Sain kutsun ja lahjalistan työkaverin babyshowereille
Lahjalista ei ole tulevan äidin laatima ja vaatima vaan ilmeisesti ystävänsä. Työkaveri on melko läheinen itselleni, voisin jopa ystäväksi sanoa. Olen pyöristynyt kuitenkin kutsusta ja erityisesti lahjalistasta, josta löytyy mm.
- babybjörn sitteri
- patja, reunapehmuste ja pussilakana stokke sleepiin
- stokke tripp trapp
Meitä kutsuttuja on kahdeksan. Juhlat järjestävä ystävä on sitä mieltä, että nämä kaikki vielä puuttuu ja ne olisi hyvä saada ostettua kimpassa. Laskin että tämä tulisi maksamaan lähemmäs 100 euroa per pää! Tämän on pakko olla vitsi??? 10 vuotta sitten nämä juhlat maksoivat kymmenen euroa nenä??
Kommentit (92)
Nykypäivän sana on läpinäkyvyys. Järjestäjä ei ole halunnut kertoa, paljonko on lahjan ja muiden järjestelyjen osuus.
Äiti haluaisi varmasti itse päättää kuosista etc.
Kun et ole töissä niin se on hyvä syy kieltäytyä juhlista.
Saattaa tuo ollakin totta. Meno vain hurjistuu. Itse sain yli 10 vuotta sitten kutsun odottavalta vauva juhliin joka kävi työpaikalla muutaman tunnin joskus tekemässä enkä ollut jutellut sen kanssa mistään kuin muutaman tokaisun työhön liittyen. Olihan se toisaalta kiva että kutsutaan ja aika uudenuutukaisen odottamatontakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä sanoisin, että voin osallistua yhteislahjaan 30 eurolla. Se henkilö, joka vastaa lahjan ostamisesta, sitten ostaa niillä kaikilla osallistujien rahoilla sen mitä saa. 100€ baby showeriin on tosi iso summa.
Työkyvyttömyyseläkeiselle 30 euroakin voi ylittää kipurajan .
Ap käy töissä.
Ap on tällä hetkellä työkyvytön työtapaturman vuoksi. Tarkoitus on palata eri työtehtäviin samaan paikkaan toivuttuani, mutta tällä hetkellä olen hyvin vähävarainen kun palkkaa en saa.
Ap
Toivottavasti ap jää tänään rekan alle, niin loppuu nää vitunpaskat provot.
Siinähän kutsut provoksi. Jos olisin provoillut, olisin vienyt homman paljon pidemmälle ja väittänyt meidän kustantavan äidille matkaa Pariisiin ja uusia hittivaunuja 300e per pää. Nyt puhuttiin kympeistä, mutta 70e vauvakutsuista on silti paljon.
Hain täältä vertaistukea koska olen harmistunut että en pääse juhliin viikonloppuna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän sana on läpinäkyvyys. Järjestäjä ei ole halunnut kertoa, paljonko on lahjan ja muiden järjestelyjen osuus.
Äiti haluaisi varmasti itse päättää kuosista etc.
Olisin myös toivonut neuvottelua budjetista ynnämuusta etukäteen. Juhlan järjestäjä tuntee äidin hyvin joten uskon kuosien ja lahjojen olevan mieleen.
Ap
No etkö pysty soittamaan järjestäjälle ja sanomaan nämä asiat? Ja älä jää kutsuista pois vain rahan takia. Osta sellainen lahja jonka itse haluat ja sopii sinun kukkarolle.
Olin tuollaisissa 20 vuotta sitten. Ajatus oli kopioitu Sinkkuelämää -sarjasta, mutta meno oli aika vaatimatonta nykypäivään nähden. Tuleva äiti sai ns. selviytymispakkauksen, jossa oli kaikkea pientä tarpeellista tulevaa äitiyttä varten: erilaisia voiteita, korvatulppia jne.
En tykkää siitä että esim.vähävaraiselta pyydetään tällaista. Sanoisin suoraan että höpöhöpö. Hyvätuloinen voi itse ostaa tarvikkeensa, ja sitäpaitsi mammat saavat nykyään hyvän äitiyspakkauksen.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa listan laatijalle, että mielellään haluatte osallistua ja ilahduttaa työkaveria vauvalahjalla, mutta hinta on oltava kohtuullinen.
Varmasti työkaveri itsekin nolostuu jos kannatte kasan vauvatavaraa hänelle. Ehkä ovat itse jo ostaneet osan ja sukulaisiltaan saattaa olla tulossa jotain.
Minulle työkaverit ja muut ystävät järjesti esikoista odottaessa kivan pienen venereissun ja saunomisen sekä ruokailun, lahjaksi manduca-kantorepun. Olin näistä tosi yllättynyt ja iloinen enkä ainakaan mitään enempää olis halunnut, huomion keskipisteenä olo ei ole muutenkaan niin oma juttu mulle.
Milloin tällainen tapa on alkanut? Eikö ne polttarit riitä? Niistäkin on tehty kuin pakolliset järkättävät, muuten et ole oikea ystävä.
Jokaisen raskaudenkin kohdalla siis uudet juhlimiset.... eikö mene jo liian pitkälle? Entä vauvan synnyttyä? Juhlitaanko taas jotakin?
Minulle aikanaan toivat ystävät yhteisen lahjan vauvan synnyttyä, se oli potkuhousut. Siihen aikaan se oli ihan riittävää eikä välttämätöntä sekään.
No onhan on asianne, mutta aivan varmasti tällaiset pakolliset juhlimiset kaikkine menoineen aiheuttaa monille kuluja, jotka on heille liian raskaita. Ei tuollaiset venereissut ja syömisetkään ilmaisia ole, siihen vielä lahjakin lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää siitä että esim.vähävaraiselta pyydetään tällaista. Sanoisin suoraan että höpöhöpö. Hyvätuloinen voi itse ostaa tarvikkeensa, ja sitäpaitsi mammat saavat nykyään hyvän äitiyspakkauksen.
Eihän äitiyspakkausta kukaan järkevä mamma halua. Sitähän on täällä haukuttu ja vähätelty jo vuosikausia, kuinka typerä ja tarpeeton se on. Joten odottakaa vain, kyllä sen poistetuksikin vielä saatte, niin kuin saitte leskeneläkkeenkin. Sitäkin täällä pidettiin taantumuksellisena ja tarpeettomana, no nyt saitte sen muutetuksi määräaikaiseksi ja kun tarpeeksi natkutatte niin loppuu sekin.
Äitiyspakkaus - voi miten noloa!
Jos olisin tuleva äiti, suuttuisin noin kalliista lahjoista ja laittaisin jokaiselle osallistujalle viestiä pyytäen tilinumeroa rahojen palauttamiseen. Todella moukkamaista käytöstä ja olisin ihan aidosti vihainen järjestäjälle. Järjestäkööt itselleen
vaaleanpunaiset höttöjuhlat laa laa landiaan, mutta jättää pilaamatta muiden ystävyyssuhteita. Omat vauvalahjat ei todellakaan ole tärkeämpiä kuin osallistujien toimeentulo.
Ap on tällä hetkellä työkyvytön työtapaturman vuoksi. Tarkoitus on palata eri työtehtäviin samaan paikkaan toivuttuani, mutta tällä hetkellä olen hyvin vähävarainen kun palkkaa en saa.
Ap