Kaakaojauheen käyttö
Mihin käytätte kaakaota ja minä olen puuroon laittanut ja jogurttiin myös välillä. Välillä olen juomana käyttänyt kaakaota ja kahvin sekaan olen pienen määrän laittanut makua tuomaan.
Kommentit (10)
Olen syönyt ja jonut kaakaota niin paljon, että tärisin. Myrkkyä se on. HUUME!
Leivontaan (suklaapohja, tiikerikakku, suklaamuffinsit, rexkakku). Kaakaojuomana. Vaniljajäätelöstä tehnyt suklaajäätelöä.
Harvoin on makeanhimo. Mutta jos näin käy, niin teen kaakaojauheesta (siitä oikeasta tummasta jauheesta) veden/kerman ja sokerin kanssa mukiin tahnaa jota lusikoin tyytyväisenä naamaani. Mukin pohjiin voi vielä kaataa vaikka kahvia. Säästäväisyyttä, maistuu vielä hyvälle.
Kaakaoon, leivontaan, suklaan tekoon, ruokiin ja joskus syönyt sellaisenaan
olen tehnyt sellaista juomaa, jossa olen sekoittanut maitoon kaakaojauhetta
Kerran kun otin mukin kaapista niin aloin mietimään kuinka teen kaakaota. Otinpa sitten pienen kattilan kaapista ja Pirkka kevyt maitoa jääkaapista ja levylle kiehahtamaan. Laitoin neljä lusikallista Oboy kaakaojauhetta mukin pohjalle ja päälle kuumaa maitoa samalla sekoittaen. Ai että oli hyvää kaakao juomaa, niin hyvää että meinasi viedä kielen mukanaan pyllyyn. huh.
Kahviin myös, en kyllä niitä sokerisia vaan Van Houtenia
Vierailija kirjoitti:
Kahviin myös, en kyllä niitä sokerisia vaan Van Houtenia
Lidl myy hyvää 100% kaakaota. Bellarom, edullisempaa.
Käytän Lidlin Fairtrade-murukahvin seassa. Mulla on purkissa valmis, oma sekoitukseni. 😊
Vierailija kirjoitti:
Harvoin on makeanhimo. Mutta jos näin käy, niin teen kaakaojauheesta (siitä oikeasta tummasta jauheesta) veden/kerman ja sokerin kanssa mukiin tahnaa jota lusikoin tyytyväisenä naamaani. Mukin pohjiin voi vielä kaataa vaikka kahvia. Säästäväisyyttä, maistuu vielä hyvälle.
Oi, tuo oli lapsena meillä herkkua 60-luvulla kun ei meidän huushollissa juuri karkkeja näkynyt. Joskus vieläkin, 60 vuotta myöhemmin, fiilistelen ja teen itselleni kaakaomössöä ;)
Hei, nimeni on Livia ja olen kaakaoaddikti.