahduttaa työkaveria vauvalahjalla, mutta hinta on oltava kohtuullinen.

Varmasti työkaveri itsekin nolostuu jos kannatte kasan vauvatavaraa hänelle. Ehkä ovat itse jo ostaneet osan ja sukulaisiltaan saattaa olla tulossa jotain.

Minulle työkaverit ja muut ystävät järjesti esikoista odottaessa kivan pienen venereissun ja saunomisen sekä ruokailun, lahjaksi manduca-kantorepun. Olin näistä tosi yllättynyt ja iloinen enkä ainakaan mitään enempää olis halunnut, huomion keskipisteenä olo ei ole muutenkaan niin oma juttu mulle.

Vierailija
9/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohh hohh hoijaa näitä provoja 🤣

Voi, olisikin. Työkaverini ei tällaista kehtaisi vaatia, ei varmasti ole hänen idea!! Tämä on tuon kaverin hömpötyksiä.

Muiden kirjoitusvirheille nauraminen on tökeröä. Minulla on lukihäiriö ja virheitä tulee aina.

Ap

Vierailija
10/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut osallistujat suostuivat lahjalistaan. Minä olen ainoa vastustava joten siksi mietin onko tämä yleistäkin nykyään.

Ap

Vierailija
11/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin nauraisin ja nauran nyt melkein jo, et mikä on stokke tripp trapp??

Aina saa toivoa. Mulla ainakin on pokkaa sanoa päin naamaa, että ei tule. Osta itse strippisi tai mikä lie. Helistimen voin ostaa, alesta. Kollega varmaan itsekkin tietää palkkani, perhesuhteeni, lainani, autolainani, kallistuneet maailman menot yms. Ymmärrystä tulee.

Vierailija
12/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin nauraisin ja nauran nyt melkein jo, et mikä on stokke tripp trapp??

Aina saa toivoa. Mulla ainakin on pokkaa sanoa päin naamaa, että ei tule. Osta itse strippisi tai mikä lie. Helistimen voin ostaa, alesta. Kollega varmaan itsekkin tietää palkkani, perhesuhteeni, lainani, autolainani, kallistuneet maailman menot yms. Ymmärrystä tulee.

Tripp trapp on syöttötuoli, joka maksaa lisäosineen lähes 300 euroa.

- ei ap

Vierailija
13/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ilo olla aikuisten ihmisten työpaikassa. Kenellekään ei tulisi mieleenkään laatia lahjalistaa mihinkään juhlaan. Lista voi kiertää silloin, kun jonkun lapsi kirjoittaa ylioppilaaksi, mutta siihen saa osallistua sen mukaan, mitä rahaa työpöydän laatikossa sattuu olemaan.

Tämä se vasta onkin älytöntä. Emme me työntekijät tunne teidän muiden lapsia, joten miksi lahjoittaisimme lapsillenne rahaa?

Vierailija
14/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattelit mennä?

Minusta baby showerit ovat täyttä hömppää, jollaiseen en halua osallistua.

Vierailija
15/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä se vasta onkin älytöntä. Emme me työntekijät tunne teidän muiden lapsia, joten miksi lahjoittaisimme lapsillenne rahaa?

Tämä on kyllä outo ilmiö. Ymmärrän että työkaverin 50v lahjaan kerätään rahaa, mutta että työkaverin lapsen ylioppilasjuhliin? Miksi ihmeessä? Laitetaanko pystyyn lahjakeräys työkaverin äidin 80v synttäreille myös ja työkaverin miehen eläköitymislahjaan, ihan sama asia. 

Vierailija
16/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ajattelit mennä?

Minusta baby showerit ovat täyttä hömppää, jollaiseen en halua osallistua.

Ei ole rahaa, sillä olen kotona työkyvyttömänä työtapaturman jälkeen.

Ap

Vierailija
17/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän amerikkalainen vai miksi juhlii jotain shauereita? Ei ole perinteisesti Suomessa juhlittu.

Vierailija
18/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia naisia ei palkata, koska räjähtävät heti tiineeksi liikakansoittamaan. Ihmisiä on jo aika paljon ja syntymä on kuolemantuomio :(

Mut sit pääsee shoppaileen ja suurentamaan kulutustaan 😎

Vierailija
19/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut osallistujat suostuivat lahjalistaan. Minä olen ainoa vastustava joten siksi mietin onko tämä yleistäkin nykyään.

Ap

Sinä tässä hölmö olet, jos silmää räpäyttämättä uskot tuon "kaikki muutkin osallistuvat". Tuota keinoa käytetään ns. paremmissakin piireissä, joissa osallistujat eivät ole niin hyvissä puheväleissä keskenään. Silloin osallistujille ei paljastu se, että eivät kaikki halua osallistua ennen kuin kuin jo sopimus tehty.

Vierailija
20/92 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä outo ilmiö. Ymmärrän että työkaverin 50v lahjaan kerätään rahaa, mutta että työkaverin lapsen ylioppilasjuhliin? Miksi ihmeessä? Laitetaanko pystyyn lahjakeräys työkaverin äidin 80v synttäreille myös ja työkaverin miehen eläköitymislahjaan, ihan sama asia. 

Työkaverin äitiä en tunne, mutta sen lapsen lahjaan olen laittanut, jonka olen tuntenut. Monessa paikassa sijaisena olleena en ole osallistunut läheskään kaikkiin. Olisihan sekin noloa, kun lahjan saaja ihmettelisi, että kukahan se tuokin on.

Suomessa ei ole mitään etukäteislahjoja ollut tapana laittaa vaan vasta sitten, kun lapsi on syntynyt.

Täällä tunnetaan sanonta " ei kannata tehdä varsalle karsinaa ennen kuin se on syntynyt". Eikä aivan heti sittenkään. Ymmärrän periaatteen täydellisesti, kun tapasin erään mummon itkemässä etukäteen lahjaksi tulleen, mutta tyhjäksi jääneen kehdon ääressä. 

Palautetaanko babyshower-lahjat taikaisin liikkeeseen, jos käy niin ikävästi, että niille ei tule käyttöä?